تعرفه و سفارش ساخت انیمیشن

ساخت انیمیشن؛ یک انیمیشن چگونه ساخته می شود؟ قیمت ساخت انیمیشن تبلیغاتی چقدر است؟ در صورتی که بخواید سفارش ساخت انیمیشن تبلیغاتی بدهید، این سوالی است که شاید نیاز باشد پاسخه آن را بدانید. بنابراین ابتدا یک دیدگاه تاریخی را مرور کنیم تا بتوانیم بفهمیم انیمیشن ها چگونه وارد زندگی ما شده اند

شروع انیمیشن

بعد از سال ۱۸۹۵ که برادران لومیر در فرانسه سینما را ابداع کردند و پس از آن که شور و شوق مردمان جهان نسبت به دیدن تصویر متحرک فزونی یافت. هنرمندانی در اوایل قرن بیستم و دهه اول ۱۹۰۰ نسبت به تجربیاتی در حوزه تصویر متحرک و متحرک سازی تصاویر نقاشی شده اقدام نمودند که می‌توان این حرکت ها را به عنوان اولین گام ها برای تولد انیمیشن تلقی نمود.

همچنین می توان با مراجعه به تاریخچه انیمیشن در اینترنت اطلاعات دقیق تری از این هنر-صنعت به دست آورد. بد نیست بدانیم مطابق با آما، صنعت انیمیشن در سال ۲۰۱۶ در دنیا بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار درآمدزایی داشته است که ۵۰ درصد این درآمد نصیب استودیو های انیمیشن سازی ژاپن شده است. ۴۶ درصد از این درآمد از آنِ آمریکا و کانادا بوده است و تنها ۴ درصد از درآمد صنعت انیمیشن به سایر کشورهای دنیا اختصاص داشته است. که کشور ما ایران مبلغ ناچیزی – نزدیک به صفر مطلق – را در این حوزه به خود اختصاص داده است

هرچند وجود چندین شرکت انیمیشن سازی معتبر و همچنین گروه‌های کاری انیمیشن این پتانسیل را -خصوصا در چند سال اخیر- در ایران فراهم آورده است که بتوان کار هایی با استانداردهای بین المللی را تولید نمود اما هنوز تا رسیدن به آن چشم انداز رویایی که صنعت انیمیشن ایران در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد و بتواند از این طریق درآمد زایی داشته باشد راهی طولانی در پیش است اما باید جوانه های تازه رویده در حوزه صنعت انیمیشن راه در دل جوانان این مرز و بوم به عنوان یک گام تلقی نمود و به نظر می‌رسد که اتفاقات خوبی در آینده ای نزدیک و شاید کمی دورتر در انتظار صنعت انیمیشن ایران باشد که البته نیازمند سرمایه گذاری بسیار بالا و همچنین اعتماد به جوانها و حراست از نیروهای انسانی حرفه‌ای و زبده در این هنر-صنعت جهانی است.

فرآیند ساخت و تولید انیمیشن

 

فرآیند و مراحل تولید انیمیشن یکی از سوالات مرسوم است که جان بخشی به موجودات خیالی و اشیا کارتونی به چه شکلی انجام می پذیرد؟ و چگونه می توانند و قادرند دنیای ما را به تسخیر خود درآورد حیواناتی که به صورتی بامزه طراحی شدند یا آدم هایی که در شکل و قیافه شان اغراق های عجیب و غریب به نظر می رسد یا اشیایی که تبدیل به یکی از دوست داشتنی ترین شخصیت های کارتونی زندگی ما شده اند چگونه جان می گیرند و از یک تصویر ثابت و بی روح به یک شخصیت پویا با ویژگی های انسانی ارتقا می یابند

در پاسخ به این سوال ابتدا نیاز به درک کارکرد تصاویر متحرک است آنچه ما به عنوان تصویر متحرک سینمایی و انیمیشن بر پرده سینما یا اخیراً بر صفحات تلویزیون و موبایل های مان می بینیم برایند یک فرمول بسیار ساده است در هر ثانیه، ۲۴ عکس که تفاوت های اندکی با هم دارند در برابر چشمان ما مجسم می شوند و به نمایش در می آیند در واقع دوربین فیلمبرداری یا هنرمند انیماتور حرکت را به عکس های ثابت تجزیه می کند و سپس آپارات یا پخش کننده های مثل تلویزیون این 24 عکس ثابت را در کسری از ثانیه (24 عکس در یک ثانیه) به نمایش در می آورند و اینگونه است که ما حرکت را بر پرده ی سینما یا صفحه ی تلویزیون لمس می کنیم.

 

 

 

انیمیشن تبلیغاتی، همه آن چیزی که نیاز دارید!

 

برخی از بزرگسالان و صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ تصور می‌کنند که ساخت انیمیشن تبلیغاتی برای یک بیزینس تنها زمانی جواب می‌دهد که مخاطب هدف آن کودکان باشند! اگر شما هم با این موضوع موافقید، باید با عرض پوزش عرض کنیم که سخت در اشتباهید! 

انیمیشن تبلیغاتی تنها برای کودکان تولید نمی‌شود، بلکه ما اگر بلد باشیم به شکل اصولی و صحیح اقدام به تولید و ساخت آن کنیم، می‌توانیم دنیای کسب‌وکاری که در آن رقابت می‌کنیم را جوری به لرزه بیندازیم که حتی سهم ما از بازار هم افزایش پیدا کند. (البته بازهم تاکید می‌کنیم که کار را باید کاردان و استادکار آن انجام دهد، وگرنه که کار بی اساس و بی پایه و بدون برنامه ریزی که نمی‌تواند جنجالی شود!)

 

 

 

طراحی، تولید و به نمایش گذاشتن یک انیمیشن تبلیغاتی مهارتی است که هر شخصی یا هر تیم تبلیغاتی ندارد، بلکه تنها افرادی می‌توانند از پس آن بربیایند که در این حوزه دارای تخصص و مهارت باشند. شما اگر قادر باشید، گروه یا تیمی را پیدا کنید که در تولید انیمیشن تبلیغاتی حرفی برای گفتن داشته باشند، احتمالاً بزرگ‌ترین برد کسب‌وکارتان را در حوزه بازاریابی کرده‌اید!

شاید می‌پرسید که این همه اصرار برای ساخت انیمیشن برای جذب مشتری برای یک کسب‌وکار از کجا نشئت می‌گیرد؟ لازم نیست که ما آماری بیان کنیم، بلکه فقط به این موضوع هم اشاره کنیم بس است که به خودتان و درونتان توجه کنید! آیا به نظرتان ۱۰۰۰ سال هم که بگذرد، آیا ممکن است که یکسری از تبلیغات انیمیشنی تأثیر گذاری که دیده‌اید را فراموش کنید؟ جواب قطعاً نه است!

حالا که مجاب شدید با این نوع تبلیغات قلب مشتری را به تپش بیندازید، بهتر است که ادامه این مطلب را با دقت فراوان مطالعه کنید چرا که در این رابطه مطالب و نکته‌های زیادی را بیان کرده‌ایم.

 

انیمیشن تبلیغاتی چیست؟ 

 

قبل از صحبت در مورد نکته‌های ساخت انیمیشن تبلیغاتی، خوب است به این موضوع بپردازیم که اصلاً منظور ما از انیمیشن تبلیغاتی چیست؟ در جمع‌های بزرگ و حتی جمع‌هایی که آدم‌های باسواد نشسته‌اند، به جرئت می‌توان گفت که کمتر از ۲۰ یا ۳۰ درصد آن‌ها می‌توانند در مورد انیمیشن توضیح دهند و صحبت کنند.

به ساده‌ترین شکل ممکن اگر بخواهیم بیان کنیم که انیمیشن چیست، باید بگوییم که به متحرک کردن تصاویر، انیمیشن می‌گوییم! ما می‌توانیم تصاویر مختلفی را از جمله شکل‌ها، قالب‌ها، رنگ‌ها و … را به شکلی طراحی و متحرک کنیم که دارای هدف باشند.

 

ما معمولاً از انیمیشن‌ها به دلایل مختلفی استفاده می‌کنیم، اما شاید رایج‌ترین دلیل آن نمایش موضوع یا فیلم نامه یا حتی سناریویی باشد که اگر قصد به تصویر کشیدن آن را با دوربین داشتیم یا باید هزینه بسیار زیادی می‌کردیم یا کاری بسیار سخت و دشوار بود.

یک هنرمند واقعی که به عنوان تولید کننده انیمیشن شناخته می‌شود، می‌تواند با کمک رنگ‌ها و طرح‌ها مخاطب را در جای خود میخکوب کند و ذهن او را به چالش بکشد. کسب‌وکارهایی که با هدف تبلیغاتی به سراغ انیمیشن می‌روند، معمولاً در این حوزه موفق‌تر عمل می‌کنند و افراد بیشتری را تحت تأثیر برند خود قرار می‌دهند.

ما به عنوان یک آژانس تبلیغاتی در طراحی سناریو یک انیمیشن که برای معرفی یک کسب‌وکار به مخاطبان هدفش طراحی شده است، این موضوع را مورد بحث قرار می‌دهیم که چگونه می‌توانیم با افزودن المانی همچون یک شعر، تصویر، آهنگ و یا … این تبلیغ را برای سنین مختلف بهینه سازی کنیم به طوری که مخاطب در نگاه اول عاشق آن شود.

برای سفارش ساخت انیمیشن تبلیغاتی به ادرس زیر مراجعه کنید 

https://partanimation.com/making-promotional-animations/

 

آیا تصور می‌کنید که اگر یک شعر بر روی زبان کودکان بیفتد و با بزرگسالان با ریتم آن تکان بخورند، می‌تواند از ذهن‌ها پاک شود؟ خیر! 

 

انیمیشن تبلیغاتی برای تولید به چه چیزهایی نیاز دارد؟ 

 

ساخت انیمیشن تبلیغاتی همینطوری نمی‌شود، بلکه پیش نیازهایی دارد که باید به آن توجه داشت. می‌پرسید چرا؟ اگر از یک استاد با تجربه و ماهر در این حوزه سؤال کنید، می‌تواند به راحتی بگوید که ساخت انیمیشن کار هر کسی نیست چرا که هر کسی نمی‌تواند زمان بندی مناسب و سناریو نویسی جذاب برای برند و محصول را انجام دهد و جوری آن را به نمایش بکشد که به کسب‌وکار آسیبی نرساند. 

هر کسی که بلد باشد از رنگ، تصویر، طراحی و سناریو خوب به صورت همزمان در کنار هم استفاده کند، استادکار این ماجراست و می‌تواند به عنوان هنرمند مطرح گردد. ما در ادامه بیشتر به این ملزومات و پیش نیازها می‌پردازیم تا شما را با این دنیای جذاب بیشتر آشنا کنیم.

پیش نیازهای ساخت انیمیشن 

 

برای این که یک انیمیشن بی نظیر و پر مخاطب تولید کنیم در قدم اول لازم است که این موضوع را به یاد داشته باشیم که حتماً حتماً باید چند نقطه قوت در دستمان باشد. نقطه قوت در اینجا می‌تواند یک طراحی بی نظیر از کاراکترها، یک داستان عالی و پر مخاطب یا حتی اضافه کردن چند طنز جذاب باشد. ما همه این کارها را انجام می‌دهیم تا پیاممان به گوش مخاطب به بهترین شکل ممکن برسد و مخاطب از این بابت به ما احساس نیاز پیدا کند. 

اگر شما بتوانید یک یا چند مورد از ملزومات و پیش نیازهای قدرتمند ساخت انیمیشن تبلیغاتی را داشته باشید، باید به شما تبریک بگوییم چرا که در حال ساخت یک اثر ماندگار برای یک عمر خواهید بود. 

جدا از این موارد دقت به جزئیات هم می‌تواند کار را بهبود ببخشد. دقت به جزئیاتی همچون هماهنگ بودن تصویر و صدای انیمیشن، استفاده از بهترین نوع گرافیک با بالاترین بازدهی، صداگذاری بی نظیر مطابق نظر و سلیقه مخاطب، پیاده سازی ایده‌ها به بهترین شکل و روش و … می‌توانند چند مورد از این موارد جذاب باشند. 

 

شما باید این موضوع را قبول کنید که اگر طراحی و ساخت انیمیشن تبلیغاتی شما جذاب نباشد، شما هزینه و زحمت فراوانی را دور خواهید انداخت و در آخر از کرده خود پشیمان خواهید بود. در نظر بگیرید که انیمیشن تبلیغاتی با رنگ و لعاب مناسب می‌تواند در یک برنامه بازاریابی یا در یک کمپین ۳۶۰ غوغایی به پا کند. شما با کمک یک تیم حرفه‌ای تمامی این اهداف را پیاده سازی کنید، می‌پرسید چطور؟

افراد و تیم‌های حرفه‌ای که قادرند به بهترین شکل ممکن کارها را انجام دهند، همان کسانی هستند که به راحتی و آسانی می‌توانند ایده بدهند و با کمک تکنیک‌ها و ترفندهای خاص انیمیشن، مخاطب را جذب و به سمت هدفی که برای ویدئو تدوین شده، هدایت کنند.

 

اگر منظور ما را از موفقیت یک انیمیشن تبلیغاتی می‌خواهید، باید به زبان ساده بگوییم که از نظر ما انیمیشن تبلیغاتی موفق است که در ذهن و قلب مخاطب برای مدت زمان طولانی ثبت شود.