چه کسب و کارهایی به سایت نیاز دارند؟

به‌دنبال این هستم که کسب و کارم را رونق بدهم. یکی از پیشنهاداتی که به‌ من می‌شود، راه‌اندازی یک سایت است؛ اما نمی‌دانم آیا داشتن سایت برای کسب و کارم مناسب یا نه؟! ما به شما می‌گوییم.
 
جهت دریافت خدمات طراحی سایت در مشهد به آژانس دیجیتال مارکتینگ پایا مراچعه کنید    09386676574   09388458125

شاید تازه تصمیم‌ گرفته‌اید وارد بازار کار شوید و کسب و کار اینترنتی خودتان را داشته باشید؛ یا اینکه یک کسب و کار سنتی دارید و به‌دنبال فروش و درآمد بیشتر هستید، داشتن یک وب‌سایت گزینۀ خوبی برای شماست. این را هم حدس می‌زنیم که اگر صاحب یک کسب و کار سنتی هستید، احتمالا برای ورود به فضای اینترنت کمی مقاومت از خود نشان دهید. 

تا چند سال پیش، وب‌سایت‌ها کاربرد محدودی داشتند، اما الان تقریبا همۀ کارها از این طریق نه تنها شدنی است؛ بلکه راحت‌تر هم شده است. به‌علاوه اینکه، بازدهی و درآمد بیشتری را هم نصیب‌تان می‌کند. در این مطلب، می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم، که چه کسب‌ و کارهایی به سایت نیاز دارند. شاید شما هم یکی از این موارد باشید! 

چه کسب‌ و کارهایی به سایت نیاز دارند؟

طراحی سایت در مشهد با پایامارکتینگ

بسیاری از مشتریان از ما می‌پرسند، که آیا داشتن وب‌سایت برای کسب و کارشان مناسب است؟ چیزی در ذهن دارند؛ اما دچار ابهام و تردیدند، که چگونه آن را از طریق وب‌سایت عملی کنند؟ یا اینکه اصلا سایت به‌دردشان می‌خورد یا نه؟!

1. اگر یک محصول برای فروش دارید

در دنیای واقعی، فقط افراد محدودی، از شرکت یا مغازه شما اطلاع دارند. حتی اگر اطلاع هم داشته باشند، به دلیل دور بودن مسافت ترجیح می‌دهند، که به یک شرکت یا فروشگاه نزدیک‌تر مراجعه کنند. اما اگر یک سایت اینترنتی داشته باشید، برای مشتری مهم نیست که شما چقدر از او فاصله دارید؛ زیرا تنها با چند کلیک ساده می‌تواند محصول یا خدمات موردنظر خود را سفارش دهد. به همین دلیل است که فردی در جنوب ایران، محصولی را از فروشگاهی اینترنتی در تهران خریداری می‌کند.

فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا را درنظر بگیرید! با وجود آن که این فروشگاه، یک فروشگاه فیزیکی نیست و لوکیشن خاصی برای فروش محصول ندارد، اما میلیون‌ها مشتری دارد و در روز میلیاردها تومان محصول می‌فروشد! یا صدها فروشگاه اینترنتی دیگر که درآمدهای روزانه میلیونی در می‌آورند. 

راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی، به شما کمک می‌کند که در استخدام نیروی انسانی صرفه‌جویی کنید و هزینه‌های مربوط به آن را کاهش دهید. از طرف دیگر زمان دریافت سفارش بسیار کوتاه‌تر می‌شود و می‌توانید سفارش‌های چندین مشتری را به صورت روزانه برای آن‌ها ارسال کنید. در نهایت، با صرف زمان و هزینه‌‌ای کمتر، چندین برابر یک فروشگاه فیزیکی، فروش خواهید داشت.

اگر شما هم یک محصول دارید، ولی از پس هزینه‌های راه‌اندازی فروشگاه فیزیکی بر نمی‌آیید، ساخت فروشگاه اینترنتی گزینه‌ای مناسب است. شما با کمک فروشگاه‌ساز پرتال در کمتر از یک‌ ساعت و با هزینه‌ای منطقی فروشگاه خودتان را خواهید داشت. 

 

2. اگر قصد ارائه خدمات را دارید

تا چند سال پیش که هنوز کسب و کارهای اینترنتی به‌ این شکل رایج نبود، برای برگزاری یک دوره آموزشی یا راه‌اندازی یک شرکت خدماتی مجبور بودید، فضایی با هزینۀ بالا را برای این کار در نظر بگیرید. اما امروز، تنها با کمک یک سایت و با حداقل هزینه می‌توانید این کارها را انجام دهید. 

اگر در یک حوزۀ خاص تخصص دارید، یا اینکه خدماتی برای ارائه دارید، کافی‌ست یک سایت راه‌اندازی کنید. این خدمات می‌تواند ساده یا تخصصی باشد؛ مثلا شرکت‌های نظافت منزل خدماتی ساده، اما شرکت‌های نرم‌افزار، خدمات تخصصی‌ ارائه می‌دهند! در هر صورت داشتن یک وب‌سایت، گزینۀ خوبی برای ارائه این خدمات است.

با داشتن سایت، شما می‌توانید تمام خدمات خود را یک‌ بار برای همیشه در سایت قرار دهید و کاربران را دعوت به دیدن خدمات خود کنید! از طرفی اگر کاربران شما سفارش داشته باشند، به راحتی می‌توانید سفارش کاربر را به صورت آنلاین از طریق سایت بگیرید و آن را انجام دهید.

حال فرض کنید سایتی برای کسب‌وکارتان ندارید! باید تمام خدمات خود را برای هر مشتری توضیح دهید، به سوالات آن‌ها پاسخ دهید و در نهایت برای دریافت سفارش از مشتری، اطلاعاتش را به صورت دستی در دفتر ثبت کنید و سپس خدمات خود را به او ارائه دهید.

 

3. اگر به‌دنبال برندسازی هستید

برای همۀ ما پیش آمده که برای پیدا کردن جواب سوالات خود آن را در گوگل جستجو کنیم. پس از جستجو، ده سایت در صفحه اول نتایج و هزاران سایت در صفحات دیگر نمایش داده می‌شود که در نهایت بر روی یکی از آن‌ها کلیک می‌کنیم. اگر آن سایت بتواند سوال ما را به خوبی پاسخ دهد و این اتفاق بارها تکرار شود، برند آن برای همیشه در ذهن ما باقی می‌ماند.

به‌طور کلی، منظور ما از برندینگ دو نوع برندسازی است:

  • برندینگ شخصی
  • برندینگ سازمانی یا شرکتی

اگر شما یک سایت شخصی داشته باشید و در یک حوزۀ مشخص، به تولید محتوای باکیفیت و جذاب مشغول باشید، بعد از مدتی برای کاربران شناخته می‌شوید. به‌این ترتیب، در همان حوزۀ تخصصی به یک مرجع تبدیل شده و دیگران مرتب به سایت شما مراجعه می‌کنند. شاید بپرسید، تا وقتی اینستاگرام است چرا برای برندینگ، باید سایت بسازیم؟

در مقالۀ «رمز و رازهای کسب درآمد از اینستاگرام» به این موضوع اشاره کرده‌ایم که داشتن وب‌سایت، هم فرایند برندینگ را هم تسریع می‌کند و هم قدرت بیشتری به آن می‌بخشد. بنابراین اگر به‌دنبال خلق یک برند قدرتمند و ماندگار از خود هستید، در مورد راه‌اندازی سایت فکر کنید.