x تبلیغات
payamarketing

قنداق سوئیسی چیست و چه کاربردی دارد ؟

 

دلایل استفاده از قنداق سوییسی

خرید قنداق سوییسی برای نوزاد یکی از اقلامی است که در سال های اخیر به خرید سیسمونی کودک و نوزاد اضافه شده است . شاید هنوز ندانید که قنداق سوییسی چیست و چگونه استفاده می شود؟ و اصلا دلیل خرید قنداق سوییسی چیست ؟  

اگر تصوری که درباره قنداق سوییسی دارید چیزی شبیه قنداق های قدیمی است ، باید بگوییم سخت در اشتباهید ! قنداق سوییسی نوزاد ، وسیله ای مدرن و راحت برای نوزاد است که می تواند در ماه های اولیه تولد او کارایی داشته باشد .برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله با کارتز همراه باشید .

قنداق سوئیسی

قنداق سوییسی چیست ؟

همان طور که می دانید نوزاد در ماه های اولیه تولد خود بیش از 20 ساعت در شبانه روز می خوابد . خواب نوزاد باید به اندازه کافی و درنهایت آرامش و آسایش صورت گیرد تا مراحل رشد او کامل شود . خواب خوب برای نوزاد بسیار حیاتی است و می تواند بر نمودار رشد کودک تاثییر مثبت بگذارد و ضامن سلامتی جسم و روح اوست .

از طرف دیگر ، بدن نوزاد بسیار حساس و ظریف است . استخوان های کوچک نوزاد ممکن است در اثر جابه جایی و بغل کردن آزرده شود . در حالی که زبان بیان برای اعلام درد و رنج را ندارد . گاهی گریه های کودک به دلیل خستگی او از در آغوش گرفتن است .

کودک در ماه های اولیه قادر نیست گردن خود را نگه دارد و این می تواند باعث حوادث ناگوار شود و احتمال اتفاقات ناگوار  افزایش یابد . این در حالی است که بسیاری از مادران به خصوص اگر اولین تجربه مادری خود را سپری می کنند ، شاید تجربه کافی نداشته باشند و از در آغوش گرفتم فرزند خو بیم داشته باشند .

قنداق سوییسی نوزاد یا آغوشگیر کودک ، وسیله ای جدید برای حمل و در آغوش گرفتن نوزاد است و می تواند صدمات احتمالی به گردن و استخوان های کودک را به صفر برساند . قنداق سوییسی  خوابی آرام را در آغوش شما به کودک هدیه می دهد و می توانید بدون ترس از سر خوردن نوزاد، او را در آغوش بگیرید .

روش استفاده از قنداق سوییسی

استفاده از قنداق سوییسی بسیار راحت است . کودک را به آرامی درون آن بگذارید و به آغوش بگیرید . دیگر نگران خستگی و آزردگی بدن نوزاد نباشید و فرزند شما در جای نرم و لطیف خود ، خوابی شیرین خواهد داشت .

چرا پوشیدن لباس کار شیک اهمیت دارد ؟

 

حرفه ای لباس کار بپوشید

 

حرفه ای لباس کار بپوشید و شیوه ای در لباس پوشیدن پیدا کنید که توجه دیگران را به شما جلب کند.

 برای خرید لباس کار شیک و حرفه ای در تهران با تولیدی لباس کار دوخت یادگار تماس بگیرید 

09127286026

کلمه ی موردنظر «شیوه» است.

این به معنای باسلیقه، رسمی، متمدنانه، دقیق ظریف، با فرهنگ، تر و تمیز و عاقلانه است.

قراراست شیوه ای در لباس پوشیدن را کنید که از تمامی این جهات توجه دیگران را به شما جلب کند.

قرمز کردن موها و همیشه لباس های بی کیفیت پوشیدن حتما می تواند یک شیوه باشد

و آن هم شیوه ای که توجه دیگران را به شما جلب می کند، اما این شیوه ی قانون شناسان نیست.

همه ی انسان های معروف حرفه ای لباس پوشیده اند و شیوه ی خود را دارند و همه توجه دیگران را جلب کرده اند.

اما به من اعتماد کنید، کلاسیک، بی زمان، متشخص.

 

چگونه حرفه ای لباس بپوشید

 

اگر می خواهید  حرفه ای لباس بپوشید و شیوه مناسبی در لباس پوشیدن پیدا کنید انتخاب های متعددی دارید:

 

۱. یک چیز را انتخاب کنید و به آن شهره شوید

برای حرفه ای لباس پوشیدن همیشه سیاه، یا کت ضربدری، یا آرمانی بپوشید یا مجموعه ی با کلاسی از کیف های دستی زنانه یا مردانه داشته باشید.

شیوه ای مشخص در لباس پوشیدن پیدا کنید و به آن بچسبید.

همیشه تنها بهترین چیزی را بخرید که قدرت خرید آن را دارید.

 

۲. هیچ وقت لباس تنگ نپوشید.

لباس هایی راحت تشخص و ظرافت را نشان می دهند، لباس های تنگ، فقر و بی ارزشی را

 

۳. قانون کلی حرفه ای لباس پوشیدن : کم بهتر است 

برای اینکه مثل حرفه ای لباس بپوشید جواهرات کمی به کار ببرید و تنها بهترین و عالی ترین جواهرات را بخرید / بپوشید.

اگر گران نیست از آن استفاده نکنید.

متوجه می شوید که اگر خود را تنها به گران قیمت ترین چیزها محدود کنید، این کار کمک می کند هر چیزی را که ممکن است

مشکوک با نتیجه ی سلیقه ای قابل تردید باشد، کنار بگذارید.

صرف هزینه ی زیاد در خرید، شما را بسیار دقیق تر می کند.

 

۴. اگر آرایش می کنید

پس به چیزی که به شما می آید و آنچه باعث می شود خوب به نظر برسید بچسبید.

آرایش خود را با فصل یا با آنچه در صنعت مد است عوض نکنید

بگذارید به ظاهرتان مشهور شوید، همواره قابل تشخیص باشید، شیک باشید.

 

۵. همیشه بیشتر آراسته باشید

تا این که به خود راحت بگیرید – رسمی از همه بهتر است، غیر رسمی از همه بدتر.

 

۶.برای حرفه ای لباس پوشیدن اطمینان حاصل کنید

که همه ی ملحقات لباستان از همان قانون سبک تان تبعیت می کنند – با کلاس، گران قیمت، آزاد، چشمگیر، باسلیقه.

هیچ معنایی ندارد که حرفه ای لباس بپوشید و ظاهر خوبی داشته باشید و بعد کیف کهنه ی قراضه ای را با خود به این ور و آن ور ببرید

که روزهای خوبش را گذرانده است.

البته، مگر آن که این نشانه ی شما باشد. در این صورت اطمینان حاصل کنید که آن کیف خیلی کهنه و خیلی داغان و خیلی گران باشد.

خرید تشک آنتی رفلاکس برای چه کودکانی ضروری است ؟

 همه‌ی ما در زندگی احساس سوزش معده را حداقل برای یکبار تجربه کرده‌ایم، پس برایمان قابل درک است وقتی کودکمان دچار رفلاکس می‌شود چه درد و سوزشی را تحمل می‌کند و متأسفانه این مشکل در نوزادان و کودکان بسیار رایج است و در مواردی به بیماری جدی تبدیل می‌شود. اما در این مقاله راه حل‌هایی برای این مشکل ارائه داده‌ایم که با پیروی از آن‌ها علائم ناخوشایند رفلاکس بسیار کاهش پیدا می‌کند و حتی منجر به درمان آن می‌شود.

 

ساده ترین روش درمان رفلاکس در کودکان خرید تشک رفلاکس  نوزاد کارتز می باشد 

چه زمانی مشکل رفلاکس تبدیل به بیماری رفلاکس می‌شود؟

رفلاکس اسید که بیشتر به عنوان رفلاکس معده یا رفلاکس معده به مری که به اختصار (GER gastro-esophageal reflux) شناخته می‌شود، به فرآیند برگشت محتویات معده به حلق گفته می‌شود. رفلاکس معده تنها مختص بزرگسالان نیست بلکه نوزادان نیز این وضعیت را تجربه می‌کنند. نوزادی که دچار رفلاکس معده است، استفراغ مکرر داشته یا دائما آب از دهانش جاری می‌شود.

اگر نوزاد شما علاوه بر این علائم، تحریک پذیری، مشکل در شیر خوردن یا تغذیه، وزن گیری نامناسب، سرفه، احساس خفگی یا خس خس سینه پس از شیر خوردن را تجربه می‌کند، ممکن است به مشکل جدی‌تری به نام “بیماری رفلاکس معده به مری” که به اختصار به آن (GERD) گفته می‌شود، مبتلا باشد. “بیماری رفلاکس معده به مری” پیامد رفلاکس معده به مری است. در نوزادان رفلاکس یا گِر (GER) شایع‌تر از بیماری رفلاکس معده یا گِرد (GERD) است.

 

تشک رفلاکس نوزاد کارتز بیبی

گزینه‌های درمان رفلاکس اسید در نوزادان بستگی به سن کودک و شدت مشکل دارد. ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و درمان‌های خانگی ساده معمولی بهترین اقدامات اولیه برای درمان هستند.

  • تعداد وعده‌های غذایی کودک را افزایش دهید.

در صورتی‌ که شکم کودک پر باشد، احتمال رفلاکس واستفراغ بالا می‌رود. لذا افزایش دفعات غذا خوردن و کاهش حجم هر وعده غذایی می‌تواند در کاهش رفلاکس مفید باشد.

هنگامی که معده کمتر پر باشد، فشار کمتری به عضله منقبض کننده (اسفنکتر) تحتانی مری وارد می‌شود. عضله منقبض کننده تحتانی مری یک عضله حلقوی است که مانع بالا آمدن محتویات معده به داخل مری می‌شود. هنگامی که از طرف معده فشار زیادی به این عضله وارد شود، عضله کارایی خود را از دست داده و اجازه می‌دهد مقداری از محتویات معده بالا آمده و وارد حلق شوند. در سال اول زندگی کودک، مدتی طول می‌کشد تا این عضله قدرتمند شود. بنابراین کودکان در این سن، زیاد دچار آبریزش دهان می‌شوند. بنابراین بهتر است هر زمان که کودک گرسنه بود به او شیر بدهید.

همچنین با شروع تغذیه‌ی کمکی علائم مربوط به رفلاکس معده به طور چشم‌گیری در کودک کاهش می‌یابد.

  • رژیم غذایی مادر برای رفلاکس نوزاد چگونه باشد؟

با ایجاد تغییراتی در برنامه غذایی مادر نیز، رفلاکس در کودکان شیرخواره ممکن است بهبود یابد. برخی مطالعات نشان می‌دهند هنگامی که مادران مصرف شیر و تخم مرغ خود را محدود می‌کنند، وضعیت کودکان بهتر می‌شود.

مادران شیرده در طول ماه‌های اول بهتر است از مصرف لبنیات گاوی مانند شیر، خامه، کره، پنیر و … (به علت بالا بودن میزان حساسیت به پروتیئن گاوی در شیرخوار مبتلا به رفلاکس) و همچنین از مصرف گوشت گاو، گوجه فرنگی، شکلات، کاکائو، قهوه و دخانیات خودداری نمایند.

در این موارد استفاده از گوشت و لبنیات با پایه‌ی غیر گاوی مانند گوسفند یا شیر سویا جایگزین مناسب‌تری خواهد بود.

 

  • اندازه پستانک و شیشه شیر را بررسی کنید.

اگر کودک از شیشه شیر تغذیه می‌کند، سعی کنید سر پستانکی شیشه شیر، همیشه با شیر پر شود تا کودک هوای زیادی نبلعد. انواع اندازه‌های سر شیشه را امتحان کنید تا از متناسب بودن اندازه آن با دهان کودک مطمئن شوید.

همچنین برای جلوگیری از ورود شیر با سرعت زیاد به دهان کودک، نباید سوراخ سر شیشه گشاد باشد.

  • آروغ کودک را حتما بگیرید.

هر بار که به کودک شیر می‌دهید، حتما آروغ او را بگیرید. آروغ زدن کمک می‌کند علائم رفلاکس کاهش یابد. اگر کودک شیشه شیر استفاده می‌کند، پس از هر 30 تا 60 سی‌سی شیر، آروغ او را بگیرید. در مورد کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند نیز پس از هر بار مکیدن سینه باید آروغشان گرفته شود.

 

بهترین تولیدی لباس کار در تهران چه نام دارد ؟

 

ویژگی های لباس کار

– یکی از مهم ترین ویژگی لباس کار این است که کارکنان در بخش های مختلف بتوانند از آن استفاده کنند یعنی اینکه بتوانند در شرایط مختلف کارایی داشته باشد و کارکنان با پوشیدن آن احساس راحتی داشته باشند و هم زمان هم بتوانند کارهایشان را بدون مشکل انجام دهند.
 
– لباسکار مناسب باید دوخت مناسب و پارچه با کیفیتی داشته باشد.
 
– قابلیت شستشوی آسان داشته باشد و ضد چروک باشد.
 
تولیدی لباس کار دوخت یادگار در تهران با تلفن 02156620989 آماده دریافت سفارشات شما می باشد .
 

لباس کار

لباس کار به عنوان یک پوشش محافظتی در محیط کار مورد استفاده قرار میگیرد و شکل های متفاوتی دارد که در فرم های بلوز و شلوار ، کاپشن شلوار (دوتکه)، لباس یکسره (بیلرسو)، دوبنده ، با جنس های متفاوت از نوع پلی استر پنبه، ویسکوز، کتان، فیلامنت یا ترکیبی از آن ها مورد استفاده قرار میگیرد.
 
در ضمن لباس کارهای مخصوص برای شرایط ویژه وجود دارد از جمله آن ها میتوان به لباسکار عایق سرما و رطوبت، لباس کار نسوز، ضد حرارت، ضد آب، لباس کارهای ضد مواد شیمیایی و رادیو اکتیو که با پارچه ها ی مخصوص دوخته می شوند اشاره کرد.
 
 
در کنار نوع پارچه ایی که برای لباسکار مورد استفاده قرار می گیرد و باید مورد توجه باشد طرح و رنگ لباس هم مسئله قابل توجه ایی است که بر اساس شغل قابل اهمیت است و باید بر اساس این که لباس کار در محیط باز و یا در معرض سرما و باد و طوفان مورد استفاده قرار.میگیرد مورد بررسی قرار گیرد تا در نهایت راحتی و کیفیت مورد نظر را در بر داشته باشد.
 
گاهی اوقات در بعضی از مشاغل ما نیاز داریم که لباس کار را در مراحل مختلف تعویض کنیم و دیگر قابل استفاده نمی باشد در اینگونه موارد میتوان از لباس کارهای یکبار مصرف استفاده کرد که به صورت یکسره و با پوشش های کفش ،پایین تنه ، بالا تنه و سرو گردن مورد استفاده قرار میگیرد.
 
این لباس کارها در کارگاه های خواص و شرایط خواص مورد استفاده قرا رگرفته و در سایزهای مختلف هم قابل تولید است.

نکاتی که در هنگام خرید سیسمونی نوزاد باید بدانیم ؟

 

نکات قابل توجه قبل از انتخاب سیسمونی

انتخاب سیسمونی را می‌توان یکی از زیباترین و هیجان‌ انگیز‌‌ترین انتخاب‌ ها در طول زندگی پدر و مادر دانست. اشتیاق پدر و مادر شدن و به دنیا آوردن فرزند باعث می‌شود که آنها شرایط لازم را برای رفاه هر چه بیشتر آن نوزاد فراهم آورند و برای نوزاد دلبندشان خرید سیسمونی را انجام دهند. اگر برای تولد نوزادتان آماده می‌شوید خصوصاً اگر برای اولین بار است که صاحب فرزند میشوید و قصد انتخاب سیسمونی را دارید بهتر است در هنگام خرید سیسمونی نوزاد دخترانه و پسرانه به یکسری نکات توجه نمایید که ما در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم.

توجه به جنسیت نوزاد اینکه آیا نوزاد شما دختر است یا پسر؟

توجه به متراژ و گنجایش فضای خانه واینکه آیا قصد جابجایی محل سکونت را دارید یا نه؟

توجه به فصل تولد فرزندتان که آیا در فصول سرد است یا گرم؟

توجه به اینکه آیا امکان استفاده از برخی وسایل مانند: روروئک، صندلی‌ ماشین و کالسکه را دارد یا نه؟

توجه به شرایط اقتصادی و بودجه خانواده

پاسخ به این سوالات کمک زیادی در جلوگیری از خرید اقلام غیر ضرور سیسمونی نوزاد به شما می‌کند.

بهترین زمان انتخاب سیسمونی کی می‌باشد؟

بهترین زمان مناسب برای خرید سیسمونی نوزاد ابتدا یا انتهای ماه ششم میباشد که جنسیت نوزاد مشخص شده است و متناسب با جنسیت جنین می‌توان به انتخاب مناسب رنگ سیسمونی و ست کردن وسایل مختلف که از اهمیت بالایی برخوردار است پرداخت.در واقع می‌توان در اولین قدم برای خرید سیسمونی لیستی از لوازم ضروری خرید سیسمونی نوزاد را تعیین کرد و با در نظر گرفتن میانگین هزینه لازم برای تهیه نمودن وسایل نوزاد و همینطور در نظر گرفتن بودجه و شرایط اقتصادی خود اقدام به انتخاب و خرید سیسمونی نوزاد نمود.

و نکته بعدی که باید به آن توجه نمود این است که در هنگام خرید سیسمونی نوزاد اگر قصد نقل مکان و جابجایی را دارید لطفاً از خرید لوازم بزرگ و سنگین و گران قیمت خودداری نمایید زیرا علاوه بر این که ممکن است خرید این سیسمونی متناسب با فضای خانه جدید نباشد امکان آسیب دیدن وسایل نوزاد در حین اسباب‌کشی وجود دارد.

برای خرید سیسمونی چه چیزهایی نیاز داریم؟

همانطور که گفته شد بعد از مشخص شدن قطعی جنسیت نوزادتان می‌توانیم با توجه به نکات گفته شده در بالا برای خرید سیسمونی نوزاد اقدام نمایید بهترین راه برای خرید راحت‌ تر سیسمونی نوزاد مشخص نمودن دسته‌ بندی‌ های خرید سیسمونی می‌باشد و از جمله ضروری‌ ترین وسایل سیسمونی نوزاد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

خرید لباس نوزادی

خرید لوازم تغذیه نوزاد

خرید لوازم بهداشتی نوزاد

خرید لوازم خواب نوزاد

خرید اسباب بازی نوزاد

خرید لوازم شخصی مادر

خرید لوازم حمل‌ونقل نوزاد

با مشخص شدن دسته‌بندی‌های خرید میتوان لوازم ضروری در هر دسته‌بندی را متناسب با نیاز نوزاد خود  تهیه نمایید.

نکات مهم در خرید لباس نوزادی

خرید لباس نوزادی یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های خرید سیسمونی نوزاد به حساب می‌آید زیرا با وجود تنوع بسیار زیاد در طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های موجود در لباس نوزاد گاها باعث اسراف در خرید لباس نوزاد می‌شود و ممکن است این لباس‌ها در مدت زمان کوتاهی بدون پوشیدن نوزاد کوچک  شوند.

یکی از نکات حائز اهمیت برای تهیه لباس نوزادی توجه به فصلی است که نوزاد شما در آن متولد می‌شود و اینکه انتخاب لباس نوزادی متناسب با همان فصل باشد چرا که در فصول بعدی سال می‌توان، با توجه به سایز و میزان رشد نوزادتان انتخاب کنید.

انتخاب و خرید 3الی 4دست لباس برای نوزادتان در یک ماه مناسب می‌باشد زیرا خرید بیش از اندازه فقط باعث آن می‌شود که بار مالی اضافی به خانواده تحمیل کنید.

نرم و راحت بودن لباس نوزاد یکی از نکات بسیار مهم می‌باشد که در هنگام انتخاب باید به آن توجه کنید واز انتخاب لباس‌های تنگ و جذب اما زیبا و چشم‌نواز برای نوزادتان اجتناب کنید.

از نظر جنس لباس نوزاد، لباسهایی از جنس پنبه ونخ می‌توان برای نوزادان بسیار مناسب باشند زیرا در نوزادان ایجاد حساسیت نمیکند.با انتخاب رنگ‌های روشن برای لباس نوزاد باعث حس نشاط و انرژی در نوزادان خواهید شد.

در هنگام انتخاب لباس نوزادی به راحتی نوزاد در لباس، دقت نمایید زیرا در این صورت پوشاندن و یا در آوردن لباس نوزاد به سادگی انجام می‌شود و دیگر نیازی به جابجایی زیاده نوزاد نمی‌باشد.

از جمله لباسهای سیسمونی نوزاد می‌توان به

ست بیمارستانی

سرهمی‌

شورت

بلوز و شلوار نوزادی

جوراب و پاپوش

بلوز آستین کوتاه

بلوز رکابی

بلوز آستین بلند

کلاه

زیر دکمه رکابی (بادی)

بلوز جلو دکمه

پیش‌بند

لباس مهمانی اشاره نمود.

بلوز و شلوار نوزادی

در انتخاب و بلوز و شلوار نوزادی برای نوزادتان گذشته از شیک وزیبایی آن باید به کاربردی بودن آن نیز توجه نمود مهمترین نکات در خرید بلوز و شلوار نوزادی شامل:

جنس: انتخاب بلوز و شلوار نوزادی از جنس مناسب بسیار مهم می‌باشد بهترین جنس به کار رفته در بلوز و شلوار نوزادی، جنس نخ و پنبه میباشد پنبه نرم و لطیف بوده و مناسب برای پوست نازک نوزادان می‌باشد در هنگام خرید بلوز و شلوار نوزادی به درصد پنبه و نخ آن دقت نمایید.

راحتی: در انتخاب بلوز و شلوار نوزادی به راحتی آن دقت نمایید به طوری که بلوز و شلوار به بدن نوزاد نچسبد و گشاد باشد زیرا ممکن است برای نوزادان شیرخوار غیرقابل تحمل بوده و باعث بیقراریشان شود.
امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید به شما پیشنهاد می کنم مقاله نمودار و جدول قد و وزن نوزاد و کودک را مطالعه کنید تا در رابطه با رشد جسمی کودک خود اطلاعات مفید و کافی به دست بیاورید.

خرید سیسمونی یکی از جذاب ترین و در عین حال سخت ترین کار های قبل از به دنیا اومدن نوزاد هستش . چرا که باید دقت داشته باشید مواردی که میخواید بخرید حتما مناسب فرزندتون باشه و از همه مهم تر اینکه تکمیل باشه و خدایی نکرده شما رو تو موقعیت های مختلف به دردسر نندازه . 

خاویار قرمز چیست و چه فرقی با خاویار قزل آلا دارد ؟

 خاویار یکی از پرخاصیت ‌ترین و ارزشمندترین خوراکی ‌های دریایی محسوب می ‌شود. این محصول در واقع تخم نابارور برخی از ماهی های خاویار است. خاویار سرشار از ویتامین ‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است که در رنگ ‌های مختلفی به بازار عرضه می ‌شود. از نکات مهم در خرید محصول، توجه به رنگ خاویار است. خاویار در رنگ ‌های سیاه، قرمز، طلایی و… در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. طبیعتاً این تفاوت رنگ در محصولات نشان از وجود برخی تفاوت ‌ها در خواص و طعم آن هاست. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به تفاوت رنگ ‌های خاویار بپردازیم و با انواع آن بیشتر آشنا شویم.

همه چیز درباره خاویار و رنگ ‌های مختلف آن

اگر تاکنون تجربه مصرف خاویار را نداشته ‌اید و تصمیم گرفته ‌اید تا برای اولین بار به سراغ این خوراکی مقوی بروید، شاید در برخورد اول در انتخاب نوع خاویار کمی دچار سردرگمی شوید. چرا که این محصولات با ویژگی ‌ها و رنگ بندی‌ های مختلفی به بازار ارائه می‌ شوند. قطعاً تفاوت رنگ موجود میان انواع خاویار دلایلی دارد که بهتر است قبل از خرید این محصولات از این تفاوت ‌ها آگاه باشید.

صادرات خاویار قرمزایران  از طریق وارنا تجارت اوراسیا امکان پذیر است .

رنگ خاویار می ‌تواند در انواع سیاه، قرمز، خاکستری، طلایی و زیتونی باشد. در این بین رایج ‌ترین و پرمصرف ‌ترین نوع خاویار، خاویارهای سیاه و قرمز هستند. همانطور که اشاره شد خاویار حاصل تخم گذاری برخی از ماهی های خاویار است. ماهی های خاویار انواع گوناگونی دارند و به همین دلیل خاویار تولید شده از آن ها می ‌تواند از نظر رنگ، طعم و کیفیت متفاوت از یکدیگر باشند. اگر می‌خواهید در میان تنوع خاویار موجود در بازار، بهترین و مرغوب ‌ترین نوع آن را انتخاب کنید بایستی با ویژگی ‌های خاویار اصل به خوبی آشنا باشید.

تفاوت رنگ ‌های مختلف خاویار چیست؟

همانطور که اشاره کردیم به دلیل گونه ‌های مختلف ماهی های خاویار، خاویار موجود برای مصرف، در رنگ بندی ‌ها و کیفیت‌ های متفاوتی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. شما می ‌توانید با توجه به رنگ خاویار تا حد زیادی به کیفیت و مرغوبیت آن پی ببرید. در بازار داخلی معمولاً پرفروش‌ترین نوع خاویار، خاویارهای سیاه و قرمز هستند. ابتدا قصد داریم به طور مجزا با انواع خاویار در رنگ ‌های مختلف آشنا شویم.

خاویار سیاه

خاویار سیاه به دلیل طعم، مزه و کیفیت بی ‌نظیری که دارد به عنوان خاویار اصل و مرغوب در بازار شناخته می‌ شود. در واقع در میان دسته ‌بندی خاویارها، خاویار سیاه جزء محبوب ‌ترین نوع آن ها به شمار می ‌رود. خاویار بلوگا نام تجاری این محصول است که نسبت به دیگر انواع خاویار قیمت بیشتری دارد. این خاویار را از تخم فیل ماهی تولید می‌کنند. البته بایستی بدانید که این نوع خاویار در طیف رنگ ‌های مختلفی به بازار عرضه می ‌شود. تنوع رنگی آن بیشتر به رنگ‌ های سیاه، خاکستری تیره، خاکستری روشن و زیتونی می ‌رسد. در میان انواع خاویار، تفاوت رنگ خاویار بلوگا تاثیر چندانی در کیفیت و طعم آن ندارد. خاویار سیاه جزء لوکس ‌ترین خوراکی ‌های دریایی در جهان محسوب می ‌شود.

خاویار قرمز

این رنگ خاویار نیز از طعم عالی و دلپذیری برخوردار است. در واقع طعم این خاویار بسیار غنی بوده و اندازه آن تا حدود 5 میلی متر نیز می ‌رسد. این ماهی ‌ها در عین بزرگ بودن بسیار سبک وزن هستند. معمولا از تخم ریزی ماهی های خانواده سالمون و ماهی های قزل آلا می ‌توان به خاویار قرمز دست پیدا کرد. بسته به نوع ماهی، خاویارها از نظر رنگ و اندازه تفاوت ‌هایی پیدا می‌کنند. به عنوان مثال؛ خاویار قرمز کوچکی که معمولاً در اندازه‌ های 2 الی 3 میلی متر به بازار عرضه می ‌شود از ماهی سوکی است که معمولاً طعم آن به تلخی می گراید. اما معمولاً خاویارهای بزرگ چرب ‌تر بوده و طعم بسیار لطیفی دارند.

خاویار طلایی

این خاویار به دلیل رنگ روشنی که دارد به خاویار زرد یا خاویار طلایی نیز شناخته می ‌شود. خاویار طلایی نیز جزء ارزشمندترین و مقوی ‌ترین نوع خاویار در بازار محسوب می ‌شود که در عین حال بسیار نادر و کمیاب است. البته بایستی بدانید که خاویارهای طلایی طیف رنگی متنوعی دارند که از آن جمله می ‌توان به سبز ماشی، طلایی روشن و قهوه ‌ای تیره اشاره کرد.

این خاویار نیز جزء خاویارهای گران قیمت بازار به شمار می ‌رود اما در مقایسه با خاویار سیاه قیمت معقول ‌تر و مقرون به صرفه ‌تری دارد. دانه ‌های خاویار طلایی در مقایسه با خاویار سیاه کوچک تر و سفت‌ تر هستند. به دلیل وجود انواعی از ویتامین ‌ها، پروتئین‌ ها، املاح معدنی و مقادیر قابل توجهی چربی، خاویار طلایی از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. این نوع خاویار در پیشگیری از بیماری ‌های مزمنی همچون انواع سرطان، بیماری‌ های مربوط به دستگاه گوارش و التهاب مفاصل تاثیر بسزایی دارد.

تفاوت خاویار سیاه و قرمزحال که با ویژگی ‌های کلی انواع خاویار آشنا شدیم، می خواهیم به تفاوت میان خاویار سیاه و قرمز بپردازیم. همانطور که مطلع هستید رنگ خاویار می ‌تواند در انتخاب یک محصول مرغوب و با کیفیت تاثیرگذار باشد. از آن جایی که خاویارهای سیاه و قرمز هر کدام ویژگی ‌های خاص خود را دارند و در برخی جهات متمایز و برتر از دیگری هستند، برای شناخت بهتر این محصولات آن ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم:

  • رنگ خاویار مهم ترین تفاوت موجود میان خاویار سیاه و قرمز است که می ‌توان به راحتی از روی شکل ظاهری محصول به این تفاوت پی برد. (معمولاً خاویارهای قرمز در طیف رنگی قرمز و نارنجی و خاویارهای سیاه در طیف ‌های رنگی تیره و مایل به سیاه به بازار عرضه می ‌شوند.)
  • از نظر درجه کیفیت و مرغوبیت معمولاً خاویار سیاه در رتبه بهتری نسبت به خاویار قرمز قرار دارد.
  • از نظر طعم نیز، خاویار سیاه نسبت به خاویار قرمز طعم قوی ‌تری دارد.
  • مزه خاویار سیاه بیشتر مزه ‌ای خامه ‌ای و گردویی دارد و معمولاً پس از مصرف آن عطر و طعم بی ‌نظیر خاویار در دهان به خوبی حس می ‌شود. اما عطر و طعم خاویار قرمز بیشتر چیزی شبیه به خرمالوی نرسیده و گس مانند است. به همین دلیل برای طعم ‌دار کردن خاویار قرمز در هنگام مصرف به آن چاشنی ‌های مختلفی اضافه می‌کنند.
  • این خاویارها از نظر سایز و اندازه دانه نیز متفاوت از یکدیگرند. معمولاً در این مورد خاویار قرمز در رتبه بالاتری قرار دارد. اندازه دانه ‌های خاویار سیاه نهایتاً به 3.5 میلی متر می‌ رسد. در حالی که اندازه دانه خاویار قرمز می ‌تواند بیش از 4 میلی متر باشد.
  • به دلیل کیفیت بالاتر خاویار سیاه این محصول در مقایسه با خاویار قرمز گران قیمت ‌تر است.
  • خاویار سیاه از نظر ترکیبات غذایی مفید همچون ویتامین ‌ها، اسیدهای چرب، مواد معدنی، اسید آمینه ‌ها و… نسبت به خاویار قرمز ارزش غذایی بالاتری دارد و می ‌تواند تاثیرات بیشتری در سلامت افراد داشته باشد.

تعمیر یخچال فریزر سامسونگ توسط تعمیرکار مجاز چه مزیتی دارد ؟

 کارشناسانآسایش خدمات برای  تعمیر یخچال سامسونگ در مشهد پس از بررسی و عیب یابی یخچال به حل مشکل ایجاد شده می پردارند. یخچال یخ نمی‌سازد، نشتی دارد، خنک نمی‌کند، موتور آن شدیدا داغ می شود، خیلی برفک می‌زند، صدای بسیار زیادی دارد، روشن نمی‌شود و … ، همه این‌ها از رایج‌ترین مشکلاتی هستند که برای یخچال‌ سامسونگ به وجود می‌آیند و کاربران را به دردسر می اندازند.

اگر شما هم با مشکلی در یخچال خود مواجه شده‌اید و دنبال تعمیرکاری کاربلد می‌گردید تا بتواند ریشه مشکل به وجود آمده در یخچال را پیدا کرده و آن را برطرف کند؛ اما نمی دانید چگونه باید این تعمیرکار را پیدا کنید ما به شما نمایندگی تعمیر تخصصی یخچال را معرفی می‌کنیم که متشکل از تعمیرکاران زبده است. شما می‌توانید با این مرکز تماس بگیرید تا تکنسین‌های آن به آدرس موردنظر شما اعزام شوند و خدمات عیب‌یابی و تعمیر یخچال در منزل را به شما ارائه دهند.

تعمیر یخچال سامسونگ در منزل ، امکانی را برای کاربران فراهم کرده که برای ترمیم این محصول حیاتی و پر کاربرد، ناچار به مراجعه حضوری به تعمیرگاه نباشند. در واقع با توجه به ابعاد و وزن یخچال، انتقال آن به مرکز تعمیرات امری محال به نظر رسیده و مشکلات بسیاری را به دنبال دارد. به مراجعه تیم تعمیراتی نمایندگی سامسونگ به منزل کاربران، محصول مورد نظر به دقت بررسی شده و هرگونه اقدامی که برای تعمیر آن لازم باشد، در منزل انجام می شود

تعمیر یخچال دوقلو سامسونگ

همانند تعمیر یخچال فریزر سامسونگ و یخچال ساید بای ساید، تعمیر یخچال دوقلو سامسونگ در محل انجام می شود. یخچال های دوقلوی سامسونگ همانند یخچال فریز بوده با این تفاوت که یخچال و فریز در دو دستگاه جداگانه قرار دارند. در واقع یکی از دستگاه ها یخچال و دیگری فریزر است.

نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که وجود عیب در یکی از دستگاه ها بر دیگری تأثیری ندارد. برای مثال بروز اشکال در یخچال تأثیری بر فریزر نداشته و برای رفع عیب، تنها یخچال مورد بررسی قرار می گیرد. از مزیت های تعمیر یخچال سامسونگ در محل، تضمینی بودن خدمات تعمیر و تعویض قطعات است. به عبارت دیگر، تعمیر یا تعویض هریک از اجزای یخچال سامسونگ با ارائه ضمانت نامه کتبی صورت می گیرد تا مشتری از کیفیت خدمات آسوده خاطر باشد.

تعمیر یخچال فریزر سامسونگ

سرد نکردن و یا بیش از حد سرد کردن یخچال، صدا دادن موتور یخچال فریزر، روشن نشدن یخچال، خرابی آب سردکن، خرابی المنت های یخچال و کار نکردن اتومات یخچال فریزر از جمله مشکلات احتمالی برای یخچال فریرز است. در این شرایط تنها کاری که لازم است انجام دهید تماس با کارشناسان نمایندگی سامسونگ است.

پس از آن در کمترین زمان ممکن تعمیرکار به محل شما اعزام شده و در همانجا، یخچال را عیب یابی می کند. در فرآیند تعمیر یخچال فریزر سامسونگ ممکن است قطعاتی مانند موتور، کمپرسور، برد، اتومات و سایر قطعات یخچال مورد بررسی قرار گیرند و در صورت لزوم تعمیر و یا تعویض شوند. تلاش همکاران ما در نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ این است که با مناسب ترین هزینه مشکل دستگاه شما را برطرف نمایند.

تعمیر یخچال ساید بای ساید سامسونگ

عیب یابی و تعمیر یخچال ساید بای ساید از تخصصی ترین خدمات نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ در منزل می باشد. همانطور که می دانید یخچال های ساید بای ساید از حجم و وزن بالایی برخوردار هستند و امکان جا به جایی آنها بسیار دشوار است. از این رو تمامی خدمات مربوط به این دستگاه به صورت سرویس در محل انجام شده و شامل تعمیرات و سرویس های دوره ای می شود.

از این رو چنانچه با مشکلاتی مانند داغ شدن بیش از اندازه یخچال، یکسره شدن اتومات، برفک زدن و یا ارورهای مختلف یخچال ساید بای ساید سامسونگ مواجه هستید با ما تماس بگیرد. تعمیرات احتمالی یخچال شما شامل تعمیر موتور، کمپرسور، تعویض لاستیک های درب، تعویض شیلنگ آب یخچال و تعمیر برد و یا اتومات آن خواهد بود. در صورتی که نیاز به تعویض قطعات باشد، در این مجموعه، برای عملکرد مناسب دستگاه، قطعات فابریک جایگزین قطعات معیوب خواهند شد.

How is salmon exported to Russia?

 Salmon export to Russia

The export of salmon to Russia, salmon and salmon are among the fish grown in Iran, and the export of this product is also booming. But to export salmon, its quality must be maintained.
 
Why should salmon be used for export? What is the export of salmon? Buying salmon for export to Russia. There are things that we intend to share with you in this article. Please share your comments and suggestions with us.
 
Otherwise, they offer us salmon and trout. We also have the ability to package and finalize licenses for all countries. Contact us to buy and export salmon.
 
Our services in the field of salmon
We are in the field of salmon (buying salmon (buying salmon in Shahrekord, buying salmon in Mahneshan, exporting salmon), also for salmon, buying salmon (buying salmon in Shahrekord, buying salmon in We are engaged in the export of salmon.
 
What is the export of salmon?
Currently, salmon export is one of the most prosperous products of Chaharmahal and Bakhtiari province. This province is because of its climate. The available water resources have become one of the poles of salmon and salmon production.
 
On the other hand, Isfahan is among the provinces that have high experience in producing this fish. For this reason, the quality of fish production in these two provinces is higher than in other provinces.
 
Buying salmon for export
You can travel to this province to buy salmon. Visit different pools and buy the fish you want. But the price of salmon and salmon in Iran is determined on a daily basis and you can get the price with a search.
 
But buying high-quality fish is something that is better left to people who have experience in this field. We are a supplier of salmon. We also do fish packaging. Leave the supply part to us and focus on the foreign customer.
 
Why should salmon be used for export?
There are two reasons for exporting salmon. First, the volume of production in this province and Isfahan province is high. You can supply your fish with an equal quality. Until you visit different cities each time.
 
and Isfahan have a long history in this field. For this reason, the quality of fish produced in these two provinces is higher and they have complete information about the conditions for sending your products.
Wholesale sale of salmon
Wholesale sale of salmon: Salmon is the same as salmon. This fish is widely cultivated in most provinces in Iran. At present, the bulk of salmon is sold in Iran. But the cost of transporting this fish is very high.
 
Where is the wholesale sale of salmon? How can I buy fish? Why do they buy fish? In this article, we are going to talk about these questions. Please share your additional information with us.
 
  We are salmon fish supplier. We also pack salmon for export. Contact us to buy.
 
Where is the wholesale sale of salmon? ,
The bulk sale of salmon is done in all pools that sell salmon. It is usually priced per kilo. But due to the fact that the exact weight of the fish cannot be determined, it is also sold in the form of seeds.
 
How can I buy fish?
You must coordinate with the pool owner to buy. We can also do this for you. You can contact us to buy. The best salmon is from Shahrekord and Isfahan. The bulk sale of salmon is also done in these two provinces.
 
Why do they buy fish? ,
Usually fish are bought, fattened and sold. These people usually have foreign customers and can raise their fish with existing standards.
 
The best place to buy and sell wholesale salmon is Isfahan and Shahrekord. High volume and high quality are the advantages of these two provinces compared to other provinces.

تلفن تعمیرکار مجاز و نمایندگی ماشین ظرفشویی بوش در مشهد چند است ؟

 

شماره تلفن مرکز تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در مشهد

از آنجایی که در ساخت و تولید ظرفشویی بوش از جدید ترین تکنولوزی روز دنیا استفاده شده است ، در صورت بروز مشکل باید به تعمیرکار مجاز بوش که دوره های تخصصی تعمیرات را گذرانده اند مراجعه کنید .

شماره تماس مرکز تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در مشهد 05138597776  می باشد و کارشناسان آسایش خدمات پاسخ گوی سوالات شما و آماده ارائه خدمات به همشهریان خود در مشهد می باشند .

 

 تماس با آسایش خدمات؛ نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در مشهد

اگر در هر ساعت از شبانه روز نیاز به سرویس ظرفشویی داشتید، نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در مشهد، با بهترین تجهیزات و پرسنل توانمند و خوش‌قول می‌تواند به نیازهای شما پاسخ دهد. با یک تماس می‌توانید، نمایندگی را در جریان بگذارید. این مرکز تخصصی با اطلاعات کامل از انواع ظرفشویی بوش، مشکلات فنی و تخصصی این وسیله برقی را برطرف می‌کند.

 تماس با آسایش برای تعمیر ماشین ظرفشویی  

 

ماشین های ظرفشویی بوش دارای قطعات متعددی هستند. کار کردن این قطعات در کنار هم تضمین می کند که ظرف های شما به خوبی شسته شوند. بنابراین بروز خرابی در هر یک از قطعات این دستگاه و همچنین سیستم های آن، می تواند دلیلی برای کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش باشد. در ادامه با برخی از دلایل کار نکردن این دستگاه و راهکارهای حل این مشکلات آشنا می شویم.

قفل شدن پنل؛ یکی از دلایل کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش

گاهی اوقات ناخواسته دکمه های ماشین ظرفشویی لمس شده و گزینه‌ هایی فعال می‌ شوند. زمانی که ماشین ظرفشویی بوش شروع به کار کند پنل آن قفل می ‌شود و هیچ گزینه ‌ای را نمی‌ توان تغییر داد. تنها راه‌ حل، ریست کردن ماشین ظرفشویی است. برای ریست کردن ماشین ظرفشویی‌ های بوش سری SMS ابتدا دکمه استارت را به مدت ۳ ثانیه فشار دهید. صفحه نمایش زمان ۱ دقیقه را نمایش می‌ دهد سپس دکمه استارت را رها کرده و یک دقیقه صبر کنید. پس از تمام شدن ۱ دقیقه و صفر شدن زمان روی صفحه نمایش، ماشین ظرفشویی را خاموش و روشن کنید تا به حالت عادی دربیاید.

قطع جریان برق

یکی از علت ‌های کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش می‌ تواند مربوط به قطع جریان برق ماشین ظرفشویی باشد. فیوز و محافظ را چک کنید تا مطمئن شوید جریان برق برقرار است. استفاده از وسایل الکترونیکی در ساعات اوج مصرف برق باعث نوسانات برق می‌ شود. بهتر است که در زمان دیگری از ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

باز ماندن درب ماشین ظرفشویی بوش

بعضی اوقات به این دلیل که ظرف‌های زیادی را در داخل ماشین ظرفشویی می گذارید ممکن است درب دستگاه بسته نشود. اگر درب ماشین ظرفشویی کامل بسته نشود ماشین روشن نمی‌شود و شروع به کار نخواهد کرد. همیشه اطمینان کامل حاصل کنید که درب دستگاه را بسته اید.

ایراد در برد الکترونیک

کاربرد برد در وسایل الکترونیکی همانند کاربرد مغز در بدن انسان است. تمام اطلاعات ماشین ظرفشویی شما به برد ارسال می‌ شود. برد آن‌ها را پردازش می‌ کند و دستور انجام کار را به آن ‌ها می‌ دهد. اگر برد در حین فعالیت ماشین ظرفشویی شما بسوزد ماشین ظرفشویی شما از کار می‌ افتد و روشن نمی ‌شود.

خراب شدن تایمر

تایمر به عنوان یکی از قطعات در ماشین ظرفشویی وظیفه زمان‌بندی مراحل مختلف شستشو را دارد. اگر این قطعه دچار مشکل شده باشد دستگاه ظرفشویی در هنگام شسشتو متوقف می شود و یا روشن نمی شود. مولتی متر می تواند سلامت این قطعه و علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی را به شما نشان دهد. جایگاه این قطعه به طور معمول در پشت پنل کنترل است.

خرابی موتور محرک باعث کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش می شود

موتور محرک در ماشین ظرفشویی قطعه ای بسیار مهم است که باعث ایجاد گردش آب در دستگاه می شود. شما اول باید از سلامت رله استارت و تایمر مطمئن شوید چراکه دو قطعه نام برده شده انرژی مورد نیاز موتور محرک را تامین می کنند. اگر هر دو آن ها سالم باشند شما می توانید علت روشن نشدن دستگاه ظرفشویی را در موتور محرک پیدا کنید.

از جمله نشانه های روشن نشدن دستگاه به علت خرابی موتور محرک، سروصدای بلند است که ناشی از قفل کردن قطعات موتور در داخل یکدیگر است. بررسی و تعمیر خرابی موتور محرک نیازمند اطلاعات تخصصی است. توصیه می شود که کار را به تعمیرکار ماشین ظرفشویی بسپارید.

خرابی رله استارت موتور

یکی از دلایل دیگر روشن نشدن ماشین ظرفشویی خرابی رله استارت موتور است. هنگامی که ماشین ظرفشویی بوش می خواهد شروع به کار کند باید برق موتور تامین شود. رله استارت قطعه ای است که این وظیفه را بر عهده دارد. در صورتی که این قطعه خراب شده باشد موتور پمپ و در نتیجه ماشین ظرفشویی کار نخواهد کرد. برای بررسی سلامت این قطعه نیز به مولتی متر نیاز خواهید داشت. جایگاه این قطعه هم نزدیک موتور است.

ارورهایی که باعث کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش می شوند

ماشین های ظرفشویی بوش دارای حسگرها و نمایشگرهایی هستند که این دستگاه با استفاده از آنها می تواند بروز برخی از مشکلات را تشخیص داده و آن ها را در قالب پیام های خطا یا ارورها نمایش دهد. بنابراین در ادامه برخی از ارورهای رایج این دستگاه را که ممکن است باعث کار نکردن آن بشوند با هم بررسی می کنیم:

 

  • خطاهای E01 تا E05: این ارورها نشان دهنده وجود ایراد در ماژول قدرت و نیم سوز شدن آن هستند و برای رفع آنها حتما باید از یک تکنسین کمک بگیرید
  • خطای E07: در موقع بروز این ارور ظروف خشک نخواهند شد چراکه این ارور نشان‌دهنده خرابی فن خشک‌کن است.  دمای بالا در شستشوی ظروف می‌تواند باعث ایجاد بخار در ماشین شود که حتی بعد از اتمام کار دستگاه همچنان بخار بماند و نگذارد ظروف خشک شوند
  • خطای E11: مقاومت گرمایی یا سیم کشی معیوب شده است. برای رفع این مشکل سنسور حرارتی و ترموستات را چک کنید
  • خطای E13: . اگر دمای آب داغ وارد شده به ماشین بالاتر از 70 تا 75 درجه سانتیگراد داشته باشد این خطا رخ می‌دهد. شما باید دمای آبگرمکن یا پکیج را کم کرده و سنسور حرارت یا دماسنج دستگاه را چک کنید
  • خطای E15: این ارور هنگامی به ‌وجود می‌ آید که ظرفشویی آب داخلش را تشخیص ندهد. گاهی مقدار کمی آب در صفحه پایین جمع می‌شود. برای حل مشکل ابتدا ماشین ظرفشویی را از برق جدا کرده و سپس آن را به یک طرف کج کنید. آب جمع شده به این ترتیب خارج می‌شود. نیم ساعت تا 40 دقیقه اجازه دهید در این حال باقی بماند و سپس آن را به حالت اولیه برگردانید. این کار ایراد را بر طرف می‌کند اما برای جلوگیری از تکرار آن باید به دنبال محل دقیق نشتی بگردید

راهنمای جامع صادرات ماهی سالمون و قزل آلا توسط بهترین شرکت ایرانی

 صادرات ماهی ایران می تواند ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد. امروزه صنعت پرورش ماهی در کشور به شغل پرسودی تبدیل شده است. پرورش انواع ماهی‌ها به اکسیژن، میزان شوری، دما و تغذیه متناسب نیاز دارد تا بهره‌وری بهتری داشته باشند. ماهی‌ها سرشار از پروتئین، آهن، فسفر و ویتامین‌ها‌ی مختلف هستند که خواص مهمی برای سلامتی انسان دارند و از بیماری‌هایی مانند سرطان خون جلوگیری می‌کنند. صادرات آبزیان ایران در حال گسترش است و انواع ماهی‌ها مانند میگو، خاویار و قزل آلا به کشور‌هایی از قبیل عراق، روسیه، امارات و دیگر کشور‌ها صادر می‌شوند. در این مقاله از سری مقالات آموزش تجارت، صادرات، واردات، پرورش ماهی، خواص و عوامل مربوط به آن را بررسی می‌کنیم، در ادامه همراه باشید.

صادرات ماهی ایران به کشور‌های خارجی

میزان صادرات ماهی ایران به کشور‌های خارجی یکسان نیست و میزان آن‌ها برخی سال‌ها افزایش یا کاهش دارند. در سال گذشته صادرات آبزیان حدود صد هزار تن بوده که ۲۸ درصد نسبت به سال قبل‌تر رشد داشته است. میزان صادرات میگو  حدود ۳۳ هزار تن بوده است و بقیه صادرات ماهی‌ها مربوط به ماهی‌هایی مانند قزل آلا، ماهیان دریایی، ماهی‌های گرمابی، خاویار و یال اسبی و… بوده است. علاوه بر ماهی‌ها خوراک آبزیان و کنسرو ماهی هم به کشور‌های دیگر صادر می‌شوند. کشورهایی که مقصد صادرات آبزیان ایران هستند شامل چین، امارات، کویت، عراق، روسیه، قرقیزستان، ترکمنستان، پاکستان، ارمنستان، اروپا، لبنان و… می‌باشند.

نکاتی در مورد صادرات ماهی‌ ایران

صادر کنندگان ماهی‌ها باید بازاریابی خوبی برای انواع آبزیان پیدا کنند و بازار‌های هدف را بشناسند، در صادرات بسته بندی شیک و محکم ماهی‌ها بسیار اهمیت دارد تا بتواند ماهی‌ها را از آلودگی‌ها حفظ کرده و بهداشتی به مقصد برسانند. همچنین تاجران باید تغییرات ارزی و اتفاقات مهم که بر قیمت آبزیان اثر دارد را در نظر بگیرند. در صادرات آبزیان حفظ بازار‌های همسایه سودآوری بهتری از کشور‌های دور دارد و تاجران همواره باید درصدد حفظ مشتری‌های نزدیک و همسایه‌ها باشند.

ماهی قزل‌آلا و پرورش آن

بهتر است بدانید که ماهی قزل آلا نقش مهمی در صادرات آبزیان کشور دارد و مقدار صادرات آن بیشتر از دیگر ماهی‌ها می‌باشد. این ماهی از ماهیان سرد آبی بوده و بدنی فشرده و باله دمی بزرگ‌تر از ماهی آزاد دارد. ماهی قزل آلا و دیگر ماهی‌ها برای پرورش و رشد به شرایط خاصی نیاز دارند که ما در این مقاله تنها به شرایط پرورش ماهی قزل آلا اشاره می‌کنیم، شرایط رشد این ماهی به این صورت است که آب و محل زیست ماهی قزل آلا باید از اکسیژن و دمای مناسبی برخوردار باشد تا ماهی‌ها تلف نشوند.

این ماهی‌ها سرد آبی هستند و در دمای ۱۲-۱۸ درجه رشد می‌کنند، دمای بالاتر، برای مثال ۲۴ درجه باعث تلف شدن این ماهی‌ها می‌شود. PH  مناسب برای این ماهی‌ها ۴/۸-۸/۶ می‌باشد و PH خارج از این محدوده برای آن‌ها خطرناک می‌باشد. میزان اکسیژن آب به دما و شوری آن بستگی دارد و اکسیژن مناسب آن باید با رشد این ماهی‌ها مطابقت داشته باشد. همچنین ماهی قزل آلا گوشتخوار است و برای پرورش آن تغذیه‌‌ی گوشتی مناسبی باید برای این ماهی تهیه شود. افراد علاقه مند به پرورش این ماهی و ماهی‌های دیگر باید از کارشناسان شیلات و افراد با تجربه مشاوره بگیرند.

ویژگی ماهی‌های پرورشی

ماهی‌های پرورشی باید از یکسری ویژگی‌هایی برخوردار باشند تا بهره‌وری آن‌ها بالا بوده و به رشد اقتصادی کشور کمک کنند. از جمله‌ی ویژگی‌های این ماهی‌ها عبارتند از:

  • این ماهی‌ها باید رشد سریعی داشته باشند و این به تغذیه، آب و جنس آن‌ها بستگی دارد.
  • ماهی‌ها باید بازار پسند بوده و متناسب با ذائقه‌ی مصرف کنندگان باشند.
  • ماهی‌های پرورشی لازم است در مقابل دستکاری‌ها، تورکشی‌ها و بیماری‌ها مقاوم باشند.
  • تکثیر و تعداد ماهی‌ها باید بصورت انبوه باشد.

غذای ماهی‌ها

به طور کلی ماهی‌ها از نظر تغذیه به سه دسته ماهیان گوشتخوار، گیاهخوار و همه چیزخوار تقسیم بندی می‌شوند و انواع ماهی‌ها بسیار زیاد است و هر کدام در یکی از این سه نوع تغذیه قرار می‌گیرند، اما اگر بخواهیم از انواع تغذیه ماهی‌ها نام ببریم، تغذیه ماهی‌ها شامل موارد زیر می‌باشد.

  • گیاهان: گیاهان دریایی و فیتو پلانکتون‌ها
  • انواع حشرات: مگس، جیرجیرک‌ها، ملخ، سوسک
  • انواع کرم‌ها: زالو، کرم‌های خوراکی و کرم‌های شکوفه
  • قورباغه، لاک پشت، موش صحرایی کوچک و ماهی‌های کوچک

ارزش غذایی و خواص ماهی‌ها

ماهی‌ها ارزش غذایی بالایی دارند و سرشار از پروتئین، ویتامین، فسفر، سلنیوم، آهن، منیزیم و ید می‌باشند، در کنار این ها ماهی‌ها حاوی مس، روی، کلسیم، سلنیم و سدیم… می‌باشند. ماهی‌ها با داشتن ارزش غذایی از خواص زیادی برای سلامتی انسان برخوردار هستند که عبارتند از:

  • مصرف ماهی‌ها پروتئین و آهن مورد نیاز بدن را تأمین کرده و از کم خونی جلوگیری می‌کند.
  • بخاطر سلنیوم خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و از سرطان خون و روده جلوگیری می‌کند.
  • ماهی‌ها به علت فسفر فراوان از آلزایمر و اختلال حواس در دوران پیری جلوگیری می‌کنند.
  • ماهی‌ها چربی کمی دارند و مصرف آن‌ها باعث کاهش کلسترول خون می‌شود.

 

واردات ماهی‌ها از خارج

واردات ماهی به ایران از کشورهایی مانند چین، هند و سنگاپور می‌باشد، در کنار این‌ها برخی سال‌ها واردات ماهی‌ها از کشور‌های کره جنوبی، اسپانیا و آفریقا صورت گرفته است. مقدار دقیقی برای واردات ماهی‌ها نمی‌توان بیان کرد چون میزان واردات در سال‌های مختلف متغیر می‌باشد. برای مثال در سالی واردات ماهی از دیگر کشور‌ها ۳۳۰۵ هزار تن بوده است. در واردات لازم است سالم بودن ماهی‌ها توسط سازمان بهداشت تأیید شود، همچنین قوانین مربوط به واردات باید توسط وارد کنندگان رعایت شود تا آن‌ها در اداره گمرک دچار مشکل نشوند.

مناطق تولید و پرورش انواع ماهی‌ها

دریا‌ها بصورت طبیعی منبع تولید ماهی‌ها محسوب می‌شوند  و نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند، دریای شمال و جنوب ایران از نظر تولید و پرورش ماهی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. در دریاها ده‌ها هزار تن قزآلا، ماهی‌های سی بی، خاویار و دیگر ماهی‌ها پرورش می‌یابند که در بازار داخلی و صادرات مهم هستند. سالانه در بازار‌های مختلف ایران هزاران تن انواع ماهی از پرورشگاه‌های شهر‌های مختلف  خرید و فروش می‌شوند که برای عده‌ای بعنوان تجارت پرسود محسوب می‌شود. امروزه در شهر‌های مختلف ایران صنعت پرورش ماهی گسترش یافته است برای مثال مناطق غربی به علت منابع آبی تازه و مناسب نقش فعالی در پرورش انواع ماهی‌ها دارد، به طور کلی سالانه در مازندران، رشت، هرمزگان، اصفهان، اردبیل، مرکزی و… هزاران تن از انواع ماهی‌ها پرورش‌یافته و به کشور‌هایی مانند ترکمنستان، عراق و کویت صادر می‌شود.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 صفحه بعد