نکات مهمی که درباره طراحی سایت نمی دانستید
۱.اهرم سلسله مراتبی بصری
۱.اهرم سلسله مراتبی بصری
تقویم رومیزی یکی از پرکاربردترین هدایای تبلیغاتی برای اکثر شرکت ها و سازمان ها می باشد. تقویم رومیزی یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی است و به همین دلیل در تمامی شرکت ها و ادارات شاهد تقویم رومیزی تبلیغاتی خواهید بود. با نزدیک شدن به سال نو، زمان سفارش تقویم رومیزی 99 فرا رسیده است، اگر امسال قصد دارید تقویم رومیزی خود را سفارش دهید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مشاهده کنید.
چرا سفارش تفویم رومیزی
با همه هدایای تبلیغاتی با قیمت بالا، تقویم رومیزی می تواند یکی از مقرون به صرفه ترین، موثرترین و مفیدترین هدایایی باشد که می توانید بدهید. درست مانند تقویم ها و سررسیدها، تقریباً همه می توانند از تقویم رومیزی استفاده کنند و می توان گفت تقریباً همه دفاتر به تقویم رومیزی نیاز دارند. با درج لوگو و طرح تبلیغاتی خود بر روی این آیتم می توانید تبلیغات موثری داشته باشید و برند خود را در طول سال در معرض دید عموم قرار دهید.
انواع اصلی تقویم رومیزی
به طور کلی قوانین تقویم رومیزی به دو نوع سخت و سخت دسته بندی می شوند. در تقویم رومیزی با پایه سخت از روکش مقوا یا مقوای سخت در وسط پایه استفاده شده است. معمولاً کاغذ براق یا سنگین روی آن اعمال می شود. در نهایت با استفاده از فنر که معمولا فنر دوتایی است به کاغذ متصل می شود. یک تقویم رومیزی پایه جامد مقاومت خوبی دارد و پایداری یک تقویم معمولاً بیشتر از یک پایه غیر سفت است.
پایه غیر سفت و سخت تقویم رومیزی یک پایه ساخته شده از مقوا در داخل است. در این مدل پایه ها از این نوع مقوا با مقدار حرارتی بین 300 تا 400 ساخته شده است که در این نوع پایه می توانید طرح مورد نظر خود را چاپ کنید. یکی از ویژگی های مثبت این نوع پایه تقویم رومیزی هزینه کمتر نسبت به پایه سفت و سرعت تولید بالا می باشد. اما باید در نظر داشته باشید که این نوع پایه مقاومت بسیار کمتری نسبت به پایه جامد دارد.
ابعاد تقویم رومیزی
به طور کلی می توان گفت که ابعاد تقویم رومیزی بسیار متنوع بوده و کاملاً به نظر و سلیقه تولید کننده بستگی دارد. تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که تقویم رومیزی که انتخاب می کنید نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ باشد. هر دو تقویم رومیزی مربع و مستطیل طرفداران خاص خود را دارند.
لاینر تقویم رومیزی
به طور معمول، یک تقویم رومیزی شامل 12 برگ کاغذ است. علاوه بر این 12 صفحه، یک صفحه مقدماتی به عنوان لاینر یا به عبارتی جلد به این صفحات اضافه شده است. در این صفحه معمولا می توانید از چاپ صفحه، چاپ سیلک روی کاغذ فانتزی، مهر نقره ای یا مهر طلا استفاده کنید.
تقویم رومیزی سفارشی
اگر قصد دارید تقویم رومیزی را سفارش دهید که کاملا با سلیقه شما مطابقت داشته باشد و شعار تبلیغاتی یا شعار خاص یا طرحی متفاوت داشته باشد، مشکلی نیست. شما قادر خواهید بود این کار را به راحتی انجام دهید. اگر درخواست چاپ معقول دارید، بسیاری از شرکتهای تقویم رومیزی و سررسیدها، مانند واحد تقویم برگه، میتوانند درخواست شما را ارائه دهند. این سفارشیسازی تقویم رومیزی شامل نکات و شرایطی است که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.
تعداد زیادی اختصاص داده است
اگر قصد دارید تقویم رومیزی خود را به طور انحصاری سفارش دهید، می توانید تقویم خود را طراحی و انتخاب کنید. پست شما فقط می تواند حاوی شعار اصلی یا شعار تبلیغاتی شرکت شما باشد یا می تواند یک یا دو صفحه کاملا طراحی شده و منحصر به فرد باشد.
پایه سفارشی
تا اینجا در مقاله، شما به خوبی از انواع اولیه آن آگاهی دارید. برای سفارشی سازی پایه تقویم رومیزی می توانید طرح یا لوگوی مورد نظر خود را روی پایه چاپ کنید. به این ترتیب طرح و لوگوی شما همیشه در چشم مشتریان شما خواهد بود.
حکاکی لوگو انحصاری
در پایه تقویم رومیزی، می توانید تابلویی را سفارش دهید که جلوه و سبک تقویم رومیزی را افزایش می دهد. همچنین اگر قصد دارید تقویم رومیزی خود را منحصرا سفارش دهید، می توانید لوگوی شرکت خود را روی این بشقاب حک کنید.
آستر سفارشی
همانطور که گفته شد، همه تقویم های رومیزی معمولا 12 صفحه دارند و هر صفحه برای یک ماه است. سیزدهمین برگ را آستر یا پوشش نیز می گویند. اگر قصد دارید لاینر تقویم رومیزی خود را به صورت جداگانه سفارش دهید، می توانید از مهر طلایی یا نقره ای استفاده کنید.
صفحات تقویم دسکتاپ را سفارشی کنید
همانطور که می دانید، هر صفحه تقویم رومیزی شامل یک پس زمینه و یک جلو می باشد. هر صفحه همچنین دارای یک تصویر در پشت و یک تصویر کوچکتر در جلو، درست بالای تاریخ های هر ماه است. اگر قصد سفارشی سازی تقویم رومیزی خود را دارید، می توانید این تصاویر را نیز با توجه به زمینه فعالیت خود طراحی و ترتیب دهید.
جعبه سفارشی
سفارشی کردن کاشی تقویم رومیزی ممکن است رایج نباشد. اما در صورت علاقه می توانید جعبه تقویم رومیزی را نیز با توجه به فعالیت خود طراحی کنید و لوگو، شعار یا طرح خاص خود را روی آن چاپ کنید. اما مجدداً اشاره می کنیم که سفارشی کردن کاشی تقویم رومیزی چندان رایج نیست.
اخرین حرف
در نهایت، اگر به دنبال یک هدیه تبلیغاتی مفید، موثر، کم هزینه و اقتصادی برای سال جدید هستید، خرید تقویم رومیزی یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید انتخاب کنید. اگر توزیع سفارشی به حد مجاز خود رسیده است، می توانید تقویم رومیزی را با توجه به صنعت خود سفارشی کنید و لوگو، طرح یا شعار تبلیغاتی خاص خود را روی آن درج کنید.
منبع : چاپ آنلاین بانی چاپ
واژه بورس در زبان فرانسوی به معنی کیف پول است.
برای شناختن و فهمیدن واژه بورس بهتر است ابتدا بازار را تعریف کنیم.
بازار مکان خاصی نیست. بلکه جایی است که خریدار و فروشنده در آن فعالیت داشته باشند.
به بیان سادهتر: هرگاه شرایطی فراهم شود که خریدار و فروشنده بتوانند با هم رابطهای برقرار کنند، به توافقی برسند و معاملهای بین آنها صورت گیرد، بازار تشکیل میشود.
در نتیجه بازار محدود به یک مکان خاص نیست. پس در هر فعالیت اقتصادی که در آن خریدار و فروشندهای وجود داشته باشد، بازار شکل گرفته است.
بورس تهران بازاری است که اوراق بهادار شرکتهای بورسی در این بازار توسط کارگزاران و ناظران مورد معامله قرار میگیرد.
اولین بورس در ایران بورس اوراق بهادار تهران میباشد.
بورس اوراق بهادر تهران در سال 1346 با ورود شرکت نفت پارس و بانک صنعت و معدن فعالیت خود را آغاز کرد.
ابتدا در بازار بورس تهران قیمت سهام شرکتهای بورسی بر روی تخته نوشته و در تالار بورس به نمایش میگذاشتد.
در ابتدا هفتهای یکبار و آنهم در ساعت محدودی معاملات سهام انجام میشد و علت آن کم بودن معاملات و عدم فرهنگ سازی بود.
در حال حاظر بازار بورس تهران از ساعت 9 صبح تا 12:30 و از روز شنبه تا چهارشنبه فعالیت میکند.
برای کسب درآمد از بورس باید به علم بازارهای مالی مسلط باشیم.
افرادی که قصد دارند کسب درآمد از بورس داشته باشند باید در ابتدا با مطالعهی مقاله آموزش بورس رایگان از صفر با بازار بورس آشنا شده و سپس به سراغ علم بورس بروند.
برای شروع آموزش بورس باید به چند نکته ابتدایی که جزو الفبای بورس به حساب میآیند توجه کنیم.
وارد شدن شرکتهای پذیرش شده در بورس مزایای زیادی دارد که در نهایت به بهبود عملکرد شرکت کمک میکند.
پذیرش شرکتهای جدید در بازار سرمایه به بزرگ شدن بورس، توسعهی بازار سرمایه و اقتصاد ملی کمک خواهد کرد. همچنین باعث ایجاد فرهنگ سهامداری شده و برای شرکتهای پذیرش شده مزایای متعددی دارد.
پذیرش در بورس برای شرکت پذیرفته شده مزایای بسیاری دارد که مهمترین آنها
واحد بورس بستگی به نوع پول یک کشور دارد. به طور مثال واحد پول ایران ریال است، به همین دلیل واحد بورس ایران به ریال محاسبه میشود.
برای خرید و فروش سهام در بورس به یک کد بورسی نیاز دارید.
کد بورسی شامل پنج عدد و سه حرف اول نامخانوادگی شما است.
برای دریافت کد بورسی باید در یکی از شعب کارگزاریهای بورس ثبت نام کرده و درخواست کد بورس دهید.
در ادامهی مقاله آموزش بورس رایگان روش گرفتن کد بورسی به صورت تصویری را به شما عزیزان آموزش میدهیم،
کد بورسی هر فرد شامل سه حرف اول نامخانوادگی شخص و 5 عدد که سازمان بورس قرار میدهد است.
به طور مثال اگر فامیلی شما محمدی است کد بورسی شما محم35482 میشود.
بازار بورس محلی برای داد و ستد کالا و اسناد مالی تجاری است.
امروزه خرید و فروش اسناد مالی تجاری و اوراق بهادار در بازار بورس انجام میشود. تمامی کسانی که در بازار بورس فعالیت میکنند، به صورت اینترنتی به معامله این اسناد میپردازند.
در بازار فرابورس همچون بورس، سهام شرکتها مورد معامله قرار میگیرد؛ با این تفاوت که شرکتهای که شرایط حضور در بورس را ندارند در بازار فرابورس قرار میگیرند.
بازار فرابورس همچون بورس به صورت مستقل و شفاف در حال فعالیت است و شرکتها میتوانند سهام خود را در فرابورس عرضه کنند.
برای انجام معاملات در فرابورس شما نیاز به کد فرابورس ندارید. چون بورس و فرابورس در راستای یکدیگر فعالیت میکنند، با داشتن کد بورسی نیز میتوانید به خرید و فروش سهامهای فرابورسی بپردازید. (عملا بورس و فرابورس یکی هستند)
دومین بازار معاملات بورس در ایران فرابورس است.
در ایران، اگر شرکتی بنابر دلایلی توان ورود به بازار بورس را نداشته باشد، در بازار فرابورس شروع به معامله میکند.
شرکتهای که وارد فرابورس میشوند از مزایای مثل تخفیف مالیات برخوردار میشوند.
مزایای شرکتهای پذیرفته شده در فرابورس شامل:
در بازار پایه فرابورس شرکتها به سه دسته تقسیم میشوند و به وسیلهی رنگِ تابلو دسته بندی شدهاند.
تابلوی زرد: دامنه نوسان این شرکتها ۳٪ است.
تابلوی نارنجی: دامنه نوسان این شرکتها ۲٪ است.
تابلوی قرمز: دامنه نوسان این شرکتها ۱٪ است.
نکته ۱: دامنه نوسان درصد تغییر قیمت در روز است؛ که در ادامه این مقاله به صورت کامل با آن آشنا خواهیم شد.
نکته ۲: درصورتی که سهام موجود در بازار پایه فرابورس، سه روز متوالی بیشترین رشد یا ریزش را داشته باشد، برای روز چهارم یک درصد به دامنه نوسان آن سهام اضافه خواهد شد.
نکته ۳: دامنه نوسان پایین در تابلوی قرمز به معنای ریسک پایین سرمایه گذاری نیست؛ بلکه برای جلوگیری از متحمل شدن ضرر سنگین احتمالی سهامداران شرکتهای تابلوی قرمز است. چون تا تابستان ۹۸ که دامنه نوسان تابلوی قرمز نامحدود بود، سهامدارانی که ریسک پذیری بسیار بالایی داشتند، در این شرکتها سرمایه گذاری میکردند؛ که گاهی اوقات سودهای کلان و گاهی ضررهای سنگینی را متحمل میشدند.
بازار پایه فرابورس به سه دسته الف، ب، ج تقسیم شده است که شرکتها نسبت به ربته و ارزش در این دستهها قرار میگیرند.
معمولا شرکتهای که صورت مالی مناسب و دقیقی ندارند در این دستهها قرار میگیرند.
بازار پایه زرد مربوط به پایینترین سطح شرکتهای بورسی میباشد.
سهامهایی که در تابلوی زرد بازار پایه قرار دارند، درصد تغییر نوسان آنها ۳٪ است.
اگر یک شرکت ویژگیهای زیر که مربوط به قوانین تابلوی زرد فرابورس است را داشته باشد، نماد شرکت در این تابلو درج میشود.
قوانین تابلوی زرد فرابورس شامل:
اگر یک شرکت ویژگیهای زیر که مربوط به قوانین تابلوی قرمز فرابورس است را داشته باشد، نماد آن شرکت در این تابلو درج میشود.
اگر سهامی شرایط پذیرش در تابلوی زرد یا قرمز را نداشته باشد در تابلوی نارنجی قرار خواهد گرفت.
تنها تفاوت بورس و فرابورس این است که شرکتها برای ورود به فرابورس، شرایط و الزامات کمتری را نسبت به بورس دارند.
در ایران با داشتن کد بورسی سهامهای فرابورس را نیز میتوان معامله کرد.
به طور کلی هیچ تفاوت خاصی بین بورس و فرابورس وجود ندارد و حضور یک شرکت در فرابورس دلیل بر خوب یا بد بودن شرکت برای سرمایه گذاری نیست.
دارایی هایی مثل اسناد مالی، اوراق بهادار، کالا، اخزا و …در بورس معامله میشوند.
به طور کلی بورس همان بازار های مالی است که در آن سهام و اوراق بهادار معامله میشود.
به طور کلی بورس و بازار های مالی به ۵ دسته تقسیم میشوند:
به مجموعه خرید سهام های مختلف، سبد سهام میگویند.
تحلیلگران بازار بورس برای کم کردن احتمال ضرر، سبد سهام تشکیل میدهند. آنها دارایی خود را بر چند قسمت تقسیم کرده و در چند سهام مختلف سرمایه گذاری میکنند تا با اینکار احتمال ضرر به میزان قابل توجهی کاهش یابد.
به طور مثال: اگر در یکی از سهامهای خریداری شده متضرر شوید و دیگر سهامهای موجود در سبد شما رشد کنند، ضرر سهام متضرر شده جبران میشود. و اگر سهام یک شرکت بنا بر دلایلی بسته شود و سرمایه گذار نیاز به پول داشته باشد، میتواند از دیگر سهامهای خود فروخته و نقدینگی مورد نیاز خود را تهیه کند.
)تبدیل سند یک شرکت به قطعههای ریز را سهام میگویند.
سهام جمع سهم است و سهم قطعهای از سرمایه یک شرکت است.
به دارنده هر سهم در بورس، سهامدار میگویند. سهامدار به همان نسبتی که سهام در اختیار دارد، در مالکیت شرکت و بنگاه شریک است.
منظور از بازار سهام همان بازار بورس است.
فعالان بازار بورس در این بازار به خرید و فروش سهام میپردازند، به همین علت عدهای این بازار را بازار سهام مینامند.
سهام در بورس به معنای قطعهای از سند شرکت است که به برگههای ۱۰۰ تومانی تبدیل شده تا به راحتی معامله شود. عملا هرکس که در بورس سهام یک شرکت را میخرد، جزو مالکین آن شرکت محسوب میشود.
بورس کالا بازاری است که فروشندگان کالای خود را در آن عرضه میکنند و پس از بررسی کارشناسان قیمت گذاری شده و در بورس کالا عرضه میشود. معمولا در بورس کالا مواد خام شامل: فلزات، زعفران، پنبه، گندم و…. معامله میشود.
بورس کالا ایران مناسب افرادی است که قصد دارند از نوسانات مواد خوام استفاده کنند مناسب است. در بورس کالا نوسانات کاذب وجود ندارد و با معامله در بورس کالا میتواند خود را از نوسانات کاذب دور کند.
بازاری که در آن تمام ارزهای معتبر دنیا معامله میشود را فارکس یا بورس ارز میگویند.
بورس ارز یا فارکس بزرگترین بازار معاملاتی جهان است که به معنای مبادلات و داد و ستد خارجی است. به بیان ساده، ارز یک کالا است که ارزشش در مقابل ارزی دیگر نوسان میکند. هدف معامله گر کسب سود از نوسان این جفت ارزها است. مزیت اصلی بازار ارز یا فارکس به پایین بودن هزینه در تجارت و معاملات کوتاه مدت آن است.
بورس انرژی برای معاملات کالاهای حامل انرژی مبنتی بر کالا استفاده میشود.
بورس انرژی به عنوان چهارمین بورس در ایران مواردی مانند:
معامله میشود.
میانگین نوسان بازار بورس را شاخص یا CFC میگویند.
شاخصهای بورس (CFC) در واقع معیارهایی هستند که با بررسی آنها میتوان وضعیت بورس را از گذشته تا به حال ارزیابی کرده و روند آیندهی بورس را پیش بینی کرد. بنابراین همانطور که شاخصهای بورس برای تصمیمگیری سرمایهگذاران مهم است، نوسانات شاخصها نیز برای سرمایهگذاران به همان نسبت مهم است.
نکته: در برخی بازار ها مثل بازار آمریکا بر روی شاخص ها هم میتوان معامله کرد و از نوسانات آن سود به دست آورد. نمونه: شاخص داوجنز
شاخص بورس تهران سنجهای برای میانگین گرفتن از رشد یا ریزش سهامِ شرکتهای بورسی است. شاخص بورس تهران در رسانهها را گاهی با نام شاخص بورس ایران نامیده میشود.
در بازار بورس چند شاخص منتخب داریم که به آنها میپردازیم:
شاخص کل به معنای میانگین کل نوسان بازار بورس است.
شاخص کل وضعیت عمومی بازار را به ما نشان میدهد؛ در واقع رشد شاخص کل به معنای رشد بازار بورس است.
فرمول محاسبه شاخص کل به شکلی طراحی شده که به نسبت بزرگ یا کوچک بودن شرکتها توجه میکند.
شاخص کل بیشترین تاثیر خودش را از سهامهای بزرگ بازار میگیرد؛ به این معنا که رشد یا ریزش سهامهای بزرگ باعث مثبت یا منفی شدن شاخص کل میشود.
شاخص هم وزن معیاری برای میانگین گرفتن یکسان از بازار سرمایه است.
اگر سهامهای بازار منفی باشند اما صرفا چند سهام بزرگ بازار مثبت باشند، شاخص کل مثبت میشود؛ اما قطعا در چنین مواردی شاخص هم وزن منفی خواهد بود.
به طور کلی شاخص هم وزن میانگینی از کل بازار، بدون درنظر گرفتن بزرگ یا کوچک بودن سهامها است.
تفاوت اصلی شاخص کل با شاخص هم وزن در نظر نگرفتن ارزش سهام است.
شاخص هم وزن از تمام سهامهای بازار به صورت یکسان میانگین میگیرد؛ ولی شاخص کل بیشترین تاثیر خود را از سهامهای بزرگ میگیرد.
شاخص صنعت بیانگر وضعیت عمومی یک صنعت در بورس است.
در بازار سرمایه شرکتهای مختلفی وجود دارند که دستهای از این شرکتها در یک صنعت فعالیت میکنند. به طور مثال سهام ذوب آهن اصفهان، سهام فولاد مبارکه و سهام فولاد هرمزگان در یک صنعت در حال فعالیت هستند که به مجموع این سهامها صنعت فولادی گفته میشود.
شرکتهایی که در یک صنعت فعالیت دارند میانگینی از آنها گرفته شده و به صورت شاخص رسم میشود که به آن شاخص صنعت میگویند.
یکی از روشهایی که تحلیلگران برای شناسایی سهام استفاده میکنند، تحلیل شاخص یک صنعت است زیرا به طور کلی متوجه میشوند این صنعت ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر.
نکته: یک شرکت ممکن است به دلیل اخبار و اتفاقات، برخلاف هم گروهیهای خود حرکت کند؛ به همین دلیل بررسی شاخص یک صنعت دلیل بر خوب یا بد بودن تمامی سهامهای موجود در آن صنعت نیست.
برای هر شرکتی که در بازار بورس فعالیت میکند، نشان اختصاصی تعریف شده که آن نماد بورس یا نماد معاملاتی میگویند.
نماد معاملاتی در بورس، مخفف اسم شرکت است که صرفا به خاطر سهولت در گفتار، نوشتار و معامله نماد را اختراع کردهاند.
حرف اول نماد معاملاتی، نام اول صنعتی است که شرکت در آن قالب فعالیت میکند. مزیت این کار، راحتتر پیدا کردن سهامهای آن صنعت و دستهبندی شدن آنهاست.
در بازار سرمایه کارهای مربوط به سهام نظیر: خرید، فروش و تحلیل را با نماد معاملاتی انجام میدهند و اسم شرکت گفته نمیشود.
به شرکتی که تاکنون در بازار سرمایه نبوده و قصد ورود به بازار سرمایه را دارد عرضه اولیه میگویند.
شرکتها برای ورود به بورس باید قسمتی از سهام خود را در بورس به فروش برسانند تا از این به بعد معاملات آن شرکت در بورس انجام شود.
معمولاً شرکتها ۱۰٪ از سهام خود را در بورس به عرضه میکنند. اما شرکتها برای اینکه بتوانند خریداران را جذب شرکت خود بکنند، سهام خود را پایینتر از ارزش ذاتی بهفروش میرسانند؛ طبیعتا چون قیمت سهام ارزانتر از ارزش ذاتی شرکت است، تمامی فعالان بازار سرمایه شروع به خرید آن سهام میکنند. در نتیجه شرکت موفق میشود سهام خود را در بورس به فروش برساند.
مزایای سرمایه گذاری در بورس نسبت به تمام بازارهای موازی بیشتر است. از بهترین مزیتهای سرمایه گذاری در بورس:
در تمامی مقالات آموزش بورس از جمله این مقاله به مزیت سرمایه گذاری در بورس پرداخته اند.
مزایای سرمایه گذاری در بورس شامل موارد زیر است:
در بازار سرمایه هر شخص میتواند با کمترین سرمایه شروع به سرمایه گذاری کند، حتی با ۱۰۰ هزار تومان میشود در بازار بورس سرمایه گذاری را آغاز کرد.
ازطرفی سقف سرمایه گذاری نامحدود است.
به طور کلی با هر مقدار سرمایه میتوانید شروع به سرمایه گذاری کنید و محدودیتی برای شما وجود ندارد.
یکی از بهترین مزیتهای بورس نسبت به بازارهای رقیب نقد شوندگی بسیار بالای این بازار است.
مهمترین مسئله برای یک سرمایه گذار دسترسی به سرمایه است؛ یعنی اگر نیاز به پول داشته باشد، آیا میتواند سریع به سرمایهی خود دسترسی پیدا کند؟ خوشبختانه در بازار سرمایه فقط با یک کلیک سهامتان بهفروش میرسد و به سرمایه خود دسترسی پیدا میکنید.
طبق آمار به دست آمده در ۲۷ سال گذشته، رشد بازار بورس نسبت به دیگر بازارها بیشتر بوده است. اگر یک شخص با علم و آگاهی در بازار سرمایه شروع به سرمایه گذاری کند، قطعا سود بیشتری نسبت به سرمایه گذاری روی طلا، دلار و مسکن به دست میآورد.
ما در بازار بورس میتوانیم بر روی تمامی صنعتها سرمایه گذاری کنیم.
به طور مثال اگر تحلیل شما بر سود آوری شرکتهای داروسازی است، شما میتوانید در این شرکتها سرمایه گذاری کنید. یا اینکه بر سودآوری صنعت سیمانی اطمینان داشته باشید و تحلیل شما بر رشد این شرکتها باشد، میتوانید سهام این شرکت را خرید کنید و از رشد قیمتی سهام سود به دست بیاورید.
به طور کلی برای یک سرمایهگذار، شرکتها و صنعتهای مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد. اما در بازار های رقیب اینچنین نیست.
در ادامه مقاله آموزش بورس به شما روش پیدا کردن سهام خوب و صعتهای خوب برای سرمایه گذاری را آموزش خواهیم داد.
کسانی که به دنبال سود تضمینی در بورس هستند میتوانند در صندوقهای درآمد ثابت سرمایه گذاری کنند.
این صندوقها همانند بانک، سود ثبات به سرمایه گذاران پرداخت میکنند. صندوقها ۲۰ درصد سالیانه به صورت روز شمار به سرمایه گذار میپردازند.
صندوق امین یکم فردا از جمله صندوقهایی است که سود ثابت به سرمایهگذار میپردازد.
ولی در کل به جز صندوقهای درآمد ثابت در بازار سرمایه، سود تضمینی وجود ندارد؛ چون در بازار سرمایه با خرید و فروش سهام شرکتها به سود میرسید، امکان ضرر نیز وجود دارد. در نتیجه شما در بورس از رشد قیمت سهام سود میکنید؛ طبیعی است که با ریزش قیمت سهام نیز ضرر کنید
بنا به دلایل گفته شده، تحلیلگران پیشنهاد میکنند با پولی که ترس از دست دادن آن را دارید، وارد بازار بورس نشوید.
دلیل اصلی کسانی که در بازار بورس ضرر میکنند، این است که با علم بورسِ «تحلیل تکنیکال» آشنا نیستند.
کسانی که بدون هیچ آگاهی و آموزشی وارد بازار بورس میشوند، احتمال اینکه بخشی از سرمایه خود را دست بدهند بسیار بالاست.
«در بازار بورس یادگیری را در اولویت قرار دهیم»
برخی افراد بورس را شغل اول میدانند و این امر اشتباه است. بورس شغل دوم و درآمد اول است.
اگر به طور ساده به این مسئله نگاه کنیم که آیا بورس شغل اول است یا شغل دوم، باید به ماهیت بورس بپردازیم.
در بازار بورس افراد به سرمایهگذاری میپردازند پس باید سرمایهی اولیهای داشته باشیم که با آن شروع به سرمایه گذاری کنیم.
نکته دوم: در برخی مواقع ممکن است بازار بورس بد شود سودده نباشد، اگر شخص درآمدی نداشته باشد، به مشکل خواهد خورد.
گاهی مواقع ممکن است سهام شخص برای مدتی بسته باشد و شخص دسترسی به سرمایه خود نداشته باشد. به همین دلیل ما بورس را شغل دوم میدانیم.
بازار بورس محلی برای سرمایهگذاری با پول مازاد، و پس انداز زندگی است.
بهتر است قبل از ورود به علم های بورس، چند ویژگی از افرادی که نباید وارد بورس بشوند را نام ببریم:
خوببودن یک تلویزیون را چه معیارهایی مشخص میکند؟ اندازه و کیفیت تصویر کافیست یا باید به سراغ دیگر ویژگیها هم رفت؟ در ادامه به سراغ تکتک ملاکهایی میرویم که در خرید یک تلویزیون ایدهآل، به شما کمک میکند.
اندازه (Size)
تقریبا اولین چیزی که باید در راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون در نظر بگیرید اندازه آن است. برای چه فضایی به دنبال خرید تلویزیون هستید؟ قرار است یک نشیمن کوچک را به حضور آن مزین کنید یا پذیرایی خانه را حول آن چیدمان کنید؟ شاید هم برای دیدن شبانه فیلم و سریال در اتاق، قصد خرید داشته باشید.
شما میتوانید از بین اندازههای مختلف ۳۲، ۴۳، ۴۹، ۵۰، ۵۵ اینچ و بالاتر، جعبه جادوی دلخواه خودتان را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که این اندازهها همان قطر تلویزیون هستند. پیشنهاد ما این است که حداقل اندازه را ۴۳ اینچ در نظر بگیرید و به سراغ تلویزیون ۳۲ اینچی نروید؛ زیرا معمولا با کیفیت نامطلوبی مواجه خواهید شد.
سایز تلویزیون
غیر از سنجش چشمی و حسی برای انتخاب اندازه مناسب، فرمولی برای آن وجود دارد که میتواند کمکحال شما باشد. این فرمول با توجه به نوع چیدمان فضا، شما را به اندازه مناسب تلویزیون میرساند. این اندازه را یا باید خودتان متر کنید یا از مشخصات دفترچه محصول، مقدار آن را بیابید.
برای تلویزیونهای 4K: ارتفاع تلویزیون = حداقل فاصله بیننده تا تلویزیون تقسیمبر ۱.۵
برای تلویزیونهای FULL HD: ارتفاع تلویزیون = حداقل فاصله بیننده تا تلویزیون تقسیمبر ۳
اگر فضا محدود است، وضوح بیشتر کمک میکند تا بتوانید نسبت به تلویزیون نزدیکتر بنشینید. درواقع تلویزیون باکیفیتتر، برای محیطهای کوچکتر مناسب است.
نوع صفحه نمایش (Panel)
در راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون، نوع صفحه نمایش، چیزهای ضروری مانند تابش نور و کنتراست و زاویه دید را مشخص میکند. بهطور کلی در بازار امروز تلویزیونها، سه دسته صفحه نمایش وجود دارد که در ادامه، با ویژگیهای هر کدام بهطور مختصر آشنا میشوید:
· صفحه نمایش LCD و LED
این پنلها کمترین قیمت را در بین دو نوع دیگر دارند.
برای خرید تلویزیون با این نوع صفحه نمایش، انتخابهای بسیار گستردهای دارید.
نور این دسته پنلها بیشتر از دو دسته دیگر است.
· صفحه نمایش OLED
فناوری بهروزی نسبت به پنلهای LCD و LED دارد.
قیمت آن بسیار بیشتر از پنلهای نوع اول است.
کیفیت بسیار قدرتمندی در نمایش رنگها و کنتراست تصویر دارد و نمایش رنگ سیاه در آن، با عمق زیادی همراه است.
روشنایی کمتری نسبت به صفحههای نوع اول دارد که میتواند در محیطهای کمنور اذیتکننده باشد.
در صورت استفاده طولانیمدت از یک شبکه یا ورودی، سوختگی یا ایجاد حالت روح (Burn in) در بعضی نقاط تصویر احتمال میرود.
طراحی بدنه آن بسیار نازک و ظریف است.
· صفحه نمایش QLED
اگر از LEDهای بسیار زیاد در طراحی پنل استفاده شود، در اصطلاح به آن Mini LED میگویند.
کیفیت تصویر این نوع پنل، به دلیل LEDهای بیشتر بسیار قویتر است.
اولین ارائهدهنده این فناوری، برند سامسونگ بود و نام QLED را بر آن گذاشت.
سازندگان بعدی که از این صفحه نمایش استفاده کردند، مانند Gplus، Vizio، TCL و… اغلب همین نام را انتخاب کردند؛ بهجز LG که آن را QNED نامید.
وضوح تصویر (Resolution)
در راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون، شما سه انتخاب برای این معیار دارید: FULL HD و 4K و 8K.
کیفیت 8K که بهترین وضوح را بین این سه دسته دارد، هنوز در بازار جا نیفتاده و محتوای خیلی کمی برای آن وجود دارد. پس انتخاب مناسبی نیست و باید به سراغ دو دسته بعدی بروید.
کیفیت 4K کمکم در حال تبدیلشدن به یک استاندارد در بازار تلویزیون است. بنابراین اگر بودجه خوبی دارید، محصولی از بین بهترین تلویزیون های 4k در بازار انتخاب کنید تا بتوانید سالهای زیادی از جعبه جادویی با کیفیت خوب بهره ببرید. این وضوح تصویر، ۲۱۶۰× ۳۸۴۰ پیکسل را در برابر چشمان شما به نمایش میگذارد.
کیفیت FULL HD هم 1080× 1920 پیکسل را به شما عرضه میکند که در مقایسه با حالت 4K، حدود یکچهارم کیفیت آن را داراست.
در دنیای هوشمندپرور امروز، تلویزیونها از قافله جا نماندهاند و با انواع مدلها در بازار خودنمایی میکنند. مهمترین خصیصه این جعبههای باهوش جادو، اتصال به اینترنت و امکانات بیشتری مانند اتصالات بلوتوثی و نمایش آبوهوا و غیره نسبت به تلویزیونهای معمولیست. ما در راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون، شما را با انواع ویژگیهای این هوشمندهای تماشایی آشنا میکنیم.
1. سیستم عامل
مهمترین ویژگی تلویزیونهای هوشمند، نوع سیستم عامل آنهاست. سیستم عامل یعنی بستری که انواع امکانات تلویزیون بر آن سوار میشود. انواع سیستمعاملهای موجود در بازار اعم از موارد زیر است:
Android TV
WebOS (که مخصوص تلویزیونهای LG است.)
ROKU TV
Tizen OS (که یک سیستم عامل سامسونگی است.)
Fire TV Edition
اگر بخواهیم در راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون، بهترین سیستم عامل تلویزیونهای هوشمند را معرفی کنیم، میانگین Android TV، WebOS و Roku، نسخه برتر است. در واقع هر کدام از انواع سیستمعاملها در زمینههای متفاوتی برتری دارند. Fire TV Edition به دلیل در دسترس نبودن فروشگاه Google Play به سطوح پایین ردهبندی سقوط میکند. همچنین میتوان سیستم عامل Tizen OS را با اختلاف، ضعیفترین این دستهبندی دانست!
راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون به شما میگوید اگر سیستم نرم و مینیمالی میخواهید، WebOS را برگزینید. اگر به دنبال انتخابهای بیشتر در برنامههای مختلف هستید، به سراغ Roku بروید. اگر هم دستیار هوشمند و تواناییهایش دلتان را برده، Android TV بهترین انتخاب است. همچنین میتوانید با اضافهکردن اندرویدباکس به تلویزیونی که سیستم عامل اندروید ندارد، آن را به Android TV تبدیل کنید.
2. کنترل از راه دور و پیمایش
کنترل تلویزیون هوشمند با طراحی و چینش بینظیر انواع دکمهها در کنار هم، دسترسی بینقص و چالاکی به انواع عملکردها را فراهم میکند.
3. حافظه پردازنده
هر چه مقدار این حافظه بیشتر باشد، شما مرور سریعتر و روانی را در انواع برنامهها و اینترنت تجربه خواهید کرد.
4. انتقال و پخش تصویر گوشی روی صفحه نمایش (Phone mirroring)
برای وقتهای بازیکردن یا تماسهای تصویری و تماشای فیلم، این قابلیت تجربه لذتبخشی از کار با گوشی به شما میدهد. با استفاده از این امکان، میتوانید صفحه گوشی را بهطور زنده به صفحه نمایش تلویزیون منتقل کنید و همه چیز را با کیفیتی بهتر و اندازهای بزرگتر ببینید.
5. کیفیت صدا (Sound)
تلویزیونهای هوشمند معمولا به دلیل طراحی نازک، بلندگوهای متوسطی دارند. شما میتوانید برای تقویت صدا به خرید بلندگوهای سینمای خانگی (Soundbar) رو بیاورید.
6. دستیار صوتی هوشمند
میتوانید با تلویزیون حرف بزنید و از او بخواهید تا عملکرد مشخصی را انجام دهد. این قابلیت مخصوصا در زمانهایی که نیازمند نوشتن دستور هستید، به کار میآید؛ چراکه نوشتن و حروفچینی در تلویزیون بهراحتی نوشتن در گوشی همراه نیست.
بهترین تلویزیون ۴۳ اینچ کدام است؟
اگر بر سر اندازه به نتیجه رسیدید و تلویزیون ۴۳ اینچ را برای فضای خود مناسب دیدید، معیارهای ذکرشده را در آن بررسی کنید، نیاز خود را بسنجید و بعد انتخاب کنید. اگر تنها به دنبال کیفیت مطلوب تصویر هستید و امکانات هوشمند به دردتان نمیخورد، از بررسی انواع هوشمند محصولات صرف نظر کنید. اگر میخواهید وبگردی کنید و امکانات یک تلویزیون معمولی راضیتان نمیکند، چرخی میان تلویزیونهای هوشمند بزنید.
انتخاب بهترین تلویزیون ۴۳ اینچ، تا حد زیادی به بودجه و سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. در واقع نمیتوان نسخه واحدی برای این سوال ارائه داد. برندهای موجود در بازار ایران، تنوع گوناگونی دارند. شما میتوانید با کمی گشتوگذار در آنها، بهترین مدل تلویزیون ایرانی و خارجی را بیابید. برندهایی مانند جیپلاس، اسنوا، الجی، ایکسویژن، هایسنس، سونی و غیره از بهترینهای بازار تلویزیون هستند و مطمئنا نیاز شما را بهخوبی پاسخ خواهند داد.
برای تکمیل راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون به ذکر چند نکته میپردازیم.
بررسی قابلیت HDR: یکی دیگر از مولفههای صفحه نمایش که جای بررسی دارد، HDR است. تلویزیونهای دارای این امکان، تصاویر تاریک را با جزئیات بیشتری به شما نمایش میدهند. البته در راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون، باید بدانید که محتوای نمایشی هم باید از HDR پشتیبانی کند و در این صورت میتوانید از کیفیت و عمق زیاد تصاویر لذت ببرید.
نرخ تازهسازی یا Refresh rate: به تعداد دفعاتی که در یک ثانیه، تصویر روی صفحه نمایش تغییر میکند، نرخ تازهسازی میگویند. هر چه این عدد در مشخصات تلویزیون بیشتر باشد، اکشنهای سریع فیلمها و بازیها را بهتر و هیجانانگیزتر تجربه میکنید.
قابلیتهای اتصال: بیشتر تلویزیونهای هوشمند به وایفای متصل میشوند. داشتن درگاه اترنت برای اتصال باسیم به اینترنت هم اتفاق خوبیست. تعداد درگاههای دیگر مانند HDMI و USB مهم است. شما میتوانید کنسول بازی، پخشکننده DVD و لپتاپ خود را به تلویزیون وصل کنید. درگاه HDMI 2.1 از نرخ تازهسازی بالایی پشتیبانی میکند. اگر دستگاه بازی شما هم این پشتیبانی را داشته باشد، میتوانید از کیفیت آن لذت ببرید.
در پایان راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون، امیدواریم سرنخهای بهدردبخوری از این مقاله به دستتان داده باشیم. اگر بخواهیم مهمترین نکته راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون را بگوییم این است: مراقب باشید هیچ تلویزیون و دستگاهی از جنس فناوری، جای مصاحبت با عزیزانتان و محبتورزی به آنها را نگیرد. به قول حسین پناهی خدابیامرز، «ما هیچگاه همدیگر را به تامل نمینگریم؛ زیرا مجال نیست! اینگونه است که عزیزترین کسانمان را در چشمبههمزدنی، به حوصله زمان از یاد میبریم…».
اگر با کمک راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون که در این مقاله به آن پرداختیم، تلویزیون دلخواه و متناسب با نیاز خود را انتخاب کردید، نتیجه را با بقیه به اشتراک بگذارید. همچنین اگر شما نکتهای را مد نظر دارید که میتوان هنگام خریدتلویزیون به آن توجه کرد، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
این پست در مورد راهنمايي براي خريد ماشین لباسشویی جهیزیه عروس است . خرید ماشین لباسشویی خیلی مهم است. هم هزینه زیادی دارد و هم کالایی ضروری است ، پس باید نکاتی را برای خرید آن در نظر بگیرید تا بعدا ضرر نکنید. ما به شما نکاتی را می آموزیم تا بتوانید بهترین ماشین لباسشویی را که مناسب خانواده شماست انتخاب کنید.