محتوای سئو شده چیست

محتوای سئو شده محتوایی است که کلیه اصول سئو داخلی در نوشتن آن رعایت شده باشد و بتواند بدون نیاز به بهینه سازی، رتبه خوبی را در موتورهای جستجو به دست آورد. بنابراین می‌توان گفت که تولید محتوا بر اساس اصول و چک لیست سئو محتوا می‌تواند کمک زیادی به کاهش زمان بهینه سازی سایت کرده و تا حد زیادی رسیدن به صفحه اول گوگل را برای شما آسان کند.

ویژگی محتوای سئو شده چیست

اما سوال اینجا است که ویژگی محتوای سئو شده چیست که می‌تواند مسیر بهینه سازی سایت و رسیدن به صفحه اول گوگل را برای ما کوتاهتر کرده و قیمت سئو سایت را تا حد زیادی کم کند؟ در ادامه به بررسی مهمترین ویژگی‌های محتوا بر اساس اصول سئو می‌پردازیم.

۱- کپی نبودن محتوا

 

اولین ویژگی محتوای سئو شده این است که کاملا یونیک بوده و به صورت کپی از سایت‌های دیگر نوشته نشده باشد. منظور از کپی بودن محتوا صرفا این نیست که بخش یا تمام متن، به صورت کامل با محتوای منتشرشده در یک سایت دیگر یکسان باشد؛ بلکه اگر تنها از یک منبع برای نوشتن محتوا استفاده کنید یا اینکه صرفا ترجمه یک صفحه از سایت‌های خارجی را انجام دهید، با چنین مشکلی مواجه خواهد شد.

پس حتما در زمان ثبت سفارش تولید محتوا در اصفهان دقت کنید که محتوا نویس با قوانین و قواعد کپی رایت آشنایی داشته باشد.

۲- استفاده درست از کلمه های کلیدی

یک ویژگی محتوای سئو شده این است که از کلمه‌های کلیدی در طول آن درست استفاده شده باشد. به طور معمول تحقیق کلمات کلیدی توسط کارشناس سئو انجام می‌شود؛ اما متخصص تولید محتوای سئو شده می‌تواند بر اساس نیاز، این کار را برای شما انجام دهد. علاوه بر این، یک ویژگی مهم محتوای سئوپسند این است که کلمه‌های کلیدی با چگالی مناسب و در جای درست به کار بروند.

برای مثال استفاده از کلیدواژه‌ها در هدینگ‌ها و پاراگراف اول می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. همچنین نباید کلمه کلیدی را بیش از حد تکرار کرد؛ زیرا باعث ایجاد فرایندی به نام کیورد استافینگ و در نتیجه جریمه شدن توسط گوگل خواهد شد. برای اینکه با اصول استفاده از کلمه‌های کلیدی و اهمیت آن‌ها بیشتر آشنا شوید

۳- انتخاب درست هدینگ ها و عناوین

 

اما مهمترین ویژگی محتوای سئو شده چیست؟ انتخاب درست هدینگ‌ها باعث می‌شود که محتوای شما خوانایی خوبی داشته باشد و خواننده بتواند بدون نیاز به خواندن همه محتوا، از مفهوم کلی آن اطلاع حاصل کند.

این موضوع باعث می‌شود که خواننده خیلی سریع به پاسخ سوال خود در داخل محتوای شما دست پیدا کرده و به این ترتیب برای خواندن سایر مقاله‌هایتان هم ترغیب شود.

۴- استفاده از کلمه های کلیدی مترادف

یک ویژگی محتوای سئو شده این است که تنها منجر به کسب رتبه برتر در یک کلمه کلیدی خاص نشود و بتواند برای مجموعه‌ای از کلمات هم معنا، به شما کمک کند. برای مثال فرض کنید که شما یک صفحه برای طراحی سایت در اصفهان طراحی کرده‌اید. آیا برای رتبه گرفتن در کلمه‌ای مانند طراحی وب سایت در اصفهان نیاز به صفحه جدیدی خواهید داشت؟ بدون شک خیر! بنابراین محتوای شما باید برای مجموعه‌ای از کلمه های کلیدی هم معنا یا LSI بهینه شود.

۵- استفاده از عکس های مرتبط

برای تولید محتوا بر اساس اصول سئو، لازم است که تصاویر خوبی هم داشته باشید که خواننده را برای ماندن در صفحه تشویق می‌کنند. اما اهمیت تصاویر در محتوای سئو شده چیست؟ داشتن عکس باعث می‌شود که محتوای شما از حالت یکنواختی خارج شده و رضایت کاربر را به دنبال داشته باشد. البته باید دقت کنید که در تولید محتوای تصویری هم حتما باید قواعد سئو و کپی رایت را رعایت کنید تا سایتتان دچار مشکل نشود. 

۶- لینک سازی داخلی، موثرترین ویژگی محتوای سئو شده

یکی از اصول مهم در سئو داخلی یک محتوا، لینکسازی داخلی است که باعث می‌شود سایت شما سریعتر رشد کرده و موتورهای جستجو هم راحتتر بتوانند محتوای شما را رصد کنند.