x تبلیغات
payamarketing

انواع لباس فرم مردانه و کاربرد هریک کدام است ؟

لباس کار فرم مردانه

 حفظ جان کارکنان و کارگران و افزایش امنیت شغلی آن‌ها یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسائل است. به همین منظور جهت بالا بردن کیفیت کار و بیشتر شدن امنیت روحی و جسمی کارکنان در بخش‌های مختلف می‌توانیم از پارامتر‌های مختلفی استفاده کنیم. یکی از مهم‌ترین عوامل لباس کار است. لباس‌ کار‌ها انواع مختلفی دارند و در مدل‌های مختلف وابسته به شغل، جنسیت، شرایط کار، اقلیم کاری شما، سختی حرفه شما و … از جنس پارچه‌های متنوعی به تولید می‌رسند. 

آشنایی با لباس کار فرم مردانه 

اگر بخواهیم به طور کلی به معرفی لباس کار مردانه بپردازیم، می‌توانیم بگوییم که لباس کار یکی از عوامل محافظتی برای بالا بردن امنیت کاری، جانی و روحی کارگران و کارکنان مرد در حوزه‌های کاری و حرفه‌های مختلف است. لباس کار می‌تواند عملکرد و کیفیت کار شما را بالاتر ببرد و روحیه شما را برای کار کردن بیشتر کند و باعث افزایش عملکرد کاری شما شود. لباس کار نوعی لباس و پوشش کاری است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، در اشکال متفاوت، ویژگی‌های خاص تولید و به بازار عرضه شود. 

به طور کلی همه انواع لباس کار به ویژه لباس کار مردانه بر اساس سیستم مدیریت HSE به تولید می‌رسد. 

لباس کار فرم مردانه

معرفی پرطرفدارترین لباس کار مردانه 

 

احتمالا تا بحال با انواع لباس کار مردانه آشنا شده باشید و متوجه شده باشید که لباس کارهای مردانه تنوع بسیار زیادی دارد و بسته به عوامل مختلفی مثل شغل، اقلیم و آب‌ و هوای محیط کار، شرایط کاری، جنسیت و … به صورت یک تکه، دو تکه یا چند تکه به تولید می‌رسد. معروف‌ترین لباس کار مردانه به شرح زیر است:

روپوش پزشکی

تنوع زیادی دارد و بسته به بخش کاری در مراکز درمانی اشکال متفاوتی دارد. پوشاک کاری پزشکی غالبا شکل یکسانی در بین زنان و مردان دارند. 

لباس کار پیمانکاری

این لباس کار بیشتر در بین مشاغل فنی مثل جوشکاری، معماری و کارگری استفاده می‌شود. برای تهیه این لباس کار مردانه سعی می‌شود بیشتر از پارچه‌ای استفاده شود که بدون آبرفت و رنگروی باشد تا بتواند در طول عمر زیادی را داشته باشد. 

لباس کار مهندسی

لباس کار مهندسی یکی دیگر از لباس کار مردانه پرمصرف است که در اشکال مختلف در بازار عرضه می‌شود. این لباس کار بیشتر دو تکه و از جنس پارچه‌های مختلف از جمله کتان، جین و … به تولید می‌رسد. از این لباس کار در صنایع مختلفی مثل صنایع نفت و گاز، آهنگری، تعمیرگاه‌ها، صنایع خودرو سازی، عمران، معماری، راهسازی و … استفاده می‌شود. 

لباس کار بادگیر

یکی دیگر از لباس کار مردانه پرفروش، لباس کار بادگیر است. این لباس کار بیشتر از جنس پارچه پلی استر به تولید می‌رسد و معمولا قیمت ارزانی دارد. 

لباس کار فرم مردانه اداری

ارگان‌ها و ادارات بخش اعظمی از کارمندان را در خود جای داده‌اند و به همین دلیل بخش مهمی از لباس کار مردانه را لباس‌هایی با فرم اداری در خود جای داده‌اند. برای تولید لباس اداری و بسته به نیازمان می‌توانیم از پارچه‌های متنوعی مثل پارچه تترون، پارچه ترگال و … استفاده کنیم. 

برای دیدن انواع یونیفرم مردانه تولیدی لباس کار دوخت یادگار اینجا کلیک کنید .

از چه پارچه‌هایی می‌توان برای تولید لباس مردانه استفاده کرد؟

 

به احتمال زیاد تا به اینجای کار برای شما سوال پیش آمده است که برای تولید لباس کار مردانه بهتر است از چه پارچه‌هایی استفاده کنیم که نیازهای خریداران ما را پوشش دهد، نگران نباشید در این بخش به معرفی بهترین پارچه‌ها برای تولید لباس کار مردانه می‌پردازیم:

پارچه ترگال 

یکی از بهترین پارچه‌ها برای تولید لباس کار مردانه، پارچه ترگال است. این پارچه یکی از بهترین پارچه‌ها برای تولید لباس کار مردانه به فرم اداری است. پارچه ترگال در رنگ‌ها، گرماژها و عرض‌های مختلفی به تولید می‌رسد. یکی از ویژگی‌های قابل توجه پارچه ترگال لباس کار وجود مقدار قابل توجهی الیاف پنبه در بافت پارچه است. الیاف پنبه باعث می‌شود که بتوانیم لباس کاری خنک را تولید و به بازار عرضه کنیم. علاوه بر تولید لباس کار مردانه به فرم اداری از این پارچه می‌توان برای روپوش‌های پزشکی و آزمایشگاهی، لباس سرآشپز و آشپز، یونیفرم مدارس و … استفاده کرد. 

پارچه کتان

یکی دیگر از پارچه‌های پرمصرف در صنعت تولید لباس کار مردانه، پارچه کتان است. پارچه کتان از جنس الیاف طبیعی و گیاهی کتان به تولید می‌رسد و بخش عمده از ساختمان کتان را الیاف پنبه تشکیل می‌دهد. الیاف کتان مقاومت پارچه‌ را در برابر عوامل مختلف فیزیکی مثل کشیدگی، پارگی، پوسیدگی و … و عوامل مختلف شیمیایی مثل انواع شوینده‌ها، اسید‌ها، مواد قلیایی، پاک کننده‌ها و … بیشتر می‌کنند. از پارچه کتان در تولید لباس کار مردانه متعددی مثل لباس کار‌های مهندسی، لباس کار کارگری، لباس کار پیمانکاری و پوشاکی مثل پیراهن، شلوار، مانتو استفاده می‌شود. 

پارچه تترون

حتما تا بحال نام پارچه تترون به گوشتان خورده است، چرا که جدا از مسئله تولید لباس کار مردانه تقریبا از این پارچه در هر صنعتی استفاده می‌شود. پارچه تترون تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ دارد در کارخانه‌های بسیار زیادی در خارج و داخل کشور در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع به تولید می‌رسد. پارچه تترون لباس کاری یکی از انواع پارچه تترون است که بیشتر برای تولید لباس کار مردانه و زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و در عرض ۱۵۰ سانتی‌متری و گرماژی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ گرمی تولید می‌شود. از پارچه تترون برای تولید لباس کار مردانه مختلفی مثل روپوش پزشکی، لباس‌های آزمایشگاهی، لباس‌های پرسنل رستوران، لباس‌های آشپزی، یونیفرم‌های اداری و … استفاده می‌شود. 

پارچه لی پنبه‌ای

اگر به دنبال پارچه‌ای می‌گردید که کیفیت و مرغوبیت قابل توجهی داشته باشد، پارچه لی پنبه‌ای می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. این پارچه  مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی مختلف و شوینده‌های قوی دارد، رنگ‌دهی ندارد، برای تمامی فصول مناسب است، در گرماژهای مختلف به تولید می‌رسد و بسیار با کیفیت است. از پارچه لی پنبه‌ای برای تولید لباس کار مردانه مختلفی مثل لباس کار کارگران معدن، لباس کار صنایع گاز، لباس کار تعمیرکاران، لباس‌های جوشکاری و… می‌توان استفاده کرد. 

پارچه کجراه فلامنت

یکی از پرکاربرد ترین پارچه‌ها برای تولید لباس کار مردانه، پارچه فلامنت کجراه است. این پارچه بسیار منعطف و سبک است و برای مشاغلی که در ارتباط به حرارت هستند، بسیار مناسب است. از این پارچه برای تولید لباس کار‌ مردانه مختلف مثل لباس‌های پرسنلی، لباس کارکنان کارخانه، یونیفرم، پوشاک کادر درمان، لباس‌های فرم اداری و … استفاده می‌شود. 

سایر پارچه‌ها

علاوه بر مواردی که ذکر شد شما می‌توانید از پارچه فاستونی، پارچه تریکو جودون، پارچه پرشیا، پارچه‌های پیراهنی و … نیز برای تولید لباس کار مردانه استفاده کنید. 

بهترین پارچه لباس کار مردانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

علاوه بر اینکه برای تولید لباس کار مردانه مختلف می‌توان از پارچه‌های مختلفی استفاده کرد، امکان دارد تا شرایط شغلی شما ایجاب کند تا لباس کار شما ویژگی‌های دیگری نیز داشته باشد. در این بخش به بررسی ویژگی‌های لباس کار‌های مردانه می‌پردازیم. 

روکش لباس کار مردانه

ممکن است شغل شما به گونه‌ای باشد که با عوامل خطرناکی مثل آتش، سرمای بیش از حد و … سروکار داشته باشید، به همین دلیل باید از لباس‌های نسوز یا ضد آتش، لباس‌هایی با عایق حرارتی و لباس عایق سرما استفاده کنید. بسته به شرایط کاری شما روکش لباس کار مردانه شما متغیر خواهد بود. اگر کار شما با آتش و یا سرما است از روکش‌های مختلفی مثل PVC و آلومینیوم سولفات و یا در مواردی از روکش‌های آلومینیومی استفاده کنید. 

الیاف طبیعی یا مصنوعی!

یکی از ویژگی‌هایی که در انتخاب هر پارچه‌ و یا هر لباسی مهم است، درصد الیاف طبیعی و مصنوعی آن است. الیاف طبیعی به پارچه ویژگی‌‌های مهمی مثل لطافت، مقاومت، طول عمر بالا، کیفیت، تنفس استاندارد و … را اعطا می‌کنند و در مقابل الیاف مصنوعی ممکن است این ویژگی‌ها را نداشته باشند. 

تنفس پارچه و بافت استاندارد

تبادل هوا و عرق نکردن بیش از حد از کلافگی و خستگی حین کار کردن جلوگیری می‌کند و کیفیت کار را افزایش می‌دهد. این ویژگی زمانی بیشتر به چشم می‌آید که شغل و یا حرفه شما در اقلیم‌های شرجی و گرم مانند جنوب کشور باشد  و یا در ارتباط با گرما و آتش باشید. 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی لباس کار فرم مردانه

 

به طور کلی عوامل بسیار زیادی بر قیمت نهایی لباس کار فرم مردانه که در بازار عرضه می‌شود، اثرگذار است که در این بخش به معرفی موردی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

 

  • درصد الیاف طبیعی 
  • نوع روکش 
  • وارداتی بودن یا نبودن پارچه 
  • خرید به صورت عمده 
  • تعداد ویژگی‌های مثبت مثل استحکام، لطافت و… 
  • تعداد ویژگی‌های منفی مثل آبرفت، رنگ‌دهی و … 
  • کیفیت پارچه
  • جنس پارچه مصرف شده برای تولید لباس کار مردانه 
  • برند تولید کننده پارچه و لباس کار 
  • خرید به صورت عمده 
  • ویژگی‌های منحصر به فرد

 

ویژگی های یک لباس کارفرم مردانه مناسب

  1. ویژگی متناسب یونیفرم با شغل به صورت ایمنی است. به عنوان مثال خرید پیش بند برای کسی که با دستگاههای دوار کار می کند، کاملا اشتباه است، زیرا پیش بند در واقع هر لحظه امکان دارد توی دستگاه گیر کند.
  2. لباس مناسب اول باید از مواد و پارچه ای دوخته شود که کلا با شغل مربوطه تناسب داشته باشد. به طور مثال برای کار با مواد شیمیایی استفاده از نخ و پارچه معمولی جواب نمی دهد و حتما بدن را در برابر صدمه هایی که وارد می کند حفظ نمی کند. سپس جنس لباس کار اگر با شغل مورد نظر یخورده هماهنگی داشته باشد بهتر است. اما بستگی به جا و مکانی دارد که می خواهید کار کنید، شایدم خیلی لازم نباشد.

کاربرد سرویس خواب مسافرتی نوزاد

 

انتخاب و کاربرد  بهترین سرویس خواب مسافرتی نوزاد

یکی از دوست داشتنی ترین و به یادماندنی ترین مسافرت ها، سفر کردن همراه با نوزاد است. اما بدون داشتن سرویس خواب مسافرتی نوزاد نمی توان سفر خوبی را تجربه کرد. چراکه نوزاد در شرایط سفر بدخواب شده و بی تابی می کند. یکی از دغدغه های اصلی والدین در سفر، خوابیدن نوزاد است. خواب کافی و مناسب برای بدن مفید بوده و ضامن سلامت کودک می باشد. این موضوع به ویژه برای نوزادان بسیار حیاتی و مهم است. در ادامه به بررسی عوامل موثر بر خواب نوزادان در مسافرت می پردازیم.

 

چگونه خوابی راحت را برای نوزادمان در سفر فراهم کنیم؟

والدین چه در سفر و چه در محیط خانه همواره سعی می کنند بهترین شرایط را برای استراحت فرزندانشان فراهم کنند. بنابراین فراهم کردن شرایط خواب مناسب و آرامشبخش را از وظایف اصلی خود می دانند. اما دستیابی به شرایط مناسب در سفر آسان نیست و داشتن سرویس خواب مسافرتی نوزاد یکی از نیازهای اساسی خانواده های با فرزاندان کوچک است. با داشتن این سرویس خواب مناسب می توانید مشکلات خواب کودک خود را به راحتی حل کنید.

ویژگی های سرویس خواب مسافرتی

همانطور که می دانید خرید سیسمونی و لوازم موردنیاز کودک با دقت خاصی انجام شود. چراکه کودک و به ویژه نوزدان از لحاظ جسمانی ضعیف بوده و زودتر در معرض آسیب قرار می گیرند. سرویس خواب یا ست خواب نوزاد نیز دارای ویژگی هایی است که در هنگام خرید می بایستی بدان توجه شود. پیشنهاد می کنیم از سرویس خواب مسافرتی نوزاد سبک وزن و با قابلیت حمل آسان استفاده کنید. ست خواب حداقل از سه تکه اصلی پتو، تشک و بالش تشکیل شده است.

بهتر است بدانید برخی از سرویس خواب ها مجهز به کیف سر خود می باشند و پتو، تشک و بالش را در خود جای می دهد. یکی از مزیت های سرویس خواب داشتن کیف می باشد چراکه خیلی سریع و آسان همه چیز داخل کیف جمع می شوند.

شاید مهمترین وسیله ‌ای که به عنوان سیسمونی نوزاد تهیه می ‌شود، سرویس خواب نوزاد باشد.
معمولا سرویس خواب نوزاد قبل از تولد او توسط والدین انتخاب و خریداری شده و با چیدمانی مناسب، داخل اتاق کودک قرار می‌ گیرد.
سرویس خواب کودک باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد، زیرا کودک در ساعات زیادی از شبانه روز را در حالت خواب سپری می کند.
در زمان مسافرت وسایل اصلی خواب کودک به دلیل حجم بالا قابل حمل نیستند، پس در این مواقع استفاده از یک سرویس مسافرتی کاربردی گزینه مناسب تری است.

ست مسافرتی نوزاد

ویژگیهای سرویس خواب مسافرتی نوزاد و کودک

  • دارای 3 تکه شامل: تشک، پتو و بالش
  • تولید شده از پارچه و الیاف درجه یک ضد حساسیت
  • قابلیت استفاده از پتو به جای دورپوش نوزاد به صورت مجزا
  • حمل و نقل سریع و آسان بدون اشغال فضای زیاد
  • ابعاد پتو 1*72*98
  • ابعاد بالش 4*29*41
  • ابعاد ملحفه 1*72*98
  • ابعاد رو بالشی 4*29*41

برای دیدن نمونه و قیمت سرویس خواب مسافرتی نوزاد اینجا کلیک کنید .

کاربرد سرویس مسافرتی نوزاد چیست ؟

  1. تشک و پتو مسافرتی نوزاد کم وزن بوده و این مزیت می تواند باعث شود به راحتی آن را جا به جا و حمل کنید .
  2. شستشو و نظافت راحت سرویس مسافرتی کودک از دیگر مزایای آن است چرا که نظافت و پاکیزگی محل خواب کودک بسیار مهم است . این سرویس ها به راحتی داخل هر ماشین لباسشویی جا می شود .
  3. ابعاد و اندازه های مختلفی از ست مسافرتی نوزاد در بازار موجود است شما می توانید براساس سن نوزاد یکی را تهیه کنید .
  4. الیاف به کار رفته در تشک و پتوی مسافرتی کودک از جنس مرغوب بوده تا باعث ایجاد آلرژی و حساسیت نوزاد نشود .
  5. ست مسافرتی کودک  و روتختی نوزاد کارتز در رنگ ها و طرح های مختلف وجود دارد که شما می توانید بر اساس جنسیت نوزاد ، دکوراسیون اتاق کودک و چیدمان منزل یکی را به سلیقه خود تهیه کنید .
  6. قیمت مناسب برای خرید سرویس مسافرتی نوزاد از دیگر مزایای آن است تا امکان خرید برای همه فراهم شود .

 

سفارش انلاین تولید لباس کار در تهران

لباس کار

 لباس کار به عنوان یکی از وسایل استحفاظی فردی بوده و کلیه کارکنان باید با لباس کار متناسب با محل کار در سر کار حاضر شوند.

لباس کار به عنوان یک پوشش سراسری تنه، دست و پاها را در مقابل شرایط محیطی محافظت می کند.

ساده ترین شکل لباس کار در دو فرم ظاهری بلوز و شلوار یا کاپشن و شلوار (دو تکه) و یا لباس کار یکسره( یک تکه) و از جنس پلی استر پنبه، ویسکوز، کتان، فیلامنت یا ترکیبی از آنها استفاده می شود.

بدیهی است که هر چه الیاف به کار رفته در پارچه طبیعی تر باشد، تبادل حرارتی آن بهتر و آسانتر صورت خواهد گرفت.

لباس کارهای مخصوص شرایط ویژه که ازجمله لباس کار عایق سرما و رطوبت، لباس کار نسوز و ضد حرارت و لباس کارهای ضد مواد شیمایی و رادیو اکتیو باید از پارچه های مخصوص استفاده شود.

مثلا لباس کاری که برای حفاظت در مقابل گرما و حرارت ساخته می شود با پوشش آلمینیوم که تا 90 درصد اشعه مادون قرمز را برگشت می دهد ساخته می شود.

کاربرد لباس کار

  • لباسکار به طور معمول پوششی است سراسری که شامل تنه، دست ها و پاها می باشد و بدن را ازشرایط محیطی حفظ می نماید.
  • لباس کار به طور اصولی و بر طبق الزامات سیستم مدیریت HSE به دو صورت وجود دارد.
  • فرم اول به صورت پیراهن/کاپشن و شلوار (۲ تکه )
  • فرم دوم به صورت سرهمی (۱ تکه) که با نام های دیگری چون یکسره، بیلرسوت، کاورال نیز شناخته می شود.

انواع پارچه لباس کار

انواع پارچه ی لباس کار از به کار بردن درصد کتان و پلی استر یا کتان و ویسکوز تهیه می شود که درصد های متداول آن به صورت 35% و 65% – 70% و 30% – و یا کتان 100% می باشد که به طور مثال کتان 100% برای جوش کاری مناسب می باشد که نوع پارچه جین آن معروف می باشد.

لباس کار

 

تبادل حرارتی لباسکار

واضح است که هرچه الیاف به کار رفته شده در پارچه طبیعی تر باشد تبادل حرارتی راحتتر است.

بعضی البسه ها در مشاغل به صورت اختصاصی هستند که می توان به لباس های عایق سرما و رطوبت که مخصوص سرد خانه ها می باشند و یا لباس های نسوز مخصوص کوره ها و یا لباس های ضد آتش سوزی از جنس آزبست با روکش فسفات آلومینیوم یا سولفات آلومینیم و یا عایق شیمیایی از جنس پارچه های PVC نام برد.

لباس های عایق حفاظتی در برابر گرما باید پوشش مخصوص از آلومینیم داشته باشند که تا 90% اشعه مادون قرمز را برگشت می دهند که مناسب کار در کنار کوره ها می باشد.

الیاف بکار رفته در لباسکار

همانطور که می دانید با انتخاب الیاف درست بکار رفته در لباسکار می توان حین حادثه آسیب به بدن را به حداقل رساند و از طرف دیگر برای اطفا حریق آنها از مواد متناسب اطفا حریق استفاده نمود تا هر چه سریعتر بتوان ابعاد جانی و اقتصادی حادثه را نیز تخفیف داد.

باید توجه نمود که معمولا لباسکار های مختلف از ترکیبی از الیاف تولید می شوند تا هم هنگام حاثه آسیب دیدگی را تخفیف دهند و هم انعطاف و زیبایی لازم را داشته باشند.

جنس پارچه لباس کار هم میتواند ترکیبی از الیاف طبیعی و یا الیاف طبیعی و مصنوعی باشد و در برخی موارد به صورت کلی از الیاف شیمیایی و صنعتی ساخته شود.

  1. ترکیب پارچه های لباسکارهای صنایع نفت معمولا 75% پنبه و 25% پلی استر می باشد. پنبه موجب ایجاد تهویه مناسب در لباسکار می شود ضمن اینکه در صورت بروز حادثه به بدن کمترین آسیب را می زند و پلی استر موجب استحکام پارچه و کاهش چروک در لباسکار می شود.
  2. ترکیب پارچه های لباسکار های صنایع گاز معمولا 100% پنبه می باشد. زیرا کارکنان در معرض خطر آسیب حریق می باشند و در صورت وجود الیاف مصنوعی ممکن است دچار آسیب دیدگی شدید شوند.
  3. ترکیب پارچه های لباسکار های کارکنان فنی واحد ها معمولا 65% پلی استر و 35% ویسکوز می باشد. این ترکیب علاوه بر اینکه دارای قیمت اقتصادی می باشد از استحکام مناسبی در برابر نفوذ چربی و گرد و غبار برخوردار است که برای کارکنان صنایع سیمان نیز توصیه می گردد.

ویژگی های لباس کار مناسب و استاندارد

خصوصیات اساسی و کلی که بر طبق الزامات سیستم مدیریت HSE تنظیم شده است عبارت است از :

  1. لباس کار تهیه شده باید کاملا اندازه و متناسب با فرم بدن باشد.
  2. کسانی که در مجاورت ماشین آلات مشغول کار هستند باید حتما لباس کاری بدون هیچ گونه پارگی داشته باشند و استفاده از زیورآلات مانند آویز و ساعت و همچنین انداختن کلید در جیب اکیدا ممنوع می باشد.
  3. کارکنانی که محل کارشان احتمال حریق و انفجار وجود دارد استفاده از یقه ی نورگیر و زه و دسته عینک از انواع سلونوئید ساخته شده اکیدا ممنوع می باشد و همچنین هرگونه موادی که قابل اشتعال باشد.
  4. اگر کارکنان در انجام کارهایشان به طور مستمر نیاز داشته باشند که آستین هایشان را بالا بزنند باید حتما لباس کار آستین کوتاه تهیه نمایند.
  5. لباس کار کارکنانی که در محیط دارای گرد و غبار و مواد قابل اشتعال و انفجار و یا مسموم کننده کار می کنند نباید دارای جیب و یا لبه باشد چون ممکن است گرد و غبار و مواد مسموم و مضر در چین و چروک و لبه های لباس باقی بماند.
  6. اگر محیط کارکنان دارای مواد خرنده و یا مضر باشد، باید لباس کار به گونه ای تهیه شود که آب و گاز داخل آن نفوذ نکند و جنس پارچه متناسب با ماده و یا موادی که با آن کار می کنند باشد.
  7. لباس کار های نسوز مخصوص محافظت در برابر آتش بایستی دارای کلاه و دستکش و کفش به صورت یک تکه و سرهمی باشد.
  8. لباس کار مناسب در محیط های اسیدی و رادیو اکتیو باید به صورت یکسره و بدون منفذ همراه با کلاه مخصوص، کفش و دستکش از جنس خاص و غیر قابل نفوذ باشد.
  9. لباس کار هایی که به صورت بارانی هستند باید کلاه سرشان از جنس پارچه ی ضد آب باشد با آستر نخی جهت استفاده در محیط های مناطق معتدل و آستری از جنس پشم جهت استفاده در مناطق سرد سیر تهیه شود.

لباسی که به تن می کند باید متناسب با موقعیت اجتماعی و حرفه ای شما باشد. لباس تن شما معرف شخصیت شماست. لباسی که شما در موقعیت کاری به تن می کنید و به نوعی پوشش حفاظتی و ایمنی شما را فراهم می کند را لباس کار می گویند. لباس کار می تواند تاثیرگذاری شما را در محیط شغلی تان افزایش دهد. اگر لباس های معمولی و راحتی خود را در محیط های کاری بپوشید موقعیت حرفه ای شما جدی گرفته نمی شود. می توانید با پوشش لباس کار تاثیرگذاری موقعیت خود را بالا ببرید.

لباس کار

۷ دلیل که باید لباس کار بپوشیم:

 

  1. زمانی که شما هنگام کار لباس مخصوص به تن می کنید، لباس خودتان را از تن بیرون می کنید یا لباس کار را روی آن می پوشید. در هر صورت شما از لباس های عادی خودتان مراقبت کرده اید.
  2. لباس کار چون بنا بر فعالیت و خطرهای موجود در محیط کار طراحی و تولید می شود میتواند از شما در برابر تهدیدهای محیط کار محافظت کند. مثلا لباس کار افرادی که در کنار حرارت و گرما به فعالیت می پردازند باید عایق گرما باشد. یا مثلا لباس کار برق کاران باید عایق برق باشد. از این رو وسایل فلزی مانند زیپ در این نوع لباس کارها استفاده نمی شود.
  3. لباس کار با توجه به نوع فعالیت می تواند معرف شخصیت و کار شما باشد. مثلا لباس سفید پرستاران و لباس کار مهندسی جزء لباس کارهای معروف است که با دیدن آن شغل مربوطه یادآوری می شود.
  4. شاید در قدیم و زمان های گذشته این باور شکل گرفته بود که پوشیدن لباس کار باعث ایجاد ظاهر نامناسب می شود اما امروزه این لباس ها بر اساس مد و استایل های شیک طراحی می شود و پوشیدن یک لباس کار می تواند به شخصیت حرفه ای شما شکل دهد.
  5. اگر در یک محیط کاری رسمی شما لباس معمولی و اسپرت به تن کنید دیگران موقعیت حرفه ای شما را جدی نمی گیرند. اما پوشش افراد با لباس کار می تواند تاثیرگذاری شما را در افراد بیشتر می کند و موقعیت شما را جدی تر نشان می دهد.
  6. زمانی که شما برای محیط کار یک لباس در نظر می گیرید دیگر این دغدغه را ندارید که چه لباسی را برای روز بعد بپوشید. پوشیدن لباس کار می تواند این دغدغه بزرگ فکری را برطرف و آسودگی خیال برایتان ایجاد می کند.
  7. پوشیدن لباس های متنوع با طراحی و رنگ های مختلف در محیط کار می تواند موجب حواس پرتی و کاهش تمرکز شود. استفاده از لباس کار این مسائل را برطرف می کند و باعث افزایش راندمان کاری خواهد شد.

نکات انتخاب لباس کار مناسب و استاندارد

لباس کار باید فیت تنتان باشد. انتخاب سایز بزرگتر و یا کوچکتر سطح ایمنی آن را پایین می آورد. لباس کار سایز بزرگتر چون نمی تواند به درستی تمام قسمت های بدن را کاور کند نمی تواند به خوبی از آن مراقبت کند. لباس کار سایز کوچک به سختی تن می شود و احساس خفگی و کلافگی به شما دست می دهد، محدودیت های حرکتی ایجاد می کند و در استفاده طولانی مدت شما به نپوشیدن لباس کار تمایل پیدا می کنید.

هنگام خرید لباس کار به جنس آن دقت کنید. جنس لباس اگر از الیاف طبیعی باشد به دلیل ایجاد جریان هوا برای لباس کار مناسب است. لباس کاری که در برابر گرما و حرارت کار می کند باید از پارچه های نسوز باشد. لباس فردی که در محیط های آغشته به مواد شیمیایی فعالیت می کند باید از جنس PVC باشد. لباس کار با این جنس می تواند عایق مواد شیمیایی باشد.

فروش  و سفارش آنلاین لباس کار در تهران

زندگی پرمشغله و گرفتاری های بی شمار زندگی مدرن انسان را به سوی استفاده از دنیای دیجیتال هدایت می کند . استفاده از خرید اینترنتی  زندگی دیجیتالی یکی از راه های کاهش استرس و فرار از مشکلات است . این مزیت باعث می شود که برای خرید لوازم ضروری نیاز به حضور فیزیکی در شهرهای بزرگ و پرترافیک نباشد و شما می توانید تنها از طریق گذراندن چند مرحله ی ساده خرید خود را درب منزل تحویل بگیرید .

در این میان فروشگاه ها آنلاین نقش بسزایی در این چرخه ایفا می کنند . فروشگاه اینترنتی لباس کار دوخت یادگار یکی از این فروشگاه هاست که این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است که بدون نیاز به حضور در فروشگاه سفارش آنلاین لباس کار خود را ثبت کنید ، لباس کار را بر اساس نیاز خود سفارشی کنید و به صورت آنلاین لباس کار مورد نظر خود را خریداری کنید .

جهت رفاه مشتریان دوخت یادگار این امکان فراهم شده است که خرید اینترنتی لباس کار در انواع مختلف از جمله لباس کار یکسره ، لباس کار سرهمی ، لباس کار دوبنده ، جلیقه ، لباس کار جوشکاری و حتی لباس کار های محبوب مثل لباس کار ایران خودرویی ، مدل آلفا و… تولید و امکان خرید آنلاین لباس کار فراهم باشد .

تولیدی لباس کار دوخت یادگار یکی از بهترین تولیدی لباس کار در تهران است که انواع لباس کار را به صورت عمده تولید می کند و لباس کار ارزان و با کیفت را بدون واسطه به دست مشتریان خود می رساند و هم اکنون با فروش آنلاین لباس کار در سراسر ایران آماده همکاری با واحد های صنعتی ، کارخانه ها ، کارگاه ها ، ادارات و تمامی مراکزی است که نیاز به تجهیز لباس کار برای کارمندان و کارگران خود دارند .

ضرورت استفاده از لباس کار

همانطور که در ابتدا به این مطلب پرداخته شد، به منظور حفاظت از سلامت جسمی کاربران در محیط کار از لباس ایمنی استفاده می شود. معمولاً در محیط های شغلی متفاوت، از انواع لباس کار استفاده می شود. مجموعه های شغلی مانند اداره ها، کارخانه ها، مجموعه های پزشکی و درمانی، مدرسه ها، مراکز آتش نشانی و … از لباس کار استفاده می کنند.

احتمالاً برای شما هم سوال پیش آمده است که چرا باید لباس کار بپوشیم؟ در ادامه مقاله لباس کار چیست به مزایای استفاده از لباس کار ایمنی در مشاغل مختلف، خواهیم پرداخت.

  • حفظ جان افراد و کاهش آسیب دیدگی آنها از حوادث احتمالی
  • متمایز شدن نیروی کاری یک مجموعه از یکدیگر و افزایش راندمان کاری
  • واقف شدن بر موقعیت و جایگاه شغلی پرسنل در محیط کار

لباس کار مردانه

 

مشخصات لباس کار

در این بخش از مطلب لباس کار چیست به ویژگی های لباس کار حرفه ای خواهیم پرداخت.

  • یک لباس کار مناسب اندازه و تناسب کاملی با سایز شما دارد.
  • اگر در شرایط شغلی قرار دارید که آستین های شما نباید درگیر کار شود، لباس کار آستین کوتاه گزینه مناسبی است. همچنین لباسی را انتخاب نمایید تا مجبور نشوید آستین های آن را بالا بزنید.
  • همچنین افرادی که در محیط کاری خود با حرارت در ارتباط هستند، مانند آتش نشان ها باید از لباس ضد حریق استفاده نمایند. لازم است بدانید که تجهیزات آتش نشانی مانند کلاه آتش نشانی، دستکش و کفش ایمنی نیز شامل لباس کار آتش نشانی می شوند.
  • همچنین لباس افرادی که در محیط شغلی خود از ماشین آلات صنعتی استفاده می کنند، باید به صورت یکپارچه باشد و هیچگونه پارگی نداشته باشد.
  • افرادی که در محل کار خود با مواد آتش زا و گرد و غبار نیز برخورد دارند، باید از لباس کاری استفاده کنند که فاقد جیب و چین و چروک باشد. همچنین ممکن است این مواد مضر در جیب یا لبه چروک های لباس باقی بماند و موجب مسمومیت افراد بشود.
  • در فصل های سرد باید از لباس کاری استفاده شود که آستر پشمی دارد. همچنین در محیط های بارانی نیز باید لباس کاری را استفاده نمایید که کلاه داشته باشد.
  • از آخرین نکته و خصوصیات لباس کار می توان به درج لگو بر روی آن اشاره نمود. کارفرمایان می توانند آرم لگو یا شرکت مربوطه را بر روی لباس کارکنان درج نمایند. لازم به ذکر است که بهترین قسمت برای درج آرم شرکت یا کارگاه مربوطه، در سمت راست و بالای جیب است.

علائم کمبود گاز یخچال را بدانیم!

 

 یخچال برای خنک کردن مواد غذایی، به گاز نیازمند است. در واقع این گاز مبرد است که با گردش خود سبب خنک کردن محیط داخلی می‌شود. بنابراین در صورتی که میزان گاز در یخچال به مقدار کافی نباشد، مهم ترین عملیات یخچال یعنی خنک کردن مواد غذایی انجام نخواهد شد. گاز فریون، که امروزه گاز خنک کننده محیط داخلی یخچال است، در لوله‌های پشت یخچال به گردش در آمده و سبب تخلیه هوای گرم و جایگزینی هوای خنک می‌شود. بنابراین در صورتی که این گاز به هر دلیلی کاهش پیدا کند، محیط داخلی گرم خواهد شد. در نتیجه مواد غذایی فاسد شده و یخچال بی کاربرد می‌شود. در ادامه قصد داریم در مورد علائم کمبود گاز یخچال صحبت کنیم. با کمک این مطالب می‌توانید به راحتی کاهش گاز را تشخیص داده و آن را رفع کنید.

1- گرم شدن محیط داخلی

همانطور که گفته شد، اصلی ترین علت برای اینکه بفهمیم گاز در حال تخلیه شدن است، گرم شدن محیط داخلی یا مواد غذایی است. در اینصورت یخچال وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهد. در نتیجه مواد غذایی گرم می‌شوند. شما به راحتی از طریق تست کردن آب درون یخچال و یا مواد غذایی فاسد می‌توانید ب این نتیجه برسید فضای داخلی سرد نیست. در نتیجه به تدریج مواد غذایی شما خراب می‌شوند. بنابراین بلافاصله پس از اینکه متوجه شدید دمای داخلی گرم است، با تعمیرکار تماس بگیرید. شارژ گاز یخچال راه حل مشکل است.

2- تعمیر توسط فرد ناشی

در صورتی که یخچال شما با مشکلی مواجه می‌شود، بهتر است آن را به دست افراد ناشی نسپارید. در اینصورت احتمال ضربه به یخچال و یک خراب شدن قطعات و در نتیجه نشت گاز وجود دارد.

3-جا به جایی یخچال

جا به جا کردن یخچال بسیار مهم است. در حین انتقال باید حواستان باشد به آن ضربه‌ای وارد نشود. چرا که کوچک ترین ضربه می‌تواند باعث آسیب به کمپرسور و لوله‌ها شود. از این رو هر گاه یخچالتان نیاز به تعمیر داشت، بهتر است از خدمات تعمیر لوازم خانگی در محل استفاده کنید. در اینصورت دیگر نیازی نیست برای بردن یخچال به تعمیرگاه آن را جا به جا کنید.

4-مداوم کار کردن یخچال ( یکسره کار کردن موتور یخچال)

از آنجایی که گاز مبرد نقش مهمی در یخچال دارد، بلافاصله پس از تخلیه شدن یخچال از حالت طبیعی خارج می‌شود. یعنی محیط داخلی گرم می‌شود. در نتیجه اجزای دیگر برای خنک ماندن محیط داخلی بیشتر کار می‌کنند. در صورتی که دمای یخچال گرم شود، کمپرسور و کندانسور وارد عمل شده و بیش از پیش کار می‌کنند. در اینصورت نیز موتور دائما در حال کار است تا دما را به حالت مطلوب برساند.

در نتیجه متوجه خواهید شد که یخچال یکسره کار می‌کند. صدای یکسره کار کردن موتور دائما به گوش شما میرسد. این بروز یک حالت غیر عادی است. چرا که یخچال به طور مداوم کار نمی‌کند. بلکه دائما خاموش و روشن می‌شود تا موتور استراحت کافی را داشته باشد. دوام این مشکل نیز سبب سوختن موتور و آسیب دیدن دیگر قطعات می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل، باید توسط تعمیرکار یخچال بررسی شده و شارژ شود. در برخی مواقع ممکن است نیاز به تعمیر باشد.

5-تمیز کردن نادرست یخچال

از دیگر دلایلی که سبب تخلیه گاز یخچال می‌شود، می‌توان به تمیز کردن یخچال به طور ناصحیح اشاره کرد. هرگز برای تمیز کردن و آب کردن برفک یخچال از شی نوک تیز استفاده نکنید. این کار شایع ترین دلیلی است که سبب تخلیه گاز می‌شود. چرا که بخشی از فریزر سوراخ شده و موجب نشت گاز می‌شود.
در این هنگام شی به لوله‌های مبرد در ناحیه فریزر برخورد کرده و سبب بروز مشکل می‌شود. بنابراین برای تمیز کردن فریزر بهتر است یخچال را از برق خارج کنید. اجازه دهید یخچال به آرامی تحت تاثیر گرمای محیط یخ‌ها را آب کند.

6- استفاده از شیر و اتصالات نامناسب

ممکن است یخچالتان را در تعمیر قبلی به دست تعمیرکار ناشی سپرده باشید. در اینصورت ممکن است تعمیرکار از شیر و اتصالات اورجینال استفاده نکرده باشد. بنابراین استفاده از قطعاتی که جنس آنها بد باشد، سبب آسیب پذیری بیشتر و در نتیجه نشت گاز یخچال می‌شود.

7- افزایش هزینه برق

تنظیم دمای یخچال در حالت زمستانه و تابستانه متفاوت است. اصولا در فصول سرد دما را کمتر می‌کنیم تا محیط داخلی بیش از حد خنک نشود. این مورد سبب کاهش مصرف برق در یخچال نیز می‌شود. اما در صورتی که یخچال به دلیل نداشتن گاز کافی خنک نباشد، بیشتر کار می‌کند تا دما به حد مطلوب برسد. در اینصورت مصرف برق این وسیله بالا می‌رود. چرا که یخچال به طور مداوم مشغول به کار است. بنابراین پول برق بیشتری برای شما خواهد آمد. این مورد یکی از شواهدی است که نشان می‌دهد گاز یخچال شما در حال تخلیه است. چرا که بیشتر کار می‌کند. به هر حال برای رفع این مشکل از تعمیرکار بخواهید آن را بررسی کنید. یکی از علت‌های اصلی کارکرد بیش از حد یخچال و افزایش پول برق، مربوط به همین مورد است.

8- استشمام بوی بد از یخچال

از دیگر دلایلی که می‌توانید بفهمید گاز در حال تخلیه است، خروج بوی بد از یخچال است. این بو، مربوط به خروج گاز فریون است. چرا که گاز فریون یک گاز شیمیایی و بد بو است. ابتدا شاید فکر کنید در اثر فاسد شدن مواد غذایی این بو به مشام می‌رسد. اما خوب که دقت کنید بوی نشتی گاز است. در صورت بروز این مشکل یخچال را خاموش کنید و با یک تعمیرکار تماس بگیرید. چرا که این گاز نه تنها سلامت یخچال شما را مختل می‌کند بلکه برای سلامتی شما نیز مضر است.

نشت گاز یخچال خطرناک است؟

برای پاسخ این سوال باید بگوییم که در صورتی که گاز فریون R12 باشه و شعله نزدیک این نوع گاز باشد، نسب به شعبه واکنش نشان می‌دهد و گاز خردل تولید می‌کند که سمی است، یکسری از گازهای یخچال هم قابل اشتعال هستند، مانند گاز R600 خطرناک بوده و قابل انفجار است و حتما باید ورودی گاز بسته و یا شعله در محیط خاموش باشد. به طور کلی این گاز برای محیط زیست هم مضر است، و در کشورهای توسعه یافته، توسط کپسول‌هایی خاص، باقیمانده گاز را خارج شده و به صورت استاندارد منهدم می‌کنند.

صدای خالی شدن گاز یخچال؟

صدای خاصی ندارد، به عنوان مثال خارج شدن باد لاستیک ماشین را تصور کنید، در صورتی که نشتی کوچکی باشد، به مرور زمان و بدون اینکه شما متوجه صدایی شوید گتز خالی خواهد شد، اما در صورتی که با یک وسیله تیز مانند چاقو، یک آن برخورد داشته باشه، صدا خواهد داشت.

چگونه گاز مبرد یخچال را بررسی کنیم؟

شما می‌توانید با انجام چند راهکار ساده به راحتی دریابید که گاز یخچال شما کم شده است یا خیر.

  1. در اولین روش، ابتدا کندانسور باید بررسی شود. آن را لمس کنید. در صورتی که کندانسور سرد بوده اما یخچال در حال کار کردن است، نشان دهنده نشتی گاز از یخچال است. چرا که در صورتی که یخچال به طور صحیح کار کرده و گاز جریان داشته باشد، لوله‌ها باید داغ باشند. اما در صورت سرد بودن لوله‌ها می‌توانید اطمینان حاصل کنید که گاز نشتی دارد. حتی ممکن است مشکل از کندانسور باشد که سبب نشتی گاز شده است.
  2. در روش دوم ابتدا یخچال را از برق خارج کنید. در صورتی که متوجه خروج صداهای کمی از یخچال شدید، به معنای سالم بودن و تعادل گاز است. در صورتی که هیچ صدایی از یخچال شما خارج نمی‌شود، به معنای نشتی گاز از یخچال است. البته این به معنای نشتی گاز صد در صد نیست. بلکه مشکل در کندانسور، فن، فیلتر و یا کمپرسور نیز عاملی دیگر است. بنابراین بهتر است توسط تعمیرکار یخچال شما بررسی شود.جهت اطلاعات بیشتر از خرابی های رایج یخچال ساید بای ساید نیز می توانید به صفحه ی تعمیر یخچال ساید بای ساید در مشهد مراجعه کنید.
  3. در صورت نشتی گاز از یخچال چه کنیم؟

روش اول:

کندانسور را بررسی نمائید. در صورتی که کندانسور سرد باشد و یکسره کار کند نشان دهنده نشت گاز یخچال است. اگر گاز به خوبی درون لوله‌های کندانسور جریان داشته باشد، لوله‌ها گرم هستند. از این رو یکی از نشانه‌های بارز نشت گاز، سرد شدن لوله‌های کندانسور است.

روش دوم:

برای بررسی نشتی گاز یخچال، می‌توانید از این روش نیز استفاده کنید. ابتدا یخچال را از برق خارج کنید. اگر متوجه خروج صدا شدید، یعنی گاز به خوبی جریان داشته و تعادل برقرار است. اما در صورتی که گاز نشتی داشته باشد، معمولا صدایی ناشی از وجود گاز در یخچال وجود ندارد. پس:

·         همانطور که گفته شد با بررسی مطالب فوق می‌توانید به راحتی نشتی گاز از یخچال را تشخیص دهید.

·         در صورتی که از نشتی گاز مطمئن شدید، یخچال را از برق خارج کنید.

·         گاز فریون یک گاز شیمیایی بوده که برای سلامتی خطرناک است. به ویژه اگر دارای بیماری تنفسی باشید. بنابراین ممکن است در صورت نشتی گاز اندکی احساس سردرد و تهوع به شما دست دهد.

·         بنابراین با بررسی موارد فوق از نشتی گاز مطمئن شوید و با تعمیرکار در شعبه های مختلف تماس بگیرید.

·         نگران نباشید. خروج یخچال از برق و تماس با تعمیرکار، سبب رفع مشکل شده و خطرآفرین نخواهد بود.

·         برای جلوگیری از نشتی گاز یخچال حتما از سرویس دوره‌ای بهره مند شوید تا مشکلات یخچال برای شما نمایان شود.

 

دکمه های ماشین ظرفشویی الجی به چه معناست؟

 برند ال جی یکی از برندهای معروف در تولید انواع ماشین ظرفشویی است. اگر ماشین ظرفشویی شما ال جی است و طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی را به طور کامل نمی‌دانید، ما در این بخش در مورد معنی علامت‌ها و کلمات روی ماشین ظرفشویی ال جی به طور کامل صحبت می‌کنیم. همچنین راهنمایی لازم در خصوص استفاده از این ماشین ظرفشویی را به طور کامل در اختیار شما قرار می‌دهیم.

طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی

قبل از بررسی معنی علامت‌ها و کلمات روی ماشین ظرفشویی ال جی، بهتر است با طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی به طور دقیق آشنا شوید. ابتدا لازم است نصب و راه اندازی توسط متخصص انجام شود تا مشکلی رخ ندهد. در نهایت شما می‌توانید از این وسیله استفاده کنید. ابتدا با کمک دکمه روشن و خاموش ماشین ظرفشویی را روشن کنید. در محله بعد باید سختی آب را تنظیم کرده و سپس از آن استفاده نمایید. برای تنظیم سختی آب ابتدا ماشین ظرفشویی را خاموش کرده و توسط دکمه half load  و power این کار را انجام دهید. این دکمه‌ها را به طور همزمان فشار دهید و نگه دارید. روی صفحه نمایش H ظاهر شده و تنظیمات را از H0 تا  H7 می‌توانید تنظیم نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از خرابی های رایج ماشین ظرفشویی الجی به صفحه ی نمایندگی تعمیرات ظرفشویی الجی مراجعه کنید.

معنی کلمات  و علامت‌های روی ماشین ظرفشویی ال جی

یکی از مهم‌ترین موارد در خصوص راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی، آشنایی با معنی کلمات و علامت‌های روی ماشین ظرفشویی است. با کمک آشنایی با معنی آن‌ها به راحتی می‌توانید استفاده‌ای کاربردی و عالی از ماشین ظرفشویی داشته باشید. در این بخش معنی کلمات و علامت‌های روی ماشین ظرفشویی ال جی را آورده ایم تا شما را در خصوص استفاده از آن یاری کنیم.

  • Power/Start : روشن و خاموش کردن
  • Rinse: آبکشی
  • Spray: آبپاش
  • Half Load: ظرفیت نیمه
  • Delay Start: تاخیر در شروع
  • Child lock: قفل کودک
  • Extra Hot: دمای خیلی داغ
  • Rinse+: آبکشی اضافه
  • UV: ضدعفونی کردن ظروف
  • Salt: نمک ماشین ظرفشویی
  • Clean : پاکسازی ظروف
  • Dry: خشک کردن
  • Wash : شست‌وشوی ظروف
  • Prewash: پیش شست‌وشو
  • Steam: بخار

در این بخش توضیحاتی مختصر در خصوص استفاده از برخی از این دکمه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهیم:

  • Rinse: استفاده از این دکمه سبب می‌شود تا شما قابلیت حرارت و آبکشی اضافه را دریافت نمایید. با انتخاب آن یک مرحله آبکشی با حرارت اضافی انجام می‌شود.
  • Spray: این دکمه به منظور تغییر در مقدار فشار آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع مقدار آبی که به ظروف می‌پاشد با کمک این دکمه قابل تنظیم است.
  • Half load: در صورتی که مقدار ظروف زیاد نیست با استفاده از این دکمه می‌توانید شست‌وشو را با مقدار کمتری از انرژی اعمال نمایید.
  • Delay start: با کمک این دکمه می‌توانید زمان شست‌وشو را تنظیم کنید که از 1 ساعت تا 19 ساعت قابل تنظیم است.
  • Power: همانطور که مشخص است این دکمه به منظور خاموش و روشن کردن ظرفشویی استفاده می‌شود.
  • توجه داشته داشته باشید در صورت نیاز به نصب و سرویس ماشین ظرفشویی باید به مراکز معتبر سرویس و تعمیر لوازم خانگی مراجعه کنید.

برنامه‌های ماشین ظرفشویی ال جی

حال که با معنی کلمات و علامت‌های روی ماشین ظرفشویی ال جی آشنا شدید، بهتر است با برنامه‌های شست‌وشوی ماشین ظرفشویی ال جی نیز آشنا شوید. از طریق آشنایی با برنامه‌های شست‌وشوی ماشین ظرفشویی ال جی، می‌توانید به شیوه‌ای بهتر و کاربردی تر از این وسیله استفاده نمایید.

برنامه شست‌وشوی normal

یکی از برنامه‌های این ماشین ظرفشویی شست‌وشوی نرمال است. در صورتی که حجم ظروف شما بسیار زیاد باشد و یا درصد چربی و کثیفی آن‌ها بیش از حد معمول باشد، می‌توانید از این برنامه استفاده نمایید. این برنامه با دمای شست‌وشوی 50 درجه شروع شده و شست‌وشوی اصلی آن 70 درجه سانتی گراد است.

برنامه شست‌وشوی Eco

این برنامه جهت شست‌وشوی اقتصادی در ماشین ظرفشویی کاربرد دارد. با استفاده از این برنامه می‌توانید ظروف را با حداقل مقدار آب و برق شست‌وشو دهید. توسط آن شست‌وشو در سه مرحله پیش شست‌وشو، شست‌وشوی اصلی و آبکشی انجام می‌گیرد. لازم به ذکر است به منظور شست‌وشوی ظروفی که خیلی چرب هستند بهتر است از این برنامه استفاده نکنید.

برنامه شست‌وشوی Auto یا خودکار

با استفاده از این برنامه دستگاه به صورت خودکار دما و مقدار آب لازم برای شست‌وشو را تنظیم می‌کند. به طور کلی این موارد بر اساس مقدار و درصد کثیفی ظروف تعیین می‌شود. لازم به ذکر است جهت شست‌وشوی ظروف حساس و شیشه‌ای از این برنامه استفاده نکنید.

برنامه delicate یا ظریف

به منظور شستن ظروف شیشه‌ای و حساس انتخاب این برنامه بهترین گزینه است و سبب آسیب رساندن به ظروف شما نمی‌شود.

برنامه heavy یا سنگین

ظروفی که بسیار چرب هستند را می‌توانید با کمک این برنامه به بهترین نحو شست‌وشو دهید. ماهی تابه و قابلمه هایی که از درجه کثیفی و چربی زیادی برخوردار هستند به راحتی با کمک این برنامه قابل شست‌وشو هستند.

برنامه express فشرده

به منظور شستن ظورف کریستال و بلور از این برنامه استفاده کنید. چرا که در مدت زمانی کم به راحتی این ظروف را شست‌وشو می‌دهد.

برنامه Quick سریع

اگر می‌خواهید ظروف را سریعا شست‌وشو دهید انتخاب این برنامه بهترین گزینه است. اما جهت شستن ظروفی که خیلی کثیف هستند بهتر است از این برنامه استفاده نکنید.

برنامه pre wash  

این برنامه در واقع برنامه پیش شست‌وشو است. در صورتی که ظروف شما خیلی کثیف هستند می‌توانید با کمک این برنامه که بدون پودر صورت می‌گیرد درصد کثیفی آن‌ها را کمتر کنید.

برنامه rinse

 

این برنامه به معنای خیس کردن ظروف قبل از شست‌وشو است. بنابراین می‌توانید ظروف را قبل از اینکه شست‌وشوی اصلی شروع شود اندکی خیس کنید.

در مطالب فوق در مورد معنای کلمات و علامت‌های روی ماشین ظرفشویی ال جی و همچنین آشنایی با برنامه‌ها و طرز کار آن صحبت کردیم. جهت دریافت راهنمایی‌های لازم مطالب فوق را مطالعه کنید تا بتوانید به بهترین نحو از این وسیله استفاده کنید. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در خصوص نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی ال جی در محل، می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تعمیر لوازم خانگی عصر یخ تماس بگیرید و از خدمات آن به صورت تضمینی در محل بهره‌مند شوید.


 

ارور he در ماشین ظرفشویی ال جی به چه معناست؟

ماشین ظرفشویی ال جی و ارورهای رایج آن

ماشین ظرفشویی، در سالیان اخیر به یکی از لوازم خانگی‌های بسیار محبوب برای تمامی بانوان خانه‌دار تبدیل شده است و بسیاری از خانم‌ها، حتی از این دستگاه‌ها به عنوان یکی از بهترین لوازم خانگی یاد می‌کنند. شرکت ال جی نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لوازم الکترونیکی، انواع ماشین‌های ظرفشویی را با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و استانداردهای روز دنیا تولید می‌کند. ماشین ظرفشویی‌های این مجموعه، دارای سیستم دیجیتالی خاصی هستند و می‌توانند تمامی اطلاعات دستگاه و حتی مشکلات آن را با استفاده از ارورهای مخصوص نمایش دهند. یکی از رایج‌ترین این ارورها، he است. در ادامه این مطلب قصد داریم رایج‌ترین دلایل ارور he در ماشین ظرفشویی ال جی را بررسی کنیم. 

دلایل ارور he در ماشین ظرفشویی ال جی

ارور he، یکی از رایج‌ترین ارورها در ماشین‌های ظرفشویی ال جی است و می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. معمولا این خطا، به دلیل سوختگی هیتر و یا همان المنت‌ها و یا حتی خرابی برد الکترونیکی دستگاه نمایان می‎شود. به همین دلیل، در صورتی که با چنین خطایی مواجه شدید، باید ابتدا المنت دستگاه را بررسی کنید.

 دقت داشته باشید که مقدار مقاومت المنت، در حالت صحیح، باید چیزی در حدود 17 تا 100 اهم باشد. در غیر این صورت، می‌توانید متوجه شوید که هیتر دستگاه شما سوخته است. همچنین برد دستگاه نیز باید به دقت در این زمان بررسی شود. البته در برخی مواقع نیز ممکن است این ارور به دلیل ریست نشدن میکروسوئیچ سطح اب و یا حسگر سطح باشد.

به عبارتی دیگر، ممکن است میکروسوئیچ بعد از گذشت 200 ثانیه از شروع اب کشی ریست نشده باشد. این نکته را باید در نظر داشته باشید که برطرف کردن این ارور کاملا تخصصی است و باید توسط یک تکنسین مجرب در زمینه تعمیر ظرفشویی الجی بررسی شود. در ادامه اصلی‌ترین دلایل این ارور را بررسی می‌کنیم.

خرابی هیتر ماشین ظرفشویی، اصلی‌ترین دلیل ارور he در ماشین ظرفشویی ال جی

هیتر به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطعات ماشین ظرفشویی‌ها شناخته می‎شود و اهمیت بسیار زیادی نیز در عملکرد آن دارد. در واقع این هیتر است که آب را در ماشین ظرفشویی داغ می‌کند و باعث تمیز شدن ظروف در دستگاه می‎شود. خرابی هیتر می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را به همراه داشته باشد که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، تمیز نشدن دستگاه است. به همین دلیل، در صورتی که با ارور he در ماشین ظرفشویی ال جی مواجه شدید و متوجه خرابی این قطعه شدید، بهتر است هر چه سریع‌تر برای تعمیر آن اقدام کنید.برای تعمیر ان به نمایندگی تعمیرات ظرفشویی الجی مراجعه کنید.

به طور کلی خرابی این قطعه، علاوه بر نمایش بر روی صفحه نمایش دستگاه، می‌تواند نشانه‌های دیگری نیز داشته باشد. هیتر جز قطعاتی است که در صورت بروز هرگونه مشکل، اختلالاتی را در عملکرد دستگاه به وجود می‌آورد. مهم‌ترین علائم این مشکل در ماشین ظرفشویی‌ها، تمیز نشدن ظروف است. زمانی هیتر به درستی کار نکند، آب به خوبی گرم نمی‎شود و بدیهی است که در این حالت ظرف‌ها به درستی تمیز نمی‎شود.

خرابی برد الکترونیکی، علت ارور he در ماشین ظرفشویی ال جی

برد، در تمامی دستگاه‌های الکترونیکی، به عنوان مغز شناخته می‎شود و دستورات لازم را به بخش‌های مختلف دستگاه‌ ارسال می‌کند. برد الکترونیکی ماشین‌های ظرفشویی نیز دقیقا همین نقش را دارد و فرمان‌ها را به قطعات اصلی دستگاه ارسال می‌کنند.

در صورتی که برد الکترونیکی با مشکل مواجه شد، تمامی عملکرد ماشین ظرفشویی دچار مشکل می‎شود. خرابی برد نیز می‌تواند باعث نمایان شدن ارور he در این دستگاه‌ها شود. از اصلی‌ترین علائم این مشکل در دستگاه نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • روشن نشدن ماشین ظرفشویی
  • عملکرد ناقص ماشین ظرفشویی
  • آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی
  • خاموش شدن بی دلیل ماشین ظرفشویی
  • تخلیه نشدن آب ظرفشویی
  • داغ نشدن آب ظرفشویی
  • تایمر ماشین ظرفشویی دچار مشکل شده باشد و …

موارد مختلفی می‌تواند باعث خرابی این قطعه شود که از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به سوختن خازن برد الکتریکی ماشین ظرفشویی در اثر نوسانات برق، سوختن فیوزهای برد، نفوذ آب، خرابی سیم پیچ، از کار افتادن برخی از قطعات برد در ماشین ظرفشویی و … اشاره کرد. دقت داشته باشید که برد الکترونیکی یکی از حساس‌ترین قطعات در ماشین ظرفشویی است و در صورتی که دچار مشکلی شود، باید توسط فرد متخصصی تعمیر شود.در این زمینه می توانید از نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی عصر یخ کمک بگیرید.

مشکل در سیم کشی هیتر، علت ارور he در ماشین ظرفشویی ال جی

همانطور که در بخش‌های قبلی بیان کردیم، ارور he ، نشان دهنده خرابی هیتر می‎‌باشد. البته در نظر داشته باشید که این ارور تنها برای خرابی خود هیتر نیست و در برخی مواقع نیز ممکن است بخش‌های دیگر آن مانند سیم کشی‌های آن دچار مشکل شده باشد. در این شرایط، سیم کشی‌های هیتر باید با دقت بررسی شود و در صورتی که یکی از آن‌ها سوخته باشند و یا شل شده باشند، باید آن‌ها را تعویض کنید.

خرابی ترمیستور ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل نمایان شدن ارور he در ماشین ظرفشویی ال جی خرابی ترمیستور است. برای برطرف کردن این مشکل، ابتدا باید با استفاده از مولتی متر، مقاومت ترمیستور را بررسی کنید. دقت داشته باشید که میزان مقاومت ترمیستور باید در حدود 44 تا 54 کیلو اهم باشد. در غیر این صورت، می‌توان به این نتیجه رسید که ترمیستور دچار مشکل شده است.

 
در این مطلب با بررسی دلایل و روش‌های برطرف کردن ارور he در ماشین ظرفشویی ال جی همراه شما بودیم. ماشین‌های ظرفشویی ال جی، برای آسان کردن عیب یابی دستگاه، دارای صفحه نمایشی هستند که علاوه بر حالت‌های مختلف ماشین لباسشویی، کدهای خطایی را هم نشان می‌دهد. اصولا این مُد‌ها دارای دو حرف هستند و هر کدام نشان دهنده یک مشکل در دستگاه است. دقت داشته باشید که ماشین ظرفشویی‌های ال جی با استفاده از قطعات حساسی تولید می‎شوند و به همین دلیل، تعمیر آن را باید به مراکز تعمیرات لوازم خانگی ال جی بسپارید تا از وارد شدن خسارت‌های بیشتر و هزینه‌های به مراتب بالاتر، جلوگیری شود.

چگونه بلبرینگ لباسشویی را تعویض کنیم؟

 تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی : این مطلب برای آموزش به سرویسکاران جدید و یا مشتریانی که میخواهند خودشان بلبرینگ های ماشین لباسشویی را تعویض کنند به صورت ساده نوشته شده است. این مطلب آموزش تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی کلی میباشد و برای تمامی با برندها مانند ال جی ، سامسونگ ، بوش ، آاگ ، دوو ، زیروات ، حایر ، کندی ، بکو ، ایندزیت ، بهی ، فریجیدر  ، کنوود ، آبسال ، مدیا ، آریستون ، آرچلیک ، پاکشوما ، وستینگهاوس ، اوشن ، اسنوا ، زانوسی ، زاروتی و غیره … کارایی دارد.

تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی می تواند یکی از فیزیکی ترین و سخت ترین کار در تعمیر ماشین لباسشویی باشد. برای رسیدن به بلبرینگ ها و تعویض آنها باید کاملا ماشین لباسشویی اوراق شود. اولین چیزی که باید در مورد تعمیر هر ماشین لباسشویی بدانید این است که اگر شما در توانایی خود برای تعمیر ماشین و راه اندازی دوباره آن شک دارید ، پس با یک متخصص و تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید. این یک کار آسان نیست، و کاری نیست که زمان کمی بگیرد و با توجه به ماهیت کار، ممکن است مرتکب اشتباهات جبران ناپذیری بشوید. در اینجا به آموزش تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی می پردازیم.

نحوه تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی

– ایمنی

قبل از تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی از خاموش بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید و حتما برای تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی دستکش مناسب بپوشید چون اوارق و مونتاژ کردن قطعات سنگین و برنده ماشین لباسشویی ممکن است به شما آسیب برساند.

برای رسیدن به بلبرینگ های ماشین لباسشویی باید ابتدا دیگ یا همان مخزن شستشو را از ماشین خارج کنیم. برای جدا کردن مخزن باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهیم.

– جدا کردن قسمت بالا و کنترل پنل

برای جدا کردن پنل بالایی که فقط توسط چند پیچ محکم شده است، شروع کنید. بعد از آن که کشوی جاپودری را بردارید، که این کار در اکثر ماشین لباسشویی ها با کشیدن به طرف خودمان به راحتی جدا می شود، شروع کنید و بعد پیچ های زیر کشو جاپودری را باز کنید . تمام سیم ها و اتصالت را با دقت و به آرامی از برد الکترونیکی و یا تایمر ماشین لباسشویی جدا کنید. قبل از جدا کردن حتما چندین عکس بگیرید که برای مونتاژ دوباره به مشکل بر نخورید.

– جدا کردن صفحه ضربه گیر کنترل پنل

ما در اکثر مدل های لباسشویی یک صفحه ضربه گیر برای کنترل پنل داریم که باید برداشته شود، معمولا دارای چهار پیچ است که پنل جلویی را نگه داشته اند که باید باز شوند.

– جدا کردن کامل پنل جلویی

وقت باز کردن کامل پنل جلویی است که با جدا کردن مهر و موم و چسب آب بندی و پیچ و فنرهای نگهدارنده که به هم متصل اند و با این کار می توانید اتصالات درب را کامل ببینید، که شما نیاز به باز کردن آن دارید .بنابراین می توانید پنل جلویی را جدا کنید.

– جدا کردن محفظه اصلی جاپودری

بعد از آن، نوبت باز کردن محفظه اصلی جاپودری است. و سپس سعی کنید شلنگ های ورودی آب به جا پودری و خرطومی لاستیکی (جنت) زیر جاپودری را جدا کنید. از انبردست استفاده کنید و بست ها و لوله را به سمت بیرون بکشید. اکنون می توانید محفظه کامل جاپودری را آزاد کنید و بیرون بکشید.

آموزش تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی

_ جدا کردن لاستیک درب لباسشویی

لاستیک درب لباسشویی از یک طرف به محفظه دیگ و از طرف دیگر به بدنه لباسشویی دور درب توسط تسمه و فنر خیلی بزرگ وصل شده ابتدا لاستیک را از دور درب جدا کنید سپس پیچ تسمه لاستیک را از دیگ باز کنید و جدا کنید.

– جدا کردن المنت گرمایی

قبل از جدا کردن المنت گرمایی از اتصالات آن یک عکس بگیرید تا در هنگام نصب دچار سردرگمی نشوید و تمام سیم ها را به دقت از المنت جداکنید.

– جدا کردن پنل عقبی، تسمه و فولی

پنل عقب باید باز شود و با برداشتن آن تسمه ی موتور و دیگ را میبینید . این تسمه را با کشیدن به بیرون و سپس چرخاندن آن ، از محل خود جدا کنید.

مواظب انگشتانتان باشد که بین تسمه و فولی گیر نکند. سپس پیچ فولی را باز کنید و فولی رابیرون بکشید.

در صورت نیاز به تعویض بلبرینگ لباسشویی توسط تکنسین متخصص می توانید به شعبه های مختلف نمایندگی تعمیرات لباسشویی مراجعه کنید.

 – جدا کردن موتور

در این مرحله باید موتور را از محفظه جدا کنیم اما قبل از انجام این کار باز یادآوری میکنیم  که باید یه عکس از اتصالات آن بگیرید تا در هنگام نصب مجدد دچار مشکل نشوید، سپس با توجه به این نکته که وزن موتور لباسشویی بالا می باشد شروع به جدا کردن سیم ها و بعد باز کردن پیچ ها از موتور کنید و آن را جدا کنید.

– جدا کردن لوله های تخلیه 

در این مرحله باید لوله خرطومی لاستیکی تخلیه آب را از زیر محفظه شستشو جدا کنید. از شلنگ تخلیه استفاده کنید تا آب درون ماشین را به سرعت تخلیه کنید، اما برای کمی نشتی آب آماده باشید. و سپس پیچ و گیره ی لوله تخلیه را آزاد کنید.

–  جدا کردن سیم ها از دیگ شستشو

کابل ها و سیم هایی را که هنوز به پایه و گیرها وصل شده اند، باز کنید و همچنین قطعات جلویی ماشین که قابلیت جدا شدن دارند را جدا کنید. تا برای بیرون کشیدن کامل دیگ یا همان محفظه شستشو چیزی در گیر نباشد.

– جدا کردن کمک فنر ها ( لرزشگیر )

محفظه شستشو بر روی دو کمک فنر در پایین به بدنه ماشین لباسشویی وصل شده و دارای دو اتصال در پایین و بالا است. با باز کردن پیم و پیچ های پایین و بالا کمک فنرها را آزاد کنید.

  جدا کردن محفظه یا دیگ شستشو

دیگ شستشو توسط گیره های فنری به بالای بدنه ماشین لباسشویی متصل است. بعد از اطمینان کامل از جدا بودن تمام قطعات جانبی از دیگ لباسشویی حالا گیره های فنری را جدا کنید و دیگ را بیرون بکشید.

– باز کردن همه پیچ های دیگ

در این مرحله تقریبا به بلبرینگ نزدیک شده ایم. محفظه بیرونی دیگ لباسشویی از ۲ قسمت تشکیل شده که معمولا با چندین پیچ و چسب کاری به هم متصل هستند. پیچ ها را کامل باز کنید و دو قسمت را از هم جدا کنید. ( در بعضی از مدل ها دیگ پلاستیکی کاملا پرسی می باشد و جایی برای باز کردن ندارند در اینجا کار بسیار سخت می شود و باید دیگ از وسط بریده شود و دوباره جوش پلاستیک داده شود ) داخل محفظه را که باز کنید به لگن شستشو استیل (چلیک) می رسید. چلیک لباسشویی را از محفظه اصلی دیگ جدا کنید حالا میتوانید شفت و بلبرینگ ها را ببینید.

– مکان بلبرینگ را پیدا کنید

بلبرینگ ها در عقب وان شستشو قرار دارند، جایی که بلبرینگ ها و یک کاسه نمد هستند، بلبرینگ جلو بزرگ است که درست پشت چلیک شستشو قرار گرفته است، و سپس بلبرینگ کوچک تر پشت سر آن قرار دارد.  با ضربه زدن با انتهای آنها یا توسط فولی کش آنها را از شفت بیرون بکشید. مواظب باشید که در حین ضربه زدن و بیرون کشیدن بلبرینگها به شفت آسیب نزنید.

– باز بینی شفت

آموزش تعویض سه نظام لباسشویی

ممکن است که همزمان با خرابی بلبرینگ ها شفت آبکش نیز خراب شده باشد، شفت و سه نظام در اصل یک قطعه هستند. که اگر شفت خراب است یا باید کامل شفت و سه نظام تعویض شود یا توسط تراشکاری باز سازی شود. شفت را بازبینی کنید و تصمیم بگیرید که آن را تعویض کنید و یا به تراشکاری ببرید.جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره به سایت تعمیر لوازم خانگی عصر یخ مراجعه کنید.

– تعویض بلبرینگ

حالا باید بلبرینگ های جدید را نصب کنید.

– کاسه نمد بلبرینگ را درست نصب کنید

اکنون بلبرینگ ها و کاسه نمد را توسط گریس در جای خود قرار دهید و فقط آن را تا زمانی که با انتهای لگن شستشو تراز شود به آنها ضربه بزنید و با ضربه زدن مناسب آن را محکم کنید.

– قرار دادن چلیک شستشو در محفظه

حالا چلیک شستشو را داخل محفظه قرار دهید و پیچ های محفظه را کاملا سفت کنید قبل از بستن پیچ ها میتوانید از چسب مخصوص برای آب بندی استفاده کنید.

– وصل کردن قسمت های دیگر

حالا دیگ را داخل اتاق ماشین لباسشویی قرار دهید و توسط فنر های نگهدارنده به بالی لباسشویی نصب کنید و به ترتیب از آخر هر قطعه و اتصالی را که باز کرده اید درست سر جای خود ببندید حتما از عکس هایی که هنگام باز کردن گرفتید کمک بگیرید.در صورت اطلاعات بیشتر از سایر خرابی های رایج ماشین لباسشویی می توانید بر روی لینک مقابل کلیک کنید:تعمیرات ماشین لباسشویی در مشهد

نگاهی به دستکش یکبار مصرف

 اگر در زمینه مراقبت‌های بهداشتی، صنعت  تعمیرات خودرو، پخت غذا یا آرایشگری کار می‌کنید، احتمالاً روز کاری شما با قرار دادن انگشتان تان در یک جفت دستکش محافظ یکبار مصرف شروع می‌شود. دستکش یکبار مصرف یکی از پرمصرف ترین محصولات پزشکی مصرفی است.

آنها یک سد محافظ برای دستهای شما دربرابر عوامل بیرونی ایجاد می کنند و از انتقال عفونت از طریق مایعات بدن، سوختگی ناشی از مواد شیمیایی خطرناک و فرسودگی عمومی جلوگیری می کنند. دستکش ها همچنین به حداقل رساندن خطر آلودگی متقابل کمک می کنند. همچنین از محصولات، تجهیزات، نمونه ها و سطوحی که باید با آنها کار کنید محافظت می کنند.

انواع مختلفی از دستکش یکبار مصرف برای انتخاب وجود دارد. این مقاله به بررسی اجمالی کاربرد انواع دستکش یکبار مصرف و مزایا و معایب آن می پردازد.

مزایای دستکش یکبار مصرف

  • مانع آسیب رسیدن به دست می شود.

  • از قرار گرفتن دست در معرض مواد سمی جلوگیری می کند.

  •  مانعی برای انتقال بیماری های پوستی می شود.

  • از آلودگی متقاطع یا لمسی جلوگیری می کند.

  • از شما در برابر خطرات ناشناخته محافظت می کند.

معایب دستکش یکبار مصرف

اگرچه دستکش‌ یکبار مصرف از دست‌ها در برابر عوامل محیطی خطرناک محافظت می‌کنند، اما استفاده مکرر از آنها مشکلاتی دارد. کثیفی، حساسیت، مرطوب شدن، آلرژی و عدم راحتی مهم ترین معایبی هستند که باید در نظر گرفته شوند. زیرا حساسیت آلرژیک ممکن است توانایی کاربر را برای انجام وظایف لازم در محیط شغلی مختل کند.

کاربرد انواع دستکش یکبار مصرف

دستکش یکبار مصرف برای محافظت از پوست در برابر مواد شیمیایی، آلودگی، مایعات یا عفونت، در حرفه مراقبت های بهداشتی و  همچنین دندانپزشکی مفید است. دستکش یکبار مصرف همه را ایمن تر نگه می دارد زیرا انتشار میکروب ها و باکتری ها را به حداقل می رساند.

دستکش یکبار مصرف امروزه تقریباً در همه جا استفاده می شود. نیتریل و وینیل جزء محبوب ترین ها به شمار می روند. آن ها را در مطب های پزشک، رستوران ها، سالن های خالکوبی، سالن های مو و هر جای دیگری که کارکنان به یک محافظ دست، ارزان قیمت نیاز دارند، می بینید.

دستکش یکبار مصرف ممکن است به سرعت کثیف شود. اما به دلیل قیمت مقرون به صرفه و حفظ بهداشت نیازی به استفاده مجدد از دستکش قبلی نیست. انتخاب دستکش مناسب برای محیط کار اهمیت به سزایی دارد. بنابراین هنگام انتخاب دستکش باید به معیارهای زیر توجه کنید:

  • جایی که قرار است از دستکش استفاده شود.

  • ضخامت، کشش و دوام آنها.

  • حفاظت از سوراخ شدن.

  • الزامات مقاومت شیمیایی.

کاربرد دستکش وینیل

دستکش‌ وینیل یکی از انواع دستکش های یکبار مصرف است. وینیل از مواد مصنوعی به جای 

لاتکس طبیعی ساخته شده است. این دستکش با پودر نشاسته ذرت مخلوط می شود تا انعطاف

پذیرتر و پوشیدنی آن راحت تر.

اگرچه دستکش‌های وینیل دوام کمتری دارند، اما معمولاً در مقایسه با همتایان نیتریل و لاتکس خود گزینه‌ای ارزان‌تر هستند. بنابراین برای کارهای کم خطر که در آن سهولت و استفاده کوتاه مدت مکرر مورد نیاز است، ایده‌آل هستند. علاوه بر این، فرمول بدون لاتکس احتمال واکنش پوست را به آن کاهش می‌دهد، اما ماهیت نفوذپذیر این ماده باعث می‌شود که آن را فقط برای روش‌های غیر اسپتیک با خطر کم تماس با خون یا سایر مایعات بدن استفاده کنند. دستکش های وینیل در دو نوع پودری و بدون پودر موجود هستند.

کاربرد دستکش نیتریل

دستکش نیتریل در ضخامت های مختلف، پودری، پودری کم و اغلب بدون پودر می باشد. ساخته شده از لاستیک نیتریل بوتادین، جایگزین مناسبی برای افراد مبتلا به آلرژی به لاتکس است. این دستکش ها ماندگاری طولانی دارند و مقاومت بیشتری در برابر سوراخ شدن دارند.

آنها تناسب، احساس، مهارت و دوام بیشتری را ارائه می دهند و در برابر روغن ها، حلال ها و مواد شیمیایی مقاوم تر هستند. آنها برای استفاده در چندین بخش، از جمله علوم آزمایشگاهی، کشاورزی، فرآوری گوشت، پزشکی و مراقبت های بهداشتی ایده آل هستند.

علاوه بر این، فرمول نیتریل تحمل بالایی در برابر گرما دارد و دستکش ها را برای کاربردهای اتوکلاو و شیمی درمانی مناسب می کند و همچنین به طور موثر بارهای الکترواستاتیکی را بر روی سطح می شکند تا آلودگی ذرات را کاهش دهد.

کاربرد دستکش لاتکس

دستکش‌های لاتکس ساخته شده از مواد طبیعی زمانی رایج ترین انتخاب برای دستکش یکبار مصرف در تمام صنایع بودند. با وجود ورود فرمول‌های مصنوعی جدیدتر و پیشرفته‌تر، دستکش‌های لاتکس همچنان محبوب هستند.

انعطاف‌پذیری و تناسب با فرم دست ها، باعث شده این دستکش‌ها، مهارت، لامسه و راحتی زیادی را ارائه ‌دهند و آن‌ها را برای کاربردهای پزشکی، مکانیکی و خدمات غذایی مناسب می‌سازند. دستکش های لاتکس دارای طیف وسیعی از ضخامت ها  و رنگها هستند. همچنین بسته به نوع آن ها در برابر سوراخ شدن و پارگی استقامت متفاوتی دارند.

آنها را می توان بدون پودر یا با نشاسته ذرت، پودر کرد تا سریع و آسان پوشیده و درآورده شود. با این حال، لاتکس به عنوان یک آلرژین شناخته شده است و می تواند علائمی از خشکی پوست تا مشکلات پوستی شدید ایجاد کند.

کاربرد دستکش نایلونی

 دستکش  نایلونی خوب و قابل اعتماد هستند، با این حال، در مقایسه با جایگزین های لاتکس و نیتریل، ارزان تر هستند. دستکش یکبار مصرف نایلونی به شما در کارهایی که نیاز به جابجایی و همچنین کمی محافظت دارید، کمک می کند. دستکش های نایلونی ساده و دردسترس هستند. بنابراین به دلیل مقرون به صرفه بودن کاربردهای مختلفی دارند از جمله در مصارف پزشکی، آشپزخانه ها، اغذیه فروشی ها و… دارند. این نوع دستکش شفاف است. دستکش نایلونی تک سایز است و حساسیت زا نیست.

کاربرد دستکش جراحی

دستکش جراحی نوعی دستکش یکبار مصرف است. بیشتر برای جراحی دندان و انجام عمل ها در اتاق عمل برای جلوگیری از انتقال آلودگی بین بیمار و پزشک کاربرد دارد. از لحاظ قیمتی از انواع دیگر گرانتر است. این دستکش در دو نوع پودری و بدون پودر موجود است.

فرق بین دستکش های جراحی و دیگر دستکش های یکبار مصرف همچون لاتکس و نیتریل در این است که  دستکش های جراحی، استانداردهای کیفی بالاتری دارند. دستکش های جراحی کاملا استریل هستند و به صورت جفتی بسته بندی می شوند. اما دستکش های معاینه ای در بسته های حجیم و به صورت یکجا بسته بندی می شوند. دستکش های جراحی از نظر سایز بندی نسبت به دستکش های معاینه پزشکی دقیق تر هستند.

 آلفاپلاست ازجمله تولیدکننده های دستکش یکبار مصرف است که به تولید و فروش عمده دستکش یکبار مصرف نایلونی در انواع بسته بندی می پردازد ، اگر از جمله کسانی هستید می خواهید به خرید عمده دستکش یکبار مصرف بپردازید می توانید به این بخش مراجعه کنید

چرا مایکروفر و سولاردام غذا را به اندازه ی کافی گرم نمی کنند؟

 

 

گرم نکردن مایکروفر یکی از مشکلات مهمی است که علت بروز آن به موارد زیادی بستگی دارد. دستگاه مایکروفر چند سالی است که جای خود را در آشپزخانه‌ها باز کرده است و به عنوان یکی از مهم‌ترین لوازم برقی خانگی در دسترس تمامی افراد خانه جهت یخ‌زدایی و گرم کردن مواد غذایی است. سرعت و […]

چرا ماکروویو غذا را به درستی گرم نمی‌ کند؟

گرم نکردن مایکروفر یکی از مشکلات مهمی است که علت بروز آن به موارد زیادی بستگی دارد. دستگاه مایکروفر چند سالی است که جای خود را در آشپزخانه‌ها باز کرده است و به عنوان یکی از مهم‌ترین لوازم برقی خانگی در دسترس تمامی افراد خانه جهت یخ‌زدایی و گرم کردن مواد غذایی است.سرعت و کیفیت بالای این دستگاه در گرم کردن مواد غذایی باعث شده تا انتخاب اول کسانی باشد که زمان زیادی برای آماده‌سازی غذا ندارند. از گرم کردن نان صبحانه گرفته تا پختن پیتزا برای شام یا آماده کردن یک کیک خوشمزه برای میان وعده، همه و همه با استفاده از ماکروویو امکان پذیر است.

به همین دلیل خراب شدن و عملکرد ناقص مایکروفر می‌تواند نظم طبیعی خانواده را بر هم بزند و همه خواستار تعمیر فر و مایکروفر باشند. از آنجا که وظیفه اصلی ماکروویو گرم کردن است، گرم نشدن درست مواد غذایی مشکل بسیار مهمی است که باید به سرعت به آن رسیدگی کرد.

چرا مایکروفر غذا را به خوبی گرم نمی‌کند؟

مایکروفر دستگاهی است که پیشرفت تکنولوژی و کشف امواج باعث حضور آن در میان لوازم برقی آشپزخانه شده است. این دستگاه با استفاده از اشعه مایکرو می‌تواند غذای شما را در کسری از ثانیه و با سرعت شگفت‌انگیزی کاملا داغ کند. اشعه مایکرو نوعی موج است که در طیف امواج الکترومغناطیس قرار دارد و طول موج آن به طور متوسط به 2450 مگاهرتز می‌رسد.

امواج مایکرو قابلیت نفوذ به ذرات آب، روغن و چربی دارند و باعث برانگیختگی اتم‌های موجود در غذا می‌شوند و بدین ترتیب مواد غذایی از درون خود شروع به گرم شدن می‌کنند. به همین دلیل علت اصلی گرم نکردن مایکروفر مربوط به عملکرد اشعه‌هاست.

با کلیک بر روی تعمیرات مایکروفر و سولاردام در مشهد می توانید از برخی مشکلات رایج جارو برقی و نحوه ی تعمیر آن مطلع شوید.

اما چه چیزی باعث می‌شود تا انتشار اشعه مایکرو با اختلال روبرو شود؟

1. خرابی یا سوختن لامپ مگنترون ( لامپ اشعه )

لامپ مگنترون قطعه بسیار مهمی در مایکروویو است که باعث تولید شدن و آزادسازی اشعه مایکرو در محیط دستگاه می‌شود. هرچه زمان روشن بودن مایکروفر بالاتر باشد، لامپ اشعه برای مدتی بیشتری روشن باقی خواهد ماند و اشعه بیشتری به مواد غذایی نفوذ می‌کند.

دلایل مختلفی مانند تمام شدن عمر لامپ مگنترون، استفاده نادرست و طولانی مدت از مایکروویو و آسیب دیدن دستگاه می‌تواند در خرابی لامپ اشعه موثر باشند و انتشار و تولید اشعه مایکرو را با مشکل روبرو کنند. در برخی از موارد دیده شده که خرابی و نیم سوز بودن لامپ مگنترون باعث تولید جرقه در مایکروفر می‌شود.

در این حالت توصیه می‌شود که به سرعت آن را خاموش کنید و برای تعمیر ماکروویو اقدام نمایید. بررسی وضعیت لامپ مگنترون و تعویض آن نیاز به اطلاعات تخصصی دارد و بهتر است با نمایندگی مجاز مایکروفر خود تماس بگیرید تا با ارسال کارشناسان خود مشکل را برطرف نمایند.

2. خرابی ترانس

در هر مایکروفر، ترانس مکعب شکلی وجود دارد که انرژی مگنترون را برای تولید امواج و تابش آن در محیط مایکروویو تامین می‌کند. این دستگاه که از تعداد زیادی خازن و سیم‌‌پیچ‌های متعدد تشکیل شده با تولید انرژی ولتاژ بالا در مایکروویو به لامپ اشعه در کمک می‌کند تا وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. واضح است که خرابی ترانس به دلیل فرسودگی یا آسیب فیزیکی می‌تواند در تولید ولتاژ به مقدار مناسب اختلال ایجاد کند و باعث گرم نکردن مایکروفر شود.

3. خرابی برد مایکروفر

برد یک قطعه الکترونیکی در مایکروویو است که به عنوان مغز دستگاه عمل می‌کند. این قطعه از طریق الکتریسیته به قطعات مختلف مایکروفر دستور شروع/ پایان کار را می‌دهد. خرابی برد دستگاه باعث می‌شود تا فرمان اشتباهی به ترانس یا لامپ مگنترون ارسال شود و تولید و انتشار اشعه ماکرو با مشکل روبرو گردد. خرابی برد نیز به اطلاعات تخصصی نیاز دارد و باید با نمایندگی مایکروفر در شعبه های مختلف  تماس بگیرید.

4. خرابی خازن مایکروفر

خازن نیز یکی از قطعات مهم در مایکروفر ها محسوب میشود. عملکرد درست و صحیح خازن باعث گرم شدن مناسب و یکنواخت مایکروفر خواهد شد ، خازن و دیود ولتاژ را برای مگنترون بالاتر برده تا مگنترون بتواند بهتر غذا را گرم کند. خراب یا نیم سوز شدن خازن موجب گرم نشدن مناسب مایکروفر خواهد شد. از ساده ترین روش های تشخیص خرابی خازن مایکروفر میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دکمه ها ، تایمر ، زمان سنج و سایر قسمت های مایکروفر به درستی کار میکنند اما غذا گرم نمیشود
  • سر صدای مایکروفر هنگام شروع به کار
  • در برخی موارد دود کردن دستگاه پس گذشت چند ثانیه از شروع به کار آن

5. خرابی یا سوختن دیود مایکروفر

دیود موجود در ماکروویو برای خنثی کردن ولتاژ با خازن کار می‌کند، که برای تغذیه مگنترون لازم است. اگر دیود بسوزد، ماکروویو دیگر تغذیه نمی‌شود و در نتیجه نمی‌تواند غذا را گرم کند.

دیود خروجی توان AC را به DC تبدیل می‌کند و ولتاژ را تقریبا دو برابر می‌کند. این ولتاژ توسط مگنترون باعث می‌شود که غذای شما را گرم کند. اگر دیود خراب شود، بسوزد یا بنا به هر دلیلی از کار بیوفتد مگنترون آن ولتاژ کافی و مورد نیاز برای گرم کردن غذا را دریافت نمی‌کند و در نهایت ماکروویو غذا را گرم نمی‌کند.

یک خبر خوب این است که در صورت سوختن دیود، به راحتی می‌توان آن را مشاهده کرد. اما در این صورت تنها راه حل ممکن تعویض دیود ماکروویو می‌باشد که باید حتما توسط تکنسین متخصص و ماهر انجام شود.

6. خرابی سوییچ درب مایکروفر

ماکروویو ها دارا 3 یا 4 سوئیچ درب هستند. این سوئیچ ها برای اطمینان از بسته بودن کامل درب طراحی شده اند و هنگام بسته شدن درب فعال می‌شوند. در واقع این مکانیسم ایمنی برای مایکرفر می‌باشد تا هنگام باز بودن درب هیچ اشعه مضری ایجاد نکند.

هنگامی که درب ماکروویو را می‌بندید حتما از بسته شدن کامل و ایمن سوئیچ درب اطمینان حاصل کنید، زیرا در صورت بسته نشدن صحیح درب، ماکروویو اصلا روشن نمی‌شود و در نهایت ماکروویو گرم نمی‌شود.

همچنین حتی اگر یکی از سوئیچ ها کار نکند، ماکروویو گرم نمی‌شود. برای بررسی خراب بودن یا نبودن سوئیچ درب از مولتی متر استفاده کنید و در صورت نیاز، باید سوئیچ درب را عوض کنید. توجه داشته باشید که تعویض سوئیچ در ب حتما باید توسط تکنسین انجام شود.جهت اطلاعات بیشتر به سایت عصر یخ مراجعه کنید.

استند تبلیغاتی چه کاربردی دارد ؟

 

استند تبلیغاتی

استندها سازه‌هایی از جنس فلز، شیشه و پلکسی گلاس و… هستند که چندسالی است استفاده از آنها در معابر عمومی بسیار رواج یافته است. درواقع می‌توان از مدیاها و روش‌های مختلف تبلیغاتی برای نصب شدن برروی استندها، استفاده کرد. استندها اغلب بسیار زیبا و باریک هستند به همین دلیل از جذابیت بالایی برخوردارند و قابلیت حمل آسان یا همان پرتابل بودن را دارند.

انواع استندهای تبلیغاتی

استند‌های تبلیغاتی انواع مختلفی دارد و برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور مثال از استندها در بستر فروشگاه‌ها برای معرفی و تبلیغ محصولات استفاده می‌شود، همچنین از استندها برای نشان دادن دستورالعمل دستگاه‌ها استفاده می‌شود و این نوع استندها دقیقا در کنار دستگاه موردنظر نصب می‌شود. استندها قابلیت نصب درفضای باز و بسته را دارا می‌باشند و این بسته به نوع هدف و عملکرد خود استندها است.

انواع استند‌ها: خرچنگی، کراس، بادبانی، ایکس، فلکه‌ای یا تنظیمی، پرچمی و… از مدل‌های مختلف استندها هستند که قیمت آنها با توجه به متریال به کار رفته برای ساخت آنها متفاوت است.

کاربرد استندها: فرض کنید که شما صاحب فروشگاهی در داخل پاساژ هستید، از نظر شما بهترین روش معرفی و تبلیغ محصولات خود چیست؟

قطعا در داخل پاساژ استفاده از روش‌های تبلیغاتی مانند بیلبورد و غیره، فراهم نیست. برای این کار بهترین روش، استفاده از استندهای تبلیغاتی است. استندها به دلیل شکل و شمایل جذاب و به ویژه ابعاد مناسب، قابلیت استفاده در داخل پاساژ را دارند.

طراحی استند تبلیغاتی

اهمیت استفاده از استندهای تبلیغاتی

گونه‌ای جدید از تبلیغات درحال گسترش است که آن را(Piontofpurchase advertising) نامگذاری کرده‌اند. این روش در تبلیغات بسیار مفید واقع شده به طوری که در بسیاری از مراکز خرید و فروشگاه‌های سراسر دنیا اقدام به نصب استندهای تبلیغاتی با نام تجاری POP-AD کرده‌اند که در زبان فارسی به تبلیغات در نقطه خرید معروف است.

در این روش استندهایی که تبلیغ برروی آن‌ها نصب شده، دقیقا در محل انجام تسویه حساب نصب می‌شوند. استفاده از این روش باعث می‌شود که مشتری تا آخرین لحظه برای خرید خود مصمم باشد و از تصمیم خود پشیمان نشود.

 

تا به الان استفاده از این استندها در محل خرید به طوری زیاد شده است که از آن به عنوان تبلیغات دائمی نام می‌برند. درواقع تبلیغات خیابانی مخاطب را به مراجعه به فروشگاه ترغیب می‌کند و استندهای نصب شده در داخل فروشگاه، مشتری را مجاب به خرید محصول می‌نمایند.گونه‌ای جدید از تبلیغات درحال گسترش است که آن را(Piontofpurchase advertising) نامگذاری کرده‌اند. این روش در تبلیغات بسیار مفید واقع شده به طوری که در بسیاری از مراکز خرید و فروشگاه‌های سراسر دنیا اقدام به نصب استندهای تبلیغاتی با نام تجاری POP-AD کرده‌اند که در زبان فارسی به تبلیغات در نقطه خرید معروف است.

در این روش استندهایی که تبلیغ برروی آن‌ها نصب شده، دقیقا در محل انجام تسویه حساب نصب می‌شوند. استفاده از این روش باعث می‌شود که مشتری تا آخرین لحظه برای خرید خود مصمم باشد و از تصمیم خود پشیمان نشود.

تا به الان استفاده از این استندها در محل خرید به طوری زیاد شده است که از آن به عنوان تبلیغات دائمی نام می‌برند. درواقع تبلیغات خیابانی مخاطب را به مراجعه به فروشگاه ترغیب می‌کند و استندهای نصب شده در داخل فروشگاه، مشتری را مجاب به خرید محصول می‌نمایند.

 سفارش طراحی استند تبلیغاتی توسط تیم حرفه ای پارت انیمیشن :

https://partanimation.com/design-of-advertising-stands/

مزایای نصب استند تبلیغاتی

مزایای استند نسبت به معایب آن بسیار بیشتر است اما درکل، هرچیزی هم معایب و مزایا را دارا است. استندها به لطف متریال استفاده شده در ساخت آنها بالا است و همین طول عمر هم مزیت به شمار می‌آید و هم عیب. اگر روند تبلیغاتی یه شرکت در طول سال‌های مختلف، یکسان باشد، استند گزینه خوبی برای قرار دادن تبیلغ است.

اما اگر شرکتی قصد تبلیغ کمپین با مدت محدود را دارد، استفاده از استند گزینه مناسبی نیست، چراکه طول عمر استند بسیار بالاتر از تایم تعیین شده در داخل کمپین است.

استندها بعد از نصب به مدت چند سال نیاز به بازسازی دارند و اگر موقعیت استند به گونه‌ای باشد که کمتر آسیب دیده باشد و نیازی به بازسازی نداشته باشد، می‌توان آنها را باز طراحی کرد.

طراحی استند

استند ایکس

استند ایکس در واقع بنر ایستاده تبلیغاتی است که برای ساخت و تولید آن به بنر چاپ شده و سازه یا پایه‌ی نگهدارنده نیاز داریم. یکی از مزیت این استند تبلیغاتی این است که به راحتی جمع می شوند و به دلیل وزن کمی که دارند و انتقال آن‌ها به آسانی انجام می‌گیرد. یکی از موارد پرکاربرد استند ایکس استفاده از آن ها در غرفه های نمایشگاهی می‌باشد، که عموما برای تبلیغ و معرفی محصولات استفاده می شود. همچنین از این استندها در بیرون یا داخل مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، داروخانه‌ها به منظور تبلیغات یا خدمات نیز استفاده می گردد. علاوه بر موارد مطرح شده می توان از چاپ استند ایکس .. به منظور اطلاع رسانی در بانک‌ها، آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و… مورد استفاده قرار داد. این استند ها همچنین برای تبلیغات و اطلاع رسانی در محیط های شلوغ و پر رفت و آمد مانند فرودگاه‌ها، متروها و…گزینه بسیار مناسبی می باشند.

استند رول آپ

استند رول آپ از جمله پرمخاطب ترین ابزار های تبلیغاتی است که در سازمان ها و ارگان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد رول آپ نوعی سازه‌ی نمایشگاهی است که جنس پایه‌ی آن آلومینیوم می‌باشد. در قسمت میانی استند یک بنر چاپی نصب می‌شود که با استفاده از فنر موجود در استند جمع می‌شود. چاپ برای این نوع استند نباید ضخامت زیادی داشته باشد تا به راحتی باز و بسته شود. از استند رول آپ معمولا در مراکز خرید، رویدادهای اجتماعی، فروشگاه، کنگره‌ها و غرفه‌های نمایشگاهی استفاده می‌شود. نگهداری و نصب رول آپ‌ها آسان و سریع بوده و فضای کمی را اشغال می‌کنند که این دو ویژگی از مزیت‌های استند رول‌آپ است

استند پاپ آپ

استند پاپ آپ یک سازه سبک و کم حجم پروفیلی در دو نوع تخت و منحنی است که علاوه بر جنبه‌ی تبلیغاتی و زیبایی برای غرفه‌ها می‌توانند به عنوان بک‌گراند عکاسی نیز استفاده شوند. استند پاپ آپ  هر سایزی داشته باشد به راحتی و توسط یک شخص باز یا بسته شده و قابل نصب است. برای محافظت طرح چاپ شده در برابر عوامل گوناگون محیطی بهتر است پوشش لمینت مات یا براق روی آن قرار داد. تصور چاپ شده ر با کمک آهن ربا و مگنت بر روی سازه آلومینیومی قرار می‌دهند. لازم به ذکر است که در بالای پاپ آپ می‌توان پروژکتور یا هالوژن‌ برای نور پردازی نصب کرد. بسیاری از غرفه داران و کسانی که در همایش و سمینارهای زیادی شرکت می‌کنند، نیاز به سازه‌های نمایشگاهی از جمله استند پاپ آپ دارند. از آنجا که می توان از این استندها چندین بار استفاده نمود، گزینه بسیار مناسبی برای اشخاصی است که در نمایشگاه‌های بین‌المللی و همایش و … شرکت می نمایند

ستند نمایشگاهی

همانطور که از نام این استند پیداست اغلب برای استفاده در نمایشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود. این استندها با کمک وسایل قابل حملی که ممکن است در ابعاد و اندازه‌های مختلف برپا شوند ساخته و مورد استفاده قرار می‌گیرند. استند نمایشگاهی از این نظر منحصر به فرد است که ابعاد آن ممکن است متناسب با اندازه غرفه تغییر یابد. استند نمایشگاهی نوعی سازه می باشد که انواع چاپ را با وضوح بیشتر به نمایش می گذارد.این سازه برای معرفی کالاها و محصولات در نمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابلیت نصب آسان و در مدت زمان کوتاه، وزن پایین، استفاده بهینه از فضا و ایستایی مناسب در غرفه ها از جمله ویژگی‌های این نوع استندها به شمار می‌رود. استندها با مواد اولیه‌ای همچون فلز، پلکسی گلاس، کارتن پلاست و… ساخته می‌شوند.

استند تبلیغاتی

استند رومیزی

استندهای رومیزی برای قرار گرفتن بر روی میز کار و یا میز کانتر نمایشگاهی مناسب هستند. این استند در ابعاد کوچک چاپ شده،سبک بوده و حمل آسانی دارد. از موارد استفاده‌ی استند رومیزی برای معرفی و فروش محصولاتی مانند آدامس، سیگار، فندک، زعفران و هر محصولی با اندازه کوچک می‌باشد. همچنین به دلیل هم سطح بودن با دید مخاطب بسیار پر فروش و کارآمد است. نکته قابل توجه این استند این است که در برابر شراط آب و هوای منطقه و برخورد ناگهانی افراد به آن‌ها استحکام و مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند.

استند‌های فلکه ای

این نوع استند دارای ۵ پایه  قابل تنظیم است که بنر را روی خود نگه می‌دارد و قابلیت جمع شوندگی و حمل و نقل آسان دارند. یکی از مهم ترین ویژگی استند فلکه ای مقرون به صرفه بودن آن نسبت به دیگر استندهای تبلیغاتی است اما این سازه از مزایای متعددی برخوردار است که از جمله آن‌ها می توان قابلیت استفاده از دو طرف محصول، امکان تنظیم نمودن عرض و ارتفاع، سهولت در نصب و راه اندازه بدون اتلاف وقت، استقامت بالا، متنوع بودن از لحاظ نوع، طرح و ابعاد، قابلیت تغییرپوستر و… اشاره کرد.

استند تلسکوپی

پایه‌ی این استند‌ها آلومینیومی و شبیه تلسکوپ است که به راحتی جمع می‌شوند. از ویژگی‌های بارز این استند می‌توان به سبک بودن، نصب آسان و قابل حمل بودن اشاره کرد که محتوای تبلیغاتی بر روی آن شکل می‌گیرد. نکته‌ی حائز اهمیت این است که این استندها بیشتر در فضاهای پرتردد قرار می‌گیرند پس باید متن، فونت، سایز و ابعاد نوشته و تصاویر به گونه ای باشد که برای مشتری جلب توجه کند. گفتنی است درج لوگوی مناسب اهمیت زیادی برای استند شما خواهد داشت چراکه لوگوها هویت برند شما را به نمایش میگذارند.

ستند چرخشی

استندهای چرخشی دارای یک پایه گردان هستند که توسط این پایه گردان، استند به طور 360 درجه کامل می‌چرخد و تمامی محتوای استند طور کامل مورد رویت مشتریان قرار می‌گیرد.  استند چرخشی طوری طراحی شده است که زاویه دید زیادی برای جلب توجه مشتری ایجاد می‌کند و مخاطب می تواند از هر زاویه به خوبی آن را رویت کند. علاوه بر موارد گفته شده وزن پایین و ضخامت کم، یکی دیگر از مزایای استفاده از این نوع استند به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که مصرف‌کنندگان امکان استفاده از این محصول را به صورت آویز و یا حتی ایستاده نیز دارند

ویژگی‌های استند تبلیغاتی

 استندهای تبلیغاتی قابلیت استفاده در محیط‌های باز و بسته به صورت دوطرفه را دارد که این ویژگی استندها را برای تبلیغات مقرون به صرفه و مناسب کرده است. در ادامه به بعضی از ویژگی‌های دیگر استندها میپردازیم که برای تبلیغات برند شما مفید خواهد بود.

  • هیچ محدودیتی در نوع فرم و قالب ندارد.
  • استندهای تبلیغاتی بر اساس نیاز و سلیقه متقاضیان طراحی و تولید می‌شود.
  • قابلیت تعویض طرح با هزینه کم بدون نیاز به تغییرات زیاد و اساسی
  • قابل استفاده در مکان های کوچک و بزرگ
  • با چاپ لوگو و مشخصات شرکت و یا حتی شعار تبلیغاتی شرکت بر روی استند تبلیغاتی ، باعث تبلیغ بسیار مؤثر و افزایش میزان فروش خواهد شد.
  • تمامی مشاغل ازکوچک تا بزرگ می‌توانند از آن استفاده کنند
  • بدون نیاز به آموزش توسط یک نفر نصب می‌شود.

 مزایای استفاده از استند تبلیغاتی

همانطور که گفتیم استندهای تبلیغاتی برای معرفی برند شما بسیار موثر هستند و می‌توانند منجر به فروش بیشتر محصولات شما شوند. قیمت مناسب این استندها اغلب تاثیر زیادی در فروش محصولات و خدمات شما دارد و  از آن‌ها میتوان در طراحی فضاهای داخلی و خارجی استفاده کرد.

این استندها در برابر نور و دما مقاومت بالایی دارند، ضد آب و قابل شستشو می‌باشند که در انواع سازه‌ها طراحی متفاوتی دارند و اگر مخاطب از طرح آن راضی نباشد به راحتی می‌توان طرح آن را تعویض کرد. بسیاری از آن‌ها در کیف حمل بسیار کوچک قرار می‌گیرند که می‌توان آن را به راحتی با یک بند روی شانه حمل کرد. این قابلیت باعث کاهش زحمات جابجایی شده و هم دلیلی برای عمر طولانی آن استند می‌باشد. استند تبلیغاتی علاوه بر اینکه به سادگی قابل حمل است، نصب بسیار ساده‌ای نیز دارد. هر شخصی، بدون نیاز به هیچ ابزار و مهارت خاصی، می‌تواند این استندها را نصب کند.گفتنی است که در مجموعه صبح آگهی از استندهای تبلیغاتی دوطرفه نیز برای تبلیغات می توان بهره برد.

نقش استند در تبلیغات

تبلیغات محصول یا خدمات درهنگام خرید بسیار حائز اهمیت است و انواع متعددی مانند بنر، بیلبورد، تابلوسازی، تبلیغات سمپلینگ، تلویزیون شهری و… نیز دارند. لازم به ذکر است تبلیغات باید طوری اجرا شود تا شخصی که اصلاً قصد خرید محصولی را ندارد تحریک به خرید نماید. درصد بالایی از افراد که قصد خرید ندارند در مراکزخرید تصمیم به خرید می‌گیرند. استندهای تبلیغاتی یکی از بهترین ابزارها برای ترغیب مشتریان، تبلیغ و جلب توجه آن‌ها به خرید است. آژانس های تبلیغاتی به تبلیغات در نقطه فروش اهمیت ویژه ای قائل هستند و اغلب سعی می کنند با ایجاد ایده‌های خلاق و یک پیام تبلیغاتی موثر بر ذهن بصری افراد تاثیر بگذارند و افراد را به سمت صاحب برند و محصولات قابل فروش سوق دهند.

۳ مزیت اصلی استند تبلیغاتی

در ادامه قصد داریم ۳ مزیت استفاده از استند تبلیفاتی را به طور کامل بیان کنیم:

مقرون به صرفه بودن

استندها از مقرون به صرفه‌ترین ابزارهای تبلیغاتی به شمار می‌آیند. اگرچه با افزودن لوازم جانبی اختیاری مانند سیستم‌های روشنایی و قابلیت‌های تجاری می‌توانند کمی گران‌تر شوند، اما همچنان یکی از مقرون به صرفه‌ترین ابزارها برای تبلیغات شناخته می‌شوند.

دارا بودن قابلیت تنظیم

از دیگر از مزایای مهم استندهای تبلیغاتی این است که کاملاً قابل تنظیم هستند. کسب‌وکارها همچنین می‌توانند طرح‌های یک طرفه و یا دو طرفه انتخاب کنند. همچنین می‌توان با چاپ یک صفحه متفاوت و جدید و با استفاده از پایه‌ی بنر قدیمی، بنری تازه به دست آورد.

قابلیت حمل و نصب آسان

بسیاری از استندهای تبلیغاتی در یک کیف حمل بسیار کوچک قرار می‌گیرند که می‌توان آن را به راحتی با یک بند روی شانه حمل کرد. این قابلیت هم باعث کاهش زحمات جابجایی شده و هم دلیلی برای عمر طولانی آن است. استند تبلیغاتی علاوه بر اینکه به سادگی قابل حمل است، نصب بسیار ساده‌ای نیز دارد. هر شخصی، بدون نیاز به هیچ ابزار و مهارت خاصی، می‌تواند این استندها را نصب کند.

 

صفحه قبل 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 صفحه بعد