اصول طراحی بنر حرفه ای
دنیای دیجیتال مارکتینگ فضای بسیار گستردهای دارد و هر روز شاهد ظهور روشهای جدیدی هستیم که با استفاده از آنها میتوانید به خروجیهای بهتر برسید. تبلیغات کلیکی و تبلیغات بنری یکی از پرکاربردترین روشهای تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ است که با توجه به هزینه مقرونبهصرفه و دریافت خروجی خوب و نرخ تبدیل قابل قبول، طرفداران زیادی دارد.
کیفیت طراحی، محتوا و کال تو اکشن روی بنرهای تبلیغاتی در ترغیب مخاطب به کلیک کردن و نرخ تبدیل اهمیت بسیار زیادی دارد و هر چه این بنرها اصولیتر و جذابتر طراحی شوند میتوانند کلیک بیشتری بگیرند. برای ساخت بنر تبلیغاتی باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.
در ساخت بنر تبلیغاتی به چه نکاتی توجه کنیم؟
همان طور که اشاره کردیم طراحی بنر تبلیغاتی در تبلیغات بنری اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر نتوانید طراحی خوبی داشته باشید، قطعا نمیتوان انتظار نتایج مطلوب را داشت. برای طراحی بنر تبلیغاتی نکات مهمی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید
1. از مؤثرترین اندازههای استاندارد برای طراحی استفاده کنید
شما میتوانید تبلیغات بنری خود را در اندازههای مختلف طراحی و پیادهسازی کنید و این سایز به فضای تبلیغاتی سایت ناشر تبلیغات نیز بستگی دارد. مانند شبکههای اجتماعی، تبلیغات کلیکی و بنری هم سایزهای استاندارد مختلفی دارد، ولی باید ببینید کدام موارد بیشتر جواب میدهد.
یکتانت یکی از برترین و بزرگترین پلتفرمهای تبلیغات آنلاین در ایران است که تا امروز کمپینهای موفق زیادی را در زمینه تبلیغات کلیکی و تبلیغات بنری اجرا کرده است و براساس تجربه و با توجه به جایگاههای تبلیغاتی موجود به این نتیجه رسیده است که سایزهای زیر بهترین نتیجه را دارد:
- ۱۲۰ در ۶۰۰ پیکسل (عمودی)
- ۷۲۸ در ۹۰پیکسل (افقی)
- ۳۰۰ در ۲۵۰ پیکسل (افقی)
- ۹۷۰ در ۲۵۰ پیکسل (افقی)
- ۳۰۰ در ۱۰۰ پیکسل (افقی)
حی بنر تبلیغاتی برای هر تبلیغ باید به گونهای باشد که در آن تعادل متن تبلیغی حفظ شود؛ بنابراین به ترتیب زیر توجه کنید. بنرهای تبلیغاتی کارآمد که برای افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness) و افزایش ترافیکِ وبسایتتان طراحی شدهاند شامل سه جزء اساسی هستند:
لوگوی شرکت
یکی از مهمترین مواردی که باید در طراحی بنر وجود داشته باشد، لوگوی شرکتتان است زیرا برای افزایش آگاهی از برندتان حضور لوگو ضروری است. حتما باید آن را طوری در طراحی بگنجانید که برجستهتر از سایر اجزای بنر دیده شود، البته نه آنقدر که از اهمیت پیشنهاد ویژه یا دکمه ورود به سایت کاسته شود.
رزش پیشنهادی
ارزش پیشنهادی منافعی است که خدمات یا محصولات شما به مشتریان میرساند. شما با دادن شرایط استثنایی به آنها میتوانید مشتریان را جذب کنید. کیفیت بالا، قیمتهای جذاب، پیشنهادهایی مانند ۵۰ درصد تخفیف یا محدودیت زمانی برای خرید و… از جمله مواردی هستند که توجه مشتریان احتمالی را جلب میکنند. این بخش باید فضای بیشتری از بنر تبلیغاتیتان را پر کند و اولین چیزی باشد که مخاطبان میبینند. برای نوشتن ارزش پیشنهادی خوب مطلب تیتر جذاب تبلیغاتی هم میتواند به شما کمک کند.
برای طراحی بنر تبلیغاتی خاص ، حرفه ای و متفاوت به تیم متخصص پارت انیمیشن مراجعه کنید .
بنرهای تبلیغاتی بسته به فناوری مورد استفاده در ساخت، میتوانند ایستا یا متحرک باشند.
بنر وب یا تبلیغ بنری نوعی تبلیغ در شبکه جهانی وب است که توسط یک سرور آگهی ارائه میشود. این شکل از تبلیغات آنلاین مستلزم تعبیه تبلیغات در یک صفحه وب است. این هدف برای جذب بازدید به یک وب سایت از طریق لینک دادن به وب سایت تبلیغ کننده است. در بسیاری از موارد، بنرها توسط یک سرور تبلیغات مرکزی تحویل داده میشوند. تبلیغات بنری بیشتر مبتنی بر تصویر است و نه متن و شکل.
هدف از تبلیغات بنری تبلیغ یک برند تجاری و یا جلب بازدیدکنندگان از وب سایت میزبان برای رفتن به وب سایت تبلیغ دهنده است. بنرهای آنلاین همان روشی که یک بنر فیزیکی بیرون از مغازه باعث ورود شما به مغازه میشود زیرا میگوید تخفیف زیادی برای یک محصول خاص ارائه میدهند یا این محصول جدید را دارند که نوعی کنجکاوی شما است. در مورد تبلیغات بنر آنلاین نیز همین طور است.
یک بنر تبلیغاتی میتواند به انواع تبلیغات از جمله تبلیغات مربعی، تبلیغات جدول ردهبندی، تبلیغات آسمان خراش یا بنرهای مستطیل شکل سنتی اشاره داشته باشد که به صورت افقی در بالا یا پایین صفحه وب ظاهر میشوند. تبلیغات بنری توسط وب سایتهای منفرد قابل فروش است و یا از طریق شبکه تبلیغاتی در وب سایتها قرار میگیرد. ابعاد رایج یک بنر تبلیغاتی سنتی و افقی 60 * 468 است. تبلیغات بنری معمولاً بر اساس تعداد نمایشها بر اساس CPM (هزینه در هر هزار یا هزینه در هر هزار نمایش) انجام میشود. چه شما این نوع تبلیغات را دوست داشته باشید یا از آنها متنفر باشید، بنرهای تبلیغاتی یکی از اشکال غالب تبلیغات آنلاین است.
به دلیل استقبال گسترده از اندازه استاندارد آگهی 468 8* 468 ، خریداران میتوانند به راحتی مکانها را در اکثر سایتها امن کنند و ناشران میتوانند تبلیغات را از اکثر تبلیغکنندگان بپذیرند. تبلیغات بنری در ابتدا بر اساس نرخ کلیک (CTR) مورد قضاوت قرار میگرفت. در روزهای ابتدایی وب، نرخ کلیک معمولاً بسیار بیشتر از اکنون بود، شاید به دلیل جدید بودن. دلایل دیگر کاهش CTR ممکن است شامل محدودیتهای فنی، شکل نامناسب افقی، طراحی ضعیف بنر، درصد بیش از حد خریدهای شبکه و تجربیات بد انباشته از وبگردها باشد. پس از تعریف بنر این سوال پیش می آید که طراحی بنر چیست؟ در ادامه این متن به این سوال پاسخ خواهیم داد.
نقشهای یک بنر تبلیغاتی موفق
1. افزایش میزان مراجعه مشتری
بنر تبلیغاتی بازدید کنندگان را ترغیب میکند تا با کلیک بر روی وبسایت تبلیغ کننده، به آن وبسایت مراجعه کنند و از طریق این روش تبلیغات از بسیاری جهات (ترغیب به انجام عمل، نمایش، زمان صرف شده در صفحه وب و غیره) انجام میشود.
2. محصولی را بفروشید
بنر تبلیغاتی شما را به خرید برخی محصولات ترغیب میکند و در اینجا همه چیز در مورد زمینه و موقعیت مناسب است. برای مرتبط و موثر بودن آن، بنر تبلیغاتی که در وبسایت خاصی قرار داده شده باید مربوط به آن مکان باشد و پاسخی برای سوالی که بازدید کنندهای از آن وب سایت در اختیار دارد ارائه دهد.
طراحی بنر چیست؟ آشنایی با اصول طراحی بنر
-
اولین قدم برای دستیابی به ایدهای عالی برای طراحی بنر این است که درمورد آنچه میخواهید ارتباط برقرار کنید بنرتان واضح باشد. از خود بپرسید طراحي بنر چيست؟ کمی وقت بگذارید و شرح مختصری از هدف خود بنویسید و چند نکته را یادداشت کنید که به شما در تحقق آن کمک میکند.
-
در پاسخ به سوال طراحي بنر چيست باید طراحی بنر خود را ساده نگه دارید و اگر متنی برای انتقال پیام خود دارید، آن را کاملاً خوانا ارائه دهید.
-
بهتر است با مرور مجلات، بازدید از رویدادها، مشاهده کتابخانه های آنلاین کلیپ هنری و جستجو در اینترنت برای توصیف آنچه میخواهید بنر شما انجام دهد، برای طرحهای خود ایده ایجاد کنید.
-
در طراحي بنر چيست یکی از اصول نمایان بودن بنر شماست: در بیشتر موارد، هرچه بنر شما از فاصله دور بیشتر دیده شود، بهتر است. همیشه از خود بپرسید، "بنر چقدر از بیننده فاصله دارد؟"به عنوان مثال، اگر بنرهای شما در جلوی صحنه یا در ریموت رادیویی قرار داشته باشند، طراحی بنر باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا توسط مخاطبان فراتر از ردیف اول مشاهده شود.
-
-
اگر علاقمند به استفاده از ترکیبات تیره هستید، مانند جوهر قرمز در برابر "ناک اوت" آبی تیره، بهتر است لبه حروف خود را با رنگ سفید مشخص کنید.
این روش در طراحی بنر، تمایز بین رنگها را فراهم میکند و چشم مخاطب شما را خیره میسازد.
5 مورد از محبوبترین اندازهها برای بنرهای رول پلاستیکی در زیر آمده است:
یک چیز در این بنرها وجود دارد که جذاب است: ارائه اندازه ایدهآل به شما برای نیازهای شرکت شما. یافتن اندازه مناسب آسان نیست و این میتواند جنبه دلهرهآوری برای هر مروج در رادیو، تلویزیون، مسابقه ایجاد کند. اما خرید بنر رول نباید برای شما دشوار باشد! بنرهای رول پلاستیکی از 18 "x18" شروع میشوند و میتوانند تا 48 "x54" برسند.
-
در طراحي بنر چيست گزینههای ایدهآل رنگ برای بنرها مهم است. رنگهای قدرتمند و متضاد را برای جلب توجه چشم مخاطبان خود انتخاب کنید. نکته اصلی این است که رنگهایی را انتخاب کنید که با یکدیگر تضاد داشته باشند تا POPS طراحی شود.
-
در طراحي بنر چيست نسبتهای ارتفاع و عرض برای بنرها را به درستی انتخاب کنید. نسبت ارتفاع به عرض بنر شما نیز مهم است. اطمینان حاصل کنید که نسبتها و تناسبات طرح بنر شما با هم هماهنگ است.
-
Document Setup
متناسب با اندازه خروجی نهایی و وضوح مورد نظر در اندازه FINAL، سند خود را تنظیم کنید. فایلهای برداری: ما برای نتایج مطلوب و مدیریت آسانتر پروندهها، توصیه میکنیم در صورت امکان از کارهای هنری و متنی بردار در گرافیکهای بزرگتر استفاده کنید. اگر قرار است از عکسها یا تصاویر شطرنجی در کارهای هنری استفاده شود، لطفاً به دستورالعملهای فایل رستر زیر مراجعه کنید.
پروندههای رستر - اندازه و وضوح
اگر بنرها با فاصله کمتر از 24 "مشاهده میشوند، رزولوشن 300 dpi را در اندازه نهایی انجام دهید. اگر بنرها با فاصله بیش از 24 "مشاهده میشوند، وضوح را در اندازه نهایی 150 dpi قرار دهید
Scaling Raster Files
هنگام مقیاسگذاری فایلهای شطرنجی، هر بار که باید اندازه کارهای هنری شما را دو برابر کنیم ، دقت را به نصف کاهش دهید.