x تبلیغات
payamarketing

نکات مهمی که درباره طراحی سایت نمی دانستید

 ۱.اهرم سلسله مراتبی بصری

نکات مهم طراحی سایت - اهرم سلسله مراتبی بصری
 
هر صفحه دارای سلسله مراتب بصری است. اگر با مفهوم این عبارت آشنا نیستید ما تعریف آن را در اینجا برای شما آورده‌ایم:
 
طراحان وب از سلسله مراتب بصری استفاده می‌کنند تا توجه بازدیدکنندگان را به سوی عناصر مهم هدایت کنند. طرح وب شامل موقعیت (بالا و پایین صفحه)، اندازه‌ها (بزرگ یا کوچک)، تصاویر (ویدیو، تصاویر، نمادها) و کنتراست (رنگ و فضای سفید) است.
 
۲.استفاده از یک عنوان توصیفی و کلیدی در صفحه اصلی
نکات مهم طراحی سایت - عنوان توصیفی و کلیدی 
 
عنوان در بالای صفحه اصلی قرار دارد و می‌تواند توصیفی یا غیرتوصیفی باشد. در صورت توصیفی نبودن بازدیدکننده ممکن است نتواند به اولین سوال خود یعنی «آیا من در جای مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنین عنوان توصیفی برای استفاده از کلمه کلیدی هدف و نشان دادن ارتباط است. بسیاری از بازاریابان یک عنوان زیرکانه یا مبهم می‌نویسند. اما روشن و واضح بودن عنوان یک روش هوشمندانه‌تر است. بهتر است به جای نوشتن یک عنوان جالب اما مبهم یک عنوان توصیفی بنویسید.
 
۳.فراخوانی برای اقدام را در بالای صفحه قرار ندهید
نکات مهم طراحی سایت - فراخوانی برای اقدام
 
بازدیدکنندگان ممکن است وقت بیشتری را در صفحه وب‌سایت شما بگذرانند اما این بدان معنی نیست که آماده اقدام و یا خرید هستند. فراخوانی برای اقدام معمولا در پایین صفحه انجام می‌شود.
 
طی یک تحقیق که 25 میلیون بازدیدکننده را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد دریافتیم که بیشتر درگیری‌ها در زیر صفحه اتفاق می‌افتد. تنها به این دلیل که محتوای موجود در بالای صفحه قابل مشاهده است لزوما به این معنا نیست که موثرترین مکان برای فراخوانی مخاطب است.
 
۴.یک صفحه طولانی بسازید که به تمام سوالات بازدیدکنندگان پاسخ دهید
پیکسل‌های بیشتر یعنی فضای بیشتر برای پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمایتی. اگر بازدیدکننده پاسخی برای یک سوال مهم پیدا نکند به راحتی تا پایین صفحه حرکت می‌کند و زمانی که راضی شد خواندن را متوقف می‌کند.
 
۵.نمایش یک چیز در یک زمان مشخص
نکات مهم طراحی سایت - نمایش یک چیز در یک زمان مشخص
 
چیزی که معمولا بیشتر مشتریان در هنگام شروع پروژه طراحی وب به ما می‌گویند معمولا این جمله است: «من یک طراحی تمیز و مدرن را دوست دارم.». بازدیدکنندگان فضای آشفته را دوست ندارند. درواقع آن‌ها فضای سفید را دوست ندارند بلکه پیچیدگی بصری کم را دوست دارند.
 
در سال 2012 گوگل تصمیم گرفت که بداند چه وب‌سایت‌هایی از نظر بازدیدکنندگان زیبا هستند. این یک مطالعه درمورد سادگی با یک نام بسیار پیچیده بود: «نقش پیچیدگی بصری و نمونه‌سازی اولیه درمورد برداشت اول از وب‌سایت‌ها: تلاش در جهت درک احکام زیبایی‌شناسی».
 
آن‌ها در این تحقیق دریافتند که طرح‌های پیچیده کم‌تر به عنوان زیبایی درک می‌شوند.
 
۶.طرح‌بندی استاندارد استفاده کنید
نکات مهم طراحی سایت - طرح‌بندی استاندارد
 
همان تحقیق گوگل نشان داد که نمونه اولیه بالای صفحه نیز با زیبایی درک شده ارتباط دارد. به عبارت دیگر از طرح‌های عجیب و غریب در ابتدای صفحه استفاده نشده و وب‌سایتی که از استانداردها پیروی کرده است بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.
 
سایت‌هایی که به عنوان زیباترین سایت‌ها محسوب می‌شوند دارای نمونه‌های اولیه بالا و همچنین پیچیدگی بصری کم هستند که هر دو این موارد ساده و تمیز کار شده‌اند.
 
این بسیار خوب است که شما برند خود را متمایز کنید اما درمورد چیدمان سایت بهتر است که ساده عمل کنید.
 
۷.از فضای کاذب انتهای صفحه بپرهیزید
وب‌سایت‌های مدرن بازاریابی به ویژه صفحات فروش اغلب با بلوک صفحه ساخته می‌شوند. این بلوک‌ها ردیف‌هایی از محتوا هستند که اغلب با یک تصویر در یک طرف و متن در طرف دیگر در یک ستون واحد جریان می‌یابند.
 
در اینجا یک تصویر از صفحه سرویس معمولی در وب‌سایت تولید سرب آورده شده است. همانطور که در نمودار نشان داده شده است پاورقی از رنگ پس‌زمینه تیره‌تری برخوردار است، بنابراین بسیاری از سایت‌ها این کار را انجام می‌دهند.
 
۸.از طرح کشویی یا چرخان خودداری کنید
این طرح‌ها سال‌ها محبوب بودند و مشتریان آن‌ها را دوست دارند. اما مشکلی که وجود دارد این است که بازدیدکنندگان ممکن است فقط اولین اسلایدها را ببینند. مطالعات زیادی صورت گرفته که به همین نتیجه رسیده‌اند و دریافته‌اند در این نوع طرح‌ها اسلایدهای بعدی کم‌تر دیده می‌شوند و تماس یا اقدام به کلیک کرد برروی این اسلایدها تقریبا بعید است.
 
این طرح‌ها ممکن است محبوب باشند اما استفاده از آن‌ها برای سیاست داخلی خوب است نه برای بالا رفتن نرخ بازدیدکنندگان.
 
۹.از استفاده از زبانه و آکاردئون‌ها خودداری کنید
بهتر است از زبانه‌ها و جعبه محتوای قابل گسترش استفاده نکنید. با دانستن اینکه 76 درصد از بازدیدکنندگان در حال اسکن هستند می‌توانید همه چیز را در معرض دید آن‌ها نگه دارید و از این طریق مطالب خود را بیشتر به آن‌ها نمایش دهید بدون اینکه نیاز به کلیک کردن برای آشکار کردن چیزی باشد.
 
شما در وب‌سایت آمازون نیز هیچ کدام از این زبانه‌ها و آکاردئون‌ها را مشاهده نخواهید کرد. به خاطر داشته باشید که خواندن سریع بسیار راحت‌تر از کلیک کردن است. اگر بازدیدکننده مجبور باشد هدف خود را کلیک کرده یا برروی زبانه کلیک کند تا قادر به مشاهده چیزی باشد کمتر احتمال دارد که آن را ببیند.
 
تصاویر
در اینجا بیایید کمی به نکات مربوط به تصاویر بپردازیم:
 
۱۰.از تصاویر افراد استفاده کنید
نکات مهم طراحی سایت - استفاده از تصاویر افراد
 
چهره‌ها تصاویری منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زمان به دنیا آمدن ما به چهره‌های دیگر بیشتر نگاه می‌کنیم. قدرت مغناطیسی تصاویر افراد در طراحی وب‌سایت بسیار مفید است.
 
چهره‌ها توجه را جلب می‌کنند. مطالعه موردی معروفی نشان می‌دهد که نتایج حاصل از ترکیب چهره و توصیفات در یک صفحه فروش بسیار چشم‌گیر است.
 
۱۱.اما از عکس‌های ذخیره شده استفاده نکنید
یک زمان و مکان برای عکس‌های ذخیره شده وجود دارد، اما بهتر است از عکس‌های ذخیره شده استفاده نکنید. آن‌ها هرگز احساس واقعی بودن ندارند و بنابراین موجب جلب اعتماد نخواهند شد.
 
شرکت‌ها به دلیل کیفیت بالا برای استفاده از عکس‌های ذخیره شده وسوسه می‌شوند. اما بازدیدکنندگان شما بیشتر به واقعیت اهمیت می‌دهند. آن‌ها درواقع ترجیح می‌دهند افراد واقعی را ببینند.
 
۱۲.از چهره‌ها به عنوان نشانه استفاده کنید
نکات مهم طراحی سایت - استفاده از چهره‌ها به عنوان نشانه
 
تصاویر افراد فرصتی ویژه برای توجه بازدیدکنندگان به شما می‌دهد. یک محقق به نام جیمز نسیم طرح‌هایی را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهره‌ها در موقعیت‌های مناسب پی برد. چهره‌ها قدرت این را دارند که توجه بازدیدکنندگان را به سمت سایر عناصر سوق دهند.
 
یک مطالعه مشهور با استفاده از چهره کودک صورت گرفته است، وقتی کودک به دوربین نگاه می‌کند بازدیدکنندگان به کودک نگاه می‌کنند. وقتی کودک به عنوان یا تیتر نگاه انداخته باشد بازدیدکنندگان به تیتر نگاه می‌کنند.
 
۱۳.از فلش‌ها به عنوان نشانه‌های بصری استفاده کنید
چهره‌ها می‌توانند توجه بازدیدکنندگان را جلب کنند، اما تنها راه کنترل و هدایت چشم بازدیدکننده نیستند. حتی ممکن است فلش‌های کوچک کشیده شده با دست موثرتر از آن باشد. در این مطالعه نشان داده شده است که حتی یک پیکان ساده در جذب CXL چشم بازدیدکنندگان یک عنصر قدرتمند در صفحه است.
 
اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان شما به چیزی نگاه کنند، با فلش به آن اشاره کنید.
 
۱۴.برای فراخوانی مخاطب به اقدام از رنگ‌ استفاده کنید
نکات مهم طراحی سایت - فراخوانی مخاطب
 
رنگ‌ها دارای مفاهیم احساسی و عاطفی هستند(مثلا قرمز فوری، آی آرام و غیره) و بخشی از استانداردهای یک برند می‌باشند. رنگ‌ها همچنین فرصتی هستند که بازدید کنندگان را به سوی اقدام و خرید سوق دهند.
 
یک مطالعه درمورد رنگ دکمه‌های فراخوانی به اقدام نشان داده است که قدرت رنگ و کنتراست درخشندگی جلب توجه را زیاد می‌کند.
 
پیمایش‌ها و پیوندها (لینک‌ها)
در اینجا توصیه‌هایی برای لینک‌ها و پیمایش سایت از جمله منوها، دکمه‌ها و لینک‌هایی که باعث می‌شود بازدیدکنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آورده‌ایم:
 
۱۵.توصیفی بودن
نکات مهم طراحی سایت - توصیفی بودن
 
پیمایش‌ها همیشه از نظر بصری برجسته هستند بنابراین فرصتی برای برقراری ارتباط می‌باشند. بازدیدکنندگان به طور معمول بازدید خود را با اسکن در بالای هدر شروع می‌کنند. هر چیزی که در قسمت هدر باشد از جمله منوهای شما به احتمال زیاد دیده خواهد شد.
 
۱۶.قسمت هوم یا خانه را در سمت چپ قرار دهید و زیاد نگران بقیه ترتیبات قرار گرفتن منو نباشید
نکات مهم طراحی سایت - ترتیب قرارگرفتن منو
 
اگر لینک خانه یا هوم دارید آن را در سمت چپ قرار دهید. چراکه رایج‌ترین مکان برای قرار دادن آن است، بنابراین بازدیدکنندگان انتظار دارند که خانه را در هر وب‌سایتی در آنجا پیدا کنند.
 
تحقیقات نشان می‌دهد که ترتیب مهم نیست. دو مطالعه مختلف برای ردیابی چشم مخاطب وجود دارد که ارتباط کمتری بین ترتیب موارد فهرست و موفقیت در تعداد بازدیدکنندگان را نشان می‌دهد. بنابراین وقت خود را صرف نگرانی برای ترتیب قرار دادن موارد فهرست نکنید.
 
۱۷.از صفحات خدمات به پست‌های وبلاگ لینک دهید
اگر بازدیدکنندگان در یک صفحه از خدمات یک وب‌سایت قرار داشته باشند هدف آن‌ها خدمات آن وب‌سایت است. اگر برروی وبلاگ خود لینک‌هایی از از صفحات دیگر قرار دهید آن‌ها را به صفحات دیگر نیز سوق می‌دهد. پست‌های وبلاگ به طور طبیعی حواس‌پرتی، فرصت‌ها و نرخ تبدیل پایین‌تری دارند.
 
۱۸.مراقب باشید با هر وب‌سایت دیگری لینک ندهید
شما باید با مواردی مرتبط باشید و به آن‌ها لینک دهید که به بازدیدکننده در رسیدن به اهداف خود کمک می‌کند. در پست‌‎های وبلاگ لینک‌دهی معمولا به یک منبع یا پیوند خارجی است. این پست ممکن است به ده مقاله خارجی لینک داده شود.
 
اما در صفحات سرویس و در صفحه اصلی وب‌سایت باید لینک‌دهی به سایت‌های دیگر را با دقت انجام دهید. برای لینک‌دهی در صفحات اصلی این سوال‌ها را از خود بپرسید: آیا واقعا می‌خواهید بازدیدکنندگان روی آن کلیک کنند؟ آیا این لینک‌دهی شما را در رسیدن به اهدافتان کمک خواهد کرد؟
 
۱۹.از نمادهای رسانه‌های اجتماعی در عنوان وب‌سایت خود استفاده نکنید
نمادهای رنگارنگ رسانه‌های اجتماعی موجود در هدر برای اهداف شما خوب نیستند. اگر بازدیدکنندگان برروی هر یک از این دکمه‌های رنگارنگ کلیک کنند حواس آن‌ها از سایت پرت می‌شود و بعید است که به سایت بازگردند.
 
ادغام رسانه‌های اجتماعی به طور کلی کار اشتباهی است. اگر به یک شبکه اجتماعی لینک می‌دهید این کار را از طریق پاورقی خود انجام دهید. بازدیدکنندگان می‌توانند در صورت مشاهده این لینک‌ها از آن‌ها استفاده کنند اما شما با این کار به آن‌ها پیشنهاد نمی‌دهید که سایت را ترک کنند.
 
نوشتن
در این قسمت بیایید درمورد کلمات صحبت کنیم. قبل از این ما یک عنوان متمرکز بر کلید واژه را در صفحه اصلی به شما توصیه کردیم. در اینجا چند نکته دیگر درمورد نوشته‌های یک وب‌سایت شامل هدر، زیر عنوان و متن بدنه برای شما آورده‌ایم:
 
۲۰.زیرنویس‌های معنی‌دار بنویسید
نکات مهم طراحی سایت - زیرنویس‌های معنی‌دار
 
عناوین مبهم در همه وجود دارد. این عناوین غالبا بزرگ و بی‌فایده هستند اما مواردی کوچک و مفید را دنبال می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که موارد بزرگ برای بازدیدکنندگان معنی‌دار و مفید هستند. اگر روسای شما می‌خواهند چیزهایی مانند خدمات و محصولات در وب‌سایت بگویند باید از خود بپرسید که چه توصیفی برای آن می‌تواند بهتر باشد.
 
۲۱.از پاراگراف‌های طولانی استفاده نکنید
پاراگراف طولانی با استانداردهای محتوای دیجیتال مطابقت ندارد. شکستن پاراگراف‌های طولانی فهم آن را آسان‌تر می‌کند. به عنوان یک قاعده کلی سعی کنید پاراگراف‌های طولانی‌تر از 3 یا 4 خط ننویسید.
 
اگر طول خط بسیار طولانی باشد خواندن آن برای مصرف‌کنندگان می‌تواند مشکل‌تر باشد.
 
۲۲.از کلمات ساده استفاده کنید
نکات طراحی سایت - استفاده از کلمات ساده
 
هرچه خواندن متن آسان‌تر باشد وب‌سایت موفق‌تر خواهد بود. از کلمات متداولی که خوانندگان انتظار دارند استفاده کنید. استفاده از جلمات طولانی و کلمات فانتزی خوب نیست.
 
باید از یک زبان ساده استفاده کنید که همه بتوانند آن را درک کنند. تحقیقات نشان داده که سادگی در خوانایی می‌تواند در افزایش بازدیدکنندگان تاثیر داشته باشد.
 
۲۳.ترتیب فهرست
نکات طراحی سایت - ترتیب فهرست
 
هنگام ثبت هر لیست در وب‌سایت خود مطالب مهم را در ابتدا و انتها قرار دهید. توجه خواننده به وسط لیست کمتر است. از آنجا که بازدیدکنندگان صفحه را اسکن می‌کنند اولین و آخرین موارد به احتمال زیاد در حافظه کوتاه مدت باقی می‌ماند.
 
۲۴.به سوالات برتر بازدیدکنندگان پاسخ دهید
سوالاتی ممکن است برای بازدیدکنندگان پیش بیاید. کار اصلی وب‌سایت پاسخگویی به این سوالات است. هر سوال که بی‌پاسخ بماند فرصتی برای جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنین سوالات بدون پاسخ امکان ترک وب‌سایت توسط مخاطب را افزایش می‌دهد.
 
هنگامی که جوئل کلتکه فرایند خود را برای یافتن سوال‌ها و نوشتن پاسخ در Hubspot یافت توانست صفحات فرود نرخ تبدیل خود را دو برابر کند. او با مشتریان مصاحبه کرد، جواب‌های آن‎‌ها را تجزیه و تحلیل کرد، پیام‌ها را در اولویت قرار داد و در پایان کلمات مخاطبان خود را در نسخه جدید بازاریابی خود به صورت هوشمندانه استفاده کرد.
 
در اینجا سوالاتی وجود دارد که جوئل برای کشف سوالات برتر بازدیدکنندگان استفاده می‌کند:
 
چه چیزی باعث شده تا شما به دنبال راه حل باشید؟
چه چیز دیگری را امتحان کردید و چه چیزی را دوست نداشتید؟
چه چیزی شما را از خرید از ما باز می‌دارد؟
چه چیزی باعث شده شما به اندازه کافی به ما اعتماد کنید و ما را امتحان کنید؟
چه چیزی محصول ما را به راه حلی برای شما تبدیل کرده است؟
هنگام ارزیابی چه چیزی برای شما مهم‌تر بود؟
اکنون می‌توانید چه کاری انجام دهید که قبلا نمی‌توانستید؟
مثالی برای من بگذارید که برای شما تفاوت ایجاد کرده است
شواهد و اسناد اجتماعی را اضافه کنید
گرایش انسان به انجام کارهایی است که دیگران انجام می‌دهند. بنابراین ارائه شواهدی مبنی بر اینکه دیگران شما را انتخاب می‌کنند انتخاب خوبی به نظر می‌رسد. هدف این است که هر تصمیمی غیر از استفاده از محصول شرکت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازدیدکنندگان خود ثابت کنید که شما بهترین راه هستید. ایده‌های بازاریابی خود را با شواهد پشتیبانی کنید.
 
۲۵- شواهد و اسناد اجتماعی را اضافه کنید
گرایش انسان به انجام کارهایی است که دیگران انجام می‌دهند. بنابراین ارائه شواهدی مبنی بر اینکه دیگران شما را انتخاب می‌کنند، انتخاب خوبی به نظر می‌رسد. هدف این است که هر تصمیمی غیر از استفاده از محصول شرکت شما خارج از هنجار به نظر برسد. به بازدید کنندگان خود ثابت کنید که شما بهترین راه هستید. ایده‌های بازاریابی خود را با شواهد پشتیبانی کنید.
 
۲۶.کمبودها را ذکر کنید
نکات طراحی سایت - کمبودها را ذکر کنید
 
انسان‌ها ماشین حساب‌های هزینه سود کارآمد نیستند. ما تمایل به افزایش سود و زیان‌های ناچیز داریم. به عبارت دیگر ضررو زیان بدتر از سود لذت بخش است.
 
۲۷.فرم‌های ثبت نام ایمیل برای مشترکین را بهینه کنید
نکات طراحی سایت - فرم‌های ثبت نام
 
 
 
در انتهای این پست یک فراخوانی اقدام برای اشتراک قرار داده شده است. اگر از نزدیک نگاه کنید خواهید دید که این پست شامل سه عنصر جداگانه است. این سه عنصر برای ثبت نام ایمیل است.
 
سلسله مراتب بصری در آن برجسته است.
به خواننده گفته شده که چه چیزی دریافت می‌کند و چه موقع.
با استفاده از اثبات اجتماعی یک توصیف کوچک از تعداد مشترکین انجام شده است.
وقتی برای اولین بار این تغییرات را آزمایش کردیم نرخ تبدیل بسیار پایین بود و سپس پیشرفت چشم‌گیری کرد. اکنون شاهد افزایش 4و683 درصدی در ثبت‌ نام‌های ایمیل هستیم.

 

بهترین شرکت طراحی سایت در مشهد

برندینگ به روش چاپ تقویم رومیزی

تقویم رومیزی یکی از پرکاربردترین هدایای تبلیغاتی برای اکثر شرکت ها و سازمان ها می باشد. تقویم رومیزی یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی است و به همین دلیل در تمامی شرکت ها و ادارات شاهد تقویم رومیزی تبلیغاتی خواهید بود. با نزدیک شدن به سال نو، زمان سفارش تقویم رومیزی 99 فرا رسیده است، اگر امسال قصد دارید تقویم رومیزی خود را سفارش دهید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مشاهده کنید.
چرا سفارش تفویم رومیزی
با همه هدایای تبلیغاتی با قیمت بالا، تقویم رومیزی می تواند یکی از مقرون به صرفه ترین، موثرترین و مفیدترین هدایایی باشد که می توانید بدهید. درست مانند تقویم ها و سررسیدها، تقریباً همه می توانند از تقویم رومیزی استفاده کنند و می توان گفت تقریباً همه دفاتر به تقویم رومیزی نیاز دارند. با درج لوگو و طرح تبلیغاتی خود بر روی این آیتم می توانید تبلیغات موثری داشته باشید و برند خود را در طول سال در معرض دید عموم قرار دهید.

انواع اصلی تقویم رومیزی
به طور کلی قوانین تقویم رومیزی به دو نوع سخت و سخت دسته بندی می شوند. در تقویم رومیزی با پایه سخت از روکش مقوا یا مقوای سخت در وسط پایه استفاده شده است. معمولاً کاغذ براق یا سنگین روی آن اعمال می شود. در نهایت با استفاده از فنر که معمولا فنر دوتایی است به کاغذ متصل می شود. یک تقویم رومیزی پایه جامد مقاومت خوبی دارد و پایداری یک تقویم معمولاً بیشتر از یک پایه غیر سفت است.
پایه غیر سفت و سخت تقویم رومیزی یک پایه ساخته شده از مقوا در داخل است. در این مدل پایه ها از این نوع مقوا با مقدار حرارتی بین 300 تا 400 ساخته شده است که در این نوع پایه می توانید طرح مورد نظر خود را چاپ کنید. یکی از ویژگی های مثبت این نوع پایه تقویم رومیزی هزینه کمتر نسبت به پایه سفت و سرعت تولید بالا می باشد. اما باید در نظر داشته باشید که این نوع پایه مقاومت بسیار کمتری نسبت به پایه جامد دارد.
ابعاد تقویم رومیزی
به طور کلی می توان گفت که ابعاد تقویم رومیزی بسیار متنوع بوده و کاملاً به نظر و سلیقه تولید کننده بستگی دارد. تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که تقویم رومیزی که انتخاب می کنید نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ باشد. هر دو تقویم رومیزی مربع و مستطیل طرفداران خاص خود را دارند.

لاینر تقویم رومیزی
به طور معمول، یک تقویم رومیزی شامل 12 برگ کاغذ است. علاوه بر این 12 صفحه، یک صفحه مقدماتی به عنوان لاینر یا به عبارتی جلد به این صفحات اضافه شده است. در این صفحه معمولا می توانید از چاپ صفحه، چاپ سیلک روی کاغذ فانتزی، مهر نقره ای یا مهر طلا استفاده کنید.

تقویم رومیزی سفارشی
اگر قصد دارید تقویم رومیزی را سفارش دهید که کاملا با سلیقه شما مطابقت داشته باشد و شعار تبلیغاتی یا شعار خاص یا طرحی متفاوت داشته باشد، مشکلی نیست. شما قادر خواهید بود این کار را به راحتی انجام دهید. اگر درخواست چاپ معقول دارید، بسیاری از شرکت‌های تقویم رومیزی و سررسیدها، مانند واحد تقویم برگه، می‌توانند درخواست شما را ارائه دهند. این سفارشی‌سازی تقویم رومیزی شامل نکات و شرایطی است که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.
تعداد زیادی اختصاص داده است
اگر قصد دارید تقویم رومیزی خود را به طور انحصاری سفارش دهید، می توانید تقویم خود را طراحی و انتخاب کنید. پست شما فقط می تواند حاوی شعار اصلی یا شعار تبلیغاتی شرکت شما باشد یا می تواند یک یا دو صفحه کاملا طراحی شده و منحصر به فرد باشد.

پایه سفارشی
تا اینجا در مقاله، شما به خوبی از انواع اولیه آن آگاهی دارید. برای سفارشی سازی پایه تقویم رومیزی می توانید طرح یا لوگوی مورد نظر خود را روی پایه چاپ کنید. به این ترتیب طرح و لوگوی شما همیشه در چشم مشتریان شما خواهد بود.

حکاکی لوگو انحصاری
در پایه تقویم رومیزی، می توانید تابلویی را سفارش دهید که جلوه و سبک تقویم رومیزی را افزایش می دهد. همچنین اگر قصد دارید تقویم رومیزی خود را منحصرا سفارش دهید، می توانید لوگوی شرکت خود را روی این بشقاب حک کنید.
آستر سفارشی
همانطور که گفته شد، همه تقویم های رومیزی معمولا 12 صفحه دارند و هر صفحه برای یک ماه است. سیزدهمین برگ را آستر یا پوشش نیز می گویند. اگر قصد دارید لاینر تقویم رومیزی خود را به صورت جداگانه سفارش دهید، می توانید از مهر طلایی یا نقره ای استفاده کنید.

صفحات تقویم دسکتاپ را سفارشی کنید
همانطور که می دانید، هر صفحه تقویم رومیزی شامل یک پس زمینه و یک جلو می باشد. هر صفحه همچنین دارای یک تصویر در پشت و یک تصویر کوچکتر در جلو، درست بالای تاریخ های هر ماه است. اگر قصد سفارشی سازی تقویم رومیزی خود را دارید، می توانید این تصاویر را نیز با توجه به زمینه فعالیت خود طراحی و ترتیب دهید.

جعبه سفارشی
سفارشی کردن کاشی تقویم رومیزی ممکن است رایج نباشد. اما در صورت علاقه می توانید جعبه تقویم رومیزی را نیز با توجه به فعالیت خود طراحی کنید و لوگو، شعار یا طرح خاص خود را روی آن چاپ کنید. اما مجدداً اشاره می کنیم که سفارشی کردن کاشی تقویم رومیزی چندان رایج نیست.

اخرین حرف
در نهایت، اگر به دنبال یک هدیه تبلیغاتی مفید، موثر، کم هزینه و اقتصادی برای سال جدید هستید، خرید تقویم رومیزی یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید انتخاب کنید. اگر توزیع سفارشی به حد مجاز خود رسیده است، می توانید تقویم رومیزی را با توجه به صنعت خود سفارشی کنید و لوگو، طرح یا شعار تبلیغاتی خاص خود را روی آن درج کنید.

منبع : چاپ آنلاین بانی چاپ

 

بهترین اطلاعاتی که یک بوررسی باید بداند

 

بورس چیست؟

واژه بورس در زبان فرانسوی به معنی کیف پول است.

برای شناختن و فهمیدن واژه بورس بهتر است ابتدا بازار را تعریف کنیم.
بازار مکان خاصی نیست. بلکه جایی است که خریدار و فروشنده در آن فعالیت داشته باشند.
به بیان ساده‌تر: هرگاه شرایطی فراهم شود که خریدار و فروشنده بتوانند با هم رابطه‌ای برقرار کنند، به توافقی برسند و معامله‌ای بین آن‌ها صورت گیرد، بازار تشکیل می‌شود.
در نتیجه بازار محدود به یک مکان خاص نیست. پس در هر فعالیت اقتصادی که در آن خریدار و فروشنده‌ای وجود داشته باشد، بازار شکل گرفته است.

بورس تهران چیست؟

بورس تهران بازاری است که اوراق بهادار شرکت‌های بورسی در این بازار توسط کارگزاران و ناظران مورد معامله قرار می‌گیرد.

اولین بورس در ایران بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد.

بورس اوراق بهادر تهران در سال 1346 با ورود شرکت نفت پارس و بانک صنعت و معدن فعالیت خود را آغاز کرد.

ابتدا در بازار بورس تهران قیمت سهام شرکت‌های بورسی بر روی تخته نوشته و در تالار بورس به نمایش می‌گذاشتد.

در ابتدا هفته‌ای یکبار و آنهم در ساعت محدودی معاملات سهام انجام می‌شد و علت آن کم بودن معاملات و عدم فرهنگ سازی بود.

در حال حاظر بازار بورس تهران از ساعت 9 صبح تا 12:30 و از روز شنبه تا چهارشنبه فعالیت می‌کند.

کسب درآمد از بورس

برای کسب درآمد از بورس باید به علم بازار‌های مالی مسلط باشیم.

افرادی که قصد دارند کسب درآمد از بورس داشته باشند باید در ابتدا با مطالعه‌‌ی مقاله آموزش بورس رایگان از صفر با بازار بورس آشنا شده و سپس به سراغ علم بورس بروند.

الفبای بورس

برای شروع آموزش بورس باید به چند نکته ابتدایی که جزو الفبای بورس به حساب می‌آیند توجه کنیم.

  • بازار سرمایه محل قمار کردن نیست
  • با پول قرض و وام وارد بازار نشویم
  • با پولی که ترس از دست دادن آن را داریم در بورس سرمایه گذاری نکنیم
  • بهترین پول برای سرمایه گذاری پول مازاد است.

مزایای پذیرش شرکتها در بورس اوراق بهادار

وارد شدن شرکت‌های پذیرش شده در بورس مزایای زیادی دارد که در نهایت به بهبود عملکرد شرکت کمک می‌کند.

پذیرش شرکت‌های جدید در بازار سرمایه به بزرگ شدن بورس، توسعه‌ی بازار سرمایه و اقتصاد ملی کمک خواهد کرد. همچنین باعث ایجاد فرهنگ سهامداری شده و برای شرکت‌های پذیرش شده مزایای متعددی دارد.

مهم‌ترین مزایای پذیرش در بورس

پذیرش در بورس برای شرکت پذیرفته شده مزایای بسیاری دارد که مهم‌ترین آنها

  1. برخورداری از تخفیف مالیاتی
  2. افزایش اعتبار داخلی و بین اللملی
  3. کاهش ریسک نقدینگی
  4. به روز رسانی ارزش واقعی شرکت
  5. اعتبار و اعتماد عمومی
  6. سهولت در گرفتن تهسیلات بانکی

واحد بورس چیست؟

واحد بورس بستگی به نوع پول یک کشور دارد. به طور مثال واحد پول ایران ریال است، به همین دلیل واحد بورس ایران به ریال محاسبه می‌شود.

کد بورسی چیست؟

برای خرید و فروش سهام در بورس به یک کد بورسی نیاز دارید.

کد بورسی شامل پنج عدد و سه حرف اول نام‌خانوادگی شما است.

برای دریافت کد بورسی باید در یکی از شعب کارگزاری‌های بورس ثبت نام کرده و درخواست کد بورس دهید.

در ادامه‌ی مقاله آموزش بورس رایگان روش گرفتن کد بورسی به صورت تصویری را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم،

کد بورسی من چیست؟

کد بورسی هر فرد شامل سه حرف اول نام‌خانوادگی شخص و 5 عدد که سازمان بورس قرار می‌دهد است.

نمونه کد بورسی

به طور مثال اگر فامیلی شما محمدی است کد بورسی شما محم35482 می‌شود.

بازار بورس

بازار بورس محلی برای داد و ستد کالا و اسناد مالی تجاری است.

امروزه خرید و فروش اسناد مالی تجاری و اوراق بهادار در بازار بورس انجام می‌شود. تمامی کسانی که در بازار بورس فعالیت می‌کنند، به صورت اینترنتی به معامله این اسناد می‌پردازند.

 

فرابورس چیست؟

در بازار فرابورس همچون بورس، سهام شرکت‌ها مورد معامله قرار می‌گیرد؛ با این تفاوت که شرکت‌های که شرایط حضور در بورس را ندارند در بازار فرابورس قرار می‌گیرند.

بازار فرابورس همچون بورس به صورت مستقل و شفاف در حال فعالیت است و شرکت‌ها می‌توانند سهام خود را در فرابورس عرضه کنند.

کد فرابورس چیست؟

برای انجام معاملات در فرابورس شما نیاز به کد فرابورس ندارید. چون بورس و فرابورس در راستای یکدیگر فعالیت می‌‎کنند، با داشتن کد بورسی نیز می‌توانید به خرید و فروش سهام‌‌های فرابورسی بپردازید. (عملا بورس و فرابورس یکی هستند)

فرابورس ایران چیست؟

دومین بازار معاملات بورس در ایران فرابورس است.

  • بازار فرابورس ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازار های معاملاتی به سه دسته‌ی اول، دوم، سوم و بازار پایه که شامل تابلوی زرد، قرمز و نارنجی می‌باشد، تقسیم شده است.

در ایران، اگر شرکتی بنابر دلایلی توان ورود به بازار بورس را نداشته باشد، در بازار فرابورس شروع به معامله می‌کند.

مزایای پذیرش در فرابورس

شرکت‌های که وارد فرابورس می‌شوند از مزایای مثل تخفیف مالیات برخوردار می‌شوند.

مزایای شرکت‌های پذیرفته شده در فرابورس شامل:

  • معافیت یا تخفیف مالیات
  • استفاده از امکانات بانکی مثل تسهیلات مالی
  • قابلیت
  • نقد شوندگی سهام
  • تامین منابع مالی
  • انتقال و خرید و فروش سهام به صورت آسان
  • شفافیت و اعتبار قیمت در سهام

تقسیم بندی بازار پایه فرابورس

در بازار پایه فرابورس شرکت‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند و به وسیله‌ی رنگِ تابلو دسته بندی شده‌اند.

تابلوی زرد: دامنه نوسان این شرکت‌ها ۳٪ است.

تابلوی نارنجی: دامنه نوسان این شرکت‌ها ۲٪ است.

تابلوی قرمز: دامنه نوسان این شرکت‌ها ۱٪ است.

نکات مهم بازار پایه فرابورس

نکته ۱: دامنه نوسان درصد تغییر قیمت در روز است؛ که در ادامه این مقاله به صورت کامل با آن آشنا خواهیم شد.

نکته ۲: درصورتی که سهام موجود در بازار پایه فرابورس، سه روز متوالی بیشترین رشد یا ریزش را داشته باشد، برای روز چهارم یک درصد به دامنه نوسان آن سهام اضافه خواهد شد.

نکته ۳: دامنه نوسان پایین در تابلوی قرمز به معنای ریسک پایین سرمایه گذاری نیست؛ بلکه برای جلوگیری از متحمل شدن ضرر سنگین احتمالی سهامداران شرکت‌های تابلوی قرمز است. چون تا تابستان ۹۸ که دامنه نوسان تابلوی قرمز نامحدود بود، سهامدارانی که ریسک پذیری بسیار بالایی داشتند، در این شرکت‌ها سرمایه گذاری می‌کردند؛ که گاهی اوقات سود‌های کلان و گاهی ضررهای سنگینی را متحمل می‌شدند.

بازار پایه فرابورس چیست؟

بازار پایه فرابورس به سه دسته الف، ب، ج تقسیم شده است که شرکت‌‌ها نسبت به ربته و ارزش در این دسته‌ها قرار می‌گیرند.

معمولا شرکت‌های که صورت مالی مناسب و دقیقی ندارند در این دسته‌ها قرار می‌گیرند.

بازار پایه زرد چیست؟

بازار پایه زرد مربوط به پایین‌ترین سطح شرکت‌های بورسی می‌باشد.

سهام‌هایی که در تابلوی زرد بازار پایه قرار دارند، درصد تغییر نوسان آنها ۳٪ است.

قوانین تابلوی‌ زرد فرابورس

اگر یک شرکت ویژگی‌های زیر که مربوط به قوانین تابلوی زرد فرابورس است را داشته باشد، نماد شرکت در این تابلو درج می‌شود.

قوانین تابلوی زرد فرابورس شامل:

  • سهام‌هایی که مجموع تاخیر در ارائه اطلاعات آن بیش از ۲ بار نباشد.
  • دفعات عدم ارائه صورت‌مالی آن‌ها، بیش از دو بار نباشد.
  • در اطلاعات مالی شرکت، حداقل یک صورت مالی حسابرسی شده وجود داشته باشد.

قوانین تابلوی قرمز فرابورس

اگر یک شرکت ویژگی‌های زیر که مربوط به قوانین تابلوی قرمز فرابورس است را داشته باشد، نماد آن شرکت در این تابلو درج می‌شود.

  • رای قطعی مرجع قضایی مبنی بر ورشکستگی شرکت
  • رای مجمع فوق‌العاده یا مرجع قضایی منبی بر انحلال شرکت
  • شرکت در سه سال متوالی صورت مالی حساب رسی شده نداشته باشد.

قوانین تابلوی نارنجی فرابورس

اگر سهامی شرایط پذیرش در تابلوی زرد یا قرمز را نداشته باشد در تابلوی نارنجی قرار خواهد گرفت.

تفاوت بورس و فرابورس چیست؟ به زبان ساده

تنها تفاوت بورس و فرابورس این است که شرکت‌ها برای ورود به فرابورس، شرایط و الزامات کمتری را نسبت به بورس دارند.

در ایران با داشتن کد بورسی سهام‌های فرابورس را نیز می‌توان معامله کرد.

به طور کلی هیچ تفاوت خاصی بین بورس و فرابورس وجود ندارد و حضور یک شرکت در فرابورس دلیل بر خوب یا بد بودن شرکت برای سرمایه گذاری نیست.

 

معرفی معامله های انجام پذیر در بازار بورس

دارایی هایی مثل اسناد مالی، اوراق بهادار، کالا، اخزا و …در بورس معامله می‌شوند.
به طور کلی بورس همان بازار های مالی است که در آن سهام و اوراق بهادار معامله می‌شود.

انواع بورس و بازار های مالی چیست؟

به طور کلی بورس و بازار های مالی به ۵ دسته تقسیم می‌شوند:

  1. سهام (tSock
  2. سبد سهام «پرتفوی» چیست؟

    به مجموعه خرید سهام‌ های مختلف، سبد سهام می‌گویند.

    تحلیلگران بازار بورس برای کم کردن احتمال ضرر، سبد سهام تشکیل می‌دهند. آنها دارایی خود را بر چند قسمت تقسیم کرده و در چند سهام مختلف سرمایه گذاری می‌کنند تا با اینکار احتمال ضرر به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

    به طور مثال: اگر در یکی از سهام‌های خریداری شده متضرر شوید و دیگر سهام‌های موجود در سبد شما رشد کنند، ضرر سهام متضرر شده جبران می‌شود. و اگر سهام یک شرکت بنا بر دلایلی بسته شود و سرمایه گذار نیاز به پول داشته باشد، می‌تواند از دیگر سهام‌های خود فروخته و نقدینگی مورد نیاز خود را تهیه کند.

    )
  3. کالا (Futures)
  4. ارز (Forex)
  5. انرژی (Energy)
  6. شاخص (CFC)

سهام چیست؟

تبدیل سند یک شرکت به قطعه‌های ریز را سهام می‌گویند.

سهام جمع سهم است و سهم قطعه‌ای از سرمایه یک شرکت است.

سهامدار بورس چیست؟

به دارنده هر سهم در بورس، سهامدار می‌گویند. سهامدار به همان نسبتی که سهام در اختیار دارد، در مالکیت شرکت و بنگاه شریک است.

بازار سهام چیست؟

منظور از بازار سهام همان بازار بورس است.

فعالان بازار بورس در این بازار به خرید و فروش سهام می‌پردازند، به همین علت عده‌‌ای این بازار را بازار سهام می‌نامند.

سهام در بورس چیست؟

سهام در بورس به معنای قطعه‌ای از سند شرکت است که به برگه‌های ۱۰۰ تومانی تبدیل شده تا به راحتی معامله شود. عملا هرکس که در بورس سهام یک شرکت را می‌خرد، جزو مالکین آن شرکت محسوب می‌شود.

بورس کالا چیست؟

بورس کالا بازاری است که فروشندگان کالای خود را در آن عرضه می‌کنند و پس از بررسی کارشناسان قیمت گذاری شده و در بورس کالا عرضه می‌شود. معمولا در بورس کالا مواد خام شامل: فلزات، زعفران، پنبه، گندم و…. معامله می‌شود.

بورس کالا ایران

بورس کالا ایران مناسب افرادی است که قصد دارند از نوسانات مواد خوام استفاده کنند مناسب است. در بورس کالا نوسانات کاذب وجود ندارد و با معامله در بورس کالا می‌تواند خود را از نوسانات کاذب دور کند.

بورس ارز یا فارکس Forex چیست؟

بازاری که در آن تمام ارزهای‌ معتبر دنیا معامله می‌شود را فارکس یا بورس ارز می‌گویند.

بورس ارز یا فارکس بزرگترین بازار معاملاتی جهان است که به معنای مبادلات و داد و ستد خارجی است. به بیان ساده، ارز یک کالا است که ارزشش در مقابل ارزی دیگر نوسان می‌کند. هدف معامله گر کسب سود از نوسان این جفت ارزها است. مزیت اصلی بازار ارز یا فارکس به پایین بودن هزینه در تجارت و معاملات کوتاه مدت آن است.

بورس انرژی

بورس انرژی برای معاملات کالا‌‌های حامل انرژی مبنتی بر کالا استفاده می‌شود.

بورس انرژی ایران

بورس انرژی به عنوان چهارمین بورس در ایران مواردی مانند:

  • برق
  • گاز
  • ذغال سنگ
  • نفت

معامله می‌شود.

شاخص (CFC) در بورس چیست؟

میانگین نوسان بازار بورس را شاخص یا CFC می‌گویند.

شاخص‌های بورس (CFC) در واقع معیارهایی هستند که با بررسی آنها می‌توان وضعیت بورس را از گذشته تا به حال ارزیابی کرده و روند آینده‌ی بورس را پیش بینی کرد. بنابراین همانطور که شاخص‌های بورس برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران مهم است، نوسانات شاخص‌ها نیز برای سرمایه‌گذاران به همان نسبت مهم است.
نکته: در برخی بازار ها مثل بازار آمریکا بر روی شاخص ها هم می‌توان معامله کرد و از نوسانات آن سود به دست آورد. نمونه: شاخص داوجنز

شاخص بورس تهران چیست؟

شاخص بورس تهران سنجه‌ای برای میانگین گرفتن از رشد یا ریزش سهامِ شرکت‌های بورسی است. شاخص بورس تهران در رسانه‌ها را گاهی با نام شاخص بورس ایران نامیده می‌شود.

در بازار بورس چند شاخص منتخب داریم که به آنها می‌پردازیم:

شاخص کل بورس چیست؟

شاخص کل به معنای میانگین کل نوسان بازار بورس است.

شاخص کل وضعیت عمومی بازار را به ما نشان می‌دهد؛ در واقع رشد شاخص کل به معنای رشد بازار بورس است.

نحوه محاسبه شاخص کل بورس

فرمول محاسبه شاخص کل به شکلی طراحی شده که به نسبت بزرگ یا کوچک بودن شرکت‌ها توجه می‌کند.

شاخص کل بیشترین تاثیر خودش را از سهام‌های بزرگ بازار می‌گیرد؛ به این معنا که رشد یا ریزش سهام‌های بزرگ باعث مثبت یا منفی شدن شاخص کل می‌شود.

شاخص هم وزن چیست؟

شاخص هم وزن معیاری برای میانگین گرفتن یکسان از بازار سرمایه است.

اگر سهام‌های بازار منفی باشند اما صرفا چند سهام بزرگ بازار مثبت باشند، شاخص کل مثبت می‌شود؛ اما قطعا در چنین مواردی شاخص هم وزن منفی خواهد بود.

به طور کلی شاخص هم وزن میانگینی از کل بازار، بدون درنظر گرفتن بزرگ یا کوچک بودن سهام‌ها است.

تفاوت شاخص کل با شاخص هم وزن

تفاوت اصلی شاخص کل با شاخص هم وزن در نظر نگرفتن ارزش سهام است.
شاخص هم وزن از تمام سهام‌های بازار به صورت یکسان میانگین می‌گیرد؛ ولی شاخص کل بیشترین تاثیر خود را از سهام‌های بزرگ می‌گیرد.

شاخص صنعت چیست؟

شاخص صنعت بیانگر وضعیت عمومی یک صنعت در بورس است.

در بازار سرمایه شرکت‌های مختلفی وجود دارند که دسته‌ای از این شرکت‌ها در یک صنعت فعالیت می‌کنند. به طور مثال سهام ذوب آهن اصفهان، سهام فولاد مبارکه و سهام فولاد هرمزگان در یک صنعت در حال فعالیت هستند که به مجموع این سهام‌ها صنعت فولادی گفته می‌شود.

شرکت‌هایی که در یک صنعت فعالیت دارند میانگینی از آنها گرفته شده و به صورت شاخص رسم می‌شود که به آن شاخص صنعت می‌گویند.

یکی از روش‌هایی که تحلیلگران برای شناسایی سهام استفاده می‌کنند، تحلیل شاخص یک صنعت است زیرا به طور کلی متوجه می‌شوند این صنعت ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر.
نکته: یک شرکت ممکن است به دلیل اخبار و اتفاقات، برخلاف هم گروهی‌های خود حرکت کند؛ به همین دلیل بررسی شاخص یک صنعت دلیل بر خوب یا بد بودن تمامی سهام‌های موجود در آن صنعت نیست.

نماد بورس چیست

برای هر شرکتی که در بازار بورس فعالیت می‌کند، نشان اختصاصی تعریف شده که آن نماد بورس یا نماد معاملاتی می‌گویند.
نماد معاملاتی در بورس، مخفف اسم شرکت است که صرفا به خاطر سهولت در گفتار، نوشتار و معامله نماد را اختراع کرده‌اند.

حرف اول نماد معاملاتی، نام اول صنعتی است که شرکت در آن قالب فعالیت می‌کند. مزیت این کار، راحت‌تر پیدا کردن سهام‌های آن صنعت و دسته‌بندی شدن آن‌هاست.

چند نمونه نماد معاملاتی در بورس

  • قندی‌ها با «ق» شروع می شوند. قشرین: قند شیرین خراسان
  • خودروسازی‌ها با «خ» شروع می شوند. خاور: ایران خودرو دیزل
  • غذایی‌ها با «غ» شروع می شوند. غگرجی: بیسکوئیت گرجی
  • دارویی‌ها با «د» شروع می‌شوند. دسبحان: دارو سازی سبحان
  • سیمانی‌ها با «س» شروع می‌شوند. سکرما: سیمان کرمان

در بازار سرمایه کار‌های مربوط به سهام نظیر: خرید، فروش و تحلیل را با نماد معاملاتی انجام می‌دهند و اسم شرکت گفته نمی‌شود.

عرضه اولیه چیست؟

به شرکتی که تاکنون در بازار سرمایه نبوده و قصد ورود به بازار سرمایه را دارد عرضه اولیه می‌گویند.

شرکت‌ها برای ورود به بورس باید قسمتی از سهام خود را در بورس به فروش برسانند تا از این به بعد معاملات آن شرکت در بورس انجام شود.

معمولاً شرکت‌ها ۱۰٪ از سهام خود را در بورس به عرضه می‌کنند. اما شرکت‌ها برای اینکه بتوانند خریداران را جذب شرکت خود بکنند، سهام خود را پایین‌تر از ارزش ذاتی به‌فروش می‌رسانند؛ طبیعتا چون قیمت سهام ارزان‌تر از ارزش ذاتی شرکت است، تمامی فعالان بازار سرمایه شروع به خرید آن سهام می‌کنند. در نتیجه شرکت موفق می‌شود سهام خود را در بورس به فروش برساند.

مزایای سرمایه گذاری در بورس

مزایای سرمایه گذاری در بورس نسبت به تمام بازارهای موازی بیشتر است. از بهترین مزیت‌های سرمایه گذاری در بورس:

در تمامی مقالات آموزش بورس از جمله این مقاله به مزیت سرمایه گذاری در بورس پرداخته اند.

مزایای سرمایه گذاری در بورس شامل موارد زیر است:

نبود محدودیت مالی

در بازار سرمایه هر شخص می‌تواند با کمترین سرمایه شروع به سرمایه گذاری کند، حتی با ۱۰۰ هزار تومان می‌شود در بازار بورس سرمایه گذاری را آغاز کرد.

ازطرفی سقف سرمایه گذاری نامحدود است.

به طور کلی با هر مقدار سرمایه می‌توانید شروع به سرمایه گذاری کنید و محدودیتی برای شما وجود ندارد.

قابلیت نقد شوندگی بالا در بورس

یکی از بهترین مزیت‌های بورس نسبت به بازارهای رقیب نقد شوندگی بسیار بالای این بازار است.

مهم‌ترین مسئله برای یک سرمایه گذار دسترسی به سرمایه است؛ یعنی اگر نیاز به پول داشته باشد، آیا می‌تواند سریع به سرمایه‌ی خود دسترسی پیدا کند؟ خوشبختانه در بازار سرمایه فقط با یک کلیک سهامتان به‌فروش می‌رسد و به سرمایه خود دسترسی پیدا می‌کنید.

سوددهی بالا در بورس نسبت به بازارهای رقیب

طبق آمار به دست آمده در ۲۷ سال گذشته، رشد بازار بورس نسبت به دیگر بازار‌ها بیشتر بوده است. اگر یک شخص با علم و آگاهی در بازار سرمایه شروع به سرمایه گذاری کند، قطعا سود بیشتری نسبت به سرمایه گذاری روی طلا، دلار و مسکن به دست می‌آورد.

قابلیت سرمایه گذاری بر روی تمام صنعت‌های موجود در کشور

ما در بازار بورس می‌توانیم بر روی تمامی صنعت‌ها سرمایه گذاری کنیم.

به طور مثال اگر تحلیل شما بر سود آوری شرکت‌های داروسازی است، شما می‌توانید در این شرکت‌ها سرمایه گذاری کنید. یا اینکه بر سودآوری صنعت سیمانی اطمینان داشته باشید و تحلیل شما بر رشد این شرکت‌ها باشد، می‌توانید سهام این شرکت را خرید کنید و از رشد قیمتی سهام سود به دست بیاورید.

به طور کلی برای یک سرمایه‌گذار، شرکت‌ها و صنعت‌های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد. اما در بازار های رقیب این‌چنین نیست.

در ادامه مقاله آموزش بورس به شما روش پیدا کردن سهام خوب و صعت‌های خوب برای سرمایه گذاری را آموزش خواهیم داد.

سود تضمینی در بورس

کسانی که به دنبال سود تضمینی در بورس هستند می‌توانند در صندوق‌های درآمد ثابت سرمایه‌ گذاری کنند.

این صندوق‌ها همانند بانک، سود ثبات به سرمایه گذاران پرداخت می‌کنند. صندوق‌ها ۲۰ درصد سالیانه به صورت روز شمار به سرمایه گذار می‌پردازند.

صندوق امین یکم فردا از جمله صندوق‌هایی است که سود ثابت به سرمایه‌گذار می‌پردازد.

ولی در کل به جز صندوق‌های درآمد ثابت در بازار سرمایه، سود تضمینی وجود ندارد؛ چون در بازار سرمایه با خرید و فروش سهام شرکت‌ها به سود می‌رسید، امکان ضرر نیز وجود دارد. در نتیجه شما در بورس از رشد قیمت سهام سود می‌کنید؛ طبیعی است که با ریزش قیمت سهام نیز ضرر کنید

با چه پول و سرمایه‌ای وارد بورس شویم؟

بنا به دلایل گفته شده، تحلیلگران پیشنهاد می‌کنند با پولی که ترس از دست دادن آن را دارید، وارد بازار بورس نشوید.

دلیل اصلی کسانی که در بازار بورس ضرر می‌کنند، این است که با علم بورسِ «تحلیل تکنیکال» آشنا نیستند.

کسانی که بدون هیچ آگاهی و آموزشی وارد بازار بورس می‌شوند، احتمال اینکه بخشی از سرمایه خود را دست بدهند بسیار بالاست.

«در بازار بورس یادگیری را در اولویت قرار دهیم»

بورس شغل دوم درآمد اول

برخی افراد بورس را شغل اول می‌دانند و این امر اشتباه است. بورس شغل دوم و درآمد اول است.

اگر به طور ساده به این مسئله نگاه کنیم که آیا بورس شغل اول است یا شغل دوم، باید به ماهیت بورس بپردازیم.

در بازار بورس افراد به سرمایه‌گذاری می‌پردازند پس باید سرمایه‌‌ی اولیه‌ای داشته باشیم که با آن شروع به سرمایه گذاری کنیم.

نکته دوم: در برخی مواقع ممکن است بازار بورس بد شود سودده نباشد، اگر شخص درآمدی نداشته باشد، به مشکل خواهد خورد.

گاهی مواقع ممکن است سهام شخص برای مدتی بسته باشد و شخص دسترسی به سرمایه خود نداشته باشد. به همین دلیل ما بورس را شغل دوم می‌دانیم.

بازار بورس محلی برای سرمایه‌گذاری با پول مازاد، و پس انداز زندگی است.

بورس برای چه کسانی و چه شرایطی «مناسب نیست»؟

بهتر است قبل از ورود به علم های بورس، چند ویژگی از افرادی که نباید وارد بورس بشوند را نام ببریم:

  • درصورتی که شما هیچ گونه شغلی ندارید و به فکر درآمد ثابت هستید.
  • پول سرمایه‌گذاری در بورس را با وام گرفتن، قرض یا مایحتاج زندگی بدست آورید.
  • اگر به فکر این هستید که در مدت زمان کوتاهی پول زیادی به دست بیاورید.
  • اگر تحمل ضرر را ندارید و یا اینکه شما

در ویژگی های تلویزیون خوب، باید دنبال چه چیزهایی باشیم؟

 خوب‌بودن یک تلویزیون را چه معیارهایی مشخص می‌کند؟ اندازه و کیفیت تصویر کافی‌ست یا باید به سراغ دیگر ویژگی‌ها هم رفت؟ در ادامه به سراغ تک‌تک ملاک‌هایی می‌رویم که در خرید یک تلویزیون ایده‌آل، به شما کمک می‌کند.

اندازه (Size)

تقریبا اولین چیزی که باید در راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون در نظر بگیرید اندازه آن است. برای چه فضایی به دنبال خرید تلویزیون هستید؟ قرار است یک نشیمن کوچک را به حضور آن مزین کنید یا پذیرایی خانه را حول آن چیدمان کنید؟ شاید هم برای دیدن شبانه فیلم و سریال در اتاق، قصد خرید داشته باشید.

شما می‌توانید از بین اندازه‌های مختلف ۳۲، ۴۳، ۴۹، ۵۰، ۵۵ اینچ و بالاتر، جعبه جادوی دلخواه خودتان را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که این اندازه‌ها همان قطر تلویزیون هستند. پیشنهاد ما این است که حداقل اندازه را ۴۳ اینچ در نظر بگیرید و به سراغ تلویزیون ۳۲ اینچی نروید؛ زیرا معمولا با کیفیت نامطلوبی مواجه خواهید شد.

سایز تلویزیون

غیر از سنجش چشمی و حسی برای انتخاب اندازه مناسب، فرمولی برای آن وجود دارد که می‌تواند کمک‌حال شما باشد. این فرمول با توجه به نوع چیدمان فضا، شما را به اندازه مناسب تلویزیون می‌رساند. این اندازه را یا باید خودتان متر کنید یا از مشخصات دفترچه محصول، مقدار آن را بیابید.

برای تلویزیون‌های 4K: ارتفاع تلویزیون = حداقل فاصله بیننده تا تلویزیون تقسیم‌بر ۱.۵

برای تلویزیون‌های FULL HD: ارتفاع تلویزیون = حداقل فاصله بیننده تا تلویزیون تقسیم‌بر ۳

اگر فضا محدود است، وضوح بیشتر کمک می‌کند تا بتوانید نسبت به تلویزیون نزدیک‌تر بنشینید. درواقع تلویزیون باکیفیت‌تر، برای محیط‌های کوچک‌تر مناسب است.

نوع صفحه نمایش (Panel)

در راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون، نوع صفحه نمایش، چیزهای ضروری مانند تابش نور و کنتراست و زاویه دید را مشخص می‌کند. به‌طور کلی در بازار امروز تلویزیون‌ها، سه دسته صفحه نمایش وجود دارد که در ادامه، با ویژگی‌های هر کدام به‌طور مختصر آشنا می‌شوید:

· صفحه نمایش LCD و LED

این پنل‌ها کمترین قیمت را در بین دو نوع دیگر دارند.

برای خرید تلویزیون با این نوع صفحه نمایش، انتخاب‌های بسیار گسترده‌ای دارید.

نور این دسته پنل‌ها بیشتر از دو دسته دیگر است.

· صفحه نمایش OLED

فناوری به‌روزی نسبت به پنل‌های LCD و LED دارد.

قیمت آن بسیار بیشتر از پنل‌های نوع اول است.

کیفیت بسیار قدرتمندی در نمایش رنگ‌ها و کنتراست تصویر دارد و نمایش رنگ سیاه در آن، با عمق زیادی همراه است.

روشنایی کمتری نسبت به صفحه‌های نوع اول دارد که می‌تواند در محیط‌های کم‌نور اذیت‌کننده باشد.

در صورت استفاده طولانی‌مدت از یک شبکه یا ورودی، سوختگی یا ایجاد حالت روح (Burn in) در بعضی نقاط تصویر احتمال می‌رود.

طراحی بدنه آن بسیار نازک و ظریف است.

· صفحه نمایش QLED

اگر از LEDهای بسیار زیاد در طراحی پنل استفاده شود، در اصطلاح به آن Mini LED می‌گویند.

کیفیت تصویر این نوع پنل، به دلیل LEDهای بیشتر بسیار قوی‌تر است.

اولین ارائه‌دهنده این فناوری، برند سامسونگ بود و نام QLED را بر آن گذاشت.

سازندگان بعدی که از این صفحه نمایش استفاده کردند، مانند Gplus، Vizio، TCL و… اغلب همین نام را انتخاب کردند؛ به‌جز LG که آن را QNED نامید.

وضوح تصویر (Resolution)

در راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون، شما سه انتخاب برای این معیار دارید: FULL HD و 4K و 8K.

کیفیت 8K که بهترین وضوح را بین این سه دسته دارد، هنوز در بازار جا نیفتاده و محتوای خیلی کمی برای آن وجود دارد. پس انتخاب مناسبی نیست و باید به سراغ دو دسته بعدی بروید.

کیفیت 4K کم‌کم در حال تبدیل‌شدن به یک استاندارد در بازار تلویزیون است. بنابراین اگر بودجه خوبی دارید، محصولی از بین بهترین تلویزیون های 4k در بازار انتخاب کنید تا بتوانید سال‌های زیادی از جعبه جادویی با کیفیت خوب بهره ببرید. این وضوح تصویر، ۲۱۶۰× ۳۸۴۰ پیکسل را در برابر چشمان شما به نمایش می‌گذارد.

کیفیت FULL HD هم 1080× 1920 پیکسل را به شما عرضه می‌کند که در مقایسه با حالت 4K، حدود یک‌چهارم کیفیت آن را داراست.

خرید تلویزیون هوشمند

در دنیای هوشمندپرور امروز، تلویزیون‌ها از قافله جا نمانده‌اند و با انواع مدل‌ها در بازار خودنمایی می‌کنند. مهم‌ترین خصیصه این جعبه‌های باهوش جادو، اتصال به اینترنت و امکانات بیشتری مانند اتصالات بلوتوثی و نمایش آب‌وهوا و غیره نسبت به تلویزیون‌های معمولی‌ست. ما در راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون، شما را با انواع ویژگی‌های این هوشمندهای تماشایی آشنا می‌کنیم.

1. سیستم عامل

مهم‌ترین ویژگی تلویزیون‌های هوشمند، نوع سیستم عامل آن‌هاست. سیستم عامل یعنی بستری که انواع امکانات تلویزیون بر آن سوار می‌شود. انواع سیستم‌عامل‌های موجود در بازار اعم از موارد زیر است:

Android TV

WebOS (که مخصوص تلویزیون‌های LG است.)

ROKU TV

Tizen OS (که یک سیستم عامل سامسونگی است.)

Fire TV Edition

اگر بخواهیم در راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون، بهترین سیستم عامل تلویزیون‌های هوشمند را معرفی کنیم، میانگین Android TV، WebOS و Roku، نسخه برتر است. در واقع هر کدام از انواع سیستم‌عامل‌ها در زمینه‌های متفاوتی برتری دارند. Fire TV Edition به دلیل در دسترس نبودن فروشگاه Google Play به سطوح پایین رده‌بندی سقوط می‌کند. همچنین می‌توان سیستم عامل Tizen OS را با اختلاف، ضعیف‌ترین این دسته‌بندی دانست!

راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون به شما می‌گوید اگر سیستم نرم و مینیمالی می‌خواهید، WebOS را برگزینید. اگر به دنبال انتخاب‌های بیشتر در برنامه‌های مختلف هستید، به سراغ Roku بروید. اگر هم دستیار هوشمند و توانایی‌هایش دلتان را برده، Android TV بهترین انتخاب است. همچنین می‌توانید با اضافه‌کردن اندرویدباکس به تلویزیونی که سیستم عامل اندروید ندارد، آن را به Android TV تبدیل کنید.

2. کنترل از راه دور و پیمایش

کنترل تلویزیون هوشمند با طراحی و چینش بی‌نظیر انواع دکمه‌ها در کنار هم، دسترسی بی‌نقص و چالاکی به انواع عملکردها را فراهم می‌کند.

3. حافظه پردازنده

هر چه مقدار این حافظه بیشتر باشد، شما مرور سریع‌تر و روانی را در انواع برنامه‌ها و اینترنت تجربه خواهید کرد.

4. انتقال و پخش تصویر گوشی روی صفحه نمایش (Phone mirroring)

برای وقت‌های بازی‌کردن یا تماس‌های تصویری و تماشای فیلم، این قابلیت تجربه لذت‌بخشی از کار با گوشی به شما می‌دهد. با استفاده از این امکان، می‌توانید صفحه گوشی را به‌طور زنده به صفحه نمایش تلویزیون منتقل کنید و همه چیز را با کیفیتی بهتر و انداز‌ه‌ای بزرگ‌تر ببینید.

5. کیفیت صدا (Sound)

تلویزیون‌های هوشمند معمولا به دلیل طراحی نازک، بلندگوهای متوسطی دارند. شما می‌توانید برای تقویت صدا به خرید بلندگوهای سینمای خانگی (Soundbar) رو بیاورید.

6. دستیار صوتی هوشمند

می‌توانید با تلویزیون حرف بزنید و از او بخواهید تا عملکرد مشخصی را انجام دهد. این قابلیت مخصوصا در زمان‌هایی که نیازمند نوشتن دستور هستید، به کار می‌آید؛ چراکه نوشتن و حروف‌چینی در تلویزیون به‌راحتی نوشتن در گوشی همراه نیست.

بهترین تلویزیون ۴۳ اینچ کدام است؟

اگر بر سر اندازه به نتیجه رسیدید و تلویزیون ۴۳ اینچ را برای فضای خود مناسب دیدید، معیارهای ذکرشده را در آن بررسی کنید، نیاز خود را بسنجید و بعد انتخاب کنید. اگر تنها به دنبال کیفیت مطلوب تصویر هستید و امکانات هوشمند به دردتان نمی‌خورد، از بررسی انواع هوشمند محصولات صرف نظر کنید. اگر می‌خواهید وب‌گردی کنید و امکانات یک تلویزیون معمولی راضی‌تان نمی‌کند، چرخی میان تلویزیون‌های هوشمند بزنید.

انتخاب بهترین تلویزیون ۴۳ اینچ، تا حد زیادی به بودجه و سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. در واقع نمی‌توان نسخه واحدی برای این سوال ارائه داد. برندهای موجود در بازار ایران، تنوع گوناگونی دارند. شما می‌توانید با کمی گشت‌وگذار در آن‌ها، بهترین مدل تلویزیون ایرانی و خارجی را بیابید. برندهایی مانند جی‌پلاس، اسنوا، ال‌جی، ایکس‌ویژن، هایسنس، سونی و غیره از بهترین‌های بازار تلویزیون هستند و مطمئنا نیاز شما را به‌خوبی پاسخ خواهند داد.

برای تکمیل راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون به ذکر چند نکته می‌پردازیم.

بررسی قابلیت HDR: یکی دیگر از مولفه‌های صفحه نمایش که جای بررسی دارد، HDR است. تلویزیون‌های دارای این امکان، تصاویر تاریک را با جزئیات بیشتری به شما نمایش می‌دهند. البته در راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون، باید بدانید که محتوای نمایشی هم باید از HDR پشتیبانی کند و در این صورت می‌توانید از کیفیت و عمق زیاد تصاویر لذت ببرید.

نرخ تازه‌سازی یا Refresh rate: به تعداد دفعاتی که در یک ثانیه، تصویر روی صفحه نمایش تغییر می‌کند، نرخ تازه‌سازی می‌گویند. هر چه این عدد در مشخصات تلویزیون بیشتر باشد، اکشن‌های سریع فیلم‌ها و بازی‌ها را بهتر و هیجان‌انگیزتر تجربه می‌کنید.

قابلیت‌های اتصال: بیشتر تلویزیون‌های هوشمند به وای‌فای متصل می‌شوند. داشتن درگاه اترنت برای اتصال باسیم به اینترنت هم اتفاق خوبی‌ست. تعداد درگاه‌های دیگر مانند HDMI و USB مهم است. شما می‌توانید کنسول بازی، پخش‌کننده DVD و لپ‌تاپ خود را به تلویزیون وصل کنید. درگاه HDMI 2.1 از نرخ تازه‌سازی بالایی پشتیبانی می‌کند. اگر دستگاه بازی شما هم این پشتیبانی را داشته باشد، می‌توانید از کیفیت آن لذت ببرید.

در پایان راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون، امیدواریم سرنخ‌های به‌دردبخوری از این مقاله به دستتان داده باشیم. اگر بخواهیم مهم‌ترین نکته راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون را بگوییم این است: مراقب باشید هیچ تلویزیون و دستگاهی از جنس فناوری، جای مصاحبت با عزیزانتان و محبت‌ورزی به آن‌ها را نگیرد. به قول حسین پناهی خدابیامرز، «ما هیچ‌گاه همدیگر را به تامل نمی‌نگریم؛ زیرا مجال نیست! این‌گونه است که عزیزترین کسانمان را در چشم‌به‌هم‌زدنی، به حوصله زمان از یاد می‌بریم…».

اگر با کمک راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون که در این مقاله به آن پرداختیم، تلویزیون دلخواه و متناسب با نیاز خود را انتخاب کردید، نتیجه را با بقیه به اشتراک بگذارید. همچنین اگر شما نکته‌ای را مد نظر دارید که می‌توان هنگام خریدتلویزیون به آن توجه کرد، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نکات خرید ماشین لباسشویی جهیزیه عروس | معرفی برند ها و مارک های معروف ماشین لباسشویی دنیا

 این پست در مورد راهنمايي براي خريد ماشین لباسشویی جهیزیه عروس است . خرید ماشین لباسشویی خیلی مهم است. هم هزینه زیادی دارد و هم کالایی ضروری است ، پس باید نکاتی را برای خرید آن در نظر بگیرید تا بعدا ضرر نکنید. ما به شما نکاتی را می آموزیم تا بتوانید بهترین ماشین لباسشویی را که مناسب خانواده شماست انتخاب کنید.

 
در کل معیارهای زیر برای انتخاب بهترین ماشین لباسشویی باید در نظر گرفته شود:
 
-  کارایی دستگاه 
 
-  قدرت شستشو
 
- قیمت
 
-  قابلیت اطمینان برند
 
-  خدمات پس از فروش برند در ایران
 
-  رضایت کلی استفاده‌کنندگان  
 
و همچنین معیارهای جزئی‌تری مثل طراحی، ظرفیت، برنامه‌های شستشو و ...
 
خرید ماشین لباسشویی جهیزیه عروس
 
_ ابتدا ببينيد چه استفاده اي ميخواهيد از ماشین لباسشويي كنيد مثلا آیا اهل شستن پتو و لباساي سنگين هستيد بالاي ٧كيلو بخريد ولي در غير اينصورت لباسشويي هفت يا نهايت هشت كيلويي براي شروع زندگي خيلي مناسب است.
_ در تكنولوژي جديد بعضي لباسشويي ها اين امكان هست كه اگر لباسي را يادتان رفت ميتوانيد بين شستشو به ماشين اضافه كنيد توي لباسشويي هاي سامسونگ سري ادد واش و توي بعضي لباسشويي هاي الجي هست. دكمه ي استپ دارد و ميشود لباس هاي جامانده را به آن اضافه كرد .خيلي از ماشین لباسشويي های جديد امكاناتي دارند كه شايد شما سالي يكبار هم از آن استفاده نكنيد و واقعا نيازي نيست خودتان را تحت فشار قرار بدهيد. دقت كنيد كه ماشین لباسشويي كه ميخواهيد بخريد شستشوي سريع يا همون quick wash  را داشته باشد .
 
_ در صورتی که محل قرار گیری ماشین لباسشویی به شیر آب گرم نزدیک باشد  پیشنهاد می کنیم که دستگاههای دارای دو ورودی آب یا در اصطلاح دو شیر را خریداری نمایید . با این کار در صورتی که شستشوی لباسها در دمای بالاتر انجام شود مقداری از آب گرم از طریق شیر آب گرم تامین می شود و انرژی کمتری مصرف شده  چرا که در غیر این صورت المنت دستگاه می بایستی دمای مطلوب آب را تامین کند.
 
_ يک نكته ی خيلي مهم: براي خريد ماشین لباسشويي امكاناتي كه واقعا به دردتان ميخورد  و کاربردی هستند شامل: قفل كودك/ شستشوي سريع /شستشوي لباس كودك / شستشوي روزانه / شستشوي پتو و ملحفه / تعیین جنس نوع لباس
 
_ سرعت خشک کن که با واحد دور در دقیقه مشخص می شود از پارامترهای دیگر یک ماشین لباسشوئی می باشد . اگر شما پس از شستشو در خشک کردن لباسها محدودیت دارید و یا ترجیح می دهید که لباسها را پس از شستشو به صورت خشک و یا نیمه خشک از لباسشویی خارج نمایید بهتر است  ماشین لباسشویی با دور خشک کن بالاتر را خریداری کنید
 
_ هرچه دستگاهی که تهیه می‌کنید گزینه‌های بیشتری داشته باشد طبیعتا قیمت آن بالاتر خواهد بود. بنابراین بهتر است انتخاب خود را بر اساس نیاز خود انجام دهید
 
ليستي از اسامی ماشین لباسشویی های که در زیر میبینید احتمالا کامل نیست اما مارک های معروف و خوبی هستند . همتان ميدانيد كه لباسشويي ها ظرفيت هاي مختلفي دارند و بنا بر ظرفيتشان قيمت هایشان هم با هم فرق دارد. ما حد متوسط يعني لباسشويي هاي ٧تا ٨ كيلويي را در نظر گرفتیم كه اكثرا همين ظرفيت را انتخاب ميكنند .
 
حالا برويم سراغ مارك های خوب ماشین لباسشويي. این لیست به ترتيب از گران قيمت نوشته ایم تا قيمت های پايين تر:
 
بوش / آاگ / الجی / زيمنس / سامسونگ / شارپ / بكو / آريستون / كندی / ايندزيت / دوو / زيرووات / اسنوا / ويرپول / پاكشوما / كرال (زير مجموعه پاكشوما) / ميديا / حاير / ريتون
 
 خرید ماشین لباسشویی جهیزیه عروس
 
انواع ظاهری ماشین لباسشویی :
 
دو نوع ماشین لباسشویی وجود دارد : درب از بالا و درب از جلو
 
ماشین لباسشویی درب از بالا :
 
 
به‌طورکلی ارزان‌تر هستند.
 
 زمان شستشوی کوتاه‌تر و انعطاف‌پذیری بیشتر
 
 امکان افزودن لباس در وسط برنامه شستشو
 
 قدرت شستشوی کمتر
 
ماشین لباسشویی درب جلو :
 
شستشوی بهتر و تمیزتر لباس‌ها
 
اندازه مناسب‌تر، مصرف آب و انرژی کارآمدتر و مناسب برای شستشوی لباس‌ها و پارچه‌های ظریف
 
 ایده ال برای افراد پرمشغله؛ چراکه لباس‌ها را سریع‌تر خشک می‌کنند.
 
 برنامه‌های شستشوی زیاد و چرخش سریع‌تر و قدرتمندتر!

 

 

 

 

 

 

 

 
صفحه قبل 1 ... 26 27 28 29 30 31 صفحه بعد