آیا تاکنون از خودتان پرسیده‌اید که چگونه وقتی کلمه‌ای را در گوگل جست‌و‌جو می‌کنید، گوگل نتایج مرتبط با درخواست شما را بهتان نشان می‌دهد؟ اگر فکر نکرده‌اید بدانید که همه‌اش از استفاده از کلمه کلیدی در سئو محتواهای موجود در سایت آب می‌خورد. برای همین است که آگاهی از ساروکار انتخاب و استفاده از کلمه کلیدی در سئو بسیار مهم است.

این روزها با افزایش تعداد کاربران اینترنت، بر تعداد وب‌سایت‌ها نیز افزوده شده است و بسیاری از مشاغل از طریق سایت به فعالیت خود ادامه می‌دهند. نوع فعالیت و هدف سایت‌ها ممکن است با یکدیگر تفاوت‌های بسیار زیادی داشته باشند؛ با این حال، یک نقطه‌ی مشترک بین همه‌ی سایت‌ها وجود دارد که عبارت است از بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌و‌جو. تمامی سایت‌ها برای دست یافتن به یک ترافیک واقعی لازم است با تکنیک‌های سئو آشنا باشند تا بازدید بیشتری از وب‌سایت آن‌ها انجام شود. کلمه کلیدی در سئو از مهم‌ترین تکنیک‌هایی است که می‌توانید از آن بهره ببرید و هر چه دانش خود را در این زمینه بیشتر کنید، نتیجه‌ی بهتری دریافت خواهید کرد. این مقاله به بررسی نقشه کلمه کلیدی در سئو سایت و اهمیت آن اختصاص دارد.

کلمه کلیدی در سئو از چه زمانی مطرح شد؟

کلمه کلیدی در سئو سایت

با اینکه نخستین وب‌سایت در سال 1991 ایجاد شد، تاریخچه‌ی ایجاد سئو به چند سال پس از آن یعنی سال 1997 باز می‌گردد. در این سال مدیر یک گروه موسیقی راک به نام Jefferson Starship متوجه شد که وب‌سایت این گروه در صفحه‌ی چهارم نتایج جست‌و‌جو نمایش داده می‌شود. واضح است که این موضوع برای او ناراحت کننده بود.

او این موضوع را با شرکتی که سایت را طراحی کرده بود در میان گذاشت و آن شرکت نیز در صدد پی بردن به راز این رتبه بندی برآمد. شرکت مذکور از طریق آزمون و خطا راه‌های بسیاری را امتحان کرد تا اینکه در انتها توانست با تکرار نام این گروه موسیقی در صفحات وب‌سایت جایگاه آن را در رتبه بندی نتایج موتور جست‌و‌جو تغییر دهد و این گونه بود که سئو و کلمه کلیدی در سئو متولد شد.

منظور از کلمه کلیدی در سئو چیست؟

منظور از محتوای سئو شده چیست؟

سئو کوتاه شده‌ی عبارت انگلیسی search engine optimizing‌ و به‌معنای بهینه‌سازی موتورهای جست‌و‌جو است. تولید محتوای سئو شده اولین و احتمالا مؤثرترین گام در کسب رتبه‌ی بالاتر در صفحه‌ی نتایج موتورهای جست‌و‌جو است. منظور از محتوای سئو شده نیز محتوایی است که باعث می‌شود سایت شما در میان رقبا در جایگاه بالاتری قرار بگیرد.

محتوای سئو شده اهمیت زیادی در موفقیت سایت شما دارد چرا که گوگل یا دیگر موتورهای جست‌و‌جو با بررسی محتوای شما تعیین می‌کنند که محتوای وب‌سایتتان چقدر ارزش دارد. البته موارد دیگری نظیر طراحی وب‌سایت یا استفاده از UI مناسب نیز از تکنیک‌هایی هستند که در رتبه‌ی وب‌سایت شما مؤثر خواهند بود؛ اما هیچ فاکتور دیگری به‌اندازه‌ی محتوای سئو شده و کلمه کلیدی در سئو، برای کسب رتبه‌ی خوب مؤثر نیست.کلمات کلیدی در سئو عبارتند از کلمات و عباراتی که کاربران در موتورهای جست‌و‌جو سرچ می‌کنند. این کلمات به‌نام کوئری (search queried) نیز شناخته می‌شوند. شما به‌عنوان یک مدیر وب‌سایت یا تولید کننده‌ی محتوا لازم است کلمات کلیدی را در متن محتوای خود استفاده کنید. نحوه‌ی انتخاب این کلمات باید به‌گونه‌ای باشد که شانس دیده شدن وب‌سایت شما را افزایش دهد؛ به عبارت دیگر، لازم است بدانید که کاربران چگونه یک محصول، یک سرویس یا اطلاعاتی خاص را جست‌و‌جو می‌کنند. این کار سبب می‌شود در رتبه بندی موتورهای جست‌و‌جو نظیر گوگل در جایگاه بالاتری قرار بگیرید. کلمات کلیدی یکی از اصلی‌ترین نقش‌ها را در سئو ایفا می‌کنند.