x تبلیغات
payamarketing

کاربرد لباس کار مهندسی

 

لباس کار مهندسی

لباس کار مهندسی همان لباس کار دوتکه می باشد که اغلب از جنس پلی استر و پنبه تولید می شود. مهندسان به دلیل این که فعالیت چندانی ندارند و بیشتر وظیفه نظارت را بر عهده دارند از این مدل لباس کار استفاده می کنند.

لباس کار یا به بیان دیگر لباس فرم است که جهت حفاظت از کارکنان در محیط کار مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر جنبه حفاظتی، لباس های کار جهت یکسان کردن ظاهر نیروی کار، شناسایی آنان از سایر افراد و ایجاد آراستگی و نظم نیز کاربرد دارند.

 

 

به طور کلی لباس کار با توجه به شرایط کار، آب و هوا، نوع فعالیت و سلیقه افراد طراحی و انتخاب می شود. مهم ترین کاربرد این پوشش ایجاد حفاظت و ایمنی افراد در برابر خطرات و حوادث احتمالی است.
 
 

خرید لباس کار مهندسی

برای خرید یک لباس کار مهندسی حرفه ای باید همواره فاکتورها و عواملی را مد نظر قرار دهیم این ویژگی ها اگر در لباس های کار رعایت نشده باشند، علاوه براینکه کار کارکنان و کارگران را مختل می کنند باعث به خطر افتادن جان آنها نیز خواهند شد.

 

سایز مناسب لباس کار مهندسی

از نکات مهم در هنگام تهیه لباس کار های مهندسی و استفاده از آن ها در فضا های کاری مختلف، سایز و اندازه لباس ها می باشد که بسیار حائز اهمیت است. انتخاب سایز مناسب لباس کار، نقش بسزا و ویژه ای در حفظ ایمنی و حفاظت افراد دارد و از مهم‌ترین شاخص های موثر و اثربخش در یونیفرم مهندسی استاندارد به شمار می آید.

 از خصوصیات و ویژگی های لباس کار استاندارد و ایمن داشتن سایز مناسب می باشد، از نکته های بسیار مهمی که درباره یونیفرم استاندارد توصیه شده است این می باشد که دقیقا مطابق با سایز بدن شخص تولید شده باشد و به هیچ وجه لباس‌ های گشاد به علت کاهش ایمنی و لباس‌ های تنگ به خاطر محدود بودن حرکت خودداری فرمایید.

 

جنس لباس کار مهندسی

 از دیگر فاکتور های مهم در ایجاد و حفظ ایمنی و استاندارد های در نظر گرفته شده ی دوخت یونیفرم های کاری در محیط‌ های متفاوت، بر اساس جنس پارچه ها و ضخامت آن ها و نیز بسته به فضای کاری و فصلی که کارکنان در آن به سر می برند باید متناسب باشد. بیشتر لباس‌ های مهندسی ایمن و استاندارد از پارچه‌ های مرغوب و قابل شست و شو و بدون مواد آلرژی‌ زا با ضخامت‌ های مختلف تولید می شوند.

 

رنگ لباس کار مهندسی

 فاکتور بسیار مهم دیگری که در این خصوص وجود دارد رنگ لباس کار حرفه ای است که در برای طراحی و دوخت لباس کارهای مهندسی باید رنگ مناسب انتخاب شود. همانطور که می‌دانید یونیفرم مهندسی دارای طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی است که توسط سازمان و مجموعه‌ای که در آن مشغول فعالیت هستید انتخاب می‌شود، اما متداول‌ترین رنگ هایی که برای این نوع یونیفرم استفاده می‌شود سورمه‌ای، مشکی، طوسی و قهوه‌ای است علت آنها به خاطر افزایش قدرت دید در شب و محیط‌های تاریک و ارتفاعات زیاد برای پروژه‌های عمرانی نیز از نوارهای شبرنگ با رنگ های نارنجی و فسفری استفاده می‌شود.

 

لوازم ایمنی جانبی

 برای انتخاب لباس کارهای مهندسی استاندارد مسئله بسیار مهم دیگری که وجود دارد توجه به لوازم ایمنی جانبی به منظور افزایش ضریب ایمنی و کاهش خطر و آسیب های احتمالی در محل کار است. از دیگر لوازم ایمنی جانبی می توان به دستکش، کفش و کلاه کار اشاره کرد. با در نظر گرفتن این تجهیزات ایمنی لباس کارهای مهندسی می توان ضریب خطر و آسیب های احتمالی را تا حدود زیادی کاهش داد.

 

طراحی لباس کار مهندسی استاندارد

 آخرین فاکتور بسیار مهم دیگر تهیه و خرید یونیفرم مهندسی استاندارد است که باید به طراحی و دوخت بخش های مهم از قبیل یقه، آستین، جیب و دمپای شلوار اشاره کرد. از مهم ترین ویژگی های طراحی و دوخت یک یونیفرم استاندارد با ریسک ایمنی بالا داشتن آستین های بلند، 2 الی 4 عدد جیب متوسط، یقه نسبتاً پوشیده و شلوارهای دمپای راسته همچنین سر آستین مچ دار یا دکمه دار می توان اشاره کرد.

 برای مشخص کردن نام تجاری سازمان می توان بر روی لباس های کار پرسنل لوگو یا نام تجاری چاپ کرد این کار به زیبایی و اعتبار برند کار شما را نشان می دهد. وجود یونیفرم به ویژه یونیفرم مهندسی تاثیر بسزایی بر روی کارکنان، تشویق و ترغیب و نظم بخشی در محیط کار و پروژه های عمرانی و مهندسی بر جای خواهد گذاشت.

 

قیمت لباس کار مهندسی

کاراپوش تولید کننده انواع پوشاک صنعتی و تبلیغاتی یکی از معتبرترین تولید کنندگان این انواع لباس کار در ایران می باشد. از مهم ترین تولیدات این مجموعه می توان به لباس کار مهندسی با استفاده از مرغوب ترین پارچه بدون محدودیت در طرح و رنگ بندی با بالاترین کیفیت دوخت اشاره کرد.

قیمت لباس کار بسیار متفاوت است. ویژگی های پارچه لباس، تکنیک دوخت، اکسسوری های استفاده شده و تعداد تکه های لباس از عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت ها هستند. لذا قیمت ها با توجه به این عوامل متفاوت هستند.

 همچنین از آنجائیکه عوامل خطر در هر حرفه متفاوت است، ویژگی های لباس های تولید شده نیز متفاوت است. مثلا تفاوت های مهمی در جنس مواد و متریال ساخت روپوش طراحی شده برای آب و هوای سرد و روپوش آلومینیومی طراحی شده برای استفاده در شرایط آتش سوزی، انفجار و تشعشع حرارتی وجود دارد.

آیا خرید قنداق سوئیسی نوزاد الزامی است ؟

 قنداق کردن عملی دیرینه است که درآن با پیچیدن نوزاد در پارچه او را در برابر دررفتگی اعضای خارجی بدن مثل سر و گردن محافظت می‌کنند. مطالعات نشان‌می‌دهد که قنداق کردن به نوزاد کمک می‌کند تا راحت‌تر بخوابد و به پشت خوابیدن ریسک سندروم مرگ ناگهانی نوزاد را کم می‌کند. در مطلب آغوشی سوئیسی چیست؟ می‌خواهیم شما را به پاسخ سوال قنداق سوئیسی چیست؟ برسانیم و با طرز استفاده از قنداق سوئیسی نیز آشنا شویم.

به‌دلیل شل بودن اعضای خارجی بدن نوزاد پس از تولد اعم از سر و گردن و دست و پای او، بسیاری از والدین نگران این مسئله هستند که مبادا بدن فرزندشان در خواب دچار آسیب شود. از طرفی خواب خوب در دوران رشد کودک، در رسیدن به سلامت جسمی و روحی او تاثیر بسزایی دارد. مسئله بسیار مهم اینجاست که چگونه می‌توانیم بستری ایمن را برای خوابی راحت و با آرامش برای کودکمان فراهم کنیم؟ در این مقاله سعی داریم تا شما را به پاسخ سوال قنداق سوئیسی چیست؟ و علاوه بر آن طرز استفاده از قنداق سوئیسی را نیز برای شما شرح دهیم تا با خیالی راحت اسباب خواب کودکتان را تهیه کنید.

آغوشی سوئیسی چیست؟

هنگامی که صحبت از قنداق کودک به میان می‌آید، بسیاری از والدین پارچه‌های نازک یا ضخیمی را تصور می‌کنند که در گذشته دور دست و پای نوزاد می‌پیچیدند که هدف آن تنها برای جلوگیری از کج یا پرانتزی شدن دست و پای نوزاد بوده. و اما پس قنداق سوئیسی چیست؟ قنداق سوئیسی از نظر کاربردی هیچ شباهتی به قنداق‌های قدیمی نداشته و بیشتر از سر خوردن نوزاد هنگام جابه‌جایی جلوگیری می‌کند. از دیگر کاربردهای آغوشی سوئیسی امنیت بالا و خواب راحتی است که نوزاد شما می‌تواند در آن داشته باشد.

 

در زمان‌های قدیم بیشتر والدین نوزادان خودرا در پتوی سبک و نازک یا ملحفه‌ای قنداق می‌کردند اما این اتفاق تنها برای فصول سرد ممکن است اما قنداق سوئیسی با ابعاد استاندارد و پارچه‌ای لطیف و بادوام و قابل شستشو هم زحمت قنداق کردن را برای والدین کم کرده و هم مکانی امن و راحت برای نوزادتان تلقی می‌شود.

آغوشی سوئیسی چیست؟ آغوشی سوئیسی سبب پیشگیری از انتقال بیماری‌های پوستی به فرزند دلبندتان می‌شود به این صورت که ممکن است عرق دست و بدن والدین، پوست حساس نوزاد را دچار بیماری کند و استفاده از قنداق سوئیسی از این اتفاق جلوگیری می‌کند.

حال که تا اینجا به پاسخ سوال آغوشی سوئیسی چیست؟ رسیدیم وقت آن رسیده تا با طرز استفاده از قنداق سوئیسی نیز آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

قنداق سوئیسی

طرز استفاده از قنداق سوئیسی

آغوشی سوئیسی چیست؟ و طرز استفاده از قنداق سوئیسی چگونه است؟ در ابتدای مقاله به بررسی ماهیت قنداق سوئیسی پرداختیم و در این بخش می‌خواهیم تا طرز استفاده از قنداق سوئیسی را برای شما شرح دهیم.

طرز استفاده از قنداق سوئیسی بسیار آسان است. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید قنداق سوئیسی با طراحی منحصر به فردی که در ابتدا و انتهای آن دارد؛ هم از سر نوزاد در برابر سر خوردن جلوگیری کرده و با داشتن جای پایی که در انتها دارد با امنیت کامل از نوزاد شما نگهداری می‌کند. طراحی قنداق سوئیسی به‌گونه‌ای است که هم نوزادان دختر و هم نوزادان پسر با آرامش کامل در آغوشی آن قرار می‌گیرند. طرز استفاده از قنداق سوئیسی در هنگام شیر دادن نیز بسیار راحت‌تر از آغوشی است. قنداق سوئیسی به‌گونه‌ای طراحی شده که شما می‌توانید تا 2 ماهگی و حتی بیشتر از آن استفاده کنید.

برای خرید قنداق سوئیسی نوزاد به لینک زیر مراجعه کنید :

https://cartesbaby.com/product-category/swiss-diaper/

مزایای آغوشی سوئیسی چیست؟

همانطور که در بخش اول مقاله با عنوان قنداق سوئیسی چیست؟ با قنداق سوئیسی آشنا شدید در این بخش می‌خواهیم تا به بررسی برخی از مزایای استفاده از آغوشی سوئیسی بپردازیم تا شما والدین عزیز با خیالی آسوده اقدام به خرید قنداق سوئیسی با کیفیت در فروشگاه سیسمونی السا کنید.

  • یکی از مزایای استفاده از قنداق سوئیسی کاهش گریه کردن نوزاد و همچنین راحت‌تر بغل کردن او برای والدین است خصوصا مادر تازه فارغ شده.
  • قنداق سوئیسی محیط و شرایطی را همانند رحم مادر ایجاد می‌کند که تاحدی سبب آرامش بیشتر نوزاد می‌شود.
  • نوزادان در ابتدای تولد خود دارای اندام و مفاصل بسیار نرم و ظریفی هستند که قنداق سوئیسی او را از بروز آسیب‌های احتمالی حفظ می‌کند.
  • طرز استفاده از قنداق سوئیسی بسیار آسان بوده و دردسرهای قنداق کردن به روش‌های قدیمی را ندارد چراکه روش‌های قدیمی قنداق کردن با پارچه معایب بسیار زیادی دارد مانند کشیده شدن دست و پای نوزاد، خفگی و احساس ناراحتی.

 

با این آغوشی خوابی راحت برای نوزادتان تامین کنید

 

بهترین روپوش پزشکی چه ویژگی دارد ؟

 

همه چیز درباره روپوش پزشکی

محیط های درمانی محیط های آلوده ای هستند. اگر روپوش پزشکی یا روپوش پرستاری می پوشید یادتان باشد که این لباس همیشه باید شستشو داده شود. شاید این لباس در ظاهر کثیف و لکه دار نباشد اما حتما می دانید که لک تنها نشانه ی آلودگی نیست و آلودگی می تواند در لباسی که ظاهرا تمیز به نظر می رسد هم وجود داشته باشد

همه چیز درباره روپوش پزشکی

در صنعت بهداشت و درمان، روپوش از اهمیت بالایی برخوردار است. این لباس کارمندان و کادر درمان را از برخورد مستقیم با مواد مضر و خطر زا مصون می دارد. در این نوشته از روپوش پزشکی و فایده های استفاده از آن بیشتر خواهیم گفت. همراه ما بمانید.

تاریخچه روپوش پزشکی

هنوز هم تعداد زیادی از پزشکان، پوشیدن روپوش سفید را به هر رنگ دیگری ترجیح می دهند. دلیل آنست که این رنگ ( رنگ سفید) حسی از اعتماد و مهربانی را در بیماران زنده می کند. در حال حاضر بیش از 100 سال است که رنگ سفید رنگ شاخص لباس پزشکان بوده و ایجادگر اولین تصویر ذهنی ما از پزشکان می باشد. به عنوان مثال اگر به یک کودک بگویید پزشکی را نقاشی کند به احتمال 99 درصد کودک لباس پزشک را سفید خواهد کشید. چون سفید رنگ روپوش پزشکی است. همچنین بیماران انتظار دارند تا در مطب پزشکان، در بیمارستان ها، در کلینیک ها و مراکز درمانی توسط فردی که لباس سفید پوشیده است درمان شوند. لباس سفید تصویری از بهداشت و پاکیزگی را در ذهن آنها ایجاد می کند. اما با وجود تمامی این تفاسیر گفته شده که  قبل از اواخر قرن نوزدهم، پزشکان لباس سفید نمی پوشیدند، آنها لباس های رسمی و روزانه خودشان را بر تن می کردند و برای جلوگیری از کثیف شدن آن، مواضعی که ممکن بود بیشتر در معرض آلودگی قرار بگیرد را با چیزی می پوشاندند. به عنوان مثال استفاده از سردست برای جلوگیری از آلوده شده سر آستین رایج بود. از اینرو چیزی تحت عنوان روپوش پزشکی یا روپوش پرستاری در آن زمان همه گیر نبود. حتی شاید برایتان جالب باشد بدانید که پیش از آن یعنی در قرن 18 میلادی پزشکان لباس مشکی می پوشیدند. آنها به دلیل رسمی بودن رنگ مشکی از آن استفاده می کردند. گفتنی است که در آن زمان تعاملات پزشکی مسئله ای جدی و رسمی تلقی می شد. در واقع رنگ مشکی در آن زمان تنها به پزشکان تعلق نداشت و تمامی مشاغل رسمی از لباس هایی با رنگ تیره استفاده می کردند. به عنوان مثال روحانیون، معلمان، معماران و... نیز لباس هایی با رنگ مشکی می پوشیدند. حتی شاید برایتان جالب باشد بدانید که تا اواخر قرن نوزدهم، استفاده از خدمات علم پزشکی معمولا آخرین راه حل و اغلب پیش درآمدی برای مرگ بود. چون ملاقات با پزشک به ندرت برای بیمار مفید واقع می شد. همین مساله باعث شده بود که در آن زمان علم پزشکی علمی بی فایده و اغلب فریب کارانه لحاظ شود. اما در دوران معاصر و تقریبا از شروع قرن بیستم، پزشکی چهره دیگری را به خودش گرفت. پزشکی تبدیل به یک علم بشر دوستانه شد که قرار بود با پاکیزگی و تمیزی سرشته شده باشد و پاکیزگی و تمیزی رنگ روشن دارد. از اینرو بیمارستان‌ها تخت‌های خود را با ملحفه‌های سفید تمیز تجهیز کردند، پرستاران کلاه‌های سفید بر سر گذاشتند، و پزشکان روپوش پزشکی به رنگ سفید پوشیدند تا اعتماد مردم به آن‌ها و مهارت‌شان جلب گردد. گفتنی است که هیچ کس به طور دقیق نمی داند که اولین روپوش پزشکی از کجا آمد و یا چه کسی طراح آن بود. اما واضح است که لباس سفید، ( روپوش پزشکی و روپوش پرستاری ) با به تصویر کشیدن دکتر و پرستار به عنوان منبع پاکی و اقتدار مترادف است و این لباس خاطر جمعی خاصی در بیماران زنده می کند. این تصویری است که از شروع دوران معاصر آغاز و همچنان زنده است.

برای دیدن نمونه کار و انواع روپوش پزشکی تولید شده در دوخت یادگار به لینک زیر مراجعه کنید :

((( روپوش پزشکی دوخت یادگار ))

آیا روپوش پزشکی فقط به رنگ سفید است؟

خیر. در حال حاضر روپوش های پزشکی در طرح ها و رنگ های مختلف و متنوعی وجود دارند. سبز، آبی، خاکستری، قرمز، نارنجی و... انواع رنگ های روپوش پزشکی هستند. چرا پزشکان از روپوش سبز و آبی استفاده می کنند؟ این موضوع از یک دلیل روانشناسانه پیروی می کند. رنگ های سبز و آبی، قرمزی خون را خنثی می کنند و آن را به رنگ تیره در می آورند و این در حالی است که رنگ قرمز بر روی روپوش سفید جلوه ی بدی دارد و فکر کنید که بیماران  مجبور باشد  هر روز قرمزی خون را بر روی یونیفرم پزشکان ببینند. جنس روپوش پزشکی از چیست؟ این لباس غالبا از جنس پلی استر و پنبه می باشد. گفتنی است که روپوش پزشکی، ( روپوش پزشکی زنانه و روپوش پزشکی مردانه) باید مقاوم و راحت باشد و به راحتی اتو بشود. همچنین جنس آن باید به گونه ای باشد که قابل شستشو بوده و به راحتی ضدعفونی گردد.  

چه پارچه هایی برای تهیه روپوش وجود دارد؟

تترون: تترون پارچه ای محبوب و بسیار به صرفه است. گفتنی است که تترون در دو نوع نازک و ضخیم در بازار به فروش می رسد. تترون مرغوب تراکم بالاتری دارد و ضخیم تر است. اما اگر می خواهید روپوش تان سبک باشد بهتر است از تترون نازک استفاده نماید. ترگال: روپوش پزشکی را می توان با پارچه ترگال دوخت. این پارچه در دو نوع ساده و کجراه وجود دارد. این پارچه برای دوخت نوع های مختلف لباس بیمارستانی مناسب است. گفتنی است که ویسکوز، اسپان و فلامنت پارچه های دیگری هستند که می توان با آنها روپوش دوخت.  

چه راهکاری برای جلوگیری از چروک شدن روپوش سفید، سبز یا آبی پیشنهاد می شود؟

همانطور که گفتیم روپوش را با متریال پلی استر یا پنبه تهیه می کنند. این متریال خیلی زود چروک می شود. بنابراین بهتر است در زمان اتو زدن از کمی آب استفاده کنید. اتوی بخار یکی از بهترین وسایلی است که شما برای اتو زدن روپوش میتوانید از آن بهره ببرید. همچنین اتو کردن آن زمانی که هنوز خیس و نم دار است نیز یکی از بهترین توصیات برای انجام این کار است.

تاریخچه پوشیدن روپوش پزشکی آبی و سبز

گفتیم که با شروع دوران معاصر رنگ روپوش پزشکی از تیره به رنگ روشن تغییر کرد. بعد از آن رنگ های دیگری هم وارد میدان شدند. چند تن از پزشکان شروع به استفاده از رنگ های متنوع تر مانند سبز کردند. استدلال آنها این بود که رنگ سبز برای چشم راحتی ایجاد می کند. در واقع رنگ سبز به این دلیل محبوب شد که به دید پزشکان در اتاق عمل کمک ویژه ای می کرد. استفاده کردن از رنگ سبز در اتاق عمل چه توجیه منطقی دارد؟ رنگ سبز به دو دلیل می تواند به پزشکان کمک کند که بهتر ببینند. دلیل اول: نگاه کردن به رنگ آبی یا سبز می تواند به بینایی پزشک کمک ویژه ای کند. به عنوان مثال رنگ قرمز  در چرخه رنگی در سوی مخالف رنگ سبز یا آبی قرار می گیرد، لذا رنگ قرمز در کنار رنگ های سبز و آبی می تواند جلوه بهتری را از خود به نمایش بگذارد. این تمایز رنگی سبب می شود تا دید پزشک در اتاق جراحی قوی تر و شارپ تر باشد. جان ورنر، (روانشناسی که در دانشگاه کالیفرنیا راجع به بینایی مطالعه می کند) معتقد است که رنگ سبز می تواند چشمان فرد را نسبت به آیتم های قرمز رنگ حساس تر نگه دارد. و چه بسا که همین مورد دقت پزشک در اتاق جراحی را بیشتر کند. دلیل دوم: زمانی که تمرکز پزشک بر روی رنگ قرمز است، (در اینجا منظور از رنگ قرمز بافت های بدن هستند) این رنگ می تواند توهماتی را بر روی سطح سفید ایجاد کند. از اینرو اگر روپوش پزشکی سفید رنگ باشد درصد ایجاد این توهمات بیشتر خواهد بود. و این در حالی است که ایجاد این لکه ها و توهمات بر روی رنگ های دیگر به مراتب کمتر است. شما خود می توانید این فرضیه را امتحان کنید. (ابتدا به جسم قرمز رنگ نگاه بیندازید و سپس نگاهتان را بر روی سطح سفید منحرف کنید. ) وجود این دو دلیل سبب می شود تا پزشکان پوشیدن روپوش سبز و آبی را به پوشیدن روپوش با هر رنگ دیگری ترجیح دهند. روپوش پزشکی را از کجا می شود تهیه کرد؟ برای خرید روپوش پزشکی می توانید به فروشگاه دوخت یادگار مراجعه کنید.

بهترین زمان خرید سیسمونی نوزاد چه زمانی است ؟

 اگر منتظر به دنیا آمدن فرشته کوچکتان هستید، حتما خیلی مشتاق خرید سیسمونی و انتخاب دکوراسیون اتاق کودک خود هستید، با خواندن این مقاله بهترین زمان برای تهیه کردن سیسمونی را در می‌یابید.‌

معمولا بعد از باخبر شدن از بارداری، ذوق خریدن سیسمونی در دل مادر و پدرها به وجود می‌آید.‌ هیچ زمان قطعی‌ای برای تهیه سیسمونی و وسایل نوزاد وجود ندارد.‌ انتخاب سیسمونی هیجان‌انگیز و خرید کردن سرگرم کننده‌ است و ترکیب این دو کار باهم خیلی احساس دل‌چسبی به پدر و مادر می‌دهد.‌‌‌ ممکن است بعد فهمیدن بارداریتان، هر وسیله‌ای که مربوط به نوزاد است می‌بینید هوس خرید آن به سرتان بزند یا حتی ممکن است به فکر تهیه لیستی از وسایل مورد نیاز برای سیسمونی نوزادتان بیافتید؛ اما بهتر است فراموش نکنید که شما تا به دنیا آمدن فرزندتان ۹ماه وقت دارید تا با حوصله و در کمال آرامش وسایل مورد نیاز او را تهیه کنید؛

با ما همراه باشید تا به موقع و بهترین سیسمونی نوزاد را تهیه کرده و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید:‌‌

 


خرید سیسمونی از ماه‌های اول کار عاقلانه‌ای هست؟‌

خریدن سیسمونی نوزاد در ما‌ه‌های اول بارداری به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، علاوه بر نامعلوم بودن جنسیت جنین شما، وسایل سیسمونی ممکن است فضای زیادی از منزل شما را اشغال کرده و آرامش شما را برهم بزند. به جای تصمیم‌گیری و نگرانی راجع به خرید برای نوزاد خود، کمی برای خود وقت بگذارید:

  • تهیه مجله و کتاب‌های بارداری برای بالا بردن آگاهی و کم شدن نگرانی‌های شما در طول این دوران کمک‌تان می‌کند.
  • استفاده از تقویم بارداری برای آشنا شدن با وضعیت خود و جنین داخل شکمتان درک شما را از وضعیت روحی و جسمی ‌تان بالا می‌برد.
  • به استفاده از ویتامین‌های مورد نیاز دوران بارداری توجه کنید.
  • کارهایی برای بهتر شدن حال روحی خود انجام دهید؛ مثل انجام پیاده‌روی و یا ورزش‌های سبک با مشورت پزشک خود.

بهترین زمان برای خرید سیسمونی هفته چندم بارداری است؟‌‌

جنسیت جنین شما در هفته‌های ۱۸ تا ۲۰ بارداری در سونوگرافی مشخص خواهد شد و در قبل از آن به خاطر کمبود فضا در داخل رحم مادر احتمال خطا و اشتباه در سونوگرافی وجود دارد؛ پس بهتر است تا این هفته‌ها صبر کنید تا مشخص شود جنسیت جنین شما دختر است یا پسر؛ بر این اساس بهتر می‌توانید برای رنگ اتاق خواب کودک یا سرویس خواب او تصمیم‌گیری درستی انجام دهید.

خوب است قبل از هرگونه تصمیم‌گیری این نکات را در نظر داشته باشید:

  • ممکن است بسیاری از وسایل نوزاد مثل لباس و اسباب بازی را به عنوان هدیه دریافت کنید.
  • از چند جای مختلف قیمت وسایل مد نظرتان را پرس و جو کنید، قطعا قیمت‌های مناسب‌تر و ارزان‌تر پیدا خواهید کرد.
  • از روز اول بارداری شما نمی‌دانید که دقیقا چه وسایلی لازم خواهید داشت.
  • ممکن است چندین و چند بار تصمیم خود را راجع به تزئین اتاق نوزاد یا رنگ سرویس خواب او عوض کنید یا با همسرتان را جع به این موضوع به زودی به تفاهم نرسید.

خرید کردن دیرهنگام سیسمونی

‌خرید سیسمونی را به ماه‌های آخر بارداری خود نیز موکول نکنید؛ همواره به خاطر داشته باشید که بهتر است حداکثر تا اوایل ۳ماهه سوم بارداری خریدهای مربوط به سیسمونی را انجام دهید، زیرا در این دوره ممکن است خیلی بیشتر از قبل احساس سنگینی کنید و دچار کمردردهای اواخر دوران بارداری باشید، پس خرید کردن بسیار برای شما بسیار دشوار خواهد شد.

 


تهیه لیست خرید سیسمونی نوزاد‌

‌ممکن است خیلی از کسانی که برای بار اول قرار است پدر و مادر شوند این احساس را تجربه کنند: دوست داشته باشند که بهترین و کامل‌ترین وسایل را برای کودک خود خریداری کنند؛ خیلی خوب است که شما بهترین‌ها را برای فرزندتان بخواهید اما اگر براساس این احساسات خریدهایتان را انجام دهید ممکن است بعد از به دنیا آمدن نوزادتان متوجه شوید که خیلی از وسایل به دردتان نخواهد خورد و تنها فضای خانه‌تان را اشغال خواهد کرد، حتی ممکن است هرگز فرصت نکنید تا اتیکت بعضی از وسیله‌ها یا لباس‌ها جدا کنید. در قدم اول برای جلوگیری از غرق شدن در این احساسات، مقدار حدودی هزینه‌ای که برای خرید سیسمونی در نظر دارید را مشخص کنید و براساس آن و همین‌طور با مشورت از بزرگ‌ترها و یا اشخاصی که تجربه خرید سیسمونی دارند، لیستی از وسایلی که ۱۰۰٪ برای نگه‌داری از نوزاد مورد نیازتان خواهد بود تهیه کنید و به این ترتیب از خریدن اجناسی که ممکن است خیلی ضروری و مورد نیاز نباشند جلوگیری کنید و انتخاب‌هایی واقع‌گرایانه انجام دهید.‌‌ پیشنهاد دیگری که ممکن است برای شما مفید واقع شود به همراه بردن این اشخاص به همراه خود برای خریدن سیسمونی است. 

در هنگام تهیه لیست سیسمونی نوزاد، به شرایط زندگی و روحیات خودتان هم توجه کنید؛ به طور مثال اگر شخصی هستید که به وقت گذراندن در بیرون از خانه علاقه دارید، اقلامی مثل کالسکه و کریر از چیزهایی هستند که حتما باید در لیست خود بگنجانید. یا اگر از ماشین شخصی استفاده می‌کنید، صندلی ماشین کودک وسیله‌ای بسیار مهم است که از جان کودک شما تا خردسالی محافظت خواهد کرد.

 

از آنجایی که سرویس خواب نوزاد از گران‌ترین اقلام سیسمونی محسوب می‌شود، در خردید آن عجله نکنید و بعد توافق کامل با همسر خود و قطعی شدن تصمیم‌تان اقدام به خرید این اقلام کنید.

قرض گرفتن برخی از اقلام سیسمونی

با توجه به قیمت اجناس در بازار، شاید ایده‌ی بدی نباشد تا برخی از اجناس سیسمونی را از دوستان یا آشنایانی که به تازگی صاحب بچه شدند و بعضی از وسایل دیگر مورد استفاده کودکشان قرار نمی‌گیرد قرض بگیرید؛ در این‌گونه مواقع معمولا آشنایان به‌ خاطر مشکل کمبود جا از این پیشنهاد شما استقبال خواهند کرد. وسایلی مثل روروئک، کالسکه، کریر و حتی بعضی از لباس‌های فصلی که به علت زود رشد بودن نوزادان معمولا مورد استفاده قرار نگرفته‌اند و یا کم استفاده شده و نو مانده‌اند. در این حالت شما از نظر زمانی و هزینه‌ای برای تهیه سیسمونی نوزاد خود صرفه‌جویی کرده‌اید.

جدیدترین لباس کار مردانه کدام است ؟

 یک لباس کار خوب باید ویژگی های خاصی داشته باشد تا افراد را در برابر خطرات محافظت کند. این لباس ها باید بازوها و پاها را کاملاً بپوشانند و برای مشاغل مختلف تفاوت دارند.

بهترین مارک لباس کار برای مشاغل مختلف

در مورد بهترین مارک لباس کار، نظرات متفاوتی وجود دارد و انتخاب بهترین مارک بستگی به سلیقه شما، نیازهای کاری شما و بودجه موجود دارد. با این حال، چندین مارک معروف در زمینه لباس کار وجود دارد که به طور عمومی تحسین می‌شوند.

در ادامه به برخی از این مارک‌ها اشاره خواهم کرد: بوفالو ؛ ایران خودرویی ؛ میهن دوخت ؛ سبلان ؛ دیکیز و sinawork.

با این حال، در انتخاب مارک لباس کار، بهتر است به نیازها و الزامات خاص شغلی خود توجه کنید و همچنین بررسی‌های کاربران و بازخوردهای مربوطه را مطالعه کنید تا مارکی را که بهترین برای شماست، پیدا کنید.

بهترین مدل لباس کار

بهترین مدل لباس کار نیز به سلیقه، نیازها و شرایط شغلی شما بستگی دارد. با این حال، در زیر به برخی از مدل‌های لباس کار معروف اشاره خواهم کرد که برای کاربردهای مختلف مورد تحسین قرار گرفته‌اند: طرح کانادایی سبلان مشکی ؛ دوبنده مدل BLK ؛ زیگورات مدل 04 و دوبنده مدل TS.

به هر حال، در انتخاب بهترین مدل لباس کار، به نیازها و الزامات شغلی خود توجه کنید و همچنین از نظرات و تجربیات دیگران استفاده کنید تا مدلی که برای شما مناسب است را انتخاب کنید.

قیمت لباس کار چقدر است؟

قیمت لباس به طور حدودی بین 300 هزار تومان تا 2 میلیون تومان متغیر است، اما در اصل قیمت لباس کار بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله:

  • مارک: لباس‌های کار موجود در بازار از مارک‌ها مختلف تولید می‌شوند و هر مارک قیمت‌گذاری مستقلی دارد. معمولاً مارک‌های معروف و محبوب با قیمت‌های بالاتر همراه هستند.
  • کیفیت: کیفیت پارچه و ساخت لباس کار تأثیر زیادی بر قیمت آن دارد. لباس‌های با کیفیت بالا که از مواد مقاوم و دوام بالا ساخته شده‌اند، معمولاً هزینه بیشتری دارند.
  • ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های خاص: برخی لباس‌های کار دارای ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های خاصی مانند ضد آتش بودن، ضد آب بودن، جیب‌های بیشتر و غیره هستند که ممکن است قیمت آنها را افزایش دهد.
  • نوع لباس کار: نوع لباس کاری که می‌خواهید، نیز بر قیمت آن تأثیر دارد. برخی مدل‌ها مثل کت و شلوار کار ساده‌تر هستند و به طور کلی قیمت کمتری دارند، در حالی که لباس‌هایی با ویژگی‌ها و استانداردهای خاص مانند لباس‌های ضد آتش قیمت بالاتری دارند.
  • توزیع کننده: محل تهیه لباس کار نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد. قیمت لباس کار ممکن است در فروشگاه‌های متخصص کار و صنعت متفاوت باشد نسبت به فروشگاه‌های عمومی یا آنلاین.

به طور کلی، قیمت لباس کار می‌تواند از بین 300 هزار تومان تا 2 میلیون تومان حتی بیشتر متغیر باشد. برای اطلاع دقیق‌تر از قیمت‌ها، بهتر است محصولات مورد نظر خود را در فروشگاه‌ دوخت یادگار  مقایسه کنید و بازخوردها و نظرات مربوطه را بررسی کنید.

اگر بخواهیم به طور کلی به معرفی لباس کار مردانه بپردازیم، می‌توانیم بگوییم که لباس کار یکی از عوامل محافظتی برای بالا بردن امنیت کاری، جانی و روحی کارگران و کارکنان مرد در حوزه‌های کاری و حرفه‌های مختلف است. لباس کار می‌تواند عملکرد و کیفیت کار شما را بالاتر ببرد و روحیه شما را برای کار کردن بیشتر کند و باعث افزایش عملکرد کاری شما شود. لباس کار نوعی لباس و پوشش کاری است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، در اشکال متفاوت، ویژگی‌های خاص تولید و به بازار عرضه شود. 

به طور کلی همه انواع لباس کار به ویژه لباس کار مردانه بر اساس سیستم مدیریت HSE به تولید می‌رسد. 

معرفی پرطرفدارترین لباس کار مردانه 

احتمالا تا بحال با انواع لباس کار مردانه آشنا شده باشید و متوجه شده باشید که لباس کارهای مردانه تنوع بسیار زیادی دارد و بسته به عوامل مختلفی مثل شغل، اقلیم و آب‌ و هوای محیط کار، شرایط کاری، جنسیت و … به صورت یک تکه، دو تکه یا چند تکه به تولید می‌رسد. معروف‌ترین لباس کار مردانه به شرح زیر است:

روپوش پزشکی

تنوع زیادی دارد و بسته به بخش کاری در مراکز درمانی اشکال متفاوتی دارد. پوشاک کاری پزشکی غالبا شکل یکسانی در بین زنان و مردان دارند. 

لباس کار پیمانکاری

این لباس کار بیشتر در بین مشاغل فنی مثل جوشکاری، معماری و کارگری استفاده می‌شود. برای تهیه این لباس کار مردانه سعی می‌شود بیشتر از پارچه‌ای استفاده شود که بدون آبرفت و رنگروی باشد تا بتواند در طول عمر زیادی را داشته باشد. 

لباس کار مهندسی

لباس کار مهندسی یکی دیگر از لباس کار مردانه پرمصرف است که در اشکال مختلف در بازار عرضه می‌شود. این لباس کار بیشتر دو تکه و از جنس پارچه‌های مختلف از جمله کتان، جین و … به تولید می‌رسد. از این لباس کار در صنایع مختلفی مثل صنایع نفت و گاز، آهنگری، تعمیرگاه‌ها، صنایع خودرو سازی، عمران، معماری، راهسازی و … استفاده می‌شود. 

لباس کار بادگیر

یکی دیگر از لباس کار مردانه پرفروش، لباس کار بادگیر است. این لباس کار بیشتر از جنس پارچه پلی استر به تولید می‌رسد و معمولا قیمت ارزانی دارد. 

لباس کار فرم اداری

ارگان‌ها و ادارات بخش اعظمی از کارمندان را در خود جای داده‌اند و به همین دلیل بخش مهمی از لباس کار مردانه را لباس‌هایی با فرم اداری در خود جای داده‌اند. برای تولید لباس اداری و بسته به نیازمان می‌توانیم از پارچه‌های متنوعی مثل پارچه تترون، پارچه ترگال و … استفاده کنیم. 

بهترین پارچه لباس کار مردانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

علاوه بر اینکه برای تولید لباس کار مردانه مختلف می‌توان از پارچه‌های مختلفی استفاده کرد، امکان دارد تا شرایط شغلی شما ایجاب کند تا لباس کار شما ویژگی‌های دیگری نیز داشته باشد. در این بخش به بررسی ویژگی‌های لباس کار‌های مردانه می‌پردازیم. 

روکش لباس کار مردانه

ممکن است شغل شما به گونه‌ای باشد که با عوامل خطرناکی مثل آتش، سرمای بیش از حد و … سروکار داشته باشید، به همین دلیل باید از لباس‌های نسوز یا ضد آتش، لباس‌هایی با عایق حرارتی و لباس عایق سرما استفاده کنید. بسته به شرایط کاری شما روکش لباس کار مردانه شما متغیر خواهد بود. اگر کار شما با آتش و یا سرما است از روکش‌های مختلفی مثل PVC و آلومینیوم سولفات و یا در مواردی از روکش‌های آلومینیومی استفاده کنید. 

الیاف طبیعی یا مصنوعی!

یکی از ویژگی‌هایی که در انتخاب هر پارچه‌ و یا هر لباسی مهم است، درصد الیاف طبیعی و مصنوعی آن است. الیاف طبیعی به پارچه ویژگی‌‌های مهمی مثل لطافت، مقاومت، طول عمر بالا، کیفیت، تنفس استاندارد و … را اعطا می‌کنند و در مقابل الیاف مصنوعی ممکن است این ویژگی‌ها را نداشته باشند. 

تنفس پارچه و بافت استاندارد

تبادل هوا و عرق نکردن بیش از حد از کلافگی و خستگی حین کار کردن جلوگیری می‌کند و کیفیت کار را افزایش می‌دهد. این ویژگی زمانی بیشتر به چشم می‌آید که شغل و یا حرفه شما در اقلیم‌های شرجی و گرم مانند جنوب کشور باشد  و یا در ارتباط با گرما و آتش باشید. 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی لباس کار برای آقایان

 

به طور کلی عوامل بسیار زیادی بر قیمت نهایی لباس کار مردانه که در بازار عرضه می‌شود، اثرگذار است که در این بخش به معرفی موردی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

 

  • درصد الیاف طبیعی 
  • نوع روکش 
  • وارداتی بودن یا نبودن پارچه 
  • خرید به صورت عمده 
  • تعداد ویژگی‌های مثبت مثل استحکام، لطافت و… 
  • تعداد ویژگی‌های منفی مثل آبرفت، رنگ‌دهی و … 
  • کیفیت پارچه
  • جنس پارچه مصرف شده برای تولید لباس کار مردانه 
  • برند تولید کننده پارچه و لباس کار 
  • خرید به صورت عمده 
  • ویژگی‌های منحصر به فرد

مهم ترین برای خرید زیرانداز نوزاد

 یکی از مهمترین وسایلی که هنگام خرید سیسمونی نوزاد باید به آن توجه کنید، تشک تعویض پوشک است. این تشک را باید همیشه همراه داشته باشید تا بتوانید برای تعویض پوشک از آن استفاده کنید. حمل این تشک بسیار آسان است و به‌راحتی در ساک وسایل نوزاد قرار می‌گیرد. برخی از تشک‌های تعویض پوشک موجود در بازار حالت یک‌بارمصرف دارند و بعد از یک‌بار استفاده باید آنها را دور بیندازید. استفاده مجدد از این نمونه تشک‌ها موجب انتقال باکتری به بدن نوزاد و بروز عفونت‌های باکتریایی می‌شود؛ اما برخی نمونه‌های زیرانداز تعویض نوزاد را می‌توانید چندین بار استفاده کنید. تفاوت اصلی این دو نمونه محصول در جنس مواد اولیه و فرایند ساخت آنها است.

اگر بخواهیم زیرانداز تعویض پوشک را تعریف کنیم باید بگوییم این محصول نوعی تشک بسیار نازک و از جنس پلاستیک است. از آنجا که این محصول تماس مستقیم با پوست و بدن نوزاد دارد، برای جلوگیری از بروز واکنش‌های آلرژیک در ساخت آن از مواد اولیه بسیار باکیفیت استفاده می‌شود. هر بار که می‌خواهید پوشک نوزاد خود را تعویض کنید حتما باید از این زیرانداز را پهن کنید. کودک را روی آن قرار داده و پوشک را تعویض کنید. استفاده از این تشک موجب می‌شود که ادرار یا مدفوع کودک شما روی فرش نریزد.

در یک دسته‌بندی کلی می‌توان این محصول کاربردی را به دو دسته یک‌بارمصرف و دائمی تقسیم کرد. برای آشنایی بیشتر شما با این نمونه زیراندازها هر یک از آنها را به‌صورت مجزا توضیح می‌دهیم.

  • زیرانداز یک‌بارمصرف نوزاد: با توجه به اسم این نمونه محصول تنها برای یک مرتبه تعویض پوشاک می‌توانید از آن استفاده کنید. بهتر است همیشه ۳ تا ۴ زیرانداز یک‌بارمصرف با خود همراه داشته باشید تا برای تعویض پوشک فرزند خود با مشکلی مواجه نشوید. شاید در نگاه اول به دلیل عدم نیاز به شستشوی این نمونه زیراندازها تصور کنید که زیرانداز یک‌بارمصرف مقرون‌به‌صرفه­تر است. ممکن است این دیدگاه منطقی باشد اما اگر به مدت زمانی که برای خرید این نمونه محصول در داروخانه صرف می‌کنید توجه کنید حتما نظر شما تغییر خواهد کرد.
  • زیرانداز دائمی نوزاد: زیرانداز تعویض نوزاد دائمی در اغلب فروشگاه‌های عرضه‌کننده وسایل سیسمونی یافت می‌شود. از نظر ظاهری نیز دارای طرح و رنگ‌های عروسکی و متنوع هستند. در قسمت پایینی برخی زیراندازهای دائمی کودک یک بوق کوچک قرار دارد. برخورد پای کودک با قسمت انتهایی تشک سروصدایی ایجاد می‌کند که موجب آرام شدن کودک می‌شود. با این حال، از نظر قیمتی زیراندازهای دائمی در محدوده بالاتر نسبت به زیرانداز یک‌بارمصرف قرار دارند؛ اما دوام و مقاوم آنها بسیار بیشتر از نمونه‌های یک‌بارمصرف است.

مزایای استفاده از زیرانداز تعویض نوزاد

  • دوام و ماندگاری بسیار بالا (به‌ویژه در مدل‌های دائمی)
  • دسترسی آسان و حمل بسیار راحت
  • مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت
  • سهولت استفاده در منزل و سفر
  • وجود بالشتک در محل قرارگیری سر کودک موجب شده که سر کودک هنگام تعویض پوشک تحت فشار قرار نگیرد.
  • با استفاده از این نمونه زیراندازهای فرش، موکت یا سایر وسایل کودک در حین تعویض پوشک کثیف نمی‌شود.

مهمترین نکات هنگام خرید تشک تعویض پوشک

 

در مرحله اول برای خرید این نمونه زیراندازها باید به بودجه خود دقت کنید. با توجه به تنوع جنس و کیفیت زیراندازهای تعویض پوشک می‌توانید با توجه به میزان بودجه خود، محصول مناسب را انتخاب و خریداری کنید؛ اما قیمت تنها عاملی نیست که هنگام خرید یک زیرانداز نوزاد مناسب باید به آن توجه کنید؛ اما بدون شک یکی از مهمترین عوامل است.

به جنس مواد سازنده این محصول دقت کنید. با توجه به اینکه زیرانداز تعویض نوزاد در تماس مستقیم با پوست و بدن نوزاد قرار دارد، استفاده از محصول بی‌کیفیت می‌تواند به بدن نوزاد آسیب‌زده و احتمال ابتلای او به بیماری‌های پوستی و عفونی را افزایش دهد. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم تنها برای کاهش هزینه خود محصولات بی‌کیفیت را انتخاب نکنید.

در اغلب موارد، کودک هنگام تعویض پوشک ناآرام می‌شود. برای اینکه حواس کودک را پرت کرده و بتوانید او را سرگرم کنید از مدل‌های دارای طرح عروسکی و شاد استفاده کنید.

با توجه به اینکه تعویض پوشک ممکن است کمی طول بکشد و کودک در این مواقع تقلا و جنب‌وجوش دارد. بهتر است محصولات دارای بالشتک را انتخاب کنید. هنگامی که کودک را روی این نمونه زیراندازها می‌خوابانید زیر سر او کاملا نرم خواهد بود. در نتیجه می‌توانید با آرامش بیشتری پوشک را تعویض کنید.

سعی کنید زیراندازهای پلاستیکی را انتخاب کنید. استفاده از این نمونه تشک‌ها در حین تعویض پوشاک موجب می‌شود که اگر ادرار یا مدفوع کودک روی تشک ریخت بتوانید به‌راحتی آن را بشویید.

تشک‌های تعویض دارای اندازه‌های مختلف هستند. برای اینکه بتوانید آنها را به‌راحتی حمل کنید حتما به این مورد توجه داشته باشید. با توجه به اینکه در طول سفر یا در مهمانی ممکن است بارها نیازمند استفاده از تشک تعویض پوشاک شوید، توصیه می‌کنیم محصولی را انتخاب کنید که به‌راحتی تا شده، در ساک نوزاد قرار بگیرد و حمل آن برای شما آسان باشد.

برای اینکه با اطمینان بیشتری بتوانید پوشک نوزاد را تعویض کنید بهتر است از نمونه‌های ضخیم‌تر زیرانداز تعویض نوزاد را انتخاب کنید.

ویژگی‌های تشک تعویض پوشک مناسب

  • شستشوی آن بسیار آسان باشد.
  • قابل‌حمل بوده و به‌راحتی در کیف نوزاد قرار بگیرد.
  • جنس الیاف آن کاملا ارگانیک بوده و موجب ایجاد حساسیت نشود.
  • دارای طرح و رنگ زیبا و فانتزی باشد. در قسمت سر نوزاد بالشتک نرم وجود داشته باشد و در قسمت انتهای آن برای سرگرمی کودک بوق قرار گرفته باشد.
  • دارای اندازه و ابعاد مناسب با اندازه کودک باشد.
  • یکی از سخت‌ترین مراحل بعد از تولد نوزاد، مرحله تعویض پوشک است. باید این کار را به‌گونه‌ای انجام دهید که کودک ناآرامی نکند، بعلاوه باید خانه و سایر وسایل کودک تمیز باقی بماند. برای اینکه بتوانید به‌راحتی پوشک کودک خود را در خانه، سفر یا مهمانی تعویض کنید.

    استفاده از زیرانداز تعویض نوزاد را به شما توصیه می‌کنیم. این محصول دارای دو مدل دائمی و یک‌بارمصرف است. انتخاب نمونه‌های دائمی با توجه به تنوع طرح و رنگ و قابلیت شستشو مناسب‌تر به نظر می‌رسد. در انتخاب این نمونه محصول سعی کنید بر مواد اولیه سازنده آن متمرکز شوید؛ زیرا این تشک مستقیما با بدن کودک شما در تماس است.

خرید لباس کار ارزان قیمت

 

خصوصیات کلی لباس کار

لباس کار
لباس کار به عنوان یکی از وسایل استحفاظی فردی مطرح می­باشد و کلیه کارکنان باید با لباس کار مناسب محل کار در سر کار حاضر شوند. لباسکار کارکنان دارای خصوصیات ذیل بوده و مطابق مقررات ذیل در اختیار کارکنان قرار می­گیرند.

معمولاً لباس کار به عنوان یک پوشش سراسری تنه، دست و پاها را در مقابل شرایط محیطی حفاظت می­کند. ساده ترین شکل لباس کار در دو فرم ظاهری بلوز و شلوار (دو تکه) و نوع یکسره و از جنس الیاف طبیعی و یا درصدی الیاف طبیعی و مصنوعی و در مواردی تماماً از الیاف شیمیایی و صنعتی تولید می­شود. بدیهی است هر چه الیاف بکار رفته شده در پارچه طبیعی­تر باشد، تبادل حرارتی آن آسانتر است. البسه اختصاصی در مشاغل ویژه و نیز فصول سرد که از جمله می­توان لباس عایق سرما و رطوبت مخصوص سردخانه،‌لباس نسوز مخصوص کوره و لباس ضد حریق از جنس پارچه­های PVC را نام برد. لباس حفاظتی در برابر گرما از الیاف مخصوصی با پوشش آلومینیوم که تا 90% اشعه مادون قرمز را برگشت می­دهد، ساخته شده و به منظور کار در مجاورت کوره­ها و فرآیندهای حرارتی استفاده می­شود.

خصوصیات کلی لباس کار:
خصوصیات لباس کار ایمن عبارت است از:


1. لباس کار باید اندازه و متناسب با بدن استفاده کننده باشد.
2. کارکنانی که با ماشین کار می­کنند و یا در جوار ماشین­آلات مشغول کار هستند باید از لباس کاری استفاده کنند که هیچ قسمت آن باز یا پاره نباشد. آویزان نمودن زنجیر ساعت، کلید و نظایر آنها روی لباس کار اکیداً‌ ممنوع است.
3. در محل کار که احتمال خطر انفجار و یا حریق باشد استفاده از یقه نورگیری (آفتاب گردان) و زه و دسته عینک که از انواع سلونوئید ساخته شده­اند و همچنین همراه داشتن سایر مواد قابل اشتعال برای کارکنان مربوطه اکیداً ممنوع است.
4. در صورتیکه انجام کاری ایجاب نماید که کارکنان آستین لباس کار خود را مستمراً بالا بزنند بایستی از لباس کار آستین کوتاه استفاده نمایند.
5. کارکنانی که در محیطهای آلوده به گرد و غبار، مواد قابل اشتعال و انفجار و یا مسموم کننده بکار اشتغال دارند، نباید لباسهای جیب­دار و یا لبه­دار (دوبل شلوار) را در بر داشته باشند، چون ممکن است گرد و غبار و مواد مزبور در چین و لبه لباس باقی بمانند.
6. لباس ایمنی مخصوص کارکنانی که با مواد خورنده و یا مضر کار می­کنند باید آب و گاز در آن نفوذ ننموده و جنس آن مناسب با نوع ماده و یا موادی که با آنها کار می­کنند باشد.
7. لباس نسوز مخصوص حفاظت در مقابل حریق بایستی شامل کلاه، دستکش و کفش بصورت یک تکه و سر هم باشد.
8. لباس کارکنانی که با مواد اسیدی و رادیواکتیو کار می­کنند باید بصورت یکپارچه و بدون منفذ همراه با کلاه مخصوص، کفش و دستکش از جنس خاص و غیر قابل نفوذ باشد.
9. لباس بارانی به صورت پالتویی کلاه سر خود را از جنس پارچه ضد آب با آستری نخی (جهت مناطق معتدل) و یا آستری پشمی (جهت مناطق سرد سیر) با رنگ مصوب تهیه شود.


تذکر 1: کارکنانی که لباسشان بمواد نفتی یا شیمیایی خطرناک آغشته شود باید فوراً لباس خود را شسته و یا تعویض نموده و آن قسمت از بدن را نیز که در تماس بوده با شوینده­های مناسب بشویند. هیچ یک از کارکنان حق ندارند با لباس آغشته به مواد نفتی و یا مواد شیمیایی به آتش، شعله و دیگر منابع حرارتی نزدیک شوند و یا کبریت و فندک و غیره روشن نمایند.
تذکر 2: در صورت پارگی، ‌خراب شدن و یا آلودگی بمواد نفتی یا شیمیایی خطرناک لباس کار باید برای تمیز شدن آن اقدام نمایید و در صورت نیاز به تعویض به سرپرست مربوط ارائه شود.
تذکر 3: البسه آغشته به روغن و یا گریس باید فوراً از تن خارج شود چون ممکن است ایجاد ناراحتی پوست نماید.

لباس کار ارزان قیمت

درست است که قیمت لباس کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، اما مهم تر از قیمت ارزان ، جنس ، دوام ، امنیت و راحتی بسیار مهم است .

دوخت یادگار تولیدکننده انواع لباس کار صنعتی می باشد که سعی دارد با برترین کیفیت مناسب ترین قیمت را در اختیار مشتریان قرار دهد . تولید لباس کار خوب با قیمت مناسب از ویژگی ها و توانایی های این واحد صنعتی می باشد .

اما قیمت لباس کار صنعتی به عوامل مهمی بستگی دارد ، از جمله :

  1. جنس پارچه
  2. کیفیت دوخت
  3. سفارشی سازی مثل چاپ برند یا دوخت زیپ و جیب اضافی
  4. تعداد سفارش
  5. سایز لباسکار


آرم و علائم لباس کار:

1. شکل آرم به صورت مثلث متساوی­الاضلاع با سمبل وزارت نفت در بالا و نام شرکت در زیر آن لحاظ می­گردد.
2. رنگ زمینه آرم جهت مشخص کردن واحدهای مختلف باید مشخص باشد.
3. اندازه آرم یک مثلث متساوی­الاضلاع برابر 7 سانتی متر در نظر گرفته می­شود.
4. جنس آرم با استفاده از چاپ سیلک اسکرین مرغوب و ثابت با رنگهای قید شده روی پارچه تهیه شود.
5. محل نصب آرم روی جیب سمت چپ بالای تنه لباس کار می­باشد.

جنس لباس کار:
1. جنس پارچه با توجه به شرایط کار و لزوم ظاهر لباس از نظر مقاومت در مقابل چروکیدگی و نیز عدم تولید الکتریسیته ساکن از مخلوط حدود 70% پنبه و 30% پلی استر و با وزن gr/m2 320 تا gr/m2 420 و با توجه به شرایط اقلیمی و فصول مختلف در نظر گرفته شود. در شرایطی که احتمال سوختن لباس کار در اثر ریختن پلیسه و یا تحت تأثیر حرارت زیاد وجود دارد (مانند لباس کار جوشکاری)، جنس لباس کار بایستی 90% پنبه باشد.
2. به منظور استحکام بیشتر از پارچه با بافت کج راه با تراکم بالا (2 تار و یک پود) و نخ چهل دولا از نوع رینگ (Ring) استفاده گردد.
3. به منظور دوام بیشتر رنگ و پیشگیری از رنگ دادن پارچه پس از شستشو و همچنین جلوگیری از آب رفتن پارچه از رنگهای راکتیو (Reactive) در رنگرزی پارچه استفاده شود.
4. با انتخاب پارچه مرغوب و اعلاء، بکار بردن دوخت محکم و نیز چرخکاری دوبله درزها، لباس کار بادوام تولید گردد.
5. با استفاده از الگوی مناسب، باید لباس کار شکیل و خوش دوخت بوده و در اندازه­های استاندارد تهیه شود.


پیش بندهای حفاظتی:‌

پیش بند از جمله تجهیزات حفاظت از بدن می­باشند. جنس پیش بند با توجه به شرایط استفاده از آن جنس نایلونی (پیشگیری از ریزش آب)، چرمی (جهت پیشگیری از ریزش پلیسه جوشکاری)، سربی (جهت حفاظت در برابر پرتوهای رادیو اکتیو)، پلی وینیل کلراید (جهت حفاظت از مواد شیمیایی) و ...... انتخاب
می­شود.

در استفاده از پیش بند رعایت مقررات ایمنی زیر ضروری است:‌

1. استفاده کارگران از هر گونه پیش بند در مقابل قطعات دوار و متحرک ماشین آلات و همچنین در مجاورت آنها ممنوع می­باشد.
2. چنانچه در مقابل و یا در مجاورت قطعات دوار و متحرک ماشینها استفاده از پیش بند ضروری باشد، باید پیش بندهای مذکور دو تکه باشد بطوری که پایین تنه از قسمت بالاتنه مجزا بوده و بطوری بسته شود که چنانچه بطور اتفاقی قسمتی از آن را ماشین در حال کار بگیرد، فوراً و به سهولت باز شده و خطری متوجه کارگر نگردد.
3. پیش بند مخصوص کارگرانی که در مقابل شعله و یا آتشهای بدون حفاظ کار می­کنند بایستی تمام سینه را بپوشاند و از جنسی تهیه شود که در برابر آتش کاملاً مقاومت داشته باشند.
4. پیش بند کارگرانی که با مایعات خورنده مثل اسیدها و مواد قلیایی سوزاننده کار می­کنند بایستی از لاستیک طبیعی یا مصنوعی و یا از مواد دیگری تهیه شود که در مقابل این مایعات مقاوم بوده و تمام سینه را بپوشاند.


لباسهای با قابلیت دید بالا (High Visibility Clothing):‌

این گونه لباسها به منظور پیشگیری از حوادث ناشی از ضربه و برخورد و به صورت ژاکت، بلوز شلوار با توجه به نوع محل کاربرد، به رنگهای براق و از جنس­های مختلف ساخته شده و امکان رویت فرد را در شرایط مختلف آب و هوایی و ساعات مختلف شبانه روز فراهم می­کنند.
در انتخاب این لباسها علاوه بر ارزیابی ریسکهای ضربه و برخورد، لازم است مواردی نظیر شرایط کاری گرم یا سرد، وضعیت هوا (آفتاب، مه، باران، برف و ... ) و روشنایی نیز مورد توجه قرار گیرد.
رانندگان لیفتراک و جرثقیل، کارگران حاشیه جاده و خطوط لوله و نیز کارکنانی که مسئول واکنش
در شرایط اضطراری هستند، از جمله کسانی هستند که به این لباسها نیاز دارند.

قیمت لباس کار در تولیدی چند است ؟

 لباس کار : لباسی است که به منظور کار پوشیده میشود؛ به ویژه به منظور حفظ و مراقبت از بدن در برابر سرما، گرما، و خطرات فیزیکی، برای کارهایی مورد استفاده قرار میگیرد که شامل فعالیت انسانی برای تولید فیزیکی یک محصول و به اطلاح کار یدی است. اغلب کارگران که در صنایع مختلف مشغول به کار هستند لباس کار را انتخاب میکنند، چرا که از دوام بالایی برخوردار بوده و دغدغه های ایمنی کارگران را برطرف میکند .

از انواع لباس های کار و لباس های حفاظتی که در زندگی روزمره مورد استفاده قرار میگیرد می توان به انواع لباس کار کارگری ، لباس جوشکاری، بیلرسوت، لباس های زرهی و لباس های حافظ که همگی در دسته ی لوازم ایمنی و زیر گروه آن قرار میگیرند اشاره کرد .

اهمیت لباس کار برای سازمان ها و مجموعه ها

 

وقتی برای تصدی شغلی خاص و انجام یک فعالیت کاری لباس مخصوص آن کار را بر تن میکنید یعنی این کار دارای یک شان و منزلت در نزد شما بوده و این نشانه ی ارزش دادن به آن شغل است ، اهمیت این موضوع در سازمانها و کارخانجات بزرگ زمانی به چشم می آید که تعداد افراد زیادی لباس متحدالشکل بر تن دارند و به فراخور شغل خود لباس مخصوص خود را بر تن دارند .

انواع لباس کار

لباس کار انواع مختلفی دارد برای نمونه ساده ترین آنها لباس هایی است که در کارگاهها و کارخانه ها استفاده میشود ، طراحان آشنا به همان کسب و کار نیازهای اولیه را در طراحی این نوع لباس ها در نظر میگیرند و در برخی موارد کارفرما بنا به صلاحدید خود ، طرح و لباس مخصوص خود را به تولیدی لباس کار سفارش میدهد و این تولیدی لباس کار سفارشی شده کارفرما را بر اساس نیازهای وی تولید کرده و به وی تحویل میدهد . به این کار سفارش دوزی لباس کار نیز میگویند .
به مبحث خود بر میگردیم ، همانطور که ذکر شد ، بنا به فراخور هر فعالیت و شرایط محیطی خاص طراحی و تولید میگردد، و تمام هدف آن تهیه و تولید لباسی است که وقتی فردی آن را بر تن میکند احساس راحتی ، آرامش ، امنیت و اعتماد به نقش داشته باشد ، تامین ها و تولید کننده گان برای بر آورده کردن این نیاز های حیاتی ، به استفاده از طرحهای مختلف با استفاده از جنس های مختلف روی می آورند و تنوع در نوع و الیاف و کاربرد ، آنها ها را با هم متمایز میکند .
خرید لباس کار خارجی و ایرانی ( لباس کار و لباس کار مهندسی )به همراه لیست قیمت و مدلهای 1402 و⭐ تخفیف ویژه فروش لباس کار✔️ خرید لباس کار از تولیدی برتر سال ، سفارش دوخت لباس کار با مناسبترین قیمت

انواع لباس کار

لباس کار انواع مختلفی دارد برای نمونه ساده ترین آنها لباس هایی است که در کارگاهها و کارخانه ها استفاده میشود ، طراحان آشنا به همان کسب و کار نیازهای اولیه را در طراحی این نوع لباس ها در نظر میگیرند و در برخی موارد کارفرما بنا به صلاحدید خود ، طرح و لباس مخصوص خود را به تولیدی لباس کار سفارش میدهد و این تولیدی لباس کار سفارشی شده کارفرما را بر اساس نیازهای وی تولید کرده و به وی تحویل میدهد . به این کار سفارش دوزی لباس کار نیز میگویند .
به مبحث خود بر میگردیم ، همانطور که ذکر شد ، بنا به فراخور هر فعالیت و شرایط محیطی خاص طراحی و تولید میگردد، و تمام هدف آن تهیه و تولید لباسی است که وقتی فردی آن را بر تن میکند احساس راحتی ، آرامش ، امنیت و اعتماد به نقش داشته باشد ، تامین ها و تولید کننده گان برای بر آورده کردن این نیاز های حیاتی ، به استفاده از طرحهای مختلف با استفاده از جنس های مختلف روی می آورند و تنوع در نوع و الیاف و کاربرد ، آنها ها را با هم متمایز میکند .
خرید لباس کار خارجی و ایرانی ( لباس کار و لباس کار مهندسی )به همراه لیست قیمت و مدلهای 1401 و⭐ تخفیف ویژه فروش لباس کار✔️ خرید لباس کار از تولیدی برتر سال ، سفارش دوخت لباس کار با مناسبترین قیمت

معرفی لباس کار

در حال حاضر، به لباسی لباسکار گفته می شود، که لوگو صنعت یا سازمان بر روی آن مشخص باشد. در کشور انگلیس، اگر لباسِ کار بدون لوگو به نیروی خدماتی یا کارمندی ارائه شود، آن کارمند شخصاً مشمول قانون مالیات بر درآمد می‌گردد.

امروزه لباس‌های کار (صنعتی/خدماتی) به طور معمول شامل تیشرت یا پولوشرت می شود که برای کارگرانی که نیاز است لباس کارشان زود به زود تعویض گردد و لباس جدید جایگزین شود، این تیشرت‌ها به لحاظ ارزان‌قیمت بودن، گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند. صندوق‌داران نیز به صورت مشخص، از همین تیشرت‌ها استفاده می کنند که برای متفاوت بودن از بقیه‌ی کارگران، یک تاپر یا جلیقه‌ی با رنگ متفاوت روی آن می­پوشند، بنابراین جلیقه نیز یکی از اصلی‌ترین لباس‌های کار به شمار می رود. شلوار مشکی یا همان شلوار ارتشی از جنس پلی‌استر و کتان نیز به همراه یک جفت بوت با نوک استیلی از جمله عناصر اصلی در لباسکار نیروهای خدماتی در سراسر دنیا به حساب می آید.

لباسِ کار (workweat) همانطور که از نام آن پیداست، پوششی است که افراد در شرایطی که می‌خواهند کار مشخصی را به ویژه در صنایع مختلف انجام دهند، به تن می‌کنند. صاحبان صنایع و مشاغل نیروی انسانی خود را ملزم می‌دارند تا جهت حفظ ایمنی خود در هنگام کار، خود را مجهز به پوششی به نام لباسکار کنند. لباس کار در هر صنعت و سازمانی ویژگی‌های خود را دارد که معمولاً برای کارکنان یک بخش، بصورت یکسان و یک‌رنگ تعریف می شود. لباس کار یکی از اصلی‌ترین عناصری است که به یک صنعت، سازمان یا شرکت، آراستگی و نظم واحد می‌بخشد.

هر فعالیتی که به عنوان کار یا شغل شناخته می‌شود، نیازمند لباس کار است. کارفرمایان در سراسر جهان ملزم هستند تا امنیت نیروی کار خود را در حین انجام کار تأمین نمایند، در نظر گرفتن لباس کار برای نیروهای کار این هدف را تأمین می‎کند. بنابراین می توان گفت اگر کارفرمایی لباس کار برای زمان کار کارگران خود در نظر نگیرد، به این معناست که به ایمنی آن‌ها بی‌توجه بوده و ضامن مسئولیت هرگونه مشکلی است که برای نیروی کار پیش بیایید.

تاریخچه لباس کار

در دهه‌ی 70 میلادی، بریتانیا با رشد صنایع و افزایش نیروی کارگری به اهمیت پوشش مشخص برای نیروهای کار به ویژه در ارتش (نیروی دریایی، نیروی هوایی و…) پی برد. کارگران در هنگام کار مجبور به پوشیدن لباسی خاص، از جمله شلوار تیره رنگ، پوتین‌های مقاوم، کلاه‌های خاص و ژاکت‌هایی که اغلب با یک دستمال گردن از جنس پنبه‌ای و با رنگ روشن، عرق را جذب می­کردند، بودند. سال‌ها در لباسکار های انگلیسی پیراهن‎های بزرگ بدون یقه مشاهده می‌شد. بدون یقه بودن لباس‌های کار به این علت بود تا احتمال گیر کردن یقه در ماشین‌های بخار را کاهش دهند. در طراحی مدل‌های جدیدتر لباس کار کارگران، یراق­هایی اضافه شد، از جمله تسمه‌های ظریفی که بر روی قسمت بالا تنه‌ی لباس، کار شد، که هنگامی که ابزاری را روی دوش خود می‌گذارند، لباس‌شان آسیب نبیند. بعدها در سراسر دنیا کارگران به ویژه در صنایعی مثل کشاورزی، از لباس‌هایی برای کار استفاده می کردند که با پارچه انگلیسی دوخته شده بود.

از اواخر قرن هجدهم، کارگران شاغل در صنعت دریانوردی و همچنین کارگران باربری‌ها و باراندازها از شلوارهای جین استفاده می‌کردند؛ در واقع از این دهه در اروپا شلوارِ جین به عنوان شلوارِ کار شناخته شد. و از آن به بعد پارچه‌ی جین در نوع سبک و مقاوم آن، به عنوان اصلی‌ترین پارچه‌ی لباسِ کار در اروپا شناخته شد. کارگران در این سال‌ها در فصل گرما زیرپیراهن‌های راه‌راه را به همراه شلوارها یا بلرسوییت‌های جین می‌پوشیدند و در فصل سرما همان شلوارها را به همراه بلوزهای یقه‌دار بافتنی که معمولاً به رنگ آبی بودند، استفاده می‌کردند. کارگران کارگاه‌های چوب‌بُری نیز هم در امریکا و هم در کانادا در فصل سرما از اورکت های چهارخانه بوفالو، کلاه‌های پشمی و چکمه‌های ضدآب بلند با روکش پنجه مقاوم (جهت ایمنی هنگام کار با ارّه برقی) به عنوان لباس کار استفاده می کردند.

از سال 1930 به بعد مشاغل و اصنافی همچون حمل‌ونقل بین‌المللی، باربری، کامیون‌داران و مکانیک‌ها، لباس‌های متفاوتی را به عنوان لباس کار برگزیدند. از آن سال به بعد کارگران این اصناف کلاه‌های مخصوص به اسم کلاه مکانیکی سر می‌کردند، تیشرت‌های سفید به همراه بلرسویت و کت چرمی، ژاکت پندلتون و شلوار جین آبی می‌­پوشیدند.

لباس نگهبانی

لباس نگهبانی، یکی از لباس‌های فرمی است که در فرم پوش تولید می‌شود. از آنجایی که نگهبانان مسئولیت حفظ و برقراری امنیت یک مکان را بر عهده دارند، لباس کار آن‌ها تشابه بسیار زیادی به پلیس‌ها دارد. طراحی و دوخت لباس نگهبانی دارای چهارچوب خاصی است و باید ویژگی‌های به‌خصوصی داشته باشد. لباس اصلی نگهبانی شامل پیراهن و شلوار است، البته این لباس می‌تواند شامل تیشرت، اورکت، ژیله و کاپشن نیز باشد. از آنجایی که این لباس‌ها ساعت‌ها استفاده می‌شوند، باید از متریال با کیفیت در دوخت آن‌ها استفاده شود و به‌گونه‌ای باشد که فرد را اذیت نکند.

لباس مکانیکی

مکانیکی یکی از شغل‌های وابسته به خودرو است و از این حیث اهمیت زیادی دارد. این شغل یکی از مشاغلی است که به شدت به لباس کار نیاز دارد. لباس مکانیکی باید به‌گونه‌ای باشد که امنیت مکانیک را حفظ کند. لباس‌هایی که دچار پارگی هستند یا لباس‌هایی که غیراصولی دوخته شده‌اند، به هیچ وجه مناسب مکانیکی نیستند.

جنس لباس مکانیکی باید به گونه‌ای باشد که بتوان به راحتی آن را تمیز کرد. از آنجایی که این لباس مرتب کثیف می‌شود و باید دائما آن‌ را شست، پس باید جنس مقاومی داشته باشد. نقاش‌ها، جوشکارها، نجارها و ریخته‌گرها باید از این نوع لباس فرم استفاده کنند.

لباس ایمنی

لباس ایمنی همان‌طور که از نامش پیداست در مشاغلی استفاده می‌شود که احتمال بروز خطا برای کارکنان وجود دارد و با استفاده از این لباس می‌توانند امنیت خود را تامین کنند. افرادی که در شغل‌های پرخطر مانند آتش‌نشانی فعالیت می‌کنند، ملزم به استفاده از لباس ایمنی هستند.

همچنین افرادی که در برابر گرما یا سرمای شدید هستند، افرادی که در مقابل مواد شیمیایی، اجسام تیز و پرخطر قرار دارند، و همچنین افرادی که در برابر آلاینده‌ها هستند باید از این لباس استفاده کنند و امنیت خود را تامین کنند.

لباس حراست

حراست نیز مانند نگهبانی‌ها و همچنین پلیس‌ها مسئول برقراری امنیت و آرامش در یک ساختمان یا در یک محله است. انتخاب لباس حراست نیز بستگی به حساسیت موقعیت شغلی آن فرد دارد. اگر شخص مسئولیت حراست از یک بانک را داشته باشد، باید از پوشش مجهزتری استفاده کند، اما فردی که حراست یک ساختمان را برعهده دارد؛ قطعا نیازی به این تمهیدات ندارد.

لباس حراست نیز از سه بخش اصلی تشکیل شده است. پیراهن حراست، شلوار و کفش، سه بخش تشکیل‌دهنده لباس فرم حراست هستند. البته برای فصول سرد به غیر از این سه بخش اورکت، ژیله یا کاپشن نیز اضافه می‌شود. لباس حراست باید به‌گونه‌ای طراحی و دوخته شود که به فردی که آن را پوشیده است حس خوب و همچنین راحتی بدهد.

مقاله پیشنهادی : قیمت لباس کار چند است ؟

لباس فرم رستوران

افرادی که در یک رستوران کار می‌کنند باید لباس مناسب با جایگاه خود در آن رستوران را بپوشند. لباس فرم رستوران باید به‌گونه‌ای باشد که علاوه بر رعایت اصول و استانداردها، باعث ایجاد حس خوب و تاثیر مثبت در مشتری‌ها شود.

علاوه بر این، لباس فرم رستوران باید به‌گونه‌ای طراحی و دوخته شود که نشان‌دهنده برند آن رستوران باشد و در هرجایی که دیده شد؛ یادآور رستوران موردنظر باشد. همچنین این لباس‌ها باید امنیت را برای کارکنان یک رستوران فراهم کنند و آن‌ها را در برابر خطرات احتمالی حفظ کنند. لباس فرم رستوران می‌تواند متناسب با فضای رستوران؛ یعنی سنتی و مدرن بودن آن انتخاب شود.

لباس بیمارستان

لباس بیمارستانی به دو بخش تقسیم می‌شود. یکی لباس بیماران و دیگری لباس کادر درمان است که در اینجا به معرفی لباس بیماران می‌پردازیم. لباس بیمارستانی باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر بهداشتی بودن، حس آرامش را نیز به بیمار منتقل کند.

لباس بیماران برای بخش‌های مختلفی که مراجعه می‌کنند، متفاوت است. به‌طور مثال لباس بیماری که باید جراحی شود و به اتاق ‌عمل برود، با لباس فردی که در بخش بستری است متفاوت است. از جنس گرفته تا رنگ آن‌ها باید متفاوت باشد. طراحی و دوخت لباس‌های بیمارستانی باید به‌گونه‌ای باشد که آلودگی را جذب نکنند و حساسیت پوستی برای بیمار نداشته باشند.

لباس آشپزی زنانه

لباس آشپزی زنانه باید به‌گونه‌ای دوخته شود که آزادی عمل را برای فردی که آن را پوشیده است داشته باشد. آشپزان اصولا تحرک زیادی دارند و به همین ترتیب در معرض خطراتی چون سوختگی نیز هستند. به همین منظور لباس آشپزی زنانه باید موجب حفظ امنیت آن‌ها شود و به قول معروف جلوی دست‌وپای آن‌ها را نگیرد.

یک لباس آشپزی خوب باید از پارچه‌ای باکیفیت دوخته شود. این پارچه باید به گونه‌ای انتخاب شود که در برابر لکه‌ها مقاوم باشد و همچنین دوام بالایی داشته باشد، چرا که لباس‌هایی که با موادغذایی در ارتباط هستند بیشتر و زودتر کثیف می‌شوند و باید به طور مرتب شسته شوند.

لباس کار حرفه ای

لباس کار، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تجهیزات برای افرادی است که در شغل‌های پرخطر فعالیت می‌کنند. این پوشش باید به‌گونه‌ای باشد که تمام بدن فرد را بپوشاند و از او در برابر آسیب‌های احتمالی مراقبت کند. جنس این لباس‌ها باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که در برخورد با مواد خطرناکی چون مواد شیمیایی، دچار پوسیدگی و خرابی نشوند. این لباس‌ها باید متناسب با شغل افراد و فعالیت‌های کاری آن‌ها طراحی و دوخته شوند.

لباس آشپزی

لباس آشپزی مناسب با نوع فعالیت آشپزان و همچنین مواد غذایی که دائما با آن سروکار دارند طراحی شده است. این لباس فرد را در برابر گرما و همچنین سوختگی و حتی سرمای درون سردخانه‌ها حفظ می‌کند.

از آنجایی که این افراد بیشتر زمان خود را مقابل شعله اجاق گاز سپری می‌کنند، پس جنس لباس‌هایشان باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که فرد تعریق نکند. در کنار این موارد لباس آشپزی باید به‌گونه‌ای باشد که نظافت و بهداشت در آن رعایت شود.

لباس شف

لباس شف نیز مانند لباس آشپزی باید مخصوص این کار طراحی و دوخته شود. از آنجایی که شف در راس آشپزخانه یک رستوران است، پس باید لباس او با سایر آشپزان تفاوت داشته باشد. این افراد مدت زمان طولانی در جنب‌وجوش و فعالیت هستند، پس لباس آن‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که پوستشان زیر لباس بتواند تنفس داشته باشد و تعریق صورت نگیرد. سبکی لباس و مقاوم بودن در برابر لکه‌ها نیز از دیگر ویژگی‌های لباس شف‌ها می‌باشد.

لباس نانوایی

لباس نانوایی یک لباس فرم سراسر سفید است. افرادی که در شغل نانوایی مشغول به کار هستند، دائما سرپا هستند و تحرک بسیاری دارند و به همین دلیل میزان تعریق آن‌ها بالا است. پس به همین منظور باید از لباسی استفاده کنند که سبک باشد و هوا از آن رد شود تا سرعت تعریق نانوایان کمتر شود. بهترین جنس برای لباس نانوایان پارچه تترون است.

لباس خدمات بیمارستان

لباس خدمات بیمارستان و کادر درمان باید به گونه‌ای انتخاب شود که سلسه مراتب سازمانی آن بیمارستان را به خوبی نشان دهد. یعنی افرادی که پزشک هستند، پرستاران، بهیاران، خدمات نظافت بیمارستان و حراست بیماراستان باید لباس‌های متفاوتی داشته باشند و این باید به گونه‌ای باشد که بیماران و مراجعه‌کنندگان بتوانند به راحتی آن‌ها را تشخیص دهند. همچنین لباس این افراد باید به گونه‌ای باشد که آلودگی‌ها را جذب نکند و بهداشتی باشد.

لباس قنادی

قنادی از جمله مشاغلی است که رعایت بهداشت و نظافت در آن اهمیت بالایی دارد، چرا که محصولات آن‌ها مستقیما توسط انسان مصرف می‌شود و در صورت عدم رعایت بهداشت ممکن است به سلامتی افراد آسیب بزنند. پس لباس فرم قنادی باید به گونه‌ای طراحی و دوخته شود که با استفاده از آن بتوان به حداکثر میزان رعایت بهداشت رسید. رنگ لباس قنادی نیز سفید است؛ چرا که رنگ سفید کوچک‌ترین رد آلودگی را آشکار می‌سازد.

لباس باریستا

لباس باریستا پیشبند بلندی است که باید توسط این افراد استفاده شود. تمام افرادی که در یک کافه یا رستوران کار می‌کنند، باید لباس همسانی بپوشند. نحوه طراحی و دیزاین این لباس باید به گونه‌ای باشد که موجب بروز حادثه برای باریستا نشود. استفاده از این لباس نه تنها باعث شکیل‌تر شدن و حرفه‌ای‌تر شدن محیط کار می‌شود، بلکه به رعایت بهداشت نیز کمک بسیاری می‌کند.

لباس کارواش

افرادی که در کارواش‌ها مشغول فعالیت هستند دائما با آب و مواد شوینده مختلف در ارتباط هستند. به همین منظور لباس این افراد باید به گونه‌ای انتخاب شود که از آن‌ها در برابر آب و رطوبت و همچنین مواد شوینده محافظت کند. اصولا لباس فرم کارواش، لباسی یکسره است و نباید هیچ پارگی یا نقصی داشته باشد.

لباس کار سایز بزرگ

افراد مختلف سایزهای متفاوتی دارند و از آنجایی که حفظ ایمنی و همچنین رعایت بهداشت و نظافت در تمام محیط‌های کاری حرف اول را می‌زند، پس همه افراد ملزم به استفاده از لباس کار هستند و این الزام حتی برای افرادی که سایز بزرگ هستند نیز صدق می‌کند. اگر از جمله افرادی هستید که سایز بزرگ دارید؛ بهتر است لباس کار مناسب خود را از فرم پوش تهیه کنید.

لباس فرم کافه

لباس فرم کافه یا رستوران نماد اصلی آن کافه یا رستوران است و به همین علت از طراحی گرفته تا دوخت آن باید به گونه‌ای باشد که نمایانگر سبک دیزاین آن کافه و رنگ سازمانی آن برند باشد. علاوه بر این موارد، لباس استفاده شده در کافی‌شاپ‌ها باید ظاهری جذاب و خاص داشته باشد. البته در کنار این موارد باید به جنس لباس نیز اهمیت فراوانی داده شود؛ چرا که لباس با نظافت و ایمنی فردی که آن را پوشیده است ارتباط مستقیم دارد.

لباس فرم فروشگاهی

لباس فرم فروشگاهی نیز باید با توجه به رنگ سازمانی آن فروشگاه انتخاب شود و همچنین در طراحی دوخت آن دو مدل مردانه و زنانه در نظر گرفته شود. طراحی لباس مردانه و زنانه باید کاملا هماهنگ باشد. از آنجایی که افرادی که در فروشگاه‌ها فعالیت می‌کنند، باید وسایل را جابه‌جا کنند، پس باید لباسی را بپوشند که به آن‌ها آزادی عمل بدهد و زود فرسوده نشود.

لباس قصابی

محیط‌کار قصابان نیز به واسطه قرارگیری در معرض گوشت دارای آلودگی‌های بسیاری است. مناسب‌ترین رنگ برای لباس قصابی رنگ سفید است که آلودگی‌ها را به خوبی نشان می‌دهد. از آنجایی که لباس قصابان باید مرتبا شسته شود، پارچه آن نیز باید جنس باکیفیت و مرغوبی داشته باشد.

لباس فرم اداری

لباس فرم اداری، لباسی است که توسط کارمندان یک شرکت یا سازمان پوشیده می‌شود و باید نمایانگر آن سازمان و نوع فعالیتش باشد. لباس فرم ادارات برای خانم‌ها مانتو، شلوار و مقنعه است و برای آقایان کت و شلوار و پیراهن است. لباس فرم اداری به آن سازمان یا شرکت نظم می‌دهد و تاثیر بیشتری روی کارفرمایان و مراجعه‌کنندگان دارد.

لباس خلبانی مشکی

لباس خلبانی مشکی نیز نوعی لباس فرم است که توسط خلبانان پوشیده می‌شود. این لباس مناسب خلبانان هواپیماهای مسافربری است و این افراد ملزم به پوشیدن این لباس‌ها هستند. استفاده از این لباس علاوه بر ایجاد ظاهری شکیل و منظم، سمت فرد را نیز نشان می‌دهد.

لباس کار مکانیکی

لباس کار مکانیکی یکی از پرطرفدارترین محصولات در بین انواع لباس کار است. افرادی که به دنبال این لباس هستند همانطور که مشخص است، افراد فعال در حوزه‌ی تعمیرات خودرو هستند. ویژگی بسیار مهمی که لباس کار مکانیکی باید داشته باشد این است که به راحتی قابل شستشو بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد تا پس از چند بار شستشو خراب نشود. دلیل آن هم واضح است؛ یک مکانیک به دلیل ماهیت شغلش که همواره با روغن و سیاهی سر و کار دارد نیاز دارد که هر روز لباس کار خود را بشوید.

لباس کار دوبنده

وقتی واژه دوبنده را می شنویم معمولا لباس کشتی‌گیران در ذهن تداعی می‌شود. اما لباس کار دوبنده یک نوع لباس راحت و امن است، که در مشاغل مختلف آن را بر تن می‌کنند. مشاغل مختلف، از جمله عمرانی، ساختمانی، لباس مکانیکی، کارگاه‌های صنعتی اعم از جوشکاری، تراشکاری، فرزکاری و… کارهای مهمی هستندکه نیاز به فعالیت بدنی دارد.
برای حفظ امنیت کارکنان این مشاغل و راحتی آن ها در هنگام فعالیت لازم است که لباس مخصوص کار بپوشند که ویژگی های یک لباس کار ایمن و راحت را داشته باشد.

لباس کار دوبنده نوعی لباس است که از دو سوی سرشانه دو بند دارد که قابل کوتاه و بلند شدن است. این لباس معمولا جیب های بزرگی در دو سو و یا یک جیب پاکتی بزرگ در جلو دارد که برخی لوازم ضروری را می توان در آن قرار داد تا در دسترس باشد.

پارچه مناسب این لباس به طور معمول از جنس کتان است. پارچه ی کتان هم مقاوم است و هم هوا را به راحتی عبور می دهد. کارگران معمولا در هنگام کار تعریق بالایی دارند، به ویژه در فصل تابستان لباسشان نباید گرما را جذب کند.

لباس کار دوبنده باید استانداردهای لازم محیط کار را داشته باشد. علاوه بر کتان پارچه هایی مثل فلامنت، جین، کجراه و… هم در دوخت این نوع لباس قابل استفاده هستند. نکته‌ای که در خرید لباس کار باید در نظر بگیرید این است که در برابر حرارت مقاوم باشد؛ این مورد در صنایع پتروشیمی و کارهای تاسیساتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

لباس کار دوبنده تنها مختص به آقایان نیست و بانوان هم در مشاغل مختلف می‌توانند آن را بر تن کنند. این نوع لباس قسمت‌هایی از سینه را پوشش داده و در کارهای مختلف از بدن انسان محافظت می‌کند. با خرید لباس کار دوبنده ایمنی بدن از صنایع پوشاک فرم پوش تا حدودی تضمین می گردد.

قیمت و خرید لباس کار

چنانچه شما در صنعت یا شغلی هستید که برای نیروی کار خود (کارمند/کارگر) به دنبال لباس کار مناسب هستید، می توانید از طریق همین وب سایت یعنی فروشگاه اینترنتی دوخت یادگار ، مدل‌های مختلف طراحی شده لباس کار را مشاهده فرموده و در صورت تمایل سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

آخرین فراخوان سامانه مودیان مالیاتی

 سامانه مودیان، یک سامانه ثبت اطلاعات مالیاتی برای افراد حقوقی و حقیقی در ایران است که به منظور کاهش فرار مالیاتی و افزایش شفافیت و عدالت مالی در کشور ایجاد شده است. با استفاده از سامانه مؤدیان، افراد می‌توانند اطلاعات مالیاتی خود را به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه کرده و در این زمینه شفافیت بیشتری ایجاد کنند.

اما در مواردی که افراد نیاز به فرار مالیاتی دارند، می‌توانند با روش‌هایی مانند پنهان کردن درآمد، جعل سند، استفاده از شرکت‌های بی‌ثبات یا حتی فرار از کشور، این امر را انجام دهند. اما در صورت کشف این اقدامات، تحت قانون مالیاتی قرار می‌گیرند و ممکن است جریمه‌هایی از جمله پرداخت مالیات اضافی، جریمه‌های مالیاتی و حتی محاکمه و دادگاه به آن‌ها تعلق بگیرد. بنابراین، استفاده از سامانه مودیان برای ثبت اطلاعات مالیاتی، یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از فرار مالیاتی و پیشگیری از بروز تخلفات مالیاتی است.

سامانه مودیان چیست؟

 

سامانه مودیان یک سیستم آنلاین برای ثبت و ذخیره سازی اطلاعات مالیاتی مودیان ایرانی است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد شده. طراحی و پیاده سازی این سامانه در سال ۹۷ انجام گرفت و همراه با قوانین جدید مالیاتی که به منظور کاهش فرار مالیاتی و افزایش شفافیت در حوزه مالیاتی بودند، بهره برداری از این سیستم نیز انجام گرفت.

 

برای بسیاری از افراد این سوال وجود دارد که سامانه مؤدیان چیست؟ سامانه مودیان یک سیستم آنلاین است که به مودیان مالیاتی این امکان را می دهد تا اطلاعات خود را در آن ثبت کنند. این اطلاعات شامل درآمد، مالیات و عوارض، هزینه ها، کسری ها، اعتبارات و سایر اطلاعات مربوط به مالیات می شود. با ثبت این اطلاعات، شفافیت بیشتری در حوزه مالیاتی به وجود می آید و امکان اطلاع رسانی بهتر به افراد نیز وجود دارد.

برای پرداخت آنلاین مالیاتی نیز، باید از سامانه مودیان استفاده کنید و همین موضوع نیز امکان پرداخت را سریعترین و حتی آسانتر از قبل کرده است. به صورت کلی می توان گفت این سایت مودیان، هم برای صاحبان مشاغل و هم برای سازمان امور مالیاتی، مزایای بسیاری به همراه دارد. سامانه مودیان به عنوان یک سامانه ثبت اطلاعات مالیاتی، بسیار اهمیت دارد. در ادامه به برخی از مهمترین اهمیت‌های این سامانه اشاره می‌کنم:

اهمیت سامانه مودیان مالیاتی

  1. کاهش فرار مالیاتی: با استفاده از سامانه مودیان، افراد به صورت دقیق تر و شفاف تری از وضعیت مالیاتی خود خبر می‌گیرند. این امر به جلوگیری از فرار مالیاتی کمک می‌کند، زیرا با افزایش شفافیت، سازمان امور مالیاتی می‌تواند بهترین راه‌کارها را برای کاهش فرار مالیاتی اتخاذ کند.
  2. ثبت دقیق اطلاعات: با استفاده از سامانه مودیان، افراد قادرند اطلاعات مالیاتی خود را به صورت دقیق‌تر ثبت نمایند. این اطلاعات شامل درآمد، مالیات و عوارض، هزینه‌ها، کسری‌ها، اعتبارات و سایر اطلاعات مرتبط با مالیات است. با ثبت دقیق این اطلاعات، احتمال وقوع تخلفات مالیاتی بهبود می‌یابد.
  3. پرداخت آسان مالیات: با استفاده از سامانه مودیان، افراد می‌توانند به راحتی مالیات خود را پرداخت کنند. این امر به معنای کاهش زمان و هزینه‌های مربوط به پرداخت مالیات است و برای سازمان امور مالیاتی هم به معنای جمع آوری بهتر و به موقع مالیات است.
  4. افزایش شفافیت: استفاده از سامانه مودیان، به افزایش شفافیت در حوزه مالیاتی کمک می‌کند. این شفافیت، در افزایش اعتماد عمومی به سازمان امور مالیاتی و همچنین در افزایش اعتماد مالیاتی افراد نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت.

قانون پایانه های فروشگاهی چیست؟

یکی از تعریفات قانونی پایانه‌های فروشگاهی، شامل دستگاه دستگاه کارتخوان بانکی (پوز)، رایانه و تمامی درگاه‌های پرداخت الکترونیکی است که قادر به اتصال به شبکه پرداخت اینترنتی هستند. این پایانه‌های فروشگاهی باید در سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی ثبت و مدیریت شوند. صاحبان پایانه‌های فروشگاهی می‌توانند از دریافت صورتحساب مالیاتی بهره‌مند شوند و برای این منظور باید در سامانه مودیان ثبت‌نام کرده و صورتحساب مالیاتی خود را صادر نمایند.

قانون سامانه مودیان

سامانه مودیان مانند یک راه ارتباطی بین سازمان امور مالیاتی با مشمولان دریافت صورت حساب الکترونیک مالیاتی عمل میکند. کلیه ی ثبت نام کنندگان در این سامانه دارای پروفایل و شناسه ی اختصاصی هستند که مخصوص واحد صنفی می باشد. اطلاعات مربوط به تبادلات مالی و صورتحساب های الکترونیک مالیاتی در این سامانه موجود است. سامانه مودیان مرجع نهایی ثبت و صدور و استعلام صورتحساب الکترونیکی مالیاتی است . کلیه واحدهای صنفی می بایست از طرز کار با سامانه مؤدیان اطلاع داشته باشند.

به صورت کلی، سامانه مودیان یک سیستم آنلاین برای ارسال صورت حساب الکترونیکی و اتصال به درگاه پایانه های فروشگاهی است که توسط مودیان مالیاتی از آن استفاده میشود. از مهم ترین ویژگی های سامانه مودیان مالیاتی کاهش شکاف طبقاتی، کاهش و کنترل تورم، افزایش سهم مالیاتی، کاهش وابستگی نفتی میباشد.

آدرس سامانه مؤدیان مالیاتی

سامانه مودیان مالیاتی به نشانی اینترنتی tp.tax.gov.ir سامانه اس است که مودیان مالیاتی مشمول از آن برای ثبت نام و ارسال صورت حساب الکترونیک استفاده میکنند. بر اساس قانون سازمان امور مالیات کشور کلیه مودیان وظیفه دارند که در این سامانه ثبت نام کنند. سامانه مودیان مالیاتی برای دریافت گزارش های الکترونیکی مالیاتی ایجاد شده است. مهم ترین هدف راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی جلوگیری و ممانعت از فرار مالیاتی است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور بر آن نظارت می شود.

طبق قانون آبان ۱۳۹۸ کلیه ی مودیان می بایست در این سامانه ثبت نام کرده و مشمولین مالیاتی می بایست در موعد قانونی صورت حساب های مالیاتی خود را ارسال کنند.  به هر کدام از مودیان یک فایل مجازی اختصاص داده میشود. این پروتال مجزا مانند راه ارتباطی مودی با سازمان امور مالیات میباشد.

جریمه عدم ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

در صورت عدم ثبت نام در سامانه مودیان و عدم ارسال به موقع صورتحساب‌های الکترونیکی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، ممکن است منجر به تحمیل جریمه برای آن افراد شود. جریمه مذکور براساس ۲۳٪ از فروش محاسبه می‌شود.

برای ثبت فاکتور فروش سامانه مودیان مالیاتی اینجا کلیک کنید .

مشمولان ثبت نام در سامانه مودیان مالیات بر ارزش افزوده

اگر شما هم صاحب کسب و کار و پایانه فروشگاهی باشید، احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که چه کسانی باید در سامانه مودیان ثبت نام کنند؟

به صورت کلی، دو گروه از افراد باید در سامانه مودیان ثبت نام کنند:

  1. تمامی افراد حقیقی که صاحب شغل و کسب و کار صنفی یا غیر صنفی هستند.
  2. افراد حقوقی از جمله شرکت های تجاری و غیر تجاری

بر اساس قانون مذکور، بند ج ماده ۱ قانون پایانه های فروشگاهی و مودیان، تمام افراد صاحب کسب و کار (صنفی یا غیر صنفی) و اشخاص حقوقی موضوع بند ۴ و ۵ باب سوم قانون مالیات های مستقیم مصوب ۱۲/۰۳/۱۳۶۶، مشمول این قانون شده اند. بر اساس این قانون تمامی افرادی که شامل این سیستم می شوند باید در سامانه ثبت نام کرده و فرایند های مورد نیاز را انجام دهند. در غیر اینصورت شامل جریمه در نظر گرفته شده خواهند بود.

زمان ثبت نام سامانه مودیان 1402

به صورت کلی زمان ثبت نام در سامانه مؤدیان به ۳ گروه تقسیم بندی شده اند و هر کدام از آنها فرصت محدودی برای ثبت نام در سامانه دارند. در نظر داشته باشید که زمان ثبت نام در سامانه مودیان برای افراد، از مهر سال ۱۴۰۱ شروع شده است. در ادامه، آموزش ثبت نام سامانه مودیان را نیز به همراه عکس مورد بررسی قرار داده ایم:

گروه بندی های مودیان

  • گروه اول: تا ۱ آبان
  • گروه دوم: تا ۱ آذر
  • گروه سوم: تا ۲۵ اسفند

ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

ثبت نام یا ورود به سامانه مودیان مالیاتی کار ساده ای است، اما در برخی از موارد ممکن است ثبت نام کننده نتواند به خوبی این کار را انجام دهد. به همین دلیل در اینجا به صورت کامل آموزش ثبت نام در سامانه مودیان را برای هر دو گروه افراد حقیقی و افرادی حقوقی مورد بررسی قرار داده ایم:

آموزش ثبت نام اشخاص حقیقی در سامانه مالیاتی (مؤدیان)

برای ورود و ثبت نام در سامانه مؤدیان مالیاتی، باید به وب سایت my.tax.gov.ir مراجعه کنید. برای ورود می توانید از گوشی یا کامپیوتر استفاده کنید و فرقی ندارد که با چه دستگاهی ثبت نام خود را انجام می دهید. اگر به دنبال یک راهنمای ثبت نام سامانه مودیان هستید، ادامه همین مطلب برای شما مناسب خواهد بود.

پس از ورود به سامانه، از قسمت نوار بالایی فرم، باید بر روی ثبت نام کلیک کنید. در صورتی که قبلا ثبت نام خود را تکمیل کرده اید، در این مرحله می توانید به پنجره ورود مراجعه کنید. در قسمت اول، کد ملی / کد فراگیر / شناسه ملی خود را وارد کنید. در فیلد بعدی نیز شماره تلفن خود را وارد کنید (دقت داشته باشید که شماره وارد شده باید برای فردی باشد که کد ملی آن در فیلد بالا ذکر شده است). در آخر تاریخ تولید را وارد کنید و کد مشاهده شده در تصویر را داخل فیلد مورد نظر یادداشت کنید.

در این مرحله برای احراز هویت، کدی به شماره تلفن شما ارسال می شود که این کد باید داخل فیلد مورد نظر یادداشت شود. بعد از وارد کردن کد، بر روی کلید ورود به سامانه بزنید. در اینجا، ثبت نام اولیه شما در سامانه مودیان انجام گرفته است.

آموزش ثبت نام اشخاص حقوقی در سامانه مودیان

برای ثبت نام اشخاص حقوقی در سامانه مودیان مالیاتی، باید به آدرس my.tax.gov.ir مراجعه کنید و بر روی دکمه آبی رنگ “ثبت نام اشخاص حقوقی” کلیک کنید.

زمان ثبت نام در سامانه مودیان برای سال ۱۴۰۲ چه تاریخی است؟

مهلت ثبت نام سامانه مودیان برای سال ۱۴۰۲، بر اساس اطلاعات سال گذشته، برای اشخاص حقیقی، ۳۱ تیر ماه و برای اشخاص حقوقی، حداکثر ۴ ماه پس از سال مالیاتی یا پایان تیر ماه خواهد بود. مهلت ثبت نام و ارسال اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده هر فصل نیز ، ۱۵ روز پس از پایان آن فصل می باشد.

آخرین فراخوان سامانه مودیان برای چه تاریخی است؟

آخرین فراخوان سامانه مودیان برای بهار ۱۴۰۲ می باشد که مشمولین از جمله اشخاص حقوقی به جز اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۶ قانون جدید ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ (موارد استثنا عبارتند از قراردادهای پیمانکاری و معاملات و اطلاعات نیروهای مسلح  – وزارت دفاع و سایر دستگاه‌های انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی) می باشند. 

سامانه مؤدیان چیست؟

سامانه مودیان، یک سامانه ثبت اطلاعات مالیاتی برای افراد حقوقی و حقیقی در ایران است که به منظور کاهش فرار مالیاتی و افزایش شفافیت و عدالت مالی در کشور ایجاد شده است. با استفاده از این سامانه، افراد می‌توانند اطلاعات مالیاتی خود را به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه کرده و در این زمینه شفافیت بیشتری ایجاد کنند.

فراخوان سامانه مودیان مالیاتی

 

جدیدترین فراخوان های سامانه مودیان

  • فراخوان اجرای داوطلبانه قانون توسط مودیان داوطلب و برخی مودیان خاص از جمله شرکت‌های بورسی و دولتی و مودیان موضوع قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در تاریخ ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ برای اجرای قانون از تاریخ ۱ مهرماه ۱۴۰۱
  • فراخوان الزامی اجرای قانون توسط اشخاص حقوقی به استثنای اشخاص حقوقی مشمول ماده ۱۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده در تاریخ ۱ مهرماه ۱۴۰۱ برای اجرای قانون از تاریخ ۱ دی ماه ۱۴۰۱
  • فراخوان الزامی اجرای قانون توسط صاحبان مشاغل موضوع فراخوان‌های ۸ گانه مالیات بر ارزش افزوده قبلی در تاریخ ۱ دی ماه ۱۴۰۱ برای اجرای قانون از ۱ فروردین ۱۴۰۲
  • فراخوان الزامی اجرای قانون توسط صاحبان مشاغل گروه‌های اول و دوم صاحبان مشاغل موضوع آیین‌نامه ماده ۹۵ قانون مالیات مستقیم در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برای اجرای قانون از ۱ تیرماه ۱۴۰۲
  • فراخوان الزامی اجرای قانون توسط تمام اشخاص باقیمانده در تاریخ ۱ مهرماه ۱۴۰۲ برای اجرای قانون از ۱ دی ماه ۱۴۰۲

توضیح: تمام اشخاص مشمول قانون مجازند در هر یک از فراخوان‌های فوق شرکت کنند و به صورت داوطلبانه قانون را اجرا کنند. برای تکمیل اظهارنامه و انجام فعالیت هایی که در ادامه ذکر کرده ایم، باید ورود به سامانه مودیان را انجام دهید.

سامانه مودیان چیست و اهمیت فراخوان ها چه می باشد؟

سامانه مودیان با فراخوان‌های مختلف، یک پلتفرم مهم در حوزه مالیاتی است. این سامانه، به مودیان امکان می‌دهد تا در پاسخ به فراخوان‌های مختلف، اقدامات لازم را برای ثبت‌نام و استفاده از خدمات آن انجام دهند. این فراخوان‌ها تاریخ‌ها و مهلت‌های مشخصی را برای ثبت‌نام و ارسال اسناد و اطلاعات مورد نیاز تعیین می‌کنند.

با استفاده از سامانه مودیان، مودیان می‌توانند اطلاعات مربوط به درآمدها، هزینه‌ها، مالیات‌ها و سایر امور مالی را به صورت آنلاین و الکترونیکی ثبت کنند. این امکان به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در هر زمان و در هر محلی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند و امور مالیاتی خود را به صورت سریع و آسان انجام دهند.

فراخوان‌های سامانه مودیان، شامل دستورات و الزامات مشخصی است که مودیان باید طبق آن‌ها عمل کنند. مهمترین فراخوان‌ها عبارتند از فراخوان‌های ثبت‌نام، ارسال اسناد، تکمیل فرم‌ها و تایید مدارک. با شرکت در فراخوان‌های سامانه مودیان، مودیان می‌توانند از مزایایی مانند کاهش زمان و هزینه‌های مربوط به امور مالیاتی، دسترسی به اطلاعات بهبود یافته، سهولت در تسویه حساب و رعایت الزامات قانونی بهره‌مند شوند.

همین حالا برای دریافت مشاوره از کارشناسان پیشرو حساب برای آگاهی از سامانه مودیان مالیاتی اقدام کنید .

اهمیت ثبت‌ نام در سامانه مودیان

تمام صاحبان کسب و کار و اشخص حقیقی مشمولی شرایط سامانه مودیان، باید در این سامانه ثبت نام کنند و اظهارنامه مالیاتی خود را در این سامانه تکمیل کنند. در غیر اینصورت به دلیل تاخیر و یا عدم پرداخت مالیات، احتمالا مشمول جریمه های در نظر گرفته شده در این سامانه خواهند شد.

مراحل ثبت‌ نام در سامانه مودیان

  1. دسترسی به سامانه: برای شروع فرآیند ثبت‌نام در سامانه مودیان، ابتدا باید به سایت یا پلتفرم مربوطه دسترسی پیدا کنید. شما می توانید در آدرس tax.gov.ir به وب سایت سامانه مودیان دسترسی داشته باشید.
  2. ایجاد حساب کاربری: در این مرحله، باید یک حساب کاربری در سامانه مودیان ایجاد کنید. این حساب کاربری شامل نام کاربری و رمز عبور است که برای ورود به سامانه استفاده خواهید کرد.
  3. تکمیل فرم ثبت‌ نام: پس از ورود به حساب کاربری خود، باید فرم ثبت‌نام را تکمیل کنید. این فرم شامل اطلاعات شخصی، اطلاعات مالی و اطلاعات مربوط به کسب‌وکار شما است.
  4. ارسال اسناد و مدارک: برای تکمیل فرآیند ثبت‌نام، باید اسناد و مدارک مورد نیاز را به سامانه مودیان ارسال کنید. این اسناد ممکن است شامل مدارک هویتی، گواهی ثبت شرکت، صورتجلسات مجمع عمومی و سایر اسناد مربوط به فعالیت کسب‌وکار شما باشد.
  5. بررسی و تایید مدارک: پس از ارسال اسناد، سازمان امور مالیاتی کشور مدارک شما را بررسی خواهد کرد. در صورت صحت و کامل بودن مدارک، آن‌ها تأیید می‌شوند.
  6. دریافت شماره مودیان: پس از تایید مدارک، سامانه مودیان به شما یک شماره مودیان اختصاص می‌دهد. این شماره مودیان برای شناسایی شما و ارتباط با سامانه استفاده می‌شود.

مزایا و فواید ثبت‌ نام در سامانه مودیان

سامانه مودیان یک سامانه ثبت‌نام آنلاین برای شرکت در فراخوان‌ها و پروژه‌های مختلف است. ثبت‌نام در این سامانه برای شرکت‌کنندگان مزایا و فواید متعددی را فراهم می‌کند.

یکی از مزایای اصلی ثبت‌نام در سامانه مودیان، دسترسی آسان و سریع به فراخوان‌ها است. با ثبت‌نام در این سامانه، شما به طور مداوم از جدیدترین فراخوان‌ها و پروژه‌هایی که با توانایی‌ها و علاقه‌ مندی‌هایتان سازگار هستند، مطلع خواهید بود و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در فرصت‌های مناسبی در پروژه‌های جدید شرکت کنید.

همچنین، سامانه مودیان بستری را فراهم می‌کند تا شما بتوانید رزومه و اطلاعات شخصی خود را در اختیار سازمان‌ها و کمپانی‌ها قرار دهید. این به شما امکان می‌دهد تا در صورت نیاز، بدون تکرار ثبت‌نام در هر فراخوان یا پروژه، با یک نگاه به رزومه‌تان شناخته شوید.

علاوه بر این، سامانه مودیان فرصت‌های شغلی را به شما معرفی می‌کند و باعث می‌شود به راحتی در دسترس شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف قرار بگیرید. با استفاده از این سامانه، شما می‌توانید به سرعت و با دقت بیشتری مشاغل مناسب را پیدا کنید و از فرصت‌های شغلی برتر بهره‌مند شوید.

در کل، ثبت‌نام در سامانه مودیان به شما امکان می‌دهد تا با سهولت و سرعت بیشتری در دنیای فرصت‌های شغلی و پروژه‌ها شرکت کنید و به راحتی با کمپانی‌ها و سازمان‌های مختلف در ارتباط باشید. همچنین، این سامانه به شما امکان می‌دهد تا به‌طور مداوم به‌روزرسانی‌های مربوط به فرصت‌های شغلی و پروژه‌ها را دریافت کنید و از اطلاعات به‌روز و کاملی برخوردار شوید.

صفحه قبل 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 صفحه بعد